Silentbloky prednich ramen E36?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Silentbloky prednich ramen E36?

Příspěvek od Boban » 21. 09. 2004 12:20

Chci vymenit silentbloky v prednich ramenech a chtel bych co nejtuzsi. Jaky jdou do e30, aniz by se zmenila geometrie? Cetl jsem tady o excentrickych do e30 M3, nebo e36 M3 3.0. Ma e36 M3 3.2 centricke silentbloky? Jsou vubec ty z e30 presne centricke (ty moje jsou uz trosku deformovany, tak to nepoznam)? Take jsem cetl, ze v beznych e36 silentblocich je "vice gumy", jsou uplne plne, nebo taky trochu "derave" jako e30? Jakou variantu mate vy?

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 21. 09. 2004 12:35

Mám silentbloky z E36 M3 3,2 a jediný co je na geometrii mimo limity je záklon na obou předních kolech.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 21. 09. 2004 12:38

Takze jsou taky excentricky? Je to videt v kastli, ze jsou kola jinde?

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 21. 09. 2004 13:13

Jsou centrický, díru na rameno mají přesně uprostřed.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 21. 09. 2004 13:28

Jak to ze mas teda jinak zaklon? Nebo naopak ty origo e30 nejsou presne centricky? Ja mam ty svoje trochu potrhany, ale zda se, ze pri dobry vuli by centricky byly. Jinak lisi se nejak silentbloky pro jednotlive E36 (krome E36 M3 3.0, o te nekdo psal, ze ma excentricky)?

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 21. 09. 2004 14:22

E36 M3 3,0 má ekcentrický ostatní centrický neplný lišící se pouze tuhostí jako na E30. Špatný odklon přičítám snížení -40 mm.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 22. 09. 2004 09:32

Diky Hanisi, moc jsi mi pomohl.
Ja to teda jeste zrekapituluju: E30 ma centricke silentbloky, pravdepodobne jiny pro 6valce a jiny pro 4valce - vzhledove stejne, lisi se zrejme tuhosti - podle znaceni barevnou teckou. E36 ma centricke silentbloky, oproti E30 je v nich "vic gumy", takze by mohly byt tuzsi. Podle ETK maji vsechny E36 krome M3 stejne silentbloky, takze se asi (???) nelisi 4 valce a 6 valce. E36 M3 3.2 ma take centricke silentbloky, pravdepodobne jeste tuzsi nez normalni E36. E30 M3 a E36 M3 3.0 maji excentricke silentbloky.

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 22. 09. 2004 09:39

Hanis píše:E36 M3 3,0 má ekcentrický ostatní centrický neplný lišící se pouze tuhostí jako na E30. Špatný odklon přičítám snížení -40 mm.
Jestli to mas snizeny, tak se odklon urcite zmeni, na zaklon by to nemelo mit prilis velky vliv, ten by ovlivnily prave ty excentricke silentbloky.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 22. 09. 2004 12:56

Boban píše:
Hanis píše:E36 M3 3,0 má ekcentrický ostatní centrický neplný lišící se pouze tuhostí jako na E30. Špatný odklon přičítám snížení -40 mm.
Jestli to mas snizeny, tak se odklon urcite zmeni, na zaklon by to nemelo mit prilis velky vliv, ten by ovlivnily prave ty excentricke silentbloky.
Je to divný, ale souběh i odklony jsou v normě.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 22. 09. 2004 13:12

-sbihavost se da standartne na e30 nastavit podle potreby,
-stelovatelnej odklon se musi pripadne dodelat (upravou horniho ulozeni mcphersnu)
-na zaklon by podle mne, u zcela standartni e30, mohl mit vliv akorat nespravny slientblok (pokud nekdo neohybal ramena atp.)
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 22. 09. 2004 13:37

Na záklon má vliv světlá vejška.
Vyšší - nižší záklon, nižší - větší záklon.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 22. 09. 2004 21:59

Prosím o vysvětlení pojmů odklon a záklon, v tomhle moc neběhám. Stačí napsat směry...

_Boban

Příspěvek od _Boban » 23. 09. 2004 10:51

Lukáš325e píše:Prosím o vysvětlení pojmů odklon a záklon, v tomhle moc neběhám. Stačí napsat směry...
Odklon kola je uhel, ktery svira rovina kola (kolma na osu kola) s rovinou kolmou k silnici. Obe roviny musi mit prusecnici s podlahou rovnobeznou s osou auta (resp. s prusecnici podlahy a vertikalni roviny symetrie auta, ktera deli auto na levou a pravou cast).

Zaklon rejdoveho cepu je uhel, promitnuty do vertikalni roviny symetrie auta, ktery svira osa rejdoveho cepu (spojnice spodniho kuloveho cepu a horniho ulozeni McPhersonu) s osou prochazejici kulovym cepem, ktera je kolma na podlahu.

Obe definice jsem si vymyslel, takze mozna je to uplne jinak.

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 25. 09. 2004 14:50

No, děkuju pěkně, jsem z toho ještě blbější než předtím... :lol: No ale jestli tomu rozumím, tak, laicky řečeno, odklon kola je třeba to, že auto "čapí" (kola do A), záklon je to, že je kolo v podběhu třeba víc vepředu... Je tak? Jestli jo, tak jsem právě stvořil definici pro základní školy!!! :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Domin02
Příspěvky: 63
Registrován: 12. 09. 2009 11:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Domin02 » 21. 03. 2012 21:00

omlouvám se že otevírám staré téma ale zajímalo by mě silnetbloky z E36 padnou na E30 podle mjauto mají myslím jedny 60,4mm a druhy 61mm ??
BMW E30 316i TOURING Jako první kára stačí !

Odpovědět