Vyvařování podběhů
Vyvařování podběhů
Zdravím, potřeboval bych odbornou pomoc....včera sem se dal čistit podběhy...začal sem u zadního pravého (u víčka nádrže) ...na první pohled bylo vše Ok ale horší to bylo jak sem začal oddělávat kryt co kryje hrdlo od nádrže....nejmíň tuna bordelu a taková bílá nádržka, všechno sem očesal a vytahal a....a zjistil sem, že nad tou nádržkou je to total durch prohnilé.....tak co stím, jak to vyvařit abych neposral lak z venku?...pleas help my
....jo a na co je tam ta býlá nádržka, to je přepad od nádrže???? ....předem fenkjů very much

Pokud to nemáš schnilé přímo v hraně lemu, ale spíš směrem do podběhu, tak to šikovný klempíra zmákne bez problémů. Pokud to začíná už na hraně blatníku a podběhu (myslím ten spoj) tak na to ani nešahej a sežeň si celé zadní lemy. Pak tě lakování nemine. Důležité je vědět, jak dlouho to auto chceš ještě mít.
-
Návštěvník
Re: Vyvařování podběhů
fifik píše:Zdravím, potřeboval bych odbornou pomoc....včera sem se dal čistit podběhy...začal sem u zadního pravého (u víčka nádrže) ...na první pohled bylo vše Ok ale horší to bylo jak sem začal oddělávat kryt co kryje hrdlo od nádrže....nejmíň tuna bordelu a taková bílá nádržka, všechno sem očesal a vytahal a....a zjistil sem, že nad tou nádržkou je to total durch prohnilé.....tak co stím, jak to vyvařit abych neposral lak z venku?...pleas help my![]()
![]()
....jo a na co je tam ta býlá nádržka, to je přepad od nádrže???? ....předem fenkjů very much
![]()
tohle má většina těchto aut, jenže to není vidět dokud to neprorezne ven, takže to nikdo neřeší, pokud nejsi půntičkář tak to nech, ničemu to nevadí, na pevnosti to nic nezmění, hlavní je aby tam nešel bordel z kola, pokud tam máš te plast pro zachtávání bordelu dobře umístěnej tak je to v poho. Pokud Ti to vrtá hlavou tak si to nech udělat, aby jsi měl klid, ale je tam hrozně špatnej přístup, takže by se to auto mělo zvednou, horší je trubka od nádrže a ty ostatní hadičky s přapadem, musí se částečně odmontovat aby se mohli chránit proti žhavýmu ze sváření a hlavně aby tam byl přístup. Já to mám taky jako asi většina lidí, ale málo kdo ví a řeší. Rozhoduji se jestli to mám udělat, nebo ne, mám toho víc, tak to asi odložím na příští rok, prostě podle nálady .... ale klempíř Ti to udělá, dají se opravit i složitější věci.
No já to mám už stejně všechno demontované (hrdlo nádrže, hadičky atd.) takže to není problém. Ještě mě napadla jedna finta, dělal sem to kdysi kámošovi na škoďuli....tehdy sme vzali IPU nahřáli ji propan-butanem a nalepili z každé strany....výsledek byl opravdu vynikající. Já vím Bawo neni škocna, ale aspoň tam nebude ta díra!
-
Návštěvník
taky možnost, ale přijdemi lepší to zavařit, když to máš už demontovaný ...fifik píše:No já to mám už stejně všechno demontované (hrdlo nádrže, hadičky atd.) takže to není problém. Ještě mě napadla jedna finta, dělal sem to kdysi kámošovi na škoďuli....tehdy sme vzali IPU nahřáli ji propan-butanem a nalepili z každé strany....výsledek byl opravdu vynikající. Já vím Bawo neni škocna, ale aspoň tam nebude ta díra!
-
Návštěvník
Ty, ale nechceš poškodit lak co? no určitě Ti tam něco zbylo ne?!! tak to přiboduj k tomu ten plech je tam dvojitý, nemusíš to vařit k blatníku a navíc je to preciznější než tam něco lepit i když taky dobře, časem by Ti to mohlo vadit a zase bys to předělával,.... mluvím z vlastní zkušenosti, myslím, že když má někdo auto našeho typu, tak nedělá něco jen tak, ale pořádně, i když je trochu prakticky zbytečný v některých případech ......no záleží na toběfifik píše:No já to mám už stejně všechno demontované (hrdlo nádrže, hadičky atd.) takže to není problém. Ještě mě napadla jedna finta, dělal sem to kdysi kámošovi na škoďuli....tehdy sme vzali IPU nahřáli ji propan-butanem a nalepili z každé strany....výsledek byl opravdu vynikající. Já vím Bawo neni škocna, ale aspoň tam nebude ta díra!
...no právě nechci poškodit lak....a kdybych to vařil klasicky autogenem tak by byl lak jasný!!! Ještě mě napadlo vytvarovat kus plechu přesně podle té díry a nýtama to přidělat. Z vrchu bych to máznul silikonem aby tam natekla případná voda. Chápejte nejde mi o estetičnost páč tam to nikdo neuvidí, ale o praktičnost! Jo a ta nádržka je teda přepad jo?.....odkud vedou ty hadičky do ní (vedou do trubky v rámu někam do předu, by mě ale zajímalo kam přesně
) A ješte malinký dotaz...jak se menuje ta hmota, kterou je nastříkán celý spodek auta (takové to vroubkované)...dá se to někde sehnat a zakolik. Jeden maník v barvy-laky mi prodal jakože tohle, prý nějaký Kaučuk, ale tohle to rozhodně nebylo!
-
Návštěvník
fifik píše:...no právě nechci poškodit lak....a kdybych to vařil klasicky autogenem tak by byl lak jasný!!! Ještě mě napadlo vytvarovat kus plechu přesně podle té díry a nýtama to přidělat. Z vrchu bych to máznul silikonem aby tam natekla případná voda. Chápejte nejde mi o estetičnost páč tam to nikdo neuvidí, ale o praktičnost! Jo a ta nádržka je teda přepad jo?.....odkud vedou ty hadičky do ní (vedou do trubky v rámu někam do předu, by mě ale zajímalo kam přesně![]()
) A ješte malinký dotaz...jak se menuje ta hmota, kterou je nastříkán celý spodek auta (takové to vroubkované)...dá se to někde sehnat a zakolik. Jeden maník v barvy-laky mi prodal jakože tohle, prý nějaký Kaučuk, ale tohle to rozhodně nebylo!
autogenem nevařit, to chce samozdřejmě CO2 svářečku, tu má dneska kde kdo..... a při dobře provařeném bodování je to pevný a jednoduší než nýtování, protože tam musíš ještě vrtat a ta vrtačka taky není moc malá a ty nýtovací kleště... jak se tam s nima dostaneš
-
Návštěvník
a ta ochrana podvozku ...gumoasfalt... nevím jak se to přesně nazývá, mám ho na chalupě a úplně mi vypadlo co je tam přesně napsáno, stojí okolo 120,- korun českých, ten černý, hnědý je dražší kvůly pigmentu a velikost je u obou asi 5 litrů, je to ředitelný vodou a první vrstva moc nekreje i když to pořádně promícháš, natírá se to samozdřejmě na základovku a je dobře vidět po uschnutí jak je to natřený, je důležitý nátěř opakovat, výslednej efekt je pak opravdu dobrej, je to pevný, pružný až mazlavý, poslední vrstvu budeš štětcem nanášet kolmím přikládáním, .....nevím jak jinak ten pohyb popsat.... takže se Ti tam vytvoří takové vroupkování, dá se to i aplikovat nástřikem, což je první možnost, ta druhá je právě štětec ....fifik píše:...no právě nechci poškodit lak....a kdybych to vařil klasicky autogenem tak by byl lak jasný!!! Ještě mě napadlo vytvarovat kus plechu přesně podle té díry a nýtama to přidělat. Z vrchu bych to máznul silikonem aby tam natekla případná voda. Chápejte nejde mi o estetičnost páč tam to nikdo neuvidí, ale o praktičnost! Jo a ta nádržka je teda přepad jo?.....odkud vedou ty hadičky do ní (vedou do trubky v rámu někam do předu, by mě ale zajímalo kam přesně![]()
) A ješte malinký dotaz...jak se menuje ta hmota, kterou je nastříkán celý spodek auta (takové to vroubkované)...dá se to někde sehnat a zakolik. Jeden maník v barvy-laky mi prodal jakože tohle, prý nějaký Kaučuk, ale tohle to rozhodně nebylo!
S COčkem by ti nemel poskodit lak nikdo pokud to nebudes varit primo na blatnik (kdo to dela vi jak na to).. Podle toho co pises je to kousek od nej.. Ten nastrik na spodky kupuju v shopu kde kupuju barvu na auta (ne drogerie ale jakoby specialka a nebo si myslim ze by to mohli mit i nekde co prodavaji nahrd. dily na auta.. Neznam presnou cenu ale neco kolem 150 kč/ ks a mam tak 2-3 ks na auto je na to i "spec." pistol. Kdyz reknes ze chces nastrik na spodky tak uz budou vedet. Tlumex nebo gumoasfalt bych nedaval... Nevydrzi to.. Jinak nejty a podobny veci...
no pak kdyz to clovek po nekom dela.. brecel bych..
Takže vážení přátelé, koupit auto, ketrý vypadá z venku OK a pod lakem jsou nanejtovaný plechy dopasovaný silikonem, v prahách montážní pěna a laminát je opravdu radost, to vám povim.
Máte tu plný huby mazlů a leštěnek a uvažujete nad timhle???
To snad nemyslíte vážně. Tak se na to vykašlete úplně, protože jediná horší věc než rezavá a nevyvařená kastle je blbě vyvařená a sprasená kastle.
A vím o čem mluvím. (GO e21).
Máte tu plný huby mazlů a leštěnek a uvažujete nad timhle???
To snad nemyslíte vážně. Tak se na to vykašlete úplně, protože jediná horší věc než rezavá a nevyvařená kastle je blbě vyvařená a sprasená kastle.
A vím o čem mluvím. (GO e21).
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena
Bude mi chybět, byla to dobrá žena
-
Venca.
Celkem souhlas.Stepan píše:Takže vážení přátelé, koupit auto, ketrý vypadá z venku OK a pod lakem jsou nanejtovaný plechy dopasovaný silikonem, v prahách montážní pěna a laminát je opravdu radost, to vám povim.
Máte tu plný huby mazlů a leštěnek a uvažujete nad timhle???![]()
![]()
To snad nemyslíte vážně. Tak se na to vykašlete úplně, protože jediná horší věc než rezavá a nevyvařená kastle je blbě vyvařená a sprasená kastle.
A vím o čem mluvím. (GO e21).
Ale já třeba důkladně prohlížel výše zmíněné zákoutí a ejhle - tam, kde je uchycen plastový deklík v podběhu, dírka durch do kufru (po zašťourání).
No a po dokonalém zbavení koroze až na 100% zdravý "tovární" plech
tam bylo skoro 10x10 cm.
Díra jako vrata.
Nemám CO, vařit se mi to nechtělo.
Vím, že auto mi musí vydržet ještě 6 let (při koupi jsem si řekl 10let).
Použil jsem kvalitní pozink 1 mm, dal ho dvojmo, vyklepal oba kusy do přesného tvaru, aby seděly.
Svrtal jsem komplet na 4 díry v rozích (šrouby M6).
Rozdělal jsem nějaký ten "tekutý kov", zalepil, sešrouboval.
Tenhle kus přežije auto. Protože ho prodávat nebudu (leda na díly nebo šrot za těch min. 6 let), vím, že jsem si na sebe prasárnu neušil.
Jasný je, že tyhle opravy nejdou dělat u nosných částí.
Ale např. díra u pojistek do podběhu (po vykutání 2x2 cm) se dala takto opravit snadno a bez vaření.
-
Návštěvník
Trubka hrdla nádrže
Pánové, mám na coupé plast ohnilý plech v kufru kolem hrdla nádrže v místě, kde prolejza zá sedačkama dolu do nádrže a kamarád mi to bude vařit. Co všechno se musí demontovat aby se nepoškodila trubka atd.? Ta trubka je plastová nebo kovová? Nebylo by třeba lepší ji natáhnout prostorem v kufru než aby vedla podběhem? Díky moc
tohle je téma... tady se ukáže, jak to kdo se svým autem myslí 
no mě čekají na jaře zadní lemy oba... vyříznout a navařit druhokellyvýrobu... a taky si myslim, že až se tam do toho hrábne, tak to asi nebude jen tak... začalo do blublinkama zespodu a kde to skončí, to jsem zvědav
. Když už budeme v tom, asi by bylo záhodno se podívat na Phy, ale tam to možná bude to samé
. Držím palce, ať se všem zadaří, koroze je po tuzerech největším nepřítelem těchto vozů.
no mě čekají na jaře zadní lemy oba... vyříznout a navařit druhokellyvýrobu... a taky si myslim, že až se tam do toho hrábne, tak to asi nebude jen tak... začalo do blublinkama zespodu a kde to skončí, to jsem zvědav
E34 525i Saloon ///ex
E39 530i Touring
To ride, shoot straight and speak the truth.
E39 530i Touring
To ride, shoot straight and speak the truth.
Vzhledem k tomu, že se pořád dají ještě sehnat pěkné kastle, tak jakmile je to sežraný stylem, potřebanovélemyprahyspoustaděr, tak je lepší přestěhovat se do nové kastle a udržet jí v origostavu, neb většina klempířských prací v tomto rozsahu tu kastli stejně jen znehodnotí...alespoň z mého pohledu...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
vaření
to vážně nikdo nedokáže poradit? Zkusím to znova:
Pánové, mám na coupé plast ohnilý plech v kufru kolem hrdla nádrže v místě, kde prolejza zá sedačkama dolu do nádrže a kamarád mi to bude vařit. Co všechno se musí demontovat aby se nepoškodila trubka atd.? Ta trubka je plastová nebo kovová? Nebylo by třeba lepší ji natáhnout prostorem v kufru než aby vedla podběhem? Díky moc
Pánové, mám na coupé plast ohnilý plech v kufru kolem hrdla nádrže v místě, kde prolejza zá sedačkama dolu do nádrže a kamarád mi to bude vařit. Co všechno se musí demontovat aby se nepoškodila trubka atd.? Ta trubka je plastová nebo kovová? Nebylo by třeba lepší ji natáhnout prostorem v kufru než aby vedla podběhem? Díky moc
Jestli myslis tu trubku pod zadnim sedakem, tak v ni vede odvzdusneni nadrze a hadicky do prepadu co je v kastli - takova ta bila nadobka v podbehu - viz zde http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=10 tou trubko vede vse co je v podbehu pod krytem 10. Pri vareni vse rozhoddne musi ven, aby z auta nebyla ohniva koule. Hadici odvzdusneni nadrze sehnat novou neb stara bejva dost zpuchrela, ty slaby hadicky drzi. Dostat tam hadici odvetrani nadrze spatky je nadlidskej ukol, ja nakonec dal slabsi a udelal si redukce, ptz hadici s vnitrnim prumerem 14 mm jsem tam nenacpal - byla vzenku silnejsi jak origo. Ani ve dvou kdyz jsem ti udelal lanko na protahovani ...
Jo a budes li vzndavad prepad, cekej, ze bude shnilej horni uchyt toho prepadu v podbehu a pravdepodobne i bocni uchzceni tankovaciho hrdla. Napred kastli opucuj, at to muzes vyvarit najednou.
Jo a budes li vzndavad prepad, cekej, ze bude shnilej horni uchyt toho prepadu v podbehu a pravdepodobne i bocni uchzceni tankovaciho hrdla. Napred kastli opucuj, at to muzes vyvarit najednou.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
