Dlouhý start M10

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Jarek59
Příspěvky: 47
Registrován: 22. 04. 2008 16:45

Dlouhý start M10

Příspěvek od Jarek59 » 27. 09. 2008 08:34

Nazdar chlapy mám prosbu nemáte někdo zkušenost s dlouhým startem u motoru M10??Dával jsem tam nový kabely svíčky i rozdělovač a nic se nezměnilo.Je to jen za studena když je ohřátej tak chytá jakš takš dobře.Kdybyste někdo věděl budu rád za každou radu zatim díky

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 27. 09. 2008 17:05

pravděpodobně máš problém s pátým vstřikem paliva, který je funkční jen při studeném startu u M10 - tzn. zkontrolovat jestli do něj při startování jde šťáva a benzín - buď vstupy do něj proměř, nebo si ho vymontuj a nech někoho startovat, měl by pěkně mlžit při studenym startu
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 28. 09. 2008 17:19

Viz DC - ověřit funkci vstřiku studenýho startu, ověřit funkci jeho el. okruhu a teplotně časovýho spínače...

Tam bych začal.

Uživatelský avatar
Flip
Příspěvky: 1407
Registrován: 03. 05. 2007 21:24
Bydliště: Krucemburk

Příspěvek od Flip » 28. 09. 2008 20:12

mě to dělá čas od času taky.. jezdím do práce a z práce 5km.. ráno vyhřívám vokno, hraje rádio, fouká topení.. a chytá to čímdál hůř.. a asi po měsíci klekne baterka.. nabiju jí a chytá na první nabrnknutí.. prostě se mi to nestíhá dobíjet.. ale stačí zajet na nákup 20km a z5 a je nabito.. :lol:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 28. 09. 2008 21:12

Flip píše:mě to dělá čas od času taky.. jezdím do práce a z práce 5km.. ráno vyhřívám vokno, hraje rádio, fouká topení.. a chytá to čímdál hůř.. a asi po měsíci klekne baterka.. nabiju jí a chytá na první nabrnknutí.. prostě se mi to nestíhá dobíjet.. ale stačí zajet na nákup 20km a z5 a je nabito.. :lol:
Ovšem to bude spíš problém samotnýho akumulátoru...

Uživatelský avatar
Flip
Příspěvky: 1407
Registrován: 03. 05. 2007 21:24
Bydliště: Krucemburk

Příspěvek od Flip » 29. 09. 2008 05:39

ee.. altík i baterku mám přeměřenou :wink:

Jarek59
Příspěvky: 47
Registrován: 22. 04. 2008 16:45

Příspěvek od Jarek59 » 29. 09. 2008 12:17

Já mám chlapy 4 válce 1.8i. Baterka je nová asi tak půl roku tak že v ní by snad problém být nemuse¨l ale tak raději jí skusím přeměřit.A altík nevím jestli běží tak jak má proto že při studeným startu mi tak jednou dvakrát zaskřípe řemen,mám v háji siláče na altíku.Jinak díky za rady.

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 29. 09. 2008 15:46

Flip píše:ee.. altík i baterku mám přeměřenou :wink:
To je tym, ze jazdis kratke trasy-pri starte minies vela energie ktoru za tak kratky usek nedobijes.
Baterka potrebuje na dobitie odbraneho mnozstva energie rovnakym prudom akym si odoberal energiu podstatne dlhsi cas.
Kdezto pri starte odberas takmer skratovy prud a dobijas len jeho zlomkom.
Taktiez pri tak drastickom odbere aky je pri starte sa straca aj efektivnost baterie.
Tiez treba brat v uvahu samovolne vybijanie a teplotne podmienky.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Flip
Příspěvky: 1407
Registrován: 03. 05. 2007 21:24
Bydliště: Krucemburk

Příspěvek od Flip » 29. 09. 2008 21:19

stanco1 píše:
Flip píše:ee.. altík i baterku mám přeměřenou :wink:
To je tym, ze jazdis kratke trasy-pri starte minies vela energie ktoru za tak kratky usek nedobijes.
Baterka potrebuje na dobitie odbraneho mnozstva energie rovnakym prudom akym si odoberal energiu podstatne dlhsi cas.
Kdezto pri starte odberas takmer skratovy prud a dobijas len jeho zlomkom.
Taktiez pri tak drastickom odbere aky je pri starte sa straca aj efektivnost baterie.
Tiez treba brat v uvahu samovolne vybijanie a teplotne podmienky.
Ja to vim.. :wink: Jen sem to uvdla jako příklad.. :wink:

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 30. 09. 2008 19:35

Jarek59 píše:Já mám chlapy 4 válce 1.8i. Baterka je nová asi tak půl roku tak že v ní by snad problém být nemuse¨l ale tak raději jí skusím přeměřit.A altík nevím jestli běží tak jak má proto že při studeným startu mi tak jednou dvakrát zaskřípe řemen,mám v háji siláče na altíku.Jinak díky za rady.
Doporučuji zrepasovat,je to paráda když řemen nevrže neskřípe a dobíjí jak má :wink:
vymackane-silentbloky-alternatoru-t61167.html
Obrázek

Jarek59
Příspěvky: 47
Registrován: 22. 04. 2008 16:45

Příspěvek od Jarek59 » 03. 10. 2008 08:42

Tak mám vyměněnej držák altíku,byl naprasklej tak že vždy když jsem ho dotáh tak se po pár nastartování zase povolil.Dal jsem novej a paráda motor se nepřehřejvá,klíňák nekřípe a startuje to tak jak má.Tak díky kluci za radu. Ještě se zeptám jestli někdo nevíte kde sehnat ty silentbloky do altíku,prý se to schání líp než dobře :D

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 03. 10. 2008 13:45

Jarek59 píše:Tak mám vyměněnej držák altíku,byl naprasklej tak že vždy když jsem ho dotáh tak se po pár nastartování zase povolil.Dal jsem novej a paráda motor se nepřehřejvá,klíňák nekřípe a startuje to tak jak má.Tak díky kluci za radu. Ještě se zeptám jestli někdo nevíte kde sehnat ty silentbloky do altíku,prý se to schání líp než dobře :D
Silentbloky origo v BMW a nestojí moc peněz,nebo nechat udělat :wink:
Obrázek

Jarek59
Příspěvky: 47
Registrován: 22. 04. 2008 16:45

Příspěvek od Jarek59 » 03. 10. 2008 17:27

super díky.

Uživatelský avatar
mamomi
Příspěvky: 795
Registrován: 12. 09. 2009 14:29

:)

Příspěvek od mamomi » 01. 06. 2010 23:51

Trošku obnovím túto tému. Keď je motor úplne studený tak je všetko ok, aj keď je úplne teplý tak to chytá krásne, ale ako náhle je teplota v modrom poli na teplomery . Tak to točí točí a chytí to až neskôr.
1sd56gsd1

R 1 3 5
└┼┼┤ ♥
--2 4 --

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 02. 06. 2010 05:53

ta samá rada jako na začátku - zjistit co v tu dobu dělá pátej vstřik - pokud by totiž byl otevřenej a motor měl teplotu nad 35°C, tak by ho víc benzinu dusilo
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 02. 06. 2010 21:11

DC píše:ta samá rada jako na začátku - zjistit co v tu dobu dělá pátej vstřik - pokud by totiž byl otevřenej a motor měl teplotu nad 35°C, tak by ho víc benzinu dusilo
Tohle jsem zkoušel stokrát,vstřiků vyměnil x,ověřil jeho funkci a stále nic.Sice dlouho nestartuji ale pro změnu mi to drží nízko volnoběh po krátkou dobu,jakmile se ručička teploměru přehoupne za modrý pole tak vše ok.otáčky jak mají být a start taky o.k.
Obrázek

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 03. 06. 2010 17:58

DC píše:tak potom zbývá ještě ventil volnoběhu - je nastavitelný myslim sedmičkou šroubkem - s tím si taky můžeš pohrát - doporučuju použít na zkoušení jinej, nebo si poznačit polohu
DC,když říkám všechno odzkoušený tak všechno :lol: :wink: co jsem neměnil tak el.svazky,to jediný mi tam zůstalo původní.Prostě ten "cucák"mi funguje uplně naopak jak má a to tak že při studeným nebo vlažným startu místo aby držel vyšší volnoběh,drží nižší a po dosažení určité teploty se srovná :? :roll:
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 06. 2010 18:10

DVORIS píše:...Prostě ten "cucák"mi funguje uplně naopak jak má a to tak že při studeným nebo vlažným startu místo aby držel vyšší volnoběh,drží nižší a po dosažení určité teploty se srovná :? :roll:
Jestli se pamatuju, tak šoupě přídavnýho vzduchu jsi na svým autě testoval, je tak..?

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 03. 06. 2010 20:01

Venca píše:
DVORIS píše:...Prostě ten "cucák"mi funguje uplně naopak jak má a to tak že při studeným nebo vlažným startu místo aby držel vyšší volnoběh,drží nižší a po dosažení určité teploty se srovná :? :roll:
Jestli se pamatuju, tak šoupě přídavnýho vzduchu jsi na svým autě testoval, je tak..?
Že váháš,funguje jak má.Dokonce jsem zkusmo propojil i ty gumový hadice které k němu přivádějí a odvádějí vzduch na tvrdo.V ten moment měl motor otáčky jak má mít(za studena),šoupě funguje jak má i na autě ale jakmile jsem to pozapojoval zpět tak vše bylo při starém.
Obrázek

mgabo87
Příspěvky: 7
Registrován: 28. 09. 2009 11:35
Bydliště: aktualne Bratislava

rovnaky problem do bodky

Příspěvek od mgabo87 » 24. 06. 2010 14:58

Zdravim pani, na uvod ... nie som ziadny mechanik, ani som este 30ku nemal rozrobenu ... ale mam presne taky isty problem ako DVORIS motor nastartuje v pohode ale pokym je studeny tak ma volnobezne otacky okolo 500, ked sa zahreje blizko stredovej ciarky uz ma volnobeh uplne v poriadku okolo 1000 (co je tusim viac ako by mal mat ale to je len o nastaveni ... pokial viem).
Mozete mi popisat co treba skontrolovat?? Rozdelovac, kable vyzeraju normalne, sviecky som menil tak pred 3 tyzdnami (motor chytal obcas na 3 valce, jedna nebola dotiahnuta a vyrazne viac zanesena ako ostatne tak som radsej vymenil vsetky).
Diky moc za kazdu radu

Odpovědět