Měření na váze vzduchu - M10 L-Jetronic

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Měření na váze vzduchu - M10 L-Jetronic

Příspěvek od Venca » 28. 07. 2008 17:34

Na odpojený váze jsem naměřil tohle:

7 - 8 = 465 ohmů

E - 8 = 164

8 - 9 = 198

8 - 5 = 406

5 - 9 = 605

5 - E = 571

5 - 7 = 176

9 - 7 = 653

E - 9 = 34

E - 7 = 627


Váha:
BOSCH 0 280 202 039
1 279 664.9

Teplota ovzduší 28°.
---------------------------------------
Může to někdo se stejným, ev. podobným typem porovnat?
Jde o 318i KAT, rok 1986...

:?:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 07. 2008 09:38

Tak pro srovnání další kus:

7 - 8 = 365 ohmů

E - 8 = 165

8 - 9 = 213

8 - 5 = 404

5 - 9 = 616

5 - E = 569

5 - 7 = 75

9 - 7 = 577

E - 9 = 47

E - 7 = 529


Váha:
BOSCH 0 280 202 039
1 279 664.9

Teplota ovzduší 25°.

Stejnej díl, ale z auta z konce roku 1987...


..
:?:

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 29. 07. 2008 19:19

Kony píše:čoveče, asi budu OT, nevim k čemu jsou dobrý ty hodnoty, ale k ničemu to určitě nebude, rád se poučím.
Takoveto Referencni udaje jsou dobre pro experimentatory a hlavne, jak psal Venca, pro diagnostiku problemu na vaze vzduchu. Pro lidi co neumej merit multimetrem je to, jak pises, k nicemu. :)

Venco dobry, prilezitostne se pokusim o zmereni jineho typu (M40) a taky sensoru teploty pro BC.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 07. 2008 20:27

samiq píše:..,. prilezitostne se pokusim o zmereni jineho typu (M40) a taky sensoru teploty pro BC.
318i M40 oměřím, (až bude na dvoře) taktéž - je dobrý porovnat víc kusů.

john d
Příspěvky: 69
Registrován: 12. 06. 2007 19:42
Bydliště: Slovensko okr.Nove Mesto nad Vahom

Příspěvek od john d » 29. 07. 2008 21:04

7-8 371
E-8 149
8-9 191
8-5 362
5-9 553
5-E 510
5-7 112
9-7 560
E-9 43
E-7 517

Bosh 0280 202 05

Kolkom bolo stupnou neviem ale zhruba nejak 25st. 8)
318i ´85 BEZKAT

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 31. 07. 2008 17:32

Ja vam dam maly tip, ako si trochu "osviezit" klapkovu vahu vzduchu - ja som to robil na M30B35 s novsim motronicom (tato vaha vzduchu ma napriklad uplne linearny vystup, neni v tom ziadna logika ani stvorcova umernost ako u starsich vah, toto ma na starosti prepoctova funkcia v motronicu uz). Okrem unavenej pruzinky (co vyriesite pooteocenim kolecka o jeden-dva zuby) je najvacsii problem klapkovych vah vychodena grafitova cesta po ktorej beha jazdec, podla mna to aj vysvetluje natolko rozne odpory ake tu mozme vidiet. Jednoducha pomoc proti tomu je vyuzit nevyjazdenu cast grafitovej drahy, co spravime tak ze osicku z jazdcom bud zatlacime alebo skor vysunieme (postup u vahy na M10 neviem, u mna stacilo povolit jeden srob, vysunut osicku trosku dohora a zasa srobom zafixovat) a jazdca prihneme viac dolu, tym docielime toho, ze kontaktna gulicka bude behat o par mm nizssie, ale co je podstatnejsie, na "nevychodenom" grafite. Rovnako na starsich vahach boli pohyblive spoje (a aj niektore staticke, ako z konektora na dosticku atd.) riesene iba cez tieto gulicky a priliehajuce pliestky v novsich je okrem toho aj vsetko preletovane pruznymi dratikmi, takze ak to tak nemate, toto by som tiez skusil.
E30 325i
E34 535i

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 31. 07. 2008 19:28

Helldiver píše:... ziadna logika ani stvorcova umernost ako u starsich vah, toto ma na starosti prepoctova funkcia v motronicu uz)...
U váhy M10 L-Jetronic jde ten výstup nějak divně - pilovitě.
Zkoušel jsem měření výstupu potenciometru klapky.

+ 12V na pin 9, na pin 5 kostru.
Z pinu 8 mi šlo cca 8 V (tam by se to napětí mělo pohybovat dle teploty vzduchu, to je vcelku jasný).
Z pinu 7 (jezdec potenciometru) jde napětí od 0,6 V do 8 V, ovšem s podivným průběhem, kdy napětí při plynulém otvírání klapky najednou klesne a znovu stoupá - asi tak na pěti místech.
Nejde o závadu - je to záměrně.

Zřejmě má v sobě ŘJ na vstupu nějaký obvod, kde musí zaznamenat postupný průběh a vše porovnávat s nějakým předvoleným vzorem, tedy jakýsi komplement k tý odporový dráze...?

:?:

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 31. 07. 2008 20:19

Toto je trosku zahada aj pre mna (pri starsim motronicoch stupalo napatie s otvorenim klapky exponencialne, teda uz vo vahe sa v podstate robil "prepocet" prietoku vzduchu, ktory v zavislosti na otvoreni klapky stupa nie priamo umerne, ale exponencialne), mozno by stalo za to napisat mail do BOSCHu ci su k tomu ochotny sa vyjadrit.
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 01. 08. 2008 19:43

já jsem zkoušel měřit na váze pro M42 na pinu 2 a5 a přitom pohybovat klapkou a ze začátku rostl odpor přímo úměrně natočení a najednou zhruba ve3/4 dráhy se začal mírně snižovat-konkrétně na začátku: 0,15 k ohmu,ve 3/4: 0,87 a na konci 0.58 k ohmu. není něco špatně?

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 06. 02. 2009 13:05

Takže následovně:

7 - 8 = 372 Ohm

E - 8 = 168 ohm

8 - 9 = 215 ohm

8 - 5 = 398 ohm

5 - 9 = 613 ohm

5 - E = 565 ohm

5 - 7 = 90 ohm

9 - 7 = 587 ohm

E - 9 = 48 ohm

E - 7 = 539 ohm


Váha:
BOSCH 0 280 202 039
1 279 664.9

Teplota: cca 19°C

318i kat '85...

pozn.: auto skube, ale vaze to nepripisuju...
tady jsou odporove drahy:
Obrázek Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 18. 10. 2009 17:17

oživím toto téma, neboť právě jsem odhalil závadu na mé M40, která chcípala za studena na volnoběh..
na začátku odporové dráhy váhy vzduchu jsem naměřil odpor něco přes 1k a jakmile se s klapkou hnulo, odpor začal na nějakých 100Ohm a dál plynule stoupal. po vyčištění dráhy byl odpor i při zavřené klapce 80-85 Ohm..
má někdo zkušenosti s tím způsobem jak zde popisoval helldriver posunout ten jezdec..je tam jeden šroubek, zalitej lepidlem, ale nevím, jestli ten měďenej jezdec půjde u mé váhy posunout, protože to vypadá, že je zalitej v plastu..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Odpovědět