čidlo teploty vzduchu pro ŘJ

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

čidlo teploty vzduchu pro ŘJ

Příspěvek od pavel1164 » 05. 07. 2008 22:43

ahoj.
už nějakou dobu řeším problémy s M42 a chtěl bych vyzkoušet výměnu čidla teploty nasávaného vzduchu které je umístěné ve váze vzduchu.Už jsem se dozvěděl,že je napojené na piny 1 a 4,teď bych potřeboval vědět,jestli se dá tento snímač sehnat samostatně a nebo jestli se dá použít nějaký jiný typ místo původního.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 07. 2008 09:15

To není samostatnej díl.
Co s ním je?

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 06. 07. 2008 19:13

už jsem tady o tom psal na foru.
na diagnostice dává nesmyslnou hodnotu teploty vzduchu: 273° C
vím,že to není samostatný díl,že je ve váze vzduchu napevno,ale udělat se dá všechno a nevidím v tom větší problém.Jediný problém vidím v tom,že nevím,jak to sehnat(jelikož to není samostatný díl),tak bych potřeboval poradit,kdyby někdo věděl o nějakým takovým,který se dá samostatně sehnat a je zaměnitelný s původním.

vím ,že možná usiluju o zbytečnou věc,ale už jsem zkusil hodně věcí,které tomu nepomohli,tak už zkouším opravdu všechno.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 07. 2008 19:35

pavel1164 píše: na diagnostice dává nesmyslnou hodnotu teploty vzduchu: 273° C
...
A kolik má ohmicky?

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 07. 07. 2008 07:53

Venca píše:
pavel1164 píše: na diagnostice dává nesmyslnou hodnotu teploty vzduchu: 273° C
...
A kolik má ohmicky?

multimetr udává 1,83 k ohmu což je asi příliš(měřeno v rozsahu 20k)

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 07. 07. 2008 19:22

pavel1164 píše:multimetr udává 1,83 k ohmu což je asi příliš(měřeno v rozsahu 20k)
Na dvoře mi srovna stojí 318i M40, tak jsem to ťuknul.
Je tam 2510 ohmů, tedy podobná hodnota.

Semizdá, že ta tvá váha vadný čidlo mít nebude....

Uživatelský avatar
Jéňa
Příspěvky: 101
Registrován: 19. 02. 2003 13:56
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jéňa » 07. 07. 2008 20:32

Venca píše:
pavel1164 píše:multimetr udává 1,83 k ohmu což je asi příliš(měřeno v rozsahu 20k)
Na dvoře mi srovna stojí 318i M40, tak jsem to ťuknul.
Je tam 2510 ohmů, tedy podobná hodnota.

Semizdá, že ta tvá váha vadný čidlo mít nebude....
Čidlo teploty nasávaného vzduchu má mít při 20°C odpor 2200ohmů. Jako náhrada se dá použít klasický NTC termistor.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 07. 07. 2008 20:38

Jéňa píše: Čidlo teploty nasávaného vzduchu má mít při 20°C odpor 2200ohmů. Jako náhrada se dá použít klasický NTC termistor.
Tu hodnotu uvádí i Haynes.

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 07. 07. 2008 20:53

z toho co mi tady píšete bych řekl,ře bude chyba ve svazkovym kabelu,který jsem vizuálně kousíček po kousíčku kontroloval a nevypadal,že by byl někde poškozený,ale asi by chtěl taky proměřit.
co říkáte tomu,že bych ho taky zkusil proměřit,že bych metodou pokus omyl zjistil zapomocí multimetru,jestli jsou oba kabely průchozí až ŘJ.
nemůžu tím nic poškodit(když odpojím akumulátor)?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 07. 07. 2008 21:03

pavel1164 píše:z toho co mi tady píšete bych řekl,ře bude chyba ve svazkovym kabelu,který jsem vizuálně kousíček po kousíčku kontroloval a nevypadal,že by byl někde poškozený,ale asi by chtěl taky proměřit.
co říkáte tomu,že bych ho taky zkusil proměřit,že bych metodou pokus omyl zjistil zapomocí multimetru,jestli jsou oba kabely průchozí až ŘJ.
nemůžu tím nic poškodit(když odpojím akumulátor)?
Odpoj konektor u ŘJ a můžeš na vedení od konektoru k váze vzduchu ohmetrem měřit, baterku a ni pak odpojovat nemusíš.

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 07. 07. 2008 21:04

Jéňa píše:
Venca píše:
pavel1164 píše:multimetr udává 1,83 k ohmu což je asi příliš(měřeno v rozsahu 20k)
Na dvoře mi srovna stojí 318i M40, tak jsem to ťuknul.
Je tam 2510 ohmů, tedy podobná hodnota.

Semizdá, že ta tvá váha vadný čidlo mít nebude....
Čidlo teploty nasávaného vzduchu má mít při 20°C odpor 2200ohmů. Jako náhrada se dá použít klasický NTC termistor.
kde se dá takový termistor sehnat a kolik asi může stát?

Uživatelský avatar
Jéňa
Příspěvky: 101
Registrován: 19. 02. 2003 13:56
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jéňa » 07. 07. 2008 21:21

pavel1164 píše: kde se dá takový termistor sehnat a kolik asi může stát?
Například tady zadej do hledání NTC-0,2 2,2K
http://www.ges.cz

Ale v tvém případě to opravdu vypadá spíš na tu kabeláž, protože hodnota kterou uvádíš, vypadá při vyšší teplotě vzduchu OK.

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 26. 07. 2008 13:21

tak jsem proměřoval tu kabeláž od motoru k ŘJ.
při proměřování jsem měl odpojené všechny konektory od snímačů na motoru a proměřoval jsem kabely snímače teploty nasávanáho vzduchu a teploty chladící kapaliny.všechno vypadalo dobře-při proměřování daného kabelu to bylo průchozí vždy jen na jeden pin vedoucí do ŘJ,což považuji za dobrý,protože se nikde nic nekříží,pak jsem začal postupně připojovat ostatní konektory na příslušné snímače na motoru a všechno vypadalo Ok až do chvíle,kdy jsem připojil snímač na šrtící klapce-v tu chvíli jsem měl signál najednou na několika pinech konektoru ŘJ( i když jsem měl stéle multimetr připojený na jeden pin snímače teploty chladící kapaliny)a s různými hodnotami odporu od 1,12kohmu po 5,77kohmu.čistě průchozí zůstal stále ten jeden správnej.
takže se mi asi kříží kabely od snímače škrtící klapky s kabelem od snímače teploty.nebo nevim :?

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 26. 07. 2008 16:06

dočasný konec BMW :-(

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 26. 07. 2008 17:07

To je sice dost dobrý schéma, ovšem M40 tam asi bude mít 88 pinů na ŘJ...

Na váze vzduchu bych řekl, že to bude stejný.

.

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 26. 07. 2008 17:47

Venca píše:
To je sice dost dobrý schéma, ovšem M40 tam asi bude mít 88 pinů na ŘJ...

Na váze vzduchu bych řekl, že to bude stejný.

.
taky bych potřeboval pro M40 abych prověřil motorovej svazek...leč lepší nnemám
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 27. 07. 2008 11:15

tak jsem to proměřil ještě z pohledu ŘJ a vytvořil z toho schéma
zde jsou hodnoty odporů mezi jednotlivými kabely:

fialovo-bílý a hnědý: 5,96 k ohmu
fialovo-bílý a hnědo-černý: 5,77 k ohmu
hnědo-černý a šedo-bílý: 3,41 k ohmu
šedo-bílý a hnědý: 3,60 k ohmu
hnědý a hnědo-černý: 1,12 k ohmu
šedo-bílý a fialovo-bílý(teplota nasávaného vzduchu):2,32 k ohmu-to je ok
hnědo-černý a hnědo-červený(teplota vody):2,37 k ohmu-to je ok

našel by se někdo,kdo by byl ochotný si to u svého 318 is proměřit a případně mi dal vědět jak dopadnul? díky

Obrázek

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 05. 08. 2008 12:07

tady sem nasel nejakej 4val
Obrázek
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 05. 08. 2008 12:17

dík za to schéma :)

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 05. 08. 2008 14:17

Maranelo píše:tady sem nasel nejakej 4val..
Vypadá to na Motronic 1.7, tedy pro M42.

Zajímavý je druhý potenciometr ve váze vzduchu, zřejmě využitý jen u verze bez katalyzátoru.

Odpovědět