Jop, a je to Eta, r.v.86, lambda je vadná takže odpojená... vďaka za názory a možné rady. Teraz som tam dal zas mechaniku, pre istotu to tam nedám pokiaľ nezoženiem lambdu...
Divné chovanie voľnobežňáku... VYRIEŠENÉ!!!
Divné chovanie voľnobežňáku... VYRIEŠENÉ!!!
...tak som tu zas, zakúpil som voľnobežný ventil od MADmaniaca, uňho to fungovalo v pohode (vidieť som nevidel, ale nemám dôvod prečo mu neveriť), u mňa to robí kixy. Najprv som to namontoval doma a 5 minút to šlo ok, voľnobeh okolo 600rpm, a po 5. minútach to kleslo, 400, 300, motor akoby chcípal, ale nechcípol, len sa to trhalo kvôli veľmi nízkemu voľnobehu, a bolo z výfuku cítiť nespálený benzín... trochu som to roztočil pedálom plynu, a zas to kleslo. Tak som to sundal a dal tam tú mechanickú náhradu čo som tam mal, s tým to ide ok. Tak mi nemenovaný user poradil že som trubka, bo pred montážou som mal odpojiť batériu, a tým akoby "zresetujem" ŘJ... zmysel to dávalo, tak som to včera skúsil. Namontoval som zas ventil, voľnobeh v pohode, vravím si ok. Včera to šľapalo celý deň bez jediného problému. Dnes to začalo zas, či bol motor rozohriaty, alebo studený a naštartovaný po 2-hodinovom stání na parkáči, zas tie otáčky chodili okolo 400, niekedy o trošku menej, motor zas akoby chcípal, ale nechcípol úplne, proste haluz, škaredý to zvuk a týranie motora tým ventilom sabotérom. Tak sa pýtam, v čom môže byť chyba?
Jop, a je to Eta, r.v.86, lambda je vadná takže odpojená... vďaka za názory a možné rady. Teraz som tam dal zas mechaniku, pre istotu to tam nedám pokiaľ nezoženiem lambdu...
Jop, a je to Eta, r.v.86, lambda je vadná takže odpojená... vďaka za názory a možné rady. Teraz som tam dal zas mechaniku, pre istotu to tam nedám pokiaľ nezoženiem lambdu...
Naposledy upravil(a) SlimShady dne 21. 04. 2004 12:21, celkem upraveno 1 x.
Faszom a seggedbe verem te buzi 
Čau Eťáku
,
projdi si fórum a najdi článek "Problémy s volnoběhem u M20/M40". Vyplývají z něho tyto možnosti:
1) špatný volnoběžný ventil
2) špatný snímač škrtící klapky
3) netěsnost v sacím potrubí
4) lambda sonda (ale zde by otáčky na volnoběh měly spíš pravidelně kolísat).
A zato, že jsem provedl zmíněný výtah z článku bych od tebe rád zjistil něco ohledně tý zatracený lambdy. Mám taky etu, když je to studený, tak to na volnoběh chcípá. Na benál i na plyn. A když se to pořádně ohřeje, tak na benál mi při volnoběhu pravidelně kolísají otáčky po cca 3 seundách od 800-1500. Mám podezření na lambdu. Co to dělá tobě? A jakou tam máš? Já myslím že u mě je 2-drátová. Chci jí vyměnit, ale za jetou tu chtějí kolem 800,- , nová prej 3.500,-. Tak nevim - kupovat ojetou, to můžou být pěkně vyhozené peníze a navíc když se problém nevyřeší, tak vlastně nevím jestli to bylo nebo nebylo tímhle (viz tvůj ventil). Taky se tu řešilo, že na 318 jde lambda z Felicie 1.6 a dál že se dělají lambdy v druhovýrobě. Nevíš co s tím? Dík za odpověď.
projdi si fórum a najdi článek "Problémy s volnoběhem u M20/M40". Vyplývají z něho tyto možnosti:
1) špatný volnoběžný ventil
2) špatný snímač škrtící klapky
3) netěsnost v sacím potrubí
4) lambda sonda (ale zde by otáčky na volnoběh měly spíš pravidelně kolísat).
A zato, že jsem provedl zmíněný výtah z článku bych od tebe rád zjistil něco ohledně tý zatracený lambdy. Mám taky etu, když je to studený, tak to na volnoběh chcípá. Na benál i na plyn. A když se to pořádně ohřeje, tak na benál mi při volnoběhu pravidelně kolísají otáčky po cca 3 seundách od 800-1500. Mám podezření na lambdu. Co to dělá tobě? A jakou tam máš? Já myslím že u mě je 2-drátová. Chci jí vyměnit, ale za jetou tu chtějí kolem 800,- , nová prej 3.500,-. Tak nevim - kupovat ojetou, to můžou být pěkně vyhozené peníze a navíc když se problém nevyřeší, tak vlastně nevím jestli to bylo nebo nebylo tímhle (viz tvůj ventil). Taky se tu řešilo, že na 318 jde lambda z Felicie 1.6 a dál že se dělají lambdy v druhovýrobě. Nevíš co s tím? Dík za odpověď.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Asi brecim dobre ale na spatnem hrobe, panove, chtelo by to ke kazdemu problemu napsat jaky motor popr. jaky system zapalovani/vstrikovani tam je. Co mas v aute, Proxi?
U 325e/i je to jednoduche, tam je pouze Motronic, ale napriklad 320i byla L-Jetronic (bez KATu), LE-Jetronic (nerizeny KAT), LU-Jetronic (KAT & Lambda sonda) a nebo Motronic (s KATem i bez). Reseni problemu volnobehu nebo studenych startu je dost odlisne u Motronic a Jetronic.
Muzete si bud dat typ primo do podpisu misto hybacich obrazku nebo to pokazde napiste do prispevku.
U 325e/i je to jednoduche, tam je pouze Motronic, ale napriklad 320i byla L-Jetronic (bez KATu), LE-Jetronic (nerizeny KAT), LU-Jetronic (KAT & Lambda sonda) a nebo Motronic (s KATem i bez). Reseni problemu volnobehu nebo studenych startu je dost odlisne u Motronic a Jetronic.
Muzete si bud dat typ primo do podpisu misto hybacich obrazku nebo to pokazde napiste do prispevku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Mám 320i Motronic. studený štart vcelku O.K., otáčky cca 1300, po prekročení modrého poľa klesne na 950-1000. Túto hodnotu som nastavil ja dorazovou skrutkou (prasárna, ja viem), lebo keď to pustím voľne až tak, že mi cvakne spínač voľnobehu, ktorý je dobrý, mám otáčky 550-600 a to sa mi zdá už málo. Z takto nízkeho voľnobehu viním
1. snímač DME na veľkej remenici
2. snímač studeného alebo teplého štartu
3. lambdu.
Ten nemenovaný user v Slimovom príspevku som ja
2 Slim: nemáš dieru v saní?
1. snímač DME na veľkej remenici
2. snímač studeného alebo teplého štartu
3. lambdu.
Ten nemenovaný user v Slimovom príspevku som ja
2 Slim: nemáš dieru v saní?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Me to na volnobeh taktez ukazuje 600 rpm (325i Motronic KAT), ale motor bezi naprosto klidne a tak to nechavam tak. Kdo vi, zda ukazuje otackomer spravneMax-Max píše:... mám otáčky 550-600 a to sa mi zdá už málo. Z takto nízkeho voľnobehu ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Kolísání otáček
Řeším teď to samý s 325i a ráno jedu k jednomu majstroj na diagnostiku. Když jsem mu popisoval závadu, hned mi řekl, že lambdou to nebude, protože ta prej začíná makat až když se motor trochu ohřeje. Mě začaly otáčky kolísat potom, co jsem svezl jednoho kámoše a trošku jsem tomu dával na prdel. Když jsem pak přijel domů, lítaly otáčky od 500-2500 a na motoru by se dalo grilovat. Druhej den jsem to nastartoval a než se motor ohřál, bylo vše O.K. Teď to kolísá jak za studena, tak za tepla. Hned jak zjistím příčinu, dám Vám vědět, ať nekupujete součástky zbytečně...
BlackM....W
BlackM....W
Proxi, podle myho to teplotni cidlo pro RJ neni. Ja jsem to kdysi menil - koupil jsem nove a nic se nezlepsilo. Hledal bych to bud u snimace klapky a nebo jeste lepe ve vaze vzduchu - bud je vytahana pruzinka a nebo vadne teplotni cidlo ve vazeProx píše:Ja mam ted volnobeh pri studenym motoru asi 950-1000, po zahratu 400-500 a nejspis je to teplotnim cidlem..
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Tak to mi je novinka. Kde v riti je schované? Tam som problém nehľadal.Ace píše:jj, meri teplotu nasavaneho vzduchu. Melo by to snad byt u vsech...Rotten píše:Ve váze vzduchu je teplotní čidlo? A u všech motorů nebo jenom nějakých? Já mám k váze zvnějšku připevněný čidlo, který údajně měří atmosférický tlak. Prosím rozveď to trochu. Dík.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
No vec se ma tak, ze pokud tohle cidlo odpojim, je volnobeh OK, tak z toho usuzuju ze to bude tim. Blbne mi to dost skokove, jednou jsem hejbal dratama prave od toho cidla a pak to slo v pohode no a nedavno se auto zvedlo na gever, vymenili kola, pustilo dolu a hle uz to zas blbloAce píše:Proxi, podle myho to teplotni cidlo pro RJ neni. Ja jsem to kdysi menil - koupil jsem nove a nic se nezlepsilo. Hledal bych to bud u snimace klapky a nebo jeste lepe ve vaze vzduchu - bud je vytahana pruzinka a nebo vadne teplotni cidlo ve vazeProx píše:Ja mam ted volnobeh pri studenym motoru asi 950-1000, po zahratu 400-500 a nejspis je to teplotnim cidlem..
5er