problémy IS

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

problémy IS

Příspěvek od pavel1164 » 20. 01. 2008 02:00

Zdravim.
Už asi skoro rok jezdím s 318IS a neustále řeším jeden a ten samej problém.
Potom co řídící jednotka přejde do tzv. teplého režimu a následném vypnutí a zapnutí motoru se motor začne chovat divně.Při rozjezdu se začne dusit někdy až chcípne. Pomůže jedině když ho nechám proběhnout na volnoběh po dobu 20 sekund a víc nebo když ho pořádně proroštuju.
Už jsem měnil váhu vzduchu,lambdu,čerpadlo,volnoběžný ventil(použité díly ale prý dobré),ale žádná změna.Kontroloval jsem kompresi ,ta je prý v normě na všech válcích (10 +- 0,05 pravděpodobně barů).
Nedávno po delší jízdě jsem zjistil ,že mám velmi horkou řídicí jednotku,skoro na ní neudržím ruku.Tak nevím,jestli to s tím souvisí.
Prosím o napsání vašich zkušeností k tomuto tématu.
Díky.

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 21. 01. 2008 10:28

Nie si sam co ma tento problem ibaze tomu mojmu motoru staci tak cca 5sekund po starte kym sa ukludní niekedy mam pocit ze az zdochne. Po teplom starte mi lietaju otacky a ekonomer hore-dole ako blaznive po chvilke sa otacky ustalia ekonomer oprie na doraz(este stojim) a do dalsieho startu ani tuk.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paja » 24. 01. 2008 11:53

Řešil jsem tady něco podobného a iso jsme zpravili - zkus si najít můj odkaz. u nás byl problém v kabelovém svazku který vede k lambdě. nepomohlo ani lambdu odpojit bylo třeba uzemnit jeden z drátů který k lambdě vedl a iso se okamžitě uklidnilo.

318is-nestabilni-chod-lahudka-t44134.html

Uživatelský avatar
DEJVID
Příspěvky: 112
Registrován: 26. 09. 2005 22:17
Bydliště: Brandejs

Příspěvek od DEJVID » 24. 01. 2008 18:45

Přesně to samý "řešim" já. Auto ráno nastartuju a jede v pohodě, ale když ho nastartuju zahřátý, tak občas (ne pokaždý) hrozně škube. Jako by jelo na 3 válce (318is :D ) Ale stačí sešlápnout spojku a trochu ho prošlápnout a problém je pryč! Taky jsem přišel na to, že když v kabelovým svazku odpojim ten konektor, co tam je, tak to nedělá. A taky mám pocit, že mi studený auto mnohem víc kouří než všem ostatním a když někdo jede za mnou, tak říká že mi "stříká" něco z výfuku, ale voda ani olej se mi nestrácí. Nemohl by to být nespálený benzín? Tak a teď babo raď! :D
BMW E30 318is & E46 320d Touring

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paja » 25. 01. 2008 06:04

když jsem to viděl naposledy tak byla lambda odpojená a ze svazku vedou 4 kabely směrem k lambdě - uzemnil se jen ten - (myslím) černý ostatní jsou bílé a to tak že se do toho konektoru nacpal přímo drát do díry do které vede černý a ten se dal na kostru nebo na mínus na bat. to te´d nevím. Přišel na to nějaký borec el. za 2hoďky. my zkoušeli ganc všechno a nic nepomohlo - peněž, práce, a zase těch peněz co to stálo a nic. nakonec se koupila myslím nová lambda a ten svazek se opravil - bylo to tam někde skratlé nebo co. Ale když my jsme lambdu odpojili tak to nepřestalo!!!!! muselo se to ukostřit!!!

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 25. 01. 2008 15:58

Paja píše:když jsem to viděl naposledy tak byla lambda odpojená a ze svazku vedou 4 kabely směrem k lambdě - uzemnil se jen ten - (myslím) černý ostatní jsou bílé a to tak že se do toho konektoru nacpal přímo drát do díry do které vede černý a ten se dal na kostru nebo na mínus na bat. to te´d nevím. Přišel na to nějaký borec el. za 2hoďky. my zkoušeli ganc všechno a nic nepomohlo - peněž, práce, a zase těch peněz co to stálo a nic. nakonec se koupila myslím nová lambda a ten svazek se opravil - bylo to tam někde skratlé nebo co. Ale když my jsme lambdu odpojili tak to nepřestalo!!!!! muselo se to ukostřit!!!
ćerný = signál, šedý = kostra, bílé = vyhřívání.

Při špekulacích o správný funkci lambdy je dobrý ji změřit za provozu, jaký dává napětí (viz Haynes, nejlépe ale za jízdy).

Uživatelský avatar
Mladoch
Příspěvky: 217
Registrován: 22. 03. 2006 20:33
Bydliště: M.A.S.H. ale jinak Havirov

Příspěvek od Mladoch » 25. 01. 2008 16:27

ja mam ted to auto o kterem mluvil paja....uz to tak neblbne ale po nastartovani jak je motor studeny nebo cca 15min. po poslednim vypnuti to hAPRUJE NA NEJAKYCH 600-800OT/MIN A CCA PO 20S pomalu vzroste na 1400ot/min ..takze babo rad...pinki rikal ze muze byt naopak nasazeny volnobezny ventil...zatim sem to nezkousel jestli je to tim ale mozne to je...
EX IS http://www.youtube.com/watch?v=2_0hbPTAv8o
Skoda 105->Skoda 120->BMW E30 318i M40->BMW E30 318is M42->BMW E30 318is M42 podruhé->Seat Cordoba SX 2,0 16v 150ps-njn zradil sem BMW,ale je to jen chvilkove...

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paja » 28. 01. 2008 07:19

To je asi na 80% jisté protože ho peťa dával naopak a tvrdil mi že to nemá vliv. já bych to otočil a možná i novou lambdu - nebo už tam je?

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 16. 02. 2008 12:51

hledání problému u tohoto auta stále pokračuje(problémy po náběhu do teplého režimu).Asi před tejdnem jsem nechal auto napíchnout na diagnostiku u známýho v servisu(předtim jsem to nechával u Autonagy-autorizovaný servis a dealer BMW v Chomutově)a zjistilo se,že snímač teploty chladicí kapaliny a snímač teplopty nasávaného vzduchu ukazují nesmysly:
voda 193,7 a vzduch taky 193,7 stupňů Celsia.To by mě zajímalo,jak to dělali v Autonagy.
tak jsem tam dal nové čidlo na vodu a ukazuje to stále stejné hovadiny.
Známý mi poradil zkontrolovat kabeláž,jestli neni někde poškozená,skřípnutá-to se taky udělalo,ale nikde nic.
Tak mám dojem,že to bude v ŘÍDICÍ JEDNOTCE.
co vy na to.

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 16. 02. 2008 13:08

Zkuste ty kabely proměřit. Prostě mezi koncovkou pro snímač teploty vody a mezi jednotkou, dost možná bude přetrhnutej.

Jinak jsem se chtěl zeptat kde má iso senzor teploty nasávaného vzduchu?
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 17. 02. 2008 18:30

tento problém mi prostě nedá spát.
dneska jsem opět prohlédl kompletně celou kabeláž od ŘJ až k motoru,kabel po kabílku,ale nikde fakt nic zvláštního nebo poškozenýho.
pak jsem zkusil vytáhnout konektor snímače teploty chladicí kapaliny za běhu motoru a v tu chvíli otáčky vylítly zhruba na 4000 a tam se ustálily. když jsem konektor připojil zpátky,tak se vrátily.zajímalo by mě jestli je tohle normální reakce,kdyby bylo vedení od konektoru někde v nepořádku nebo jestli si tu nesmyslnou hodnotu 193,7 může vymyslet vadná ŘJ.
Naposledy upravil(a) pavel1164 dne 19. 02. 2008 13:09, celkem upraveno 1 x.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 17. 02. 2008 18:35

pavel1164 píše:...jestli si tu nesmyslnou hodnotu 193,7 může vymyslet vadná ŘJ.
Těch 193,7 je co..?

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 17. 02. 2008 19:01

193,7 stupňů Celsia-údajně teplota chladicí kapaliny podle diagnostiky

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 17. 02. 2008 19:07

já to předtim napsal možná moc zkratkovitě.
jde mi zkrátka o to,jestli by po vytažení konektoru z čidla teploty chladicí kapaliny došlo k takové reakci i v případě,že by kabeláž nebyla v pořádku.
v té souvislosti mě napadá ,že si tu špatnou hodnotu vytváří sama špatná ŘJ

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 17. 02. 2008 19:18

pavel1164 píše:193,7 stupňů Celsia-údajně teplota chladicí kapaliny podle diagnostiky
To je sakra divná hodnota.

Pokud by snad nějaká diagnostika měla porovnávat údaj z čidla teploty vody s nějakou předdefinovanou křivkou, kterou má v sobě, pak by to vypadalo na zkrat na vedení k čidlu a hodnotu blízkou nulovému odporu.
Zkrat na kostru ale vylučuje ta reakce při vytažení konektoru...
-

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 17. 02. 2008 19:25

....Zkrat na kostru ale vylučuje ta reakce při vytažení konektoru...
-[/quote]


no právě

Uživatelský avatar
Beda
člen E30.cz
Příspěvky: 975
Registrován: 02. 06. 2005 21:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od Beda » 17. 02. 2008 19:54

DEJVID píše:Přesně to samý "řešim" já. Auto ráno nastartuju a jede v pohodě, ale když ho nastartuju zahřátý, tak občas (ne pokaždý) hrozně škube. Jako by jelo na 3 válce (318is :D ) Ale stačí sešlápnout spojku a trochu ho prošlápnout a problém je pryč! Taky jsem přišel na to, že když v kabelovým svazku odpojim ten konektor, co tam je, tak to nedělá. A taky mám pocit, že mi studený auto mnohem víc kouří než všem ostatním a když někdo jede za mnou, tak říká že mi "stříká" něco z výfuku, ale voda ani olej se mi nestrácí. Nemohl by to být nespálený benzín? Tak a teď babo raď! :D
Tak já vám asi taky neporadím. Ten samý problém řeším už rok. Mám úplně stejné příznaky, dokonce i s tím stříkáním z výfuku. Osobně si myslím, že je to benzín, protože to i po nastartování smrdí jako kdyby byla bohatá směs. Já měnil lambdu, váhu vzduchu, čidlo teploty vody, řj, svíčky, kabely jsou dobrý, většinu podtlakových hadic vyměněna a pořád nic. Ještě mě napadlo, že jak to jakoby špatně spaluje, tak že bych vyměnil zapalovací cívky.. Jsem zvědav, jestli to někdo rozlouskne, já snad dřív vyměním motor.. :?
e30 316i->e30 318is->e36 323i->Ford Mondeo ST220->Land Rover Discovery III->Ford Focus II ST300-> E30 318is Mtechnic II + E24 635csi

AUTOSERVIS VOZŮ VŠECH ZNAČEK:
http://www.hatesauto.cz

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 17. 02. 2008 20:12

já si myslim,že kdyby to dělaly cívky,tak by to dělaly i za studena.

Uživatelský avatar
Slider
sponzor E30.cz
Příspěvky: 280
Registrován: 01. 12. 2003 13:25
Bydliště: Příbramsko

Příspěvek od Slider » 25. 02. 2008 16:34

Nikde tady jsem se nedočetl,že by někdo zkusil přehodit(na zkoušku) jednotku motoru. Tak pak napiš co to udělalo....
BMW - srdeční záležitost

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 25. 02. 2008 18:40

Já už mám jednotku objednanou,jen čekám až mi přijde poštou.
tak dám potom vědět.

Odpovědět