silenblok ramena

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

silenblok ramena

Příspěvek od ALA E30 » 17. 01. 2008 21:12

Jaký máte kdo vyzkoušené pryžové silenbloky předních ramen (zadní část do kastle).Koupil jsem druhovýrobu a zdá se mi to měkký jak žvejkačka.Při přejezdu hrbu kolo až nezvikle kmitne.(nalisovanej je dobře)Pište zkušenosti.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: silenblok ramena

Příspěvek od Max-Max » 17. 01. 2008 21:26

ALA E30 píše:Jaký máte kdo vyzkoušené pryžové silenbloky předních ramen (zadní část do kastle).Koupil jsem druhovýrobu a zdá se mi to měkký jak žvejkačka.Při přejezdu hrbu kolo až nezvikle kmitne.(nalisovanej je dobře)Pište zkušenosti.
prvovyroba Febi
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 17. 01. 2008 21:54

Když nadzvednu auto a rukou zaberu za rameno u toho siláku, tak s tim třepu v rozmezí tak +-2mm. Je to taky febi. Jestli se ti to zdá měký tak určo excentr z M3. Ten navíc rameno přiblíží trošku víc k nosníku, pak až pudeš na geometrii, tak dělej že to je M3 8) :P
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 17. 01. 2008 22:04

Nechci z toho dělat M3,ale třepat jako nudle v bandě se to nemusí.Dík za odpovědi.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 17. 01. 2008 22:15

ALA E30 píše:Nechci z toho dělat M3,ale třepat jako nudle v bandě se to nemusí.Dík za odpovědi.
dej tam z M3 e36 ale 3,2. Ten je centrickej a sedna tam pekne.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 17. 01. 2008 23:27

Normal seriovky budou podle me pokazdy jak nudle v bande kdyz nejsou plny :wink: ono ani ty z m3 nejsou uplne plny jak je videt na foto :idea:
A ja osobne uz bych od febi nic nekoupil po par zkusenostech. Proto sem presel na lemforder :wink:
Kdo chce opravdu spalky tak asi jedine powerflex :lol:
m3 3,2 silace na e30
Obrázek

Obrázek
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 18. 01. 2008 09:03

Já mám powerflex a moc jsem toho nevypozoroval.
Ale powerflex je levnější než ty M3 3,2, tak jsem dal ty.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 18. 01. 2008 09:21

Na sve ETE mam centricky z M3 a jsem spokojeny. Na Touringu ma excentricky M3 ve spojeni s podvozkem -40mm s odpovidajicimi tlumici a je to tvrdy jak prase - normalni "zebrinak" i na zimakach 185/65/14. No a na 324d mam seriovy Febi silentbloky a spokojenost.
Excentricky plny bych uz nedaval...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 18. 01. 2008 10:35

Když ty excentry Ti udělaj jinej záklon.
Proč jsi dával excentr?

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 18. 01. 2008 11:55

Vis jak, je treba zkouset novy veci a pak zjistit, ze to treba neni ta spravna cesta... :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 18. 01. 2008 14:40

bmwm3 píše:Když ty excentry Ti udělaj jinej záklon.
Proč jsi dával excentr?
Aby se pak auto vrhalo agilněji do zatáček, spolu s m3kovým uložením mcphersonu. Nebo má záklon vliv na jiné věci?
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 18. 01. 2008 14:56

On velký odklon není zrovna výhra.
Ačkoli ///M3 e30 má ještě větší záklon než E30, tak M3 e36 už má záklon o dva stupně menší.
Větší odklon Ti způsobuje, že se hůře točí volantem a vnitřní vytočené kolo je "podseklý"
Jinak by to mělo mít ten efekt, že máš rychlejší reakce do volantu, ale třeba E36 ///M3 má záklon menší a když jsem s tím driftoval, tak mi přišlo, že reakce má právě lepší E36, tak nevím..
Ale vrhání do zatáčky nevím, jestli je pravej efekt excentrů.
Zvětší se Ti třeba rejd větším záklonem
Michal

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 18. 01. 2008 15:36

Obrázek

Tento obrázek bude asi většině znám, je u toho i popis, bohužel v němčině. V závěru píšou právě o tom, že u e36 už takový záklon není a ted pouze moje domněnka: výhoda toho je, že auto lépe drží směr, když se jede rovně a Spurtreue. Imo taky když se jede ve vyjetých kolejí tak menší záklon tolik necuká s autem. Což asi bude jedno z těch dvou, co tam uvádí. Bohužel tu první část článku fakt netuším, ale určo zde bude někdo zdatnější.
e30.de píše:Nachlauf:

Der Nachlauf entsteht durch eine Schrägstellung der Lenkdrehachse bzw. des Achsschenkelbolzens in Richtung der Fahrzeuglängsachse gegenüber einer Senkrechten zu Fahrbahn. Diese Größe ist nur für die gelenkte Achse entscheidend. Fahrzeuge mit Heckantrieb haben immer positiven Nachlauf, d.h. der obere Punkt der Lenkdrehachse liegt in Fahrzeuglängsachse weiter hinten als der untere Punkt. Beim e36 werden diese beiden Punkte gebildet durch: Das Radführungsgelenk im Querlenker unten und oben durch das Domlager. Ein positiver Nachlauf ist maßgeblich für einen guten Geradeauslauf und Spurtreue.
edit:

Ups, já právě myslel, že emko ho má taky excentr, jako to je právě tady: http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... va_m30.gif , ale mýlil jsem se.
Naposledy upravil(a) aula dne 18. 01. 2008 15:51, celkem upraveno 1 x.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 01. 2008 15:42

aula píše:
bmwm3 píše:Když ty excentry Ti udělaj jinej záklon.
Proč jsi dával excentr?
Aby se pak auto vrhalo agilněji do zatáček, spolu s m3kovým uložením mcphersonu. Nebo má záklon vliv na jiné věci?
nutno ovsem rict, ze horni ulozeni je u VSECH e30 stejne vcetne M3, takze az takovej efekt to mit nebude.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět