M40 - problem s chodem motor - palivo?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

M40 - problem s chodem motor - palivo?

Příspěvek od ajfel » 24. 08. 2007 06:58

mam problem se skubanim , zhasinanim ...
zhorsilo se to zcela zasadne za posledni 3 dny.

diagnostika ok, krome lambda regulace - k tomu dojdu ..
(a jeste ohrev lambdy - asi vypadava rele - overim)
..

kontroloval jsem svicky - vsechny stejne - ok
meril jsem kable ke svickam, vsechny odpor kolem 5,6kOhm, k civce tusim 1,2kOhm ..
rozdelovac a palec uplne ok - navic ocisteno
vaha vzduchu zkousena - vymenou - mam doma asi 3 - na vsechny se to chova stejne
lambdu jsme skousel odpojit - je to jenom vyrazne horsi ..

prvni priznaky byly - ze auto vykonove "pulsuje" v intervalu asi 1s ...
drzim plyn - ono prida, pridusi se, prida, .....
poznat je to predevsim v ustalenem rezimu
ve meste to zacne skubat , blbnout, pri pridani se dusi a pod ..

dnes rano to dojelo temer uplne.

v servise technik prisel na to, ze kdyz zaskrti zpetnou palivovou hadici, chod motoru se VYRAZNE zlepsi ...

palivovy filtr zas tak stary neni - nicmene ho vymenim.
auto je puvodne chromak 320, ted ma M40 motor - uz takhle asi kdysi dovezeno

co jak muzu postupne zkouset, abych dospel k tomu, co to dela?

1) vymenim filtr - je v motoru ...
ale nasel jsem v ETK , ze za nadrzi je jeste taky nejaky filtr - muze mi to nekdo potvrdit?
filtr v motoru c1.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=10

co c 6??existuji v aute 2 palivove filtry??
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15

2) mam nekde nahradni pumpu - zkusim vymenit [c.8]
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15

3) muze na to mit vliv prvni pumpa? v nadrzi?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=05

4) jak overim vadny regulator tlaku?? nahradni nemam :(( [c6]
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

jo a ta lambda regulace muze byt tim, ze, pokud neni tlak paliva, nema spravnou smes :(
...

palivo jsme prvotne vyloucil, prootze najednou zacaly i problemy s LPG ... stejne .. ALE .. vypada to, ze se toho seslo vice navic a bude mozna potreba vycistit vstriky LPG ..
prvotne potrebuju, aby to jezdilo na beno ... a nic z elektriky me uz nenapada ... :(

moc DIKY z acokoliv ..
budu se v tom hrabat vecer nebo zitra ...

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 24. 08. 2007 22:14

tak pokracovani ...

shodil jsem hadici, zapnul pumpu (dratem misto rele) ..
cerpala moc - za 20s pres litr ...

vymenil jsem filtr
cerpane mnozstvi odpovida papirovym hodnotam (30s asi 0,75l - proste priblizne pul petky)

pak jsem si vsim, ze je jeden vstrik mokry ..

shodil jsem pulku sani .. vsiml jsem si, ze shora rosi ...
kdyz pustim pumpu a trochu zahybu vstrikem, tece ...
rovnez kdyz cucham k jednotlivym sanim motoru (trubkam) - je z jednoho citit benzin ..
tak to vypada, ze proste jeden vstrik ASI ukapava nebo neco ...
nebo netesni pres tesneni ...

presne pred rokem bez 4 dnu jsem daval nove gumicky :(
daji se koupit i neoriginal? pristi tyden se nedostanu do BMW a zitra to potrebuju dat dokupy ..

shanim tudiz 1 vstrikovaci ventil na M40 (nebo M10, M20 2.5l, M70, M73, M43) a asi 4 gumicky .. abych to slozil a zjistil, jestli je to pricina problemu ..
ale mozna by to i odpovidalo ...
i kdyz, vsechny svicky byly stejne ...
a tezko by se to spravilo priskrcenim hadice (vracecky, jakjsem psal vyse ... )

prijimam jakekoliv rady anavrhy ...
prosiiiim ..
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
mates85
člen E30.cz
Příspěvky: 331
Registrován: 26. 12. 2006 20:08
Bydliště: Praha, Trondheim, Whistler

Příspěvek od mates85 » 24. 08. 2007 23:29

Podle toho jak píšeš co ti to dělá, tak bude ten vstřik. Měl jsem podobný problém. Nakonec se kvůli dalším věcem měnilo celé sání a váha vzduchu. A už neškube :) Jinak jsem ti psal SZ

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 25. 08. 2007 07:10

jdu pokracovat v rozebirani ...
shodim vstriky a mrknu na to, jestli to tece pres tesneni nebo vlastni vstrik ...
doufam, ze to bude ono ...
odpovidalo by to tomu, ze to blbne na obe paliva ... a nejede v nizkych .. no ..
uvidime ...
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 25. 08. 2007 07:28

Zkus ještě potom změřit ten tlak paliva,jestli není v háji i ten regulátor tlaku.

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 25. 08. 2007 08:16

tlak paliva nemam jak zmerit ...

vytahnul jsem bstrikovaci listu, pustil cerpadlo ....
a vstriky drzi :(
kurna ...

je zvyknuty jenem O-krouzek nahore .. prokapava benzin vrchem.
ale to na to nebude mit vliv, ale bez o-krouzku to skladat nebudu.. kurna .. :(
kde ho ted mam vzit? vsichni bud spi nebo nemaji :((

da se overit ten regulator nejak jinak? kdyz vytahnu hadicku podtlaku, ma neco udelat? prestat poustet palivo? nebo poustet vic?
jak to ma fungovat?

dik

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Lukáš Brandejs
Příspěvky: 718
Registrován: 28. 05. 2006 17:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukáš Brandejs » 25. 08. 2007 09:05

pokud přiškrtíš zpětnou hadici a ono se to zlepší, tak typuju na 90% regulátor tlaku. Proto to pulzuje, nemá to správný tlak paliva......
608/302954
EX e30 2.5 24v vanos, co kua teď ?? těžko do horšího....
89 E34 535 LPG

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 25. 08. 2007 09:57

Lukáš Brandejs píše:pokud přiškrtíš zpětnou hadici a ono se to zlepší, tak typuju na 90% regulátor tlaku. Proto to pulzuje, nemá to správný tlak paliva......
nikdo v okoli ho nema .. :(
nemam to jak zkusit .. kurna ... :(
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 01. 09. 2007 20:31

tak jsem pretesnil kapajici vstrik, kapal smerem ven ... to nemohlo pomoct ..
splasil jsem jiny regulator tlaku paliva ..
slozil to .. a kurna, furt to nejede :(

zitra jeste zkusim vymenit palivovou pumpu .. ale neverim, ze to bude tim :(
...
volnobeh to nedrzi, chcipa to, kdyz pridam, prida se to, ale jet s tim nejde.
kdyz chci jet-poustim spojku, chcipa to .. chova se to uplne ***** :evil:
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 02. 09. 2007 13:05

zkusil si osvedcenou metodu resetu ridici jednotky?? A to LPG tam mas delane jako vstriky zvlast, nebo normalmi smesovac.?
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 04. 09. 2007 08:27

budha píše:zkusil si osvedcenou metodu resetu ridici jednotky?? A to LPG tam mas delane jako vstriky zvlast, nebo normalmi smesovac.?
reset? jako odpojit baterku? zkousel ...
LPG - vstriky zvlast.

od vcerejska je to v servise, zatim na to neprisli :(
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 05. 09. 2007 06:30

rele palivoveho cerpadla je to prostredni ...
strc misto nej drat a zkus jezdit, jestli to pomuze ...
pak ho nezapomen vyndat ..

vceta odpoldne (po tom, co se v tom cely den hrabali a promerili snad upln evsechno) se zjistilo, ze za to muze pravdepodobne LPG ...
ze ASI pousti plyn trochu porad, ale to se mi nezda ...

kdyz se skripne hadice LPG, za chvili ukazuje lambda ok a srovna se to, a pak se muze pustit hadice a je to ok ...

divne ...
mimochodem stihl jeste odei t pracovni spojkovy valec - nastesti primo v servise, tak mi ho vymeni - tece ...

pak to soupnu do lpg servisu a uvidim, co dale ...

je to divne... :(

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 06. 09. 2007 12:29

tak plynem to neni ... :(
plynari to odpojili a chova se to stejne ...
nesnasim prestrelky mezi servisama ...
grrrr....
v tom pocasi jsem to vcera pred dovezenim do LPG servisu ani nemoh vyzkouset sam :(

podle jejich diagnostiky je to desne bohate, nejede lambda diagnostika a vaha a kdovico ...

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 06. 09. 2007 20:38

A co vyfuk neni ucpany? Vím že to zní divně ale je to jedina věc na kterou si se ještě nezaměřil.
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 07. 09. 2007 07:20

vsiml jsme si, ze vyfuk ma jiny zvuk .. ale prikladal jsem to spis nepravidelnemu chodu ...
vcera jsem si vsiml - pri prejezdu mezi servisy, ze na zadnim cele zadniho dilu je dira ..(asi 3 mesice po zaruce :(

tehda stal s uchytama skoro 7tkc :( uz na "znackove" vyfuky seru ...
koupim pak nejlevnejsi, co sezenu :(

jeste me napadlo, jestli to neprisava nekde pred lambdou ...

jinak vcerejsi prejezd .. obcas to streli do vyfuku (pri rozjezdu vynechava - proste na par sekund uplne vysadi) .. kazdy rozjezd skube .. jak uz to jede, tak to nejak jede ..
vykon se houpe ve frekvenci asi 1s ..
ekonomer se houpe stejne jako vykon ...

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 07. 09. 2007 07:25

kdyby to bralo vzduch před lambdou tak by to dělalo až když se lambda zahřeje děla to i když přijdeš ráno a nastartuješ nebo až za chvili?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 07. 09. 2007 07:32

ajfel píše: vykon se houpe ve frekvenci asi 1s ..
ekonomer se houpe stejne jako vykon ...
Takže to nebude v okruhu paliva (netěsnost, tlak), ale ŘJ patrně dostává nějaký špatný údaj, na jehož základě takto mění dávkování paliva.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 07. 09. 2007 13:16

Sice to bude asi jina zavada, ale symptomy byly u me M40 (bez LPG a bezkatova verze 85kW) velice podobne. Pred 2 dny jsme se vraceli z Chorvatska a po natankovani pul nadrze v Chorvatsku (u normalni pumpy na dalnici) motor zacal vynechavat pri ustalenych otackach (nejvice pri cca 3500ot/min cca 120km/h) na pridani plynu reagoval ochotne a sel do otacek, ale pri ustalenych otackach to skoro nechtelo jet. Bylo to domu cca 1000km a dobry pocit jsem uprostred noci opravdu nemel. Ale motor nejak bezel a pokracovali jsem dal. Ve Slovinsku jsem natankoval plnou a symptomy temer okamzite vymizely a motor bezel tak jako predtim.
Tak to je ma zkusenost z nepravidelnym chodem M40 - jen priklad cim to take muze byt.
Vasek.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 07. 09. 2007 13:29

M40TURBO píše:kdyby to bralo vzduch před lambdou tak by to dělalo až když se lambda zahřeje děla to i když přijdeš ráno a nastartuješ nebo až za chvili?
dela to furt, za tepla je to asi trochu lepsi ...
je to v servise blizko vody, tak doufam, ze se to moc nerozleje, jelikoz moje auto by nebylo z tech, co zachranujou prvni (kdyz jsme tam zahlid nejake ferrari v salonu :)
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 07. 09. 2007 13:31

Venca píše:
ajfel píše: vykon se houpe ve frekvenci asi 1s ..
ekonomer se houpe stejne jako vykon ...
Takže to nebude v okruhu paliva (netěsnost, tlak), ale ŘJ patrně dostává nějaký špatný údaj, na jehož základě takto mění dávkování paliva.
taktak .. ale nevim okdud ....
ale tyhle informace jsou od zacatku ..
zajimave bylo, ze fakt stacilo zmacknout tu hadici benzinu a rozjelo se to hned dobre ... ted uz ne .. tlak paliva byl merena je ok ..
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Odpovědět