Zelené diody
Zelené diody
1 zelená dioda = 54-72 dní, bez ohledu na ujeté kilometry. Nesouvisí s výměnou oleje, jen odpočítávají časový cyklus. Je to tak, nebo ne? Už jsem to hledal všude možně, ale nikde to neni přesně napsáno. Kdo o tom ví víc?
To jsem si taky myslel, studený starty, ostrá jízda atd., ale teď vidím, že mi zhasla po 62 dnech a skoro jsem nejezdil (580km). A v létě 68 dní a 2400 km.Maranelo píše:No nevim přesně ale když jezdim jako prase tak mi jedna zelena zhasne po cca 900-1000km a když jezdim v pohodě myslím že zhasinaj o něco pozdějc.
Jo, je to na olej. Při startu se rozsvítí příslušný počet zelených diod (pak zhasnou) a když končí poslední, zůstane svítit ta oranžová a zároveň oil service nad nimi i po nastartování.allda píše:ja mam pocit, ze se mi rozsviti pri startu, asi jako ze funguji, ale potom behem jizdy je mam zhasnuty. ja taky myslel, ze to je na olej.
Podle mého posledního pátrání je to podle spotřebovaného benzínu. Závislost mezi množstvím spotřebovaným benzínem a intervalem zhasnutí diod je daná právě tím "codier stecker" Tohle mi odepsali z bmw.de, když jsem pátral po tom, proč jsou na nich jiná čísla a to rozdílná nejen u čtyrválců a šestiválců, ale i u jednotlivých aut (6v a 6v). Teprve poslední auta tuším od roku 2001 mají "něco" jako analyzátor stavu oleje a tak už přišli o tyhle diody.
. Jo jinak ty diody zhasínají i podle času, ale to je rozložené na celý rok (roční výměna oleje) - proto těch 60 dní na jednu diodu.

Že to je podle paliva, jsem si právě doteď taky myslel(180 litrů/1 dioda), ale protože auto jsem měl delší dobu mimo provoz, chodil jsem to kotrolovat a dioda zhasla po 14 dnech nečinnosti auta, takže čas to musí zapracovat taky.Kupča píše:Podle mého posledního pátrání je to podle spotřebovaného benzínu. Závislost mezi množstvím spotřebovaným benzínem a intervalem zhasnutí diod je daná právě tím "codier stecker" Tohle mi odepsali z bmw.de, když jsem pátral po tom, proč jsou na nich jiná čísla a to rozdílná nejen u čtyrválců a šestiválců, ale i u jednotlivých aut (6v a 6v). Teprve poslední auta tuším od roku 2001 mají "něco" jako analyzátor stavu oleje a tak už přišli o tyhle diody.. Jo jinak ty diody zhasínají i podle času, ale to je rozložené na celý rok (roční výměna oleje) - proto těch 60 dní na jednu diodu.
To s "codier stecker" vlastně souvisí tak, že délka impulsu při vstřiku je pro účely měření spotřeby násobena počtem válců (4/6), když jsem měl na 4V štekr pro 6V, ukazovalo to spotřebu cca o 1/3 vyšší - to sedí.
Takže zkusím jezdit jako drak u najet rychle ~ 3000 km, pak jsem zvědav, jestli zhasne dřív.
- Huska
- Příspěvky: 2372
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
No to je zajímavá debata, ale řekně te mi odkud to bere tu spotřebu paliva? Já jezdím na plyn a tak si nejsem jistej, že by to poznalo spotřebu
Ale kažopádně mi to ukazuje správně, protože červená svíti vždy tak od 13-14-cti tisíc kilometru a to odpovídaá výměně do 15 tisíc km 






Spotřebu to bere podle otevírání trysek - tj. délky impulsu, a ten se bere od koncového stupně ŘJ.Huska píše:No to je zajímavá debata, ale řekně te mi odkud to bere tu spotřebu paliva? Já jezdím na plyn a tak si nejsem jistej, že by to poznalo spotřebuAle kažopádně mi to ukazuje správně, protože červená svíti vždy tak od 13-14-cti tisíc kilometru a to odpovídaá výměně do 15 tisíc km
- Huska
- Příspěvky: 2372
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Tak v tom případě jak je to u mě, když tam nejde přes trysky nic ???????????Venca píše:Spotřebu to bere podle otevírání trysek - tj. délky impulsu, a ten se bere od koncového stupně ŘJ.Huska píše:No to je zajímavá debata, ale řekně te mi odkud to bere tu spotřebu paliva? Já jezdím na plyn a tak si nejsem jistej, že by to poznalo spotřebuAle kažopádně mi to ukazuje správně, protože červená svíti vždy tak od 13-14-cti tisíc kilometru a to odpovídaá výměně do 15 tisíc km




Ukazuje tě to teoretickou spotřebu benzínu, protože tam nic neteče, tak jsou to blbosti.Huska píše:Tak v tom případě jak je to u mě, když tam nejde přes trysky nic ???????????Venca píše:Spotřebu to bere podle otevírání trysek - tj. délky impulsu, a ten se bere od koncového stupně ŘJ.Huska píše:No to je zajímavá debata, ale řekně te mi odkud to bere tu spotřebu paliva? Já jezdím na plyn a tak si nejsem jistej, že by to poznalo spotřebuAle kažopádně mi to ukazuje správně, protože červená svíti vždy tak od 13-14-cti tisíc kilometru a to odpovídaá výměně do 15 tisíc km
- Huska
- Příspěvky: 2372
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Tak to se mi nezdá, protože to ukazuje přesně tak jak by mělo (podle ujetých km je to tak jak by to mělo být). Spíš si myslím že to bere info od někud jinud 





To je jedno, jestli se tě to zdá správně, plyn nejde vstřikama, takže to určitě neukazuje průtok plynu. Odkud bys chtěl brát údaj o spotřebě benzínu u auta se vstřikováním?Huska píše:Tak to se mi nezdá, protože to ukazuje přesně tak jak by mělo (podle ujetých km je to tak jak by to mělo být). Spíš si myslím že to bere info od někud jinud
Na stránkách BMW (http://www.bmw.cz/servis/servisinfo/default.htm)je:
Ukazatele servisních intervalů
U BMW zavedený systém zobrazení doby pro servis pomocí pěti zelených svítivých diod, se nyní nahrazuje zobrazením zbývajících km do příštího servisu. Tento údaj se objeví na krátkou dobu na počitadle ujeté vzdálenosti po zapnutí zapalování. Základem pro výpočet tohoto intervalu je množství spotřebovaného paliva. S novým modelem sedmičkové řady přichází zásadní změna. Servisní úkony již nejsou vypočítávány podle spotřeby paliva, ale zjišťovány podle skutečného stavu a potřeby. Tím se výrazně sníží náklady na servis, protože se dělají jen ty úkony, které jsou v určité době zapotřebí.
Jinak pokud ty diody zhasínají dřív než po šedesáti dnech, odchází s největší pravděpodobností akumulátory v přístrojovce.
Ukazatele servisních intervalů
U BMW zavedený systém zobrazení doby pro servis pomocí pěti zelených svítivých diod, se nyní nahrazuje zobrazením zbývajících km do příštího servisu. Tento údaj se objeví na krátkou dobu na počitadle ujeté vzdálenosti po zapnutí zapalování. Základem pro výpočet tohoto intervalu je množství spotřebovaného paliva. S novým modelem sedmičkové řady přichází zásadní změna. Servisní úkony již nejsou vypočítávány podle spotřeby paliva, ale zjišťovány podle skutečného stavu a potřeby. Tím se výrazně sníží náklady na servis, protože se dělají jen ty úkony, které jsou v určité době zapotřebí.
Jinak pokud ty diody zhasínají dřív než po šedesáti dnech, odchází s největší pravděpodobností akumulátory v přístrojovce.