E36 1/96 Kopie klíče a čipu - imobilizér zablokován
E36 1/96 Kopie klíče a čipu - imobilizér zablokován
Udělal jsem si kopii klíče i čipu imobilizéru, na čtečce čipů se mi zobrazuje u origo klíče i kopie stejný kód, imobilizér je s pevným kódem. Jenže když startuju kopií klíče s novým čipem, tak se ani neotočí startér, imobilizér zůstane zablokovaný. Zkusil jsem vyndat čip z klíče a přiložit přímo do větší blízkosti spínačky (nevěděl jsem, jestli náhodou není problém ve vzdálenosti) a stejně nic. Pro jistotu jsem ten čip ještě jednou přepsal a stejně nic.
Poradí někdo? Jedná se o E36 1/96 dle VINu.
Poradí někdo? Jedná se o E36 1/96 dle VINu.
E39 535i sedan
Tak problém bude přece jenom asi v poloze čipu v klíči. Zatím tam není nijak fixovaný a teď jsem si s tím hrál a třikrát se mi nastartovat povedlo; s origo klíčem to jde vždy.
Nemá někdo přehled, jak vypadá ten klíč uvnitř, nezkoušeli jste třeba rozpižlat zlomený klíč? Kde a jak tam je ten čip přesně uložen?
Nemá někdo přehled, jak vypadá ten klíč uvnitř, nezkoušeli jste třeba rozpižlat zlomený klíč? Kde a jak tam je ten čip přesně uložen?
E39 535i sedan
- Huska
- Příspěvky: 2372
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
chip je hned nakraji ... v nejbližší vzdálenosti po zasunutí klíče.Fx píše:Tak problém bude přece jenom asi v poloze čipu v klíči. Zatím tam není nijak fixovaný a teď jsem si s tím hrál a třikrát se mi nastartovat povedlo; s origo klíčem to jde vždy.
Nemá někdo přehled, jak vypadá ten klíč uvnitř, nezkoušeli jste třeba rozpižlat zlomený klíč? Kde a jak tam je ten čip přesně uložen?
jinak myslím že není možné mít dva identické chipy .. maximum na jednu řídící jednotku je 10ks a každá poloha se musí povolit/zakázat v řídící jednotce. proto se dá zablokovat i ztracený klíč. myslím že budeš mít problém s tím, že nemáš naprosto stejný chip ... vzdálenost nebude prolém.




Tohle by ale mělo platit až u klíčů s čipy s plovoucím kódem, ne? Pokud je kód pevný, nevidím důvod, aby klíč, který je identický, nenastartoval. BTW jsi si jistý, že u E36 s EWS s pevným kódem jdou zablokovat určité klíče?
EDIT: Laboroval jsem dál a zjistil, že jediný důvod, proč se mi povedlo nastartovat, bylo to, že jsem tam předtím měl origo klíč a byl jsem dostatečně rychlý. EWS si ten kód patrně čte při otočení do polohy před startem, pak už na něj asi prdí. Takže jsem tam, kde jsem byl na začátku.
EDIT2: Možná máš pravdu, třeba se ten klíč musí povolit v jednotce, nebo už nevím...
EDIT: Laboroval jsem dál a zjistil, že jediný důvod, proč se mi povedlo nastartovat, bylo to, že jsem tam předtím měl origo klíč a byl jsem dostatečně rychlý. EWS si ten kód patrně čte při otočení do polohy před startem, pak už na něj asi prdí. Takže jsem tam, kde jsem byl na začátku.
EDIT2: Možná máš pravdu, třeba se ten klíč musí povolit v jednotce, nebo už nevím...
E39 535i sedan
- Huska
- Příspěvky: 2372
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
jsem si jistý že se dají blokovat jednotlivé klíče, protože jsem klíče stratil a nechal si je zablokovat.




-
- Příspěvky: 280
- Registrován: 25. 05. 2007 18:24
Opraveno 
Kdyby náhodou někoho zajímalo, o jaký problém se jedná a co se stalo (protože ohledně znalostí o EWS jsem od roku 2006 značně pokročil):
Jednotka EWS 2 a vyšší používaná od roku výroby 1995 přibližně do roku 2005 (EWS 3.3D, EWS 4) obsahuje paměť pro 10 načipovaných klíčů. Ukládá se do ní mimo jiná data informace o:
- pevné části kódu
- plovoucí části kódu
- zda byl klíč již někdy použit
- zda je klíč blokován proti použití s daným vozem
Systém EWS sestává ze tří základních částí:
- snímací kroužek pod volantem, pomocí něhož elektromagnetickou indukcí vyčte data z čipu v klíči v analogové podobě
- transmit modul, který data překládá na digitální
- samotná jednotka EWS
Jednotka EWS dělá toto:
- data vyčtená z klíče porovná s daty uloženými v sobě a v případě, že sedí k jednomu z 10 klíčů a klíč není blokovaný, povolí start motoru.
- Toto povolení spočívá ve vysílání určitého kódu do motorové jednotky, tento kód je u prvních verzí pevný, u pozdějších (v E46 apod.) plovoucí.
- Zároveň s povolením startu motoru se změní plovoucí část kódu daného klíče v jednotce a vyšle se přes transmit modul a kroužek zpátky do klíče, kde se musí přepsat, aby šlo nastartovat i příště.
Právě v posledním bodě byl u Martina zádrhel. Baterka v autě byla slabší a zkrátka už nezvládla zásobovat kroužek energií dostatečnou k přepisu dat v čipu. Čip tak měl kód zapamatovaný při předchozím startování a logicky tedy již nešlo s tímto klíčem nastartovat.
Z tohoto vedou tři cesty:
- objednat originál klíč v BMW, tj. cesta do autosalonu, čekací doba, atd., navíc nesmí být od vozu vydáno celkově více jak 10 klíčů
- v případě, že je třeba vozem akutně jezdit, existuje možnost sehnání jiné řídící jednotky a EWS z jednotho vozu, synchronizované mezi sebou, k nim klíče. Značně nedoporučuji, potom už nelze objednat další klíče v BMW. Přidělat je umím, kdyby někdo potřeboval.
- já se při řešení tohoto problému vydal trochu jinou cestou - demontáž jednotky EWS, její rozebrání, očištění kontaktů na mikrokontroleru a přímé vyčtení jeho dat. Následně jsem data upravil tak, aby si jednotka myslela, že daný klíč nikdy nepoužila, a data jsem následně nahrál zpět do čipu mikrokontroleru. K tomu jsem Martinovi udělal ještě jeden čip navíc, protože měl od auta jen jeden klíč...

Kdyby náhodou někoho zajímalo, o jaký problém se jedná a co se stalo (protože ohledně znalostí o EWS jsem od roku 2006 značně pokročil):
Jednotka EWS 2 a vyšší používaná od roku výroby 1995 přibližně do roku 2005 (EWS 3.3D, EWS 4) obsahuje paměť pro 10 načipovaných klíčů. Ukládá se do ní mimo jiná data informace o:
- pevné části kódu
- plovoucí části kódu
- zda byl klíč již někdy použit
- zda je klíč blokován proti použití s daným vozem
Systém EWS sestává ze tří základních částí:
- snímací kroužek pod volantem, pomocí něhož elektromagnetickou indukcí vyčte data z čipu v klíči v analogové podobě
- transmit modul, který data překládá na digitální
- samotná jednotka EWS
Jednotka EWS dělá toto:
- data vyčtená z klíče porovná s daty uloženými v sobě a v případě, že sedí k jednomu z 10 klíčů a klíč není blokovaný, povolí start motoru.
- Toto povolení spočívá ve vysílání určitého kódu do motorové jednotky, tento kód je u prvních verzí pevný, u pozdějších (v E46 apod.) plovoucí.
- Zároveň s povolením startu motoru se změní plovoucí část kódu daného klíče v jednotce a vyšle se přes transmit modul a kroužek zpátky do klíče, kde se musí přepsat, aby šlo nastartovat i příště.
Právě v posledním bodě byl u Martina zádrhel. Baterka v autě byla slabší a zkrátka už nezvládla zásobovat kroužek energií dostatečnou k přepisu dat v čipu. Čip tak měl kód zapamatovaný při předchozím startování a logicky tedy již nešlo s tímto klíčem nastartovat.
Z tohoto vedou tři cesty:
- objednat originál klíč v BMW, tj. cesta do autosalonu, čekací doba, atd., navíc nesmí být od vozu vydáno celkově více jak 10 klíčů
- v případě, že je třeba vozem akutně jezdit, existuje možnost sehnání jiné řídící jednotky a EWS z jednotho vozu, synchronizované mezi sebou, k nim klíče. Značně nedoporučuji, potom už nelze objednat další klíče v BMW. Přidělat je umím, kdyby někdo potřeboval.
- já se při řešení tohoto problému vydal trochu jinou cestou - demontáž jednotky EWS, její rozebrání, očištění kontaktů na mikrokontroleru a přímé vyčtení jeho dat. Následně jsem data upravil tak, aby si jednotka myslela, že daný klíč nikdy nepoužila, a data jsem následně nahrál zpět do čipu mikrokontroleru. K tomu jsem Martinovi udělal ještě jeden čip navíc, protože měl od auta jen jeden klíč...
E39 535i sedan
-
- Příspěvky: 280
- Registrován: 25. 05. 2007 18:24
Fx píše:Opraveno
Kdyby náhodou někoho zajímalo, o jaký problém se jedná a co se stalo (protože ohledně znalostí o EWS jsem od roku 2006 značně pokročil):
Jednotka EWS 2 a vyšší používaná od roku výroby 1995 přibližně do roku 2005 (EWS 3.3D, EWS 4) obsahuje paměť pro 10 načipovaných klíčů. Ukládá se do ní mimo jiná data informace o:
- pevné části kódu
- plovoucí části kódu
- zda byl klíč již někdy použit
- zda je klíč blokován proti použití s daným vozem
Systém EWS sestává ze tří základních částí:
- snímací kroužek pod volantem, pomocí něhož elektromagnetickou indukcí vyčte data z čipu v klíči v analogové podobě
- transmit modul, který data překládá na digitální
- samotná jednotka EWS
Jednotka EWS dělá toto:
- data vyčtená z klíče porovná s daty uloženými v sobě a v případě, že sedí k jednomu z 10 klíčů a klíč není blokovaný, povolí start motoru.
- Toto povolení spočívá ve vysílání určitého kódu do motorové jednotky, tento kód je u prvních verzí pevný, u pozdějších (v E46 apod.) plovoucí.
- Zároveň s povolením startu motoru se změní plovoucí část kódu daného klíče v jednotce a vyšle se přes transmit modul a kroužek zpátky do klíče, kde se musí přepsat, aby šlo nastartovat i příště.
Právě v posledním bodě byl u Martina zádrhel. Baterka v autě byla slabší a zkrátka už nezvládla zásobovat kroužek energií dostatečnou k přepisu dat v čipu. Čip tak měl kód zapamatovaný při předchozím startování a logicky tedy již nešlo s tímto klíčem nastartovat.
Z tohoto vedou tři cesty:
- objednat originál klíč v BMW, tj. cesta do autosalonu, čekací doba, atd., navíc nesmí být od vozu vydáno celkově více jak 10 klíčů
- v případě, že je třeba vozem akutně jezdit, existuje možnost sehnání jiné řídící jednotky a EWS z jednotho vozu, synchronizované mezi sebou, k nim klíče. Značně nedoporučuji, potom už nelze objednat další klíče v BMW. Přidělat je umím, kdyby někdo potřeboval.
- já se při řešení tohoto problému vydal trochu jinou cestou - demontáž jednotky EWS, její rozebrání, očištění kontaktů na mikrokontroleru a přímé vyčtení jeho dat. Následně jsem data upravil tak, aby si jednotka myslela, že daný klíč nikdy nepoužila, a data jsem následně nahrál zpět do čipu mikrokontroleru. K tomu jsem Martinovi udělal ještě jeden čip navíc, protože měl od auta jen jeden klíč...
Moc tomu nerozumim,ale kára maká a to je hlavní.
Moc ti dík za pomoc

Nemáš zač, sice jsem ještě na nemocenské, ale tohle bylo akutní a zjevně ti to pomohlo. Když jsem viděl, jak se ti málem kousla pumpa po nastartování, měl jsem radost z dobře odvedené práce 
Už jsi zkoušel i ten nový čip? Jen dodatek, zkoušej to až cca 15 minut po nastartování původním klíčem, zhruba 10 minut si jednotka pamatuje předchozí kód a povolí start i pahýlem bez čipu.

Už jsi zkoušel i ten nový čip? Jen dodatek, zkoušej to až cca 15 minut po nastartování původním klíčem, zhruba 10 minut si jednotka pamatuje předchozí kód a povolí start i pahýlem bez čipu.
E39 535i sedan
-
- Příspěvky: 280
- Registrován: 25. 05. 2007 18:24
Fx píše:Nemáš zač, sice jsem ještě na nemocenské, ale tohle bylo akutní a zjevně ti to pomohlo. Když jsem viděl, jak se ti málem kousla pumpa po nastartování, měl jsem radost z dobře odvedené práce
Už jsi zkoušel i ten nový čip? Jen dodatek, zkoušej to až cca 15 minut po nastartování původním klíčem, zhruba 10 minut si jednotka pamatuje předchozí kód a povolí start i pahýlem bez čipu.
Týjo hele rozdejchávám to ještě teď.Přiznám se,že sem ten druhý čip ještě neškoušel,ale udělám to a dám ti vědět.