Vařím a netopím

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Návštěvník

Vařím a netopím

Příspěvek od Návštěvník » 07. 12. 2005 22:17

Ahoj kluci,mam bmw 318i s motorem m40.Včera sem dolejvala fridex a vodu do chladící nádoby a když sem přijela,všimla sem si že auto míň topí.ráno když sem jela pryč,tak netopilo vůbec a najednou mi ručička teploměru vyběhla až k červenýmu.Zastavila sem a když sem otevřela motor,tak sem zjistila,že voda teče někudy spodem od nádobky a zkr víčko.Po chvíli tam žádná voda nebyla,tak sem jí tam dolila znova.Pak se voda zase ztratila,ale nevím jestli přes víčko nebude jinudy.Teď se mi zdá že už se nestrácí,ale teplota mi během dvou minut jízdy vyletí do půlky a pak je tak na 3/4 a topení nefunguje.Občas mi spadne pod půlku a auto začne topit,ale pak zase vyletí nahoru...Nevíte co to může bejt???

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 07. 12. 2005 22:18

vzduch v trubkách, chce to odvzdušnit, už se tu řešilo
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 07. 12. 2005 22:22

Je více možností, netěsnost někde v okruhu může způsobit jeho zavzdušněnost. Tím pádem se ´voda za přítomnosti vzduchu začne vařit. To že netopí topení může znamenat právě to že je uvnitř něj místo vody vzduch. Celé to mohlo začít tak že se někde objevila netěsnost a po dolití kapaliny se nic nezměnilo jen proto že v okruhu zůstal vzduch. Při strátě vody nebo výměně nemrznoucí kapaliny je vždy potřeba odvzdušnit motor a topení.

Dále to může způsobit vadný termostat který neotevře okruh a voda tudíš necirkuluje z motoru do chladiče

Další je třeba ta že došlo k poškození těsnění pod hlavou motoru, tím se mohla voda taky začít ztrácet a motor by se přehříval, nicméně to lze velice jednoduše zjisti pohledem pod ventilové víko dírou od víčka kde by se v takovém případě utvořila emulze díky průniku vody do oleje(možno i obráceně).

Tipoval bych to na první možnost
Naposledy upravil(a) adam320 dne 07. 12. 2005 22:26, celkem upraveno 1 x.
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 07. 12. 2005 22:25

Odvzdušnuje se to tím plastovím šroubkem co je vedle chladiše nahoře?jestli jo,tak sem to udělala a nic se nezměnilo...

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 07. 12. 2005 22:26

Anonymous píše:Odvzdušnuje se to tím plastovím šroubkem co je vedle chladiše nahoře?jestli jo,tak sem to udělala a nic se nezměnilo...
při otevřenym topení? nevim jestli je to tim šroubem, nemám M40
dočasný konec BMW :-(

318iPavla
Příspěvky: 10
Registrován: 07. 12. 2005 22:11

Příspěvek od 318iPavla » 07. 12. 2005 22:27

ale šroubovala sem to,když byl vypnutej motor,to byla asi chyba,co???

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 07. 12. 2005 22:28

Anonymous píše:Odvzdušnuje se to tím plastovím šroubkem co je vedle chladiše nahoře?jestli jo,tak sem to udělala a nic se nezměnilo...
Při tomto procesu je třeba počkat na provozní teplotu aby termostat otevřel okruh. Dále je třeba mít otevřený topení( i tam může něco zůstat.
318iPavla píše:ale šroubovala sem to,když byl vypnutej motor,to byla asi chyba,co???
Ano, motor musí běžet a točit vodní pumpou aby kolovala voda po okruhu, potom vyjdou s ní i bubliny.
Naposledy upravil(a) adam320 dne 07. 12. 2005 22:29, celkem upraveno 1 x.
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 07. 12. 2005 22:28

318iPavla píše:ale šroubovala sem to,když byl vypnutej motor,to byla asi chyba,co???
hmm, voda nebyla hnaná do okruhu
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 12. 2005 22:28

jen mne napadlo, vis jiste zes dolila kompatibilni kapalinou? pokud tam mas neco etelenglykolove a dolilas to propylenglykolem nebo naopak, tak to taky muze mit za nasledek vareni, jelikoz tyhle dve baze nejsou sluscitelne a kapalina zacne penit, vazat na sebe vzduch ktery je v systemu v jiste mire potreba a proto netopi a vari.

Jinak je potreba pro spravne odvzdusneni mit v poradku termostat a odvzdusnuje se to tim sroubkem na chaldici po otevreni termostatu. Otevreni zjistis dle budiku v kombinaci s teplotou hadic do chladice - budik v pulce a obe hadice horke.
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 07. 12. 2005 22:30, celkem upraveno 1 x.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 07. 12. 2005 22:30

Max-Max píše:jen mne napadlo, vis jiste zes dolila kompatibilni kapalinou? pokud tam mas neco etelenglykolove a dolilas to propylenglykolem nebo naopak, tak to taky muze mit za nasledek vareni, jelikoz tyhle dve baze nejsou sluscitelne a kapalina zacne penit, vazat na sebe vzduch ktery je v systemu v jiste mire potreba a proto netopi a vari.
Ted uz je to stejne jedno,protoze je to vypusteny a je tam cista voda a jinej fridex-ten modrej...

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 07. 12. 2005 22:31

euromen píše:
318iPavla píše:ale šroubovala sem to,když byl vypnutej motor,to byla asi chyba,co???
hmm, voda nebyla hnaná do okruhu
takze mam zapnout topeni,nastartovat motor a pak to odvzdušnit jestli to dobře chápu..

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 07. 12. 2005 22:33

Max-Max píše:jen mne napadlo, vis jiste zes dolila kompatibilni kapalinou? pokud tam mas neco etelenglykolove a dolilas to propylenglykolem nebo naopak, tak to taky muze mit za nasledek vareni, jelikoz tyhle dve baze nejsou sluscitelne a kapalina zacne penit, vazat na sebe vzduch ktery je v systemu v jiste mire potreba a proto netopi a vari.

Jinak je potreba pro spravne odvzdusneni mit v poradku termostat a odvzdusnuje se to tim sroubkem na chaldici po otevreni termostatu. Otevreni zjistis dle budiku v kombinaci s teplotou hadic do chladice - budik v pulce a obe hadice horke.
no ale me se ta teplota na pulce neudrzi.Driv to slo normalne,ale ted je furt ve 3/4

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 07. 12. 2005 22:40

nalej kapalinu co se jí tam vejde, pust motor s topenim na plno a začni povolovat šroub, drž dokud pude vzduch, pak utáhni, hotovo (snad)
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 08. 12. 2005 04:48

Anonymous píše:Odvzdušnuje se to tím plastovím šroubkem co je vedle chladiše nahoře?jestli jo,tak sem to udělala a nic se nezměnilo...
dalsi odvzdusnovaci sroub je na domecku termostatu ...
vede k nemu tlusta hadice od chladice - je nahore v predni casti motoru ..
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

mechoš

Příspěvek od mechoš » 08. 12. 2005 20:21

cau Pavlinko ze všeho nejdřív musíš opravit tu netěsnost která tam asi někaj je jináč odvzdušnování nemá cenu pak nalij nemrzku a odvzdušni dle postupu

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 08. 12. 2005 22:14

diky vsem,uz to je,akorat ten druhej sroub na tom termostatu tam neni,prej se dava na vetsi obsahy...Sla mi z toho para,ale pak sem to nejak udelal,lidi ze me meli docela srandu,delala sem to na parkovišti..Ale nenmam tam nemrzku,mam k dispozici jen tu cervenou,muzu ji tam nalejt????

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 09. 12. 2005 05:12

Anonymous píše:diky vsem,uz to je,akorat ten druhej sroub na tom termostatu tam neni,prej se dava na vetsi obsahy...Sla mi z toho para,ale pak sem to nejak udelal,lidi ze me meli docela srandu,delala sem to na parkovišti..Ale nenmam tam nemrzku,mam k dispozici jen tu cervenou,muzu ji tam nalejt????
prej prej ..... ja myslim, ze patri i do M40 ...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

mam cervenounemrzku v aute a zatim ok :)

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Odpovědět