lambda sonda => potik

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
toretto_223
Příspěvky: 176
Registrován: 11. 02. 2003 11:23
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

lambda sonda => potik

Příspěvek od toretto_223 » 12. 08. 2003 20:42

mozna vymejslim kravinu nebo vec ktera uz je vymyslena,ale...

mam vykuchlej katalizator a lambda sonda tam zustala... predpokladam, ze se stale snazi regulovat... co ji nahradit odporem urciteho odporu (jakeho 1,8i M10) / pripadne misto ni pripojit urcite napeti/ aby sel motor na plny vykon...

co vy na to?

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: lambda sonda => potik

Příspěvek od Hanis » 13. 08. 2003 07:45

toretto_223 píše:mozna vymejslim kravinu nebo vec ktera uz je vymyslena,ale...

mam vykuchlej katalizator a lambda sonda tam zustala... predpokladam, ze se stale snazi regulovat... co ji nahradit odporem urciteho odporu (jakeho 1,8i M10) / pripadne misto ni pripojit urcite napeti/ aby sel motor na plny vykon...

co vy na to?
Lambdu tam nech teda pokud je v pořádku, to že vykucháš katalizátor nemá vliv na funkci lambda sondy reguluje pořád stejně a nahradit ji odporem či něčím jiným je docela problém.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
toretto_223
Příspěvky: 176
Registrován: 11. 02. 2003 11:23
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: lambda sonda => potik

Příspěvek od toretto_223 » 13. 08. 2003 08:03

Hanis píše:reguluje pořád stejně a nahradit ji odporem či něčím jiným je docela problém.
prave ze reguluje porad stejne a uz je to zbytecny,kdyz tam neni kat... a tim ze reguluje ubira vykon( :?: )-kdezto kdyby se nejakym odporem nasimuloval optimalni stav, tak... :!:

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: lambda sonda => potik

Příspěvek od Hanis » 13. 08. 2003 08:39

toretto_223 píše:
Hanis píše:reguluje pořád stejně a nahradit ji odporem či něčím jiným je docela problém.
prave ze reguluje porad stejne a uz je to zbytecny,kdyz tam neni kat... a tim ze reguluje ubira vykon( :?: )-kdezto kdyby se nejakym odporem nasimuloval optimalni stav, tak... :!:
Lambda sonda reguluje bohatost směsi v závislosti na obsahu kyslíku ve výfukových plynech čož je docela důležitá funkce, když ji nahradíš čímkoliv bude to akorát horší.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 13. 08. 2003 16:19

Výkon neubíra, ale zvyšuje spotřebu - to je teda důsledek toho, že z motoru musí jít nějaké procento nespáleného benzínu, který se spálí až v katalyzátoru. Matně si vzpomínam něco o tom, že to mělo (snad) souvislost se samočistěním katu.

Pokud by to nějak šlo, tak bylo úplně ideální aby tam ta lambda zůstala, ale byl "nějak" upraveny výstupní signál tak, aby se spálilo veškeré palivo. :D

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 13. 08. 2003 18:07

petas psal: ale byl "nějak" upraveny výstupní signál tak, aby se spálilo veškeré palivo.


a to prave nejde :o signal z lambda sondy neni nejaka spojita hodnota jako treba z termistoru, alebrz neco jako digitalni 1 / 0 - tedy bohata / chuda smes (tedy meri se obsah kysliku ve vyfukovanejch psoukach z motoru) a tento pomer se v motorovem kompu reguluje. Kdyz se podivame osciloskopem na signal z lambdy (ohrate na pracovni teplotu) uvidime takove zakulacene obdelnicky 1:1 strida s amplitudou 0.1V / 0.9V a s frekvenci asi 1Hz pri volnobehu, pri vyssich otackach se frekvence trochu zvysuje. Kdyz je lambda sonda spatna, tak obdelniky nejsou bednovite, ale jezate jak trava ve vetru a asi kdyz je uz uplne dead tak jen rovnou caru a nic se nereguluje.
Panove je to dost slozity ten soft kterej reaguje na vsechny sensory :idea: ja bych se do toho nevrtal, bude to horsi.

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 13. 08. 2003 18:16

Tak v tom případě je to jasné :D

Nikdy jsem se o to nějak víc nezajímal, takže jsem měl za to, že tam právě je nějaký spojitý signál. 8)

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 21. 08. 2003 11:12

Jednoduše to opravíš výměnou řídící jednotky z auta bez KATu a opojením lambdy....spotřeba mi šla dolů a zdá se mi že to i líp jede. Nedělaj jsem tuto úpravu úmyslně, ale proto že jsem dával druhý motor z auta s katem tak jsem jen zkusil co bude pro mě lepší a toto je moje zkušenost..
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Odpovědět