chladic oleje u 325i

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

chladic oleje u 325i

Příspěvek od voTon » 05. 08. 2003 18:08

jak tadle vec funguje je to otevreny porad nebo se to otvira zvysenim tlaku ci teploty?
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 05. 08. 2003 21:32

Otvírá se zvýšením teploty. Termostat je v redukci, která je mezi filtrem a blokem motoru, vedou z ní trubky ke chladiči.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Re: chladic oleje u 325i

Příspěvek od GeRoX » 06. 08. 2003 08:33

MADmaniac píše:jak tadle vec funguje je to otevreny porad nebo se to otvira zvysenim tlaku ci teploty?
hmmm...ze by uvaha o tom kudy privezt olej do turba???? :twisted:

jsi na dobre ceste.... 8)

zbyva Ti jiz jen natahnout vodu.... :roll: 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

Re: chladic oleje u 325i

Příspěvek od voTon » 06. 08. 2003 20:05

GeRoX píše:
MADmaniac píše:jak tadle vec funguje je to otevreny porad nebo se to otvira zvysenim tlaku ci teploty?
hmmm...ze by uvaha o tom kudy privezt olej do turba???? :twisted:

jsi na dobre ceste.... 8)

zbyva Ti jiz jen natahnout vodu.... :roll: 8)
ne tak docela, jednoduse mi to nechladi :? , olej leze na 90stupnu ale chladic je studenej, doufam ze to moc neposeru dys ten ventyl uplne vyndam
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: chladic oleje u 325i

Příspěvek od Francis » 06. 08. 2003 20:57

MADmaniac píše:ne tak docela, jednoduse mi to nechladi :? , olej leze na 90stupnu ale chladic je studenej, doufam ze to moc neposeru dys ten ventyl uplne vyndam
Olej na 90 stupnu je bezna teplota. Me to pusti olej do chladice jen po deseti kolech v Sosnove :-) za bezneho jezdeni je chladic stale studeny. Jak bylo receno v jednom filmu: Tak je to spravne, tak to ma byt.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

Re: chladic oleje u 325i

Příspěvek od voTon » 06. 08. 2003 21:23

Francis píše:
MADmaniac píše:ne tak docela, jednoduse mi to nechladi :? , olej leze na 90stupnu ale chladic je studenej, doufam ze to moc neposeru dys ten ventyl uplne vyndam
Olej na 90 stupnu je bezna teplota. Me to pusti olej do chladice jen po deseti kolech v Sosnove :-) za bezneho jezdeni je chladic stale studeny. Jak bylo receno v jednom filmu: Tak je to spravne, tak to ma byt.
no ja nevim kdysa mi to neslo pres 80, a ted to lita dost vysoko a pak mi klesa tlak oleje, co sem mluvil s ostanima lidma tak jim to hreje po nakejch 15km jizdy, ja ujedu 50 svizne a chladic porad studenej
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: chladic oleje u 325i

Příspěvek od Francis » 06. 08. 2003 21:33

MADmaniac píše:no ja nevim kdysa mi to neslo pres 80, a ted to lita dost vysoko a pak mi klesa tlak oleje, co sem mluvil s ostanima lidma tak jim to hreje po nakejch 15km jizdy, ja ujedu 50 svizne a chladic porad studenej
Co to je "lita dost vysoko"? 90 stupnu zminovanych v predchozim prispevku je naprosto normalni hodnota. Ja nejezdim nijak "pri zdi" a chladic oleje mam stale studeny. Otvira se leda tak po jezdeni v Sosnove na okruhu nebo jine podobne situaci.

Ze motor pri ohrati ztrati tlak oleje je bud vinou spatne zvoleneho oleje, ktery za vyssi teploty ztraci viskozitu nebo mas nekde spatne lozisko nebo neco a olej tudy vyteka ve vetsim mnozstvi a snizuje se tlak.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: chladic oleje u 325i

Příspěvek od RedBaron » 06. 08. 2003 22:05

MADmaniac: Mě to funguje přesně jak říká Francis. Začne to tam proudit až když tomu dávám dlouhodobě kotel nad 4500 ot./min., naposledy někdy před půl rokem při závodech s 528iA E39.

Mě zase trápí něco jinýho. Občas si říkám, jestli je chladič oleje vůbec něco prospěšnýho, protože teď když zase po roce vyměním tu černou srágoru za nový medově žlutý olejík, tak to bude sice fine, ale když to někde protáhnu, zase mi to naředí chladič tím litrem černý srágory, co v něm a v trubkách zůstala :?

Každopádně jsem rád, že ho tam mám, protože když se s touhle krátce odstupňovanou převodovkou člověk žene po dálnici, tak to točí hrozný otáčky.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: chladic oleje u 325i

Příspěvek od Francis » 06. 08. 2003 23:05

RedBaron píše:Mě zase trápí něco jinýho. Občas si říkám, jestli je chladič oleje vůbec něco prospěšnýho, protože teď když zase po roce vyměním tu černou srágoru za nový medově žlutý olejík, tak to bude sice fine, ale když to někde protáhnu, zase mi to naředí chladič tím litrem černý srágory, co v něm a v trubkách zůstala :?
Až se budeš někdy nudit, vypusť olej z motoru standardním způsobem, pak vytáhni motor z auta, otoč ho vzhůru nohama nad velkou vanou a sundej všechny kryty. Budeš překvapený, kolik oleje tam zůstalo a teprve teď vyteklo. Chladič už to o moc nezhorší. S tím se počítá.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

Re: chladic oleje u 325i

Příspěvek od voTon » 07. 08. 2003 17:09

RedBaron píše:MADmaniac: Mě to funguje přesně jak říká Francis. Začne to tam proudit až když tomu dávám dlouhodobě kotel nad 4500 ot./min., naposledy někdy před půl rokem při závodech s 528iA E39.

Mě zase trápí něco jinýho. Občas si říkám, jestli je chladič oleje vůbec něco prospěšnýho, protože teď když zase po roce vyměním tu černou srágoru za nový medově žlutý olejík, tak to bude sice fine, ale když to někde protáhnu, zase mi to naředí chladič tím litrem černý srágory, co v něm a v trubkách zůstala :?

Každopádně jsem rád, že ho tam mám, protože když se s touhle krátce odstupňovanou převodovkou člověk žene po dálnici, tak to točí hrozný otáčky.
s timhle bych si taky nedelal hlavu :) , u 325i sem z chladice zbyvajici olej vyfouknul po odpojeni. mlem my sice vylezly oci z dulku ale slo to :D
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

Příspěvek od voTon » 07. 08. 2003 17:13

ok trosku ste me uklidnili ale stejne by me tedy zajimalo, kolik je ta "otviraci" teplota stupnu
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 07. 08. 2003 17:16

MADmaniac píše:ok trosku ste me uklidnili ale stejne by me tedy zajimalo, kolik je ta "otviraci" teplota stupnu
Asi bude dostatecna :-) a dobre zvolena 8)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

Příspěvek od voTon » 07. 08. 2003 17:24

Francis píše:
MADmaniac píše:ok trosku ste me uklidnili ale stejne by me tedy zajimalo, kolik je ta "otviraci" teplota stupnu
Asi bude dostatecna :-) a dobre zvolena 8)
:) mno ja jen ze uz sem jednou mel teplotu oleje na vic jak 120 stupnich a neprej si videt co umi. ale to bylo za trosku jinejch okolnosti, dobra budu verit a doufat, dik za info
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 08. 08. 2003 00:40

Souhlas s Francis, zkoušel jsem loni jak funguje chladič a myslel jsem si že je v háji termostat. Prvně fungoval až po dlouhé jízdě po dálnici stylem: Přece mne nepředjede nějaké TDI?
PS: bacha na ně, s Audi A4 2,5 TDI / 180 PS opravdu ohne prdel!!!

Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

Příspěvek od voTon » 08. 08. 2003 18:07

Melisek_076 píše:Souhlas s Francis, zkoušel jsem loni jak funguje chladič a myslel jsem si že je v háji termostat. Prvně fungoval až po dlouhé jízdě po dálnici stylem: Přece mne nepředjede nějaké TDI?
PS: bacha na ně, s Audi A4 2,5 TDI / 180 PS opravdu ohne prdel!!!
meli ste recht pratele, neska sem to prosku potrapil,btw. nakej manik s 2.5l V6 audinou se na me mozna trosku zlobi. je pravda ze mi teplomer ukazoval neco malo pres 90stupnu ale chladic byl zhavej.
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Odpovědět