Princip mechanickeho TD

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Michal E21
Příspěvky: 184
Registrován: 25. 03. 2003 13:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Princip mechanickeho TD

Příspěvek od Michal E21 » 14. 04. 2005 08:34

Kdo se vyznate v mechanickych cerpadlech pro 524TD E28, muzete poradit? Na jakem principu funguje? Na zaklade tlaku, nebo podle ceho vstrikovaci cerpadlo pozna, kolik paliva tam ma pustit. Proste jen jednoduse vysvetlit princip.
Take by me zajimalo, na zaklade ceho zhaveni pozna, ze je nazhaveno, v kazdem valci cidlo teploty zarucenene neni a ono obecne, tam je pouze par cidel.
Posledni dotaz - na palivovem filtru, je cidlo (dva draty), jaky je jeho ukol?

K jadru veci, problem se startovani bude asi rozsahlejsi, spatne to startuje musim dele tocit starterem, ma domnenka je, ze je nedostatek nafty, nicmene muze byt chyba jinde - prijde mi, ze to hure tahne v dolnich otackach. To by trosku navadelo na prepadove hadicky, ci neco podobneho - ale ty se tvari OK. Mate nekdo nejaky konstruktivni napad?

Dik
M.
------------------------
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: Princip mechanickeho TD

Příspěvek od Francis » 14. 04. 2005 08:42

Mnozstvi paliva: poloha pedalu, otacky (odstrediva regulace) a tlak v sani
Zhaveni: teplotni casovy spinac
Draty do filtru paliva: indikace zavodneni, rozsviti se kontrolka "odkalit"
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 14. 04. 2005 09:05

K mnozstvi paliva muzu doplnit:
V cerpadle jsou vytlacne pistky, ovladane vackami. Odtud je nafta vedena ke vstrikovacum, ktere maji urcity otviraci tlak, nastaveny predepjatou pruzinou. Mnozstvi paliva je regulovano tim, ze prostor nad vytlacny pistkem cerpadla je prepoustecim kanalem spojen s prostorem pod pistkem, ovsem v dolni poloze pistku je tento otvor prekryty telesem pistku. Teprve pri pohybu pistku nahoru (cimz dochazi k vytlacovani paliva) se otvor v urcite chvili otevre a stlacene palivo nad pistkem se prepusti do prostoru pod nim, a tim se ukonci davka paliva. Ta "urcita" chvile, ve ktere k tomu dojde, se da regulovat pootocenim pistku, jehoz spodni hrana neni kolma, ale sikma (neni to kruznice, ale sroubovice). Pistek se pootaci regulacni tyci - to je takovy hreben, ktery zapada do ozubeni nekde v dolni casti pistku. V principu je to stejny u radovych i rotacnich cerpadel, co je v 2,4 td nevim.
Odstredivym regulatorem se da ridit zacatek vstriku - obdoba predstihu u zazehovych motoru.
Volnobezne otacky (resp. davka paliva na volnobeh) jsou taky rizeny odstredivym regulatorem.
Mozna to bude snazsi s obrazky: http://vita.upol.cz/ferenc/fer_mo10/obrazy10.htm

Uživatelský avatar
Michal E21
Příspěvky: 184
Registrován: 25. 03. 2003 13:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Princip mechanickeho TD

Příspěvek od Michal E21 » 14. 04. 2005 09:09

Francis píše:Mnozstvi paliva: poloha pedalu, otacky (odstrediva regulace) a tlak v sani
Zhaveni: teplotni casovy spinac
Draty do filtru paliva: indikace zavodneni, rozsviti se kontrolka "odkalit"
Diky za rychlou sofistikovanou odpoved.

Nejsem si uplne jisty, ze mam kontrolku odkalit, ale muzeto byt reseno v servisnich intervalech...
http://bmw.zpevak.net/images/zachvat/008.jpg
------------------------
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>

Uživatelský avatar
Michal E21
Příspěvky: 184
Registrován: 25. 03. 2003 13:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal E21 » 14. 04. 2005 09:18

Boban píše:K mnozstvi paliva muzu doplnit:
V cerpadle jsou vytlacne pistky, ovladane vackami. Odtud je nafta vedena ke vstrikovacum, ktere maji urcity otviraci tlak, nastaveny predepjatou pruzinou. Mnozstvi paliva je regulovano tim, ze prostor nad vytlacny pistkem cerpadla je prepoustecim kanalem spojen s prostorem pod pistkem, ovsem v dolni poloze pistku je tento otvor prekryty telesem pistku. Teprve pri pohybu pistku nahoru (cimz dochazi k vytlacovani paliva) se otvor v urcite chvili otevre a stlacene palivo nad pistkem se prepusti do prostoru pod nim, a tim se ukonci davka paliva. Ta "urcita" chvile, ve ktere k tomu dojde, se da regulovat pootocenim pistku, jehoz spodni hrana neni kolma, ale sikma (neni to kruznice, ale sroubovice). Pistek se pootaci regulacni tyci - to je takovy hreben, ktery zapada do ozubeni nekde v dolni casti pistku. V principu je to stejny u radovych i rotacnich cerpadel, co je v 2,4 td nevim.
Odstredivym regulatorem se da ridit zacatek vstriku - obdoba predstihu u zazehovych motoru.
Volnobezne otacky (resp. davka paliva na volnobeh) jsou taky rizeny odstredivym regulatorem.
Mozna to bude snazsi s obrazky: http://vita.upol.cz/ferenc/fer_mo10/obrazy10.htm

Diky, konecne nejaky material...
------------------------
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 14. 04. 2005 10:50

K palivovýmu filtru vedou dva konektory. Je ten druhý na předehřev nafty?
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

JRC
Příspěvky: 10
Registrován: 15. 10. 2004 08:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od JRC » 14. 04. 2005 13:34

Jo, nahoře je spínač teploty pro předehřev, zespoda čidlo vody.

Odpovědět