Vacky @ stupne
Vacky @ stupne
Disponuje nekdo materialem ci znalosti, jak ostre maji v serii motory M20 vacky ?
Cislo dilu z ETK je hezke, ale stupne uvedene nejsou.
Druhy dotaz: lze pouzit vacku treba z M20B23, ci starsi verze M20B20 do M20B25 ?
Pochybnost mam kvuli rozdelovaci na bloku vs. rozdelovaci na hlave.
Dostal jsem informaci ze nelze, nicmene zase znama "Francisova vacka" z karburatoroveho dvoulitru to zase trochu vyvraci - predpokladam,
ze karburatorovy dvoulitr mel rozdelovac taky na bloku, nebo tomu tak neni ?
Cislo dilu z ETK je hezke, ale stupne uvedene nejsou.
Druhy dotaz: lze pouzit vacku treba z M20B23, ci starsi verze M20B20 do M20B25 ?
Pochybnost mam kvuli rozdelovaci na bloku vs. rozdelovaci na hlave.
Dostal jsem informaci ze nelze, nicmene zase znama "Francisova vacka" z karburatoroveho dvoulitru to zase trochu vyvraci - predpokladam,
ze karburatorovy dvoulitr mel rozdelovac taky na bloku, nebo tomu tak neni ?
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Vačky z motorů M20 jsou záměnné krom M20B27 (= eta) který má vačku uloženou jen 4x a ne 7x jako ostatní M20.
Někde na www.E30.de psali že 325i kat má vačku 260 stupňů.
Někde na www.E30.de psali že 325i kat má vačku 260 stupňů.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Podla ETK to nejde, su zrejme ine, ale mozno len v detailoch resp. minimalne rozdiely stupnov, neviem.Francis píše:Vačky z motorů M20 jsou záměnné krom M20B27 (= eta) který má vačku uloženou jen 4x a ne 7x jako ostatní M20.
Někde na www.E30.de psali že 325i kat má vačku 260 stupňů.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Jojo, zrovna ETAckou vacku mel DC v modrym zizkovi, jak jsem zjistil asi dva dny zpatky, kdyz jsem juknul pod ventildekl jeho staryho motoru, kdyz jsem si tak rikal jestli by tam nebyla vacka, kterou bych mu zabavil...a ona na ferovku jenom 4x ulozena a zbytek diry tak mi hned blejskloFrancis píše:Vačky z motorů M20 jsou záměnné krom M20B27 (= eta) který má vačku uloženou jen 4x a ne 7x jako ostatní M20.
Někde na www.E30.de psali že 325i kat má vačku 260 stupňů.
Vim ze ji tam nacpu v podstate z jakykoliv M20 - jak jsem zatim pochopil tak i z tech co maj rozdelovac v bloku, akorat mi slo jen o to vedet, kterou si prilepsim a kterou si pohorsim.
Resp. prilepsim...ono ja zadnou ultra ostrou vacku nechci, nestojim o to aby se ten motor musel tocit jak blazen a odspoda zadna slava.
Nejradsi bych samozrejme sehnal z 2.5
v Praze a asi nejlíp p. Krejbich 723 211 218 (doufám, že jsem to nezkomolil)DAN píše:práskněte to někdo, myslím, že to zajimá hodně lidí
nebo aspoň kdo, kde přebrušuje vačky,...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Přebrušování vačky není moc dobrý nápad, zvláště už "projeté" vačky. Povrch je cementován do hloubky 0,8-1 mm (pokud si pamatuju přes dvacet let školní informaciMirek píše:v Praze a asi nejlíp p. Krejbich 723 211 218 (doufám, že jsem to nezkomolil)DAN píše:práskněte to někdo ...
... nebo aspoň kdo, kde přebrušuje vačky ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
to je asi pravda, nicméně p. Kreibich je bývalý úspěšný závodník a teď je mu asi 50 a má solidně zařízenou dílnu a protože o tom něco ví a baví ho, to tak to dělá. Dodává vačky i různým závodním týmům zde i v Unii.Francis píše: Přebrušování vačky není moc dobrý nápad, zvláště už "projeté" vačky. Povrch je cementován do hloubky 0,8-1 mm (pokud si pamatuju přes dvacet let školní informaci) a pak vačka finálně broušena. Dalším broušením se tato tvrdá vrstva ztenčí ne-li úplně obrousí a životnost takovéto vačky je zlomek životnosti nové vačky nebo profi vyrobené, tj. cementované před finálním broušením.
nějaké info
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle
-
BMW-RACING
- Příspěvky: 72
- Registrován: 14. 03. 2004 13:16
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Podívej se na www.drschrick.de čím ostřejší tím horší spodek a lepší a delší vrch a špatnej volnoběh.Doporučuji do 300 stupnů.
Někde na www.e30.de jsem četl článek, jak zvýšit výkon motoru. Byly to úryvky z nějaký německý knížky. Bylo tam jak sání, výfuk, zvyšování objemu, prostě všechno a o vačkách tam psali, že dávat samotnou ostrou vačku bez dalších úprav motoru je zbytečný, akorát to přinese neklidnej běh motoru a zvýšenou spotřebu a výkon bude akorát ve vysokejch otáčkách.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
Mno to objevili amerikuBOOST píše:Někde na www.e30.de jsem četl článek, jak zvýšit výkon motoru. Byly to úryvky z nějaký německý knížky. Bylo tam jak sání, výfuk, zvyšování objemu, prostě všechno a o vačkách tam psali, že dávat samotnou ostrou vačku bez dalších úprav motoru je zbytečný, akorát to přinese neklidnej běh motoru a zvýšenou spotřebu a výkon bude akorát ve vysokejch otáčkách.
Jen potrebuju nejakou nevydrenou vacku, tak jsem chtel vedet, jaky jsou mezi jednotlivejma rozdily, jestli je to zanedbatelny, abych vedel, co mam ocekavat, kdyz tam dam vacku treba z 2.0, nebo treba 2.3 atd
Nicmene uz to resit nastesti nemusim...
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Zapomel jsi na 320/6 = E21Jirka325 píše:... me zajimaly sestivalce a hlavne s vackou 7x ulozenou, takze 325i, 323, 320
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
a ja to tvrdil už delši dobu a dělali ste ze mě čuraka....Jirka325 píše:Jojo, zrovna ETAckou vacku mel DC v modrym zizkovi, jak jsem zjistil asi dva dny zpatky, kdyz jsem juknul pod ventildekl jeho staryho motoru, kdyz jsem si tak rikal jestli by tam nebyla vacka, kterou bych mu zabavil...a ona na ferovku jenom 4x ulozena a zbytek diry tak mi hned blejskloFrancis píše:Vačky z motorů M20 jsou záměnné krom M20B27 (= eta) který má vačku uloženou jen 4x a ne 7x jako ostatní M20.
Někde na www.E30.de psali že 325i kat má vačku 260 stupňů.![]()
Vim ze ji tam nacpu v podstate z jakykoliv M20 - jak jsem zatim pochopil tak i z tech co maj rozdelovac v bloku, akorat mi slo jen o to vedet, kterou si prilepsim a kterou si pohorsim.
Resp. prilepsim...ono ja zadnou ultra ostrou vacku nechci, nestojim o to aby se ten motor musel tocit jak blazen a odspoda zadna slava.
Nejradsi bych samozrejme sehnal z 2.5
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
Je to sice starý Thread,ale možná to někdo bude potřebovat vědět
.
Na polských stránkách jsem našel:
motor m 20 b20 + b25
sání/výfuk:256 (stupňů)
zdvih vačky 6,4mm
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:110 (stupňů)
motor m 20 b27
sání/výfuk:236 (stupňů)
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:102
Dále na e30.de jsem našel:
motor m30 b35:
sání/výfuk:264 (stupňů)
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:112
motor m88 :
sání/výfuk:264/264
motor s38 b36:
sání/výfuk:264/264
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:110
zdvih ventilů 10,7/10,7 (mm)
motor s14 b23:
sání/výfuk:248/248
zdvih ventilů 10,3/10,3
motor s50 b30:
sání/výfuk:260/260
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:122-80/108(vanos)
zdvih ventilů 11,3/11,3
motor m50 b20:
sání/výfuk:240/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:96/104
zdvih ventilů 9,7/8.8
motor m50 b25:
sání/výfuk:240/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:101/101
zdvih ventilů 9,7/8,8
motor m50tü b20:
sání/výfuk:228/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:105-80/105(vanos)
zdvih ventilů 9,0/9,0
motor m50tü b25:
sání/výfuk:228/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:110-85/101(vanos)
zdvih ventilů 9,0/9,0
motor m52 b20:
sání/výfuk:228/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:110-85/105(vanos)
zdvih ventilů 9,0/9,0
motor m52 b25:
sání/výfuk:228/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:110-85/105(vanos)
zdvih ventilů 9,0/9,0
motor m60 b30+b40:
sání/výfuk:246/242
zdvih ventilů 9,4/9,4
Na polských stránkách jsem našel:
motor m 20 b20 + b25
sání/výfuk:256 (stupňů)
zdvih vačky 6,4mm
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:110 (stupňů)
motor m 20 b27
sání/výfuk:236 (stupňů)
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:102
Dále na e30.de jsem našel:
motor m30 b35:
sání/výfuk:264 (stupňů)
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:112
motor m88 :
sání/výfuk:264/264
motor s38 b36:
sání/výfuk:264/264
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:110
zdvih ventilů 10,7/10,7 (mm)
motor s14 b23:
sání/výfuk:248/248
zdvih ventilů 10,3/10,3
motor s50 b30:
sání/výfuk:260/260
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:122-80/108(vanos)
zdvih ventilů 11,3/11,3
motor m50 b20:
sání/výfuk:240/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:96/104
zdvih ventilů 9,7/8.8
motor m50 b25:
sání/výfuk:240/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:101/101
zdvih ventilů 9,7/8,8
motor m50tü b20:
sání/výfuk:228/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:105-80/105(vanos)
zdvih ventilů 9,0/9,0
motor m50tü b25:
sání/výfuk:228/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:110-85/101(vanos)
zdvih ventilů 9,0/9,0
motor m52 b20:
sání/výfuk:228/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:110-85/105(vanos)
zdvih ventilů 9,0/9,0
motor m52 b25:
sání/výfuk:228/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:110-85/105(vanos)
zdvih ventilů 9,0/9,0
motor m60 b30+b40:
sání/výfuk:246/242
zdvih ventilů 9,4/9,4
