repase poloosy - kloub u kola
repase poloosy - kloub u kola
Pánové. Dneska jsem se jal vymeňovat ložiska u svojeho toura, nicméně to vypadá, že by to byla chyba - v ložisku vůle není. K téhle opravě jsem přistoupil z důvodu divných rytmických zvuků ze zeadní nápravy, jejichž frekvence se mení s rychlostí otíčení kol. Nicméně jsem zjistil nepříjemnou vůli v kloubu u kola na poloose, což asi bude pravý kámen úrazu.
Lze tendle kloub repasovat vyměnit? Pokud anu, neměl by někdo nějakej návor rozborky? Já na to kdysi koukal a připadalo mi to celkem nerozebiratelné. Případně tuší někdo kde novej kloub koupit? Našel jsem kupu vnitřních kloubů (k diferenciálu), ale vnější zatim nic ...
V ETK jsem zjistil pendrek ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=25 ) - tam jsou akorát manžety.
Jeté poloosy se mi moc kupovat nechce, protože tam se dá předpokládat podobnej problém, případně ještě větší. Nějaké nové poloosy jsem našel, ale to bych nechal až jako druhou možnost.
Děkuju za rady
Lze tendle kloub repasovat vyměnit? Pokud anu, neměl by někdo nějakej návor rozborky? Já na to kdysi koukal a připadalo mi to celkem nerozebiratelné. Případně tuší někdo kde novej kloub koupit? Našel jsem kupu vnitřních kloubů (k diferenciálu), ale vnější zatim nic ...
V ETK jsem zjistil pendrek ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=25 ) - tam jsou akorát manžety.
Jeté poloosy se mi moc kupovat nechce, protože tam se dá předpokládat podobnej problém, případně ještě větší. Nějaké nové poloosy jsem našel, ale to bych nechal až jako druhou možnost.
Děkuju za rady
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... -Axles.htm - Figure 3 - tady se píše, že vnější kloub ke kolu se samostatně koupit nedá, musí se koupit celá poloosa ... To mám ted radost. Tím pádem je asi rozhodnuto ...
A propos - k tomu otočení, resp. prohození - má to symsl? Pokud nad tim přemešlim, tak pokud už tam vůle nějaká je, je přece jedno na kterou stranu ji budu namáhat/zvětšovat?
A propos - k tomu otočení, resp. prohození - má to symsl? Pokud nad tim přemešlim, tak pokud už tam vůle nějaká je, je přece jedno na kterou stranu ji budu namáhat/zvětšovat?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Jo?Chvalda 318iS píše: Kdysi mi to bylo porazeno kvůli vůlím, sám nevím proč, ale prý se to dělá
Tak na tohle pozor!
Poloosa se namáhá krutem. Z asi tak 99,99% stále do jednoho směru.
Pokud ji po delší době provozu (a že nějakých 300 000 km není nic neobvyklýho) začneš namáhat na krut opačně, může se ukroutit.
Takže přesně naopak - použitou poloosu dát jen na tu stranu, na kterou běhala dosud....

Což lze jen pokud člověk koupí poloosu od někoho, kdo si poznačil, na které straně byla. A to se moc nestává ...
Nemáte někdo tip na novou poloosu na rozumné peníze, která se po 10 000 nerozpadne? Chcu koupit obě ale aby mě to nestálo stejně, kolik bych mohl dostat za auto (hypoteticky, samozřejmě ...)
Nemáte někdo tip na novou poloosu na rozumné peníze, která se po 10 000 nerozpadne? Chcu koupit obě ale aby mě to nestálo stejně, kolik bych mohl dostat za auto (hypoteticky, samozřejmě ...)
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
Pokud to tak je, tak je dobře, že je tady tenhle mýtus otáčení vyvrácenVenca píše:Jo?Chvalda 318iS píše: Kdysi mi to bylo porazeno kvůli vůlím, sám nevím proč, ale prý se to dělá
Tak na tohle pozor!
Poloosa se namáhá krutem. Z asi tak 99,99% stále do jednoho směru.
Pokud ji po delší době provozu (a že nějakých 300 000 km není nic neobvyklýho) začneš namáhat na krut opačně, může se ukroutit.
Takže přesně naopak - použitou poloosu dát jen na tu stranu, na kterou běhala dosud....

- Ropák
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 1279
- Registrován: 03. 05. 2007 23:14
- Bydliště: Hluboká n/Vlt.
- Kontaktovat uživatele:
Měnil jsem v životě na třícách asi 5 poloos a vždycky jsem dával z tý samý strany kde byla.
Být Tebou dám tam starý. Když jsou vymontovaný, pozná se, jestli jsou OK, nebo se mýlím? Chápu, že to nechceš po půl roce rozebírat znovu, ale 10 kolíků, nebo kolik chtějí za jednu stranu, se mi zdá na ty naše vrány jako přehnaná investice.
Být Tebou dám tam starý. Když jsou vymontovaný, pozná se, jestli jsou OK, nebo se mýlím? Chápu, že to nechceš po půl roce rozebírat znovu, ale 10 kolíků, nebo kolik chtějí za jednu stranu, se mi zdá na ty naše vrány jako přehnaná investice.
No, já nakonec koupil repasované Spidany, obě za necelejch 6000. Oni ty původní poloosy už měly zemědělské vůle ... Ale rachot zezadu se zlepšila jen trochu, takže pátrám dál ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- Tom911turbo
- Příspěvky: 482
- Registrován: 16. 03. 2007 14:16
- Bydliště: Kósek od Olomóca
taky jsem zjistil na jedné straně takovou menší vůli v kloubu u kola
když chytnu poloosu tak nabojem pootočim tak milimetr dopředu a dozadu, navic je slyšet takovy nepřijemný cvakání v tom kloubu,a ještě k tomu na te stejne straně je K.O. ložisko
tak to mě moc nepotěšilo, že se musej koupit celý, na VW jdou vyměnit vnitřní i vnější, tak sem dófal že to bude vyřešený podobně..
když chytnu poloosu tak nabojem pootočim tak milimetr dopředu a dozadu, navic je slyšet takovy nepřijemný cvakání v tom kloubu,a ještě k tomu na te stejne straně je K.O. ložisko
tak to mě moc nepotěšilo, že se musej koupit celý, na VW jdou vyměnit vnitřní i vnější, tak sem dófal že to bude vyřešený podobně..
E10 1502/1602/1802/2002/2002 Turbo - z každyho kousek
E30 coupé 320 (325i) => 327i?
E30 318i M40 POLÍZEJ LPG
E30 Touring IS
E30 coupé 320 (325i) => 327i?
E30 318i M40 POLÍZEJ LPG
E30 Touring IS
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
Hledal jsem, ale nikde jsem nenasel ke koupi samotnej kloub u kola. A ve vsech navodech, ktere jsem cetl, bylo uvedeno, ze menit lze pouze kloub u diferencialu.Tom911turbo píše:taky jsem zjistil na jedné straně takovou menší vůli v kloubu u kola
když chytnu poloosu tak nabojem pootočim tak milimetr dopředu a dozadu, navic je slyšet takovy nepřijemný cvakání v tom kloubu,a ještě k tomu na te stejne straně je K.O. ložisko
tak to mě moc nepotěšilo, že se musej koupit celý, na VW jdou vyměnit vnitřní i vnější, tak sem dófal že to bude vyřešený podobně..
poloosy nijak označené nejsou.nnoorrbbii píše:a nie su nijak oznacovane L/P ?
mne by trebalo poradit, roztrhla sa mi manzeta na poloosi na strane kola, je to obtiazne menit alebo najlepsie menit celu poloos.
Měnit kvuli manžetě celou poloosu je blbost. manžeta u kola jde vyměnit i na na autě. Odpojiš poloosu od difu, sundáš z ní krycí plech, sundáš ségrovku, stáhneš kloub u difu (na aute mi to bez stahovaku slo hodne spatne, staci klasicke dilenskej triramennej stahovak), a muzes menit manzety. Vymenil bych rovnou obe. A hned jak odpojis poloosu od difu, zkus jake v nich mas vule
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- Tom911turbo
- Příspěvky: 482
- Registrován: 16. 03. 2007 14:16
- Bydliště: Kósek od Olomóca
když sem měnil klouby na poloosach u VW, tak ty vnitřní jsou rozdělený na pravý a levýChvalda 318iS píše:Někde to i repasují, zkus pohledat na netu. Já bych asi koupil do pětikila jetou, ideálně z druhý strany a otočit proti směru, tzn. dát levou poloosu doprava a naopak...

vnější klouby už jsou pak stejný, nevím teda jak je to u E30
ale když by to bylo stejně, dala by se z levé udělat pravá (a naopak) jen přehozením vnitřního kloubu.
E10 1502/1602/1802/2002/2002 Turbo - z každyho kousek
E30 coupé 320 (325i) => 327i?
E30 318i M40 POLÍZEJ LPG
E30 Touring IS
E30 coupé 320 (325i) => 327i?
E30 318i M40 POLÍZEJ LPG
E30 Touring IS
klouby se prehazuji z jedne strany na druhou ne kvuli vulim, ale kvuli vydreni tech stycnych ploch na ktere to tlaci. vule tam je preci uplne stejna at je to tak nebo tak ne?
jenomze kdyz je ta plocha vydrena, tak to pak klepe protoze ta plocha neni rovna a kloub uvnitr nechodi primo.
poloosu ktera je na E30 rozeberes snadno.
na obou stranach je stejny system, s tim rozdilem ze na strane u difu se da vytahnout ta hridel diky tomu, ze lze sundat tu plechovou krytku z vnejsi strany kloubu. pak se odjisti zajistovaci krouzek a hridel se z kloubu muze vysunout.
to nicmene ulehci rozebirani jen tim ze hridel nezavazi. a mozna ze je to jeste horsi, vzhledem k nasledujicimu.
totiz, klouby se musi vyklonit co nejvic, aby vylezla jedna z kulicek a ta se napr. sroubovakem vyloupne z klece. zde prave pomaha mit tam tu hridel.
takto se udelaji vsechny kulicky a kdyz jsou vsechny venku, v kloubu zbyde "jezek" a klec. je treba si zapamatovat jak jsou v kloubu umisteny, ani jezek ani klec nejsou axialnie symetricke, takze maji horni i spodni stranu.
toto jde pote vytahnout z kloubu ven a po sundani pojsitneho krouzku stahnout z hridele.
v kleci jsou dve diry trochu vetsi, do jedne se zastrci jezek a da se vytahnout.
kdyz to cele rozeberes, uvidis jeslti jsou plochy sedrene, nebo jsou hladke.
muzou byt i trochu nafialovele namahanim, ale to je OK.
doporucuju si nachystat spoustu hadru na utirani, benzin na cisteni a dobre to proplachnout a procistit pred rozebiranim, jelikoz je to hodne spinava prace.
toto plati i pri meneni manzety, protoze manzetu tam nejde dat jinak, nez rozebranim kloubu.
jeste edit. klouby na E30 jsou vnejsi s vnitrnima taky stejne, ale problem je prave v tom odlitku kolem kloubu, ktery byva poskozeny.
jenomze kdyz je ta plocha vydrena, tak to pak klepe protoze ta plocha neni rovna a kloub uvnitr nechodi primo.
poloosu ktera je na E30 rozeberes snadno.
na obou stranach je stejny system, s tim rozdilem ze na strane u difu se da vytahnout ta hridel diky tomu, ze lze sundat tu plechovou krytku z vnejsi strany kloubu. pak se odjisti zajistovaci krouzek a hridel se z kloubu muze vysunout.
to nicmene ulehci rozebirani jen tim ze hridel nezavazi. a mozna ze je to jeste horsi, vzhledem k nasledujicimu.
totiz, klouby se musi vyklonit co nejvic, aby vylezla jedna z kulicek a ta se napr. sroubovakem vyloupne z klece. zde prave pomaha mit tam tu hridel.
takto se udelaji vsechny kulicky a kdyz jsou vsechny venku, v kloubu zbyde "jezek" a klec. je treba si zapamatovat jak jsou v kloubu umisteny, ani jezek ani klec nejsou axialnie symetricke, takze maji horni i spodni stranu.
toto jde pote vytahnout z kloubu ven a po sundani pojsitneho krouzku stahnout z hridele.
v kleci jsou dve diry trochu vetsi, do jedne se zastrci jezek a da se vytahnout.
kdyz to cele rozeberes, uvidis jeslti jsou plochy sedrene, nebo jsou hladke.
muzou byt i trochu nafialovele namahanim, ale to je OK.
doporucuju si nachystat spoustu hadru na utirani, benzin na cisteni a dobre to proplachnout a procistit pred rozebiranim, jelikoz je to hodne spinava prace.
toto plati i pri meneni manzety, protoze manzetu tam nejde dat jinak, nez rozebranim kloubu.
jeste edit. klouby na E30 jsou vnejsi s vnitrnima taky stejne, ale problem je prave v tom odlitku kolem kloubu, ktery byva poskozeny.
Něaké dokumentační foto, jak sundat ten vnější kloub by nebylo? Nějak si to pořád moc nedovedu představit. Odlitkem kolem kloubu se myslí co? Ta část, která se pak vsune do náboje kola?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
odlitkem myslim vnejsi kloub.
foto svoje nemam, tady je to videt jak se to ma naklonit, aby sly kulicky vyndat.

kdyz jsou kulicky venku, musi se vytahnout hridel.
na strane u difu se sunda viko, vytahne se pojistka, hridel se vyklepne.
na druhe strane neni pojistka, jen krouzek ktery se zasune do svoji drazky, takze hridel chytit do sveraku a klepnout po tom vnitrnim jezkovi a ono to vyskoci.
pak kdyz mas klec s jezkem v tom vnejsim kloubu, tak ho otocis o 90 stupnu a vytahnes ven.
nasel jsem navod na virtu
http://skoda-virt.cz/cz/clanky/podvozek ... 1#p1950041
zamer se na kapitolu 3)vnější kloub poloosy
takove ma trica na obou stranach.
foto svoje nemam, tady je to videt jak se to ma naklonit, aby sly kulicky vyndat.

kdyz jsou kulicky venku, musi se vytahnout hridel.
na strane u difu se sunda viko, vytahne se pojistka, hridel se vyklepne.
na druhe strane neni pojistka, jen krouzek ktery se zasune do svoji drazky, takze hridel chytit do sveraku a klepnout po tom vnitrnim jezkovi a ono to vyskoci.
pak kdyz mas klec s jezkem v tom vnejsim kloubu, tak ho otocis o 90 stupnu a vytahnes ven.
nasel jsem navod na virtu

http://skoda-virt.cz/cz/clanky/podvozek ... 1#p1950041
zamer se na kapitolu 3)vnější kloub poloosy
takove ma trica na obou stranach.
No vid, tak by to melo jit sundat. A kloub tam teda pasuje ten od difu? Ja jsem totiz nikde v katalozich nove kloub ke kolu nenasel ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA