m20b25 zhodnocení stavu motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

m20b25 zhodnocení stavu motoru

Příspěvek od Podsto » 21. 02. 2013 07:03

Zdravím všechny, včera jsem shodil hlavu a čekalo mě nemilé překvapení.

Prosím všechny o zhodnocení motoru podle fotek v odkazu. Hlavně jestli má cenu s tím ještě něco dělat nebo rovnou šrot :?


Je to focené mobilem tak snad to bude stačit.
http://podsto.rajce.idnes.cz/Motor_m20

Díky všem za názor a za rady.

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 21. 02. 2013 09:04

je to jen karbon zadna tragedie :) tohle je jen dusledek toho ze ti to jelo i na olej :lol: po vycisteni to bude jak nove :)
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 21. 02. 2013 10:01

A ta vydřená drážka na prvním válci? S té mám nějvětší strach co to udělá. A popřípadě čím to mám vyčistit. Je nějaký postup aby mi to všechno nenapadalo do válců?

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 21. 02. 2013 10:04

pisty ven :lol: jinak to poradne nevycistis v tech valcich to jde docela chujovo videt na tech fotkach. zalezi jak to je v realu no a taky kde to je. precejen pokud to je nejde u kraje nahore tak bych to asi neresil... pokud to vylozene pres ty krouzky neprolinalo a nehulilo jak stary ropak. jinak teda z tech pistu pokud nemas pristup k nejake chemii tak smirkem ;) z te hlavy to by ti mohli vycistit uz primo nekde kde by ti ji delali. priprav se ale na to ze pokud ta hlava vypada takhle tak i ten zbytek bude na tom dost podobne. imho se ti u tohohle nevyplati na nicem setrit a udelat ten motor komplet - krouzky, hlavu (klasiku + voditka)
Naposledy upravil(a) BobbySD dne 21. 02. 2013 10:41, celkem upraveno 1 x.
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 21. 02. 2013 10:07

Ta drážka jde přes celý válec. právě.

Nejlépe to jde vidět na tehle fotce. http://podsto.rajce.idnes.cz/Motor_m20# ... 0461_1.jpg

Asi skusím sehnat celý spodek v lepším stavu.

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 21. 02. 2013 10:43

Podsto píše:Ta drážka jde přes celý válec. právě.

Nejlépe to jde vidět na tehle fotce. http://podsto.rajce.idnes.cz/Motor_m20# ... 0461_1.jpg

Asi skusím sehnat celý spodek v lepším stavu.
toho jsem si nevsim no :) pokud se s tim nechces jebat tak nejjednodussi varianta je druhy blok. pokud si chces stavet motor tak davat tam cely jiny neprovereny spodek to bych si asi rozmyslel :) nechi si svoje streva pokud to neklepalo a jsou ok ;)
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 21. 02. 2013 10:52

Právě uvažuju že bych si taky postavil b28 ke které jsi mě inspiroval ty! :D
Kliku už mám vicemeně sehnanou, přebroušení je za pakatel, šálky taky žádná tragedie, jen sehnat ojnice což asi nebude problém ale sehnat dobrý blok + písty to asi bude oříšek no.

Hlavu použiju tu co mám a jinak byto vpodstatě mělo byt všechno ne?

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 21. 02. 2013 10:56

Podsto píše:Právě uvažuju že bych si taky postavil b28 ke které jsi mě inspiroval ty! :D
Kliku už mám vicemeně sehnanou, přebroušení je za pakatel, šálky taky žádná tragedie, jen sehnat ojnice což asi nebude problém ale sehnat dobrý blok + písty to asi bude oříšek no.

Hlavu použiju tu co mám a jinak byto vpodstatě mělo byt všechno ne?
bloky se tady sem tam najdou ja sice jeden mam ale to je zaloha :lol: jinak pisty si nech, az je vyndas tak ten karbon z nich sleze a uvidis ze jim nic neni :) pak budes potrebovat akorat vysoustruzit krouzek na gufero na tu b28 kliku. nakresy jsou na netu
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 21. 02. 2013 11:02

Už jsem to trochu studoval a ten kroužek je to nejmenší. Mám velice dobrého kovoobráběče který mi to udělá. Tak je rozhodnuto motor musím vytáhnout ven přes víkend. a uvidíme.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 23. 02. 2013 21:01

To vypadá že poslední 2,3 písty už pumpovaly více oleje než je zdrávo a nevím jestli vidím dobře ale mají už pěknou hranku u vrchu,stopy po honování taky nic moc,já bych to viděl na výbrus :wink:Pokud chceš shánět novej spodek tak nejlépe s klikou,ojkama a pístama :wink: Nechat orovnat vrch bloku udělat palici,atd...Ať si to na sebe pěkně posedá :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 23. 02. 2013 23:43

tie leskle piesty otlacene o gebulu nenaznacuju ze ten motor bol o.k. :twisted:

trochu salat........no ale kluka sa da zohnat a blok na vybrus neskor bude vhodny....nezahadzoval by som to
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 24. 02. 2013 13:33

sys325i píše:tie leskle piesty otlacene o gebulu nenaznacuju ze ten motor bol o.k. :twisted:

trochu salat........no ale kluka sa da zohnat a blok na vybrus neskor bude vhodny....nezahadzoval by som to
Proto já bych se přiklonil ke g.o. tohodle motoru jako celku,takový to sbíraniko s různejch motorů nedělává dobrotu,pokud se to sbouchá dohromady tak nějak halabala
Obrázek

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 24. 02. 2013 14:18

No popravdě už mám vicemeně sehnaný komplet spodek který zbyl po stavbě ostré ety, nechám udělat hlavu a dám to dokupy. Snad to bude jezdit dokud nedostavím cupátko a pak si pohraju i s tourem.

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 25. 02. 2013 07:36

ja je sehnal jakoze lehce jaty :D novy stoji stoji do dvacky s kruha...rovnou teda lehci od wiseca trebas.
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 25. 02. 2013 07:46

Tak to je docela balík :D No asi to risknu stím druhým spodkem a uvidím.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 26. 02. 2013 21:21

Podsto píše:Tak to je docela balík :D No asi to risknu stím druhým spodkem a uvidím.
Nech ty válce aspoň proměřit krom vizuelní kontroly a pokud to bude v toleranci tak bych alespoň vyměnil kroužky :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 26. 02. 2013 21:26

no to stejný i na pístech, pokud je překlápěcí strana vydřená dost taky to není dobrý ;) druhá věc je jak jsou vymačkaný kroužky v pístech...taky už to nebývá to nejlepší ;)


z pravidla na to většina lidí sere stejně :) blok nechat kdyžtak jemně vyhonovat, nový kruhy na starý písty a jízda, tlaky kolem 12ti budou úspěch ;)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 28. 02. 2013 14:27

Kdyby někdo měl komplet spodek v dobrém stavu tak klidně nabídněte :wink:

Uživatelský avatar
Fuseon
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 11. 2007 22:38
Bydliště: Považská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fuseon » 11. 03. 2013 17:14

servus, nejdem zakladat nove vlakno. Mam rozhodenu M20B25, motor bezal dlhe roky na plyn a byvaly majitel silikonom nestril tak sa to teraz pokusam zgeneralkovat. Vsetko by bolo uz nakupene vymyslene, len sa mi prosim vyjadrit k dvom veciam :

Hlava, ulozenie vacky, silne ryhy, zrejme to slo na sucho, vacka by sla novsia, tu neriesme, len hlavu! ma zmysel ju este pouzit? Včka volu nemala, ani ine priznaky ako zvuky atd. Kedze tam niesu ziadne odnimatelne loziska je to mozne nejako zreparovat??? ci radsej druhu hlavu? ci to nechat tak??

fotky tu : http://blackpower.rajce.idnes.cz/m20_vacka

dalej piesty :( kedze auto bezalo na LPG a dost nestastne pretoze to bolo domorobo, tak to plynovalo vsak kuknite, Rocky Mountains na valcoch :(

foto : http://img11.rajce.idnes.cz/d1102/6/643 ... .jpg?ver=0

po vyslovene slabej ociste vyzeraju povrch piesta takto :(


http://img11.rajce.idnes.cz/d1102/6/643 ... .jpg?ver=0

katastrofa pani, ale uz som sa na to dal, musim to spravit. Blok je nedotknuty, je vidiet este honovanie, ziadne drazky, pred rozobratim mam tlaky okolo 9, preto som to rozobral, no mam pocit ze mam 147 kil zeleza.

Dakujem za exaktne rady, ze to je brutus nepiste to viem, skor co a ako.
A vůbec všech investic do kábra je nesmysl. Buď to člověk chce a nebo ne a dál to nemá cenu řešit

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 11. 03. 2013 20:10

Tu hlavu bych koupil asi druhou,schopnou.Vyjde to dle mne finančně lépe.
No a ty válce?Stejně tě čeká rozborka kvůli novým šálkům a přebrusu kliky,ne?V tom případě bych asi koupil nový kroužky a písty buď vypral v pořádné ultrazvukové lázni,nebo to očistil opatrně mechanicky a nebo co si pamatuji tak karbon dobře rozpouští petrolej?Ono ty tlaky "okolo devíti" taky žádná sláva,ale to mohly způsobovat i netěsné ventily
Obrázek

Odpovědět