Podtlak ??

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Podtlak ??

Příspěvek od Huska » 26. 05. 2003 14:52

Kdo mi řekne jak funguje a na co má vliv taková ta "krabička" do ktere jde podtlak ze sání a pak do rozdělovače.
Vím jak ovlivnujě podtlak rozdělovač atd...,ale zajímalo by mě k čemu tam je třeba ten třetí vývod zakrytej čepičkou a proč do ní jde elektrika???? (když jsem napojil rozdělovač s ní a bez ní tak žádnej rozdíl... Jo mám 318i M10
Dík
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Venca

Re: Podtlak ??

Příspěvek od Venca » 26. 05. 2003 18:32

Huska píše:Kdo mi řekne jak funguje a na co má vliv taková ta "krabička" do ktere jde podtlak ze sání a pak do rozdělovače.
Vím jak ovlivnujě podtlak rozdělovač atd...,ale zajímalo by mě k čemu tam je třeba ten třetí vývod zakrytej čepičkou a proč do ní jde elektrika???? (když jsem napojil rozdělovač s ní a bez ní tak žádnej rozdíl... Jo mám 318i M10
Dík
Je tam cívka a po přitažení zřejmě otevře cestu vzduchu ze sání k podtlakový regulaci. Zaslepenej vývod není použitej. Kdy to spíná, nevim, ale chystám se na "laboratorní" pokus.

Tuším, že to spíná podle teploty motoru.

Máš K-Jetronic, je tak?

Uživatelský avatar
toretto_223
Příspěvky: 176
Registrován: 11. 02. 2003 11:23
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od toretto_223 » 27. 05. 2003 12:41

k cemu to je nevim, co to je taky ne... ale vim, ze kdyz pri sepnutym klicku odpojim cidlo teploty pred filtrem (na ty roure meiz filtrem a krytem svetel) tak to cvakne...
E34 525tds touring´96

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 27. 05. 2003 12:51

Ted jsem to byl zkusit a taky mi v tom cvaká. Ten třetí vývod že by byl jen tak zaslepenej se mi nezdá..... :roll: Napadlo mě jeslti do té třetí taky nemá vést nějaká hadička...(třeba v sání mám jeden vývod ucpanej tak nevím jesli třeba není nějaká souvislost s tímto
Mám K-Jetronic.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
toretto_223
Příspěvky: 176
Registrován: 11. 02. 2003 11:23
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od toretto_223 » 27. 05. 2003 12:56

v sani mam taky jeden vyvod ucpanej zaslepkou.. takze predpokladam , ze to tak ma bejt... jinak do ty jak rikate "krabicky" mi vede hadicka ze sani a z rozdelovace + konektor s nejakou elektrikou...
tak co to teda je a k cemu to slouzi?

ja mam 1.8i z ´86 puvodne s katem - takze (asi) L-Jetronic /nebo LU-Jetronic? jake je rozdil?/
E34 525tds touring´96

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 27. 05. 2003 12:59

toretto_223 píše:v sani mam taky jeden vyvod ucpanej zaslepkou.. takze predpokladam , ze to tak ma bejt... jinak do ty jak rikate "krabicky" mi vede hadicka ze sani a z rozdelovace + konektor s nejakou elektrikou...
tak co to teda je a k cemu to slouzi?
Jo to je přesně to co chci vědět.... (pro upřesnění ..zespodu ti vede ze sání a z boku do rozdělovače?? Já ted jak přehazoval motor tak jsem si nebyl jistej kterou kam :?
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
toretto_223
Příspěvky: 176
Registrován: 11. 02. 2003 11:23
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od toretto_223 » 27. 05. 2003 13:01

jo tak jak to pises... ze strany do rozdelovace a ze spodu do sani...
E34 525tds touring´96

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 02. 06. 2003 16:55

Tak nikdo nevíte k čemu to je????????????????????????
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Fil
Příspěvky: 625
Registrován: 17. 02. 2003 14:48
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Fil » 02. 06. 2003 17:07

Huska píše:Tak nikdo nevíte k čemu to je????????????????????????
...k hovnu.... :lol: ............(pardón, nebij mě,musel sem, byla to nahrávka na smeč!) :P
:mrgreen:......Čára není zeď !......:wink:

Venca

Příspěvek od Venca » 02. 06. 2003 19:39

Huska píše:Tak nikdo nevíte k čemu to je????????????????????????
Klid.

Pátram.

Pod plastovým krytem u levýho "hrnce" jsou 3 relé. Jedno z nich (řek bych to velký) je na spínání cívky v tom ventilu.
Vyhodnocuje se teplota vzduchu před filtrem a (asi) i teplota chladící kapaliny.
Jsou do toho zapracovaný i otáčky, respektive impulsy vstřiků.
Sepnutím cívky se umožní zapojení podtlakový regulace předstihu.

Mám L-Jetronic.
Jak to má K-Jetronic, netuším. (Tam to teče furt, bez impulsů)

Jestli někdo ví víc, napište to sem.
Jestli píšu blbost, okamžitě mě usměrněte.

Turek

Příspěvek od Turek » 09. 06. 2003 11:44

Měl jsem podobný problém, ulomit se mi zobáček(co se na něj připojuje hadička)u toho ventilu a nemohl jsem sehnat stejný, jelikož všechny je maj zaslepeny(ma to tak být),jenže mě od toho vedla i ta třetí hadička. Chcete vědět k čemu slouží, tak pokuď nemáte klimatizaci, tak Vám bude tak akorát k h..... Já ji bohužel mám, ale podtlakáč sem nikde nesehnal, protože jsou všechny zaslepený, tak sem musel objednat novej v Německu.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 09. 06. 2003 12:54

Turek píše:Měl jsem podobný problém, ulomit se mi zobáček(co se na něj připojuje hadička)u toho ventilu a nemohl jsem sehnat stejný, jelikož všechny je maj zaslepeny(ma to tak být),jenže mě od toho vedla i ta třetí hadička. Chcete vědět k čemu slouží, tak pokuď nemáte klimatizaci, tak Vám bude tak akorát k h..... Já ji bohužel mám, ale podtlakáč sem nikde nesehnal, protože jsou všechny zaslepený, tak sem musel objednat novej v Německu.
Tak konečně nějaká dobrá informace .... Dík
Ale ještě by mě zajímalo jak ovlivnuje podtlak do rozdělovače (co se uvnitř vlastně děje).....pokud jsem vedl podtlak přímo k rozdělovači tak jsem žádnou změnu nepoznal (jak ovlivnuje podtlak rozdělovač vím) 8)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Venca

Příspěvek od Venca » 17. 06. 2003 18:46

Huska píše:
Turek píše:Měl jsem podobný problém, ulomit se mi zobáček(co se na něj připojuje hadička)u toho ventilu a nemohl jsem sehnat stejný, jelikož všechny je maj zaslepeny(ma to tak být),jenže mě od toho vedla i ta třetí hadička. Chcete vědět k čemu slouží, tak pokuď nemáte klimatizaci, tak Vám bude tak akorát k h..... Já ji bohužel mám, ale podtlakáč sem nikde nesehnal, protože jsou všechny zaslepený, tak sem musel objednat novej v Německu.
Tak konečně nějaká dobrá informace .... Dík
Ale ještě by mě zajímalo jak ovlivnuje podtlak do rozdělovače (co se uvnitř vlastně děje).....pokud jsem vedl podtlak přímo k rozdělovači tak jsem žádnou změnu nepoznal (jak ovlivnuje podtlak rozdělovač vím) 8)
Zavře ho.

Odpovědět