Aha, koukam ze moje posledni teorie, kterou jsem napsal tady - viewtopic.php?t=9327&start=18 nebyla tak uplne zcestna....ondra_m píše:Jirka325i: Zapoměl jsi na jedno důležité...Teplotní čidlo funguje na principu měnícího se odporu. No a co se stane, když bude trochu zasranej konektor nebo potencionál mezi zemí auta a motoru?
Takže co s tím naším vaším problémem - nízká teplota? Zkontrolovat ukostření motoru, konektory vyčistit a třeba to helfne
Zvazoval jsem to cidlo promerovat, nicmene jsem nenasel zadny inteligentni material, ve kterem bych se docetl, zda ma to cidlo primou charakteristiku, aby se dalo spocitat, jaky ma mit odpor pri jake teplote.
Protoze pokud jeho charakteristika je nejaka krivka, tak to bude docela problem....pokud je to primka, tak na to jeste moje pocty staci

Pripadne nejaka tabulka teplot@odporu, nenasla by se Ondro v tve moudre knize od Bentleyho ? ....si ji taky kua musim koupit, asi reknu jeziskovi

Zkusim promerit odpor mezi telesem termostatu a cidlem, pak mezi telesem termostatu a kostricim dratem motoru (je tam jeste jiny, nez u vany ?) a mozna prijdu na nejaky zajimavy prechodovy odpor

U me to bohuzel je temer stale stejne, i v lete s vypnutym topenim.ondra_m píše:Přesně tak tvoje vnímání principu chladící soustavy je naprosto správné.
Nicméně např. topení má vliv, protože do topení, jde vždy voda tak teplá jak jde z motoru a z topení zase zpět do motoru, takže v extrémním případě, když bude velká zima a já si budu topit na max. a přitom pojedu klobouka tak se mi auto nemusí "ohřát" - realita je spíše taková, že to ohřívání trvá déle
Tak v usa je mozna vsechnoondra_m píše:Ještě bych zkontroloval, jestli nějaký šikulka nedal teplotní čidlo do jiné dírky


Kdyz jsem psal ze jsem zkousel prehazovat cidlo z jineho auta, kde to fungovalo, prehazoval jsem samozrejme to hnede, pro budik.