US oleje

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 18. 12. 2003 19:43

Venca píše:
Ace píše:2Venca: dóst dost levně...bys měl zájem? 8)
Cena za 1 litr....?
Balení...?
??
Balení 1L nebo 4L. Záleží kolik bys toho chtěl...Do 1dne jsem schopen to sehnat. Minule jsme vykoupili sklad :wink:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 18. 12. 2003 19:48

Dneska jsem čuměl do prospektu Valvoline - amíci (ale to je jedno)
Co píšou-věta pod čarou na téma intervaly výměny oleje Valvoline doporučuje dodržovat pokyny výrobců automobilů, s tím, že motorový olej doporučuje vyměnit jedenkrát za rok i u automobilů, u kterých není splněn proběh kilometrů.

Pěkné, že? Takže jeden výrobce dělá oleje, u kterých je doporučený interval výměny co nejdelší, třeba 20 000 km - to může být u někoho třeba 10 let a druhej, kterej dělá stejnej olej, alespoň podle mezinárodních specifikací, doporučuje měnit náplň minimálně každý rok, i když třeba ujede jen kilometr. To si trošku protiřečí. :?

Stejně bych se s tím nějak nestresoval. Kdybych měl třeba novou E39, E46, tak bych se tím asi zatěžoval, ale u cca 15 let starýho auta(mýho) je to už asi celkem jedno.

Jinak ten olej co má Francis má specifikaci jak pro benzínový motory, tak pro naftový-to nechápu. Některá firma to důsledně odděluje a některý je to jedno. Tak je to asi jedno :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Venca

Příspěvek od Venca » 18. 12. 2003 19:48

Ace píše:
Venca píše:
Ace píše:2Venca: dóst dost levně...bys měl zájem? 8)
Cena za 1 litr....?
Balení...?
??
Minule jsme vykoupili sklad :wink:
Nebo vyloupili... 8)

4 litrovku.

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 18. 12. 2003 19:50

2Venca: i když legálně :twisted:
4L = 850,-Kč. Běžná cena na pumpě 1390,- Kč /4L :wink:
8) ///M Power 8)

Venca

Příspěvek od Venca » 18. 12. 2003 19:54

Ace píše:2Venca: i když legálně :twisted:
4L = 850,-Kč. Běžná cena na pumpě 1390,- Kč /4L :wink:
Na pumpách jo, Tesco taky.

V servisech cca 950/ 4 litry.

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 18. 12. 2003 19:56

Tak vidíš, ještě kilo ušetříš :mrgreen:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 18. 12. 2003 20:58

DAN píše:... Valvoline doporučuje dodržovat pokyny výrobců automobilů, s tím, že motorový olej doporučuje vyměnit jedenkrát za rok i u automobilů, u kterých není splněn proběh kilometrů...
Docela bezna vec, doporucuji to i vyrobci automobilu. Olej starne i ve stojicim aute, oxiduje pusobenim vzdusneho kysliku. Navic pri kratkych jizdach jsou v neprohratem motoru zkondenzovane kysele spaliny ktere tyto procesy stranuti velmi urychluji.
DAN píše:... Jinak ten olej co má Francis má specifikaci jak pro benzínový motory, tak pro naftový-to nechápu. Některá firma to důsledně odděluje a některý je to jedno. Tak je to asi jedno :roll:
Neni to jedno, kazdy vyrobce ma jinou recepturu pro vyrobu oleje.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BaVomil » 18. 12. 2003 21:07

DAN píše: Pěkné, že? Takže jeden výrobce dělá oleje, u kterých je doporučený interval výměny co nejdelší, třeba 20 000 km - to může být u někoho třeba 10 let a druhej, kterej dělá stejnej olej, alespoň podle mezinárodních specifikací, doporučuje měnit náplň minimálně každý rok, i když třeba ujede jen kilometr. To si trošku protiřečí. :?
Žádná protiřeč.
Kondenzace a palivo znehodnotí za rok i ten nejlepčí nejdražší volej.
Lidi kerý najezdej málo km jezděj furt krátký vzdálenosti takže maj hodně studenejch startů s přesycením. Spousta benálu se jim tak dostane do voleje.

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 18. 12. 2003 21:29

Já jezdim na Texaco teď nevim přesně jakej, ale 10-w40. Byl mě docela dost doporučovanej, ale nevim...
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 18. 12. 2003 21:31

BaVomil píše:
DAN píše: Pěkné, že? Takže jeden výrobce dělá oleje, u kterých je doporučený interval výměny co nejdelší, třeba 20 000 km - to může být u někoho třeba 10 let a druhej, kterej dělá stejnej olej, alespoň podle mezinárodních specifikací, doporučuje měnit náplň minimálně každý rok, i když třeba ujede jen kilometr. To si trošku protiřečí. :?
Žádná protiřeč.
Kondenzace a palivo znehodnotí za rok i ten nejlepčí nejdražší volej.
Lidi kerý najezdej málo km jezděj furt krátký vzdálenosti takže maj hodně studenejch startů s přesycením. Spousta benálu se jim tak dostane do voleje.
Důvod víc ten wolej často měnit :lol:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 19. 12. 2003 03:03

Diky za nazory.
Jeste by me zajimalo, co si myslite o ruznych znackach oleju. Dejme tomu ted jsem koupil do Forda olej se stejnejma specifikacema a normama jako je ten Pennzoil Ultra Turbo, jak psal Francis, kterej mam v Bawu. Je cenove uplne jinde, protoze nema na sobe logo nejake proslule olejarske firmy, nicmene made in Germany a normy a specifikace totozny co s nekolikrat drazsima olejema, jako je Castrol, asi Shell apod.
Takze: myslite si ze je velky rozdil mezi takovymto olejem a olejem "znackovym" i kdyz normy splnuji oba stejne?

Jeste k te syntetice. Doslechl jsem se, ze pry vzhledem k tomu ze M20 asi opravdu neni stavena na plnou syntetiku, tak ze pry ten olej ma tendenci sezrat, protoze jak je ridkej, tak se dostane snaz pres tesneni, ktery uz neni asi co bejvalo, nebo co jsou ty dnesni. Nevyrozumnel jsem jestli toto je pak trvalej stav, tzn. ze po vymene za plnou synt. to zacne zrat pak jakejkoliv olej, nebo jestli jenom proste kdyz tam dam synt. tak ho to sezere proste vic, nez je takovy to zdravy minimum, ktery to zere u polosynt.
Da se dolejt polosyntak 10W40(stejnej vyrobce) syntakem 5W40 ? Zadny velky michani, jen dolejt tak 1/4 - 1/2 litru, ktery zbyly. Nebo je to vrazda pro motor ?

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 19. 12. 2003 07:23

DAN píše:..... doporučuje měnit náplň minimálně každý rok, i když třeba ujede jen kilometr. To si trošku protiřečí. :? ........ Jinak ten olej co má Francis má specifikaci jak pro benzínový motory, tak pro naftový-to nechápu. Některá firma to důsledně odděluje a některý je to jedno. Tak je to asi jedno :roll:
2Dan: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=408

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 19. 12. 2003 12:27

Jirka325 píše: Jeste k te syntetice. Doslechl jsem se, ze pry vzhledem k tomu ze M20 asi opravdu neni stavena na plnou syntetiku, tak ze pry ten olej ma tendenci sezrat, protoze jak je ridkej, tak se dostane snaz pres tesneni, ktery uz neni asi co bejvalo, nebo co jsou ty dnesni. Nevyrozumnel jsem jestli toto je pak trvalej stav, tzn. ze po vymene za plnou synt. to zacne zrat pak jakejkoliv olej, nebo jestli jenom proste kdyz tam dam synt. tak ho to sezere proste vic, nez je takovy to zdravy minimum, ktery to zere u polosynt.
Da se dolejt polosyntak 10W40(stejnej vyrobce) syntakem 5W40 ? Zadny velky michani, jen dolejt tak 1/4 - 1/2 litru, ktery zbyly. Nebo je to vrazda pro motor ?
S tou plnou syntetikou jsem slyšel uplný horory. Myslím, že to většinou není pravda, ale špatný zkušenosti s tím, že to pak plný syntetiky sežere víc jak polo nebo minerálu musí mít každej komu motor žere olej. Nebo je netěsnej a olej z něho uniká.
Je to přece jasný. Dalo by se to přirovnat k velmi hrubému srovnání medu a vody.
Med není tak řidkej a proto neproteče tam kde voda.
Napřílad, kdyby někdo dal do škodofky 105 GLS místo 15w-50 olej 5w-40 tak by nedolejval každých 1000km litr oleje, ale klidně dva.
Minerální olej je dělanej přimo z ropy, kdežto syntetickej je dělanej spec. chem. cestou za účelem získání optimálních požadovaných vlastností, kterých se výrobou kde je hl. surovina - ropa dosáhnout nedá.
Tak si myslím, že když dám do M20 plnou syntetiku, tak tím nic nemůžu zkazit. Te´d na zimu jsem to tak udělal a zatím( najeto cca 1 500km) je to bez problémů.Pokud mi motor už před tím(na 10w-40) žral olej, tak mi ho sežere víc.
A s tím mícháním si myslím můžeš být taky bez starostí. Oleji 10w-40 se říká polosyntetika (semisyntetic) proto, že je to v určitým poměru minerál smíchanej s plnou syntetikou.

Cena plný syntetiky není v mnoha případech o moc vyšší jak cena za polosyntetiku. Kupoval jsem naposledy Valvoline 5w-40 za 910,- 4l kanystr. Plná syntetika je podle mě, dobrá volba.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 19. 12. 2003 12:59

DAN píše:....S tou plnou syntetikou jsem slyšel uplný horory. Myslím, že to většinou není pravda..........se říká polosyntetika (semisyntetic) proto, že je to v určitým poměru minerál smíchanej s plnou syntetikou.
2Dan: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=406
z něj cituji: "Pokud někdo uvádí, že jeho olej obsahuje syntetické estery, které chrání atd. (známý Castrol GTX Magnatec), je to jen reklamní žvást, estery jsou obsaženy ve všech syntetických olejích. Syntetický olej má ale jednu nepříjemnou vlastnost – při tepelném přetížení se narušuje, tato změna je na rozdíl od minerálních olejů nevratná"
a nebo: „Vezmi nádobu dvakrát tak velkou, vraz tam litr minerálního oleje a litr oleje syntetického, důkladně promíchej, přiveď k varu a dvacet minut na silném ohni pod poklicí vař…“ tak tohle je tak dobré pro kuchařku M. D. Rettigové, ale pro vytvoření polosyntetického oleje není tento návod správný, takto polosyntetický olej nevzniká. Název „polosyntetický“ neznamená od každého polovinu, ale označuje skupinu olejů, která už není minerálním, ale ještě není plnohodnotným olejem syntetickým.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 19. 12. 2003 13:28

DAN píše:...Tak si myslím, že když dám do M20 plnou syntetiku, tak tím nic nemůžu zkazit. ...
Tak tim bych si nebyl tak jisty. Synteticky olej ma nizsi viskozitu nez mineralni, lepe "proteka". Pri spatnem technickem stavu motoru - volna loziska na klikovce atd. - olej vytece z tlakovych vetvi systemu drive, nez dotece az na konec. Hrozi nedomazavani hlavy a soucastek v ni, tedy ventiloveho rozvodu, hrozi poskozeni vacky a vahadel.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BaVomil » 19. 12. 2003 14:17

Jirka325 píše:Diky za nazory.

Jeste k te syntetice. Doslechl jsem se, ze pry vzhledem k tomu ze M20 asi opravdu neni stavena na plnou syntetiku, tak ze pry ten olej ma tendenci sezrat, protoze jak je ridkej, tak se dostane snaz pres tesneni, ktery uz neni asi co bejvalo, nebo co jsou ty dnesni.

========

v syntetice je daleko víc esterú jak v minerálu. estéry změkčujou někerý plasty a gumy. neopren dříve běžně používanej na těsnení je jeden z nich.

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 19. 12. 2003 15:43

Jen pro upřesnění: oleje pro motory M20:

Die Grundkonstruktion des M20 geht ja bis in die siebziger Jahre zurück. Damals wurden die Toleranzen an den Lagerstellen auf damalige Ölviskositäten eingestellt. Das Öl mit dem es der 325i M20 Motor am weitesten bringt, ist daher ganz klar: 15 W40. Sehr gute Erfahrungen hat unser Motorspezi Ingo Köth mit Liqui Moly Ölen gemacht.

Wurden die Ölwechselintervalle schon öfters überzogen, wird der Motor sich mit dem neuen Öl auch deutlich besser fahren. Die Reibleistung bei einem Motor mit uraltem Öl steigt deutlich an.
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 19. 12. 2003 20:14

No jo no, nečtu a nevim :oops: Omlouvám se za desinformace. Už jsem vyvodil závěry a okamžitě potrestal odpovědné pracovníky-dostali vyhazoff, jó teď před Vánocema - dvorní automechanik, jeho zástupce, jeho fotr, nástěnkář, topič, desinformátor, informátor desinformátora+ještě cca 60 režijních pracovníků :evil: :D
Chajslové, kvůli nim jsem si do motoru nalil 5w-40.
Musím se ho rychle zbavit, nechcete někdo Béemwéčko? :D
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 22. 12. 2003 13:22

Taaaak, takze ten nemeckej text mi nic nerek, krom toho ze jsem v nem nasel 325i a 15W40 z cehoz jsem usoudil ze tam teda patri mineral 15W40. Nebo jestli jsem to pochopil spatne,tak mi to nekdo prelozte :)
Kazdopadne z obsahu diskuse to proste vidim tak, ze se vykaslu na pokusy, budu si tam spokojene cpat nadale polosynt 10W40...me to jen lakalo, ze jsem si rikal kdyz muzu mit 5 litrovej kanystr 5W40 za 600 Kc, tak ze ten priplatek oproti 10W40 za 460 neni tak hroznej ze :) No a mozna i nebudu linej a tu trosku oleje co bych potreboval dolejt, si radsi teda koupim 10W40 a nebudu to michat. Kamos totiz dolil mineral do motoru, kde byl predtim polosynt, nebo mozna obracene,kazdopadne to prej osklive zadrel, pac se udajne vytvorily nejaky hrudky tim smichanim a prej oprava nebyla vubec levna.

Uživatelský avatar
Petr Bohm
Příspěvky: 301
Registrován: 28. 03. 2003 12:22
Bydliště: Chomutov

...

Příspěvek od Petr Bohm » 26. 12. 2003 14:41

V době,kdy naše motory konstuhovali, neexistovaly žádný plný syntetiky apod.A proto bych dával to,co doporučuje výrobce,nebo jste snad chytřejší než kluci z Mnichova :lol: :lol: :lol:
M10 15w40
M20 15w40
M40 10w40
M42 10w40

Odpovědět