aaale notak, zas takova drina to neni, vyhodit seriovou ridici jednotku a MAF/AFM nebo co tam kdo ma a narvat tam MAP a nejvobycejnejsi custom pocitac od haltechu , motecu, gemsu nebo co ja vim. Reseni za par kacek A muzes z toho rvat koni kolik vstriky a cerpadlo dovoli a motoro udrzi. Touto metodou je z myho bejvalyho forda na jarove namereno z puvodnich 195 kobyl 282 na kolech. Coz je ovsem smrt pro seriovou prevodovku a hardyspojku tak sem zvedav kdy dostanu referat o umrti.ondra_m píše:
Když nebudeš tlačit víc jak 0.5Bar tak nemusíš podle všeho ř.j. vůbec řešit.
Resp. s když budeš mít KATovou elektroniku tak se stím vyrovná sama.
Samozřejmě, že to nikdy nebude tak optimální jako když to udělá fabrika, ale o to tady snad ani nejde, ne?
turbo do BMW???
vsak se podivej, ceniku je plnej net, i ten motec co je z tehle masin nejdrazsi a nejlepsi zas tolik nestoji.
a jen takovouhle moznosti pridas do atmofery kolem 20ti koni, tim ze vyhodis vahu nebo maf a das tam neco lepsiho, vopravdickejch 20 ne slibovanejch a kdyz si pohrajes jeste s hlavou a vackou tak jeste +10 az +15.
Takze co teprv turbo.
Kdybych v tom sam nebyl zainteresovanej tak bych vo tom nebekal
Ale zrovna u nejjednodusiho motecu a bmw by moh bejt problem
a jen takovouhle moznosti pridas do atmofery kolem 20ti koni, tim ze vyhodis vahu nebo maf a das tam neco lepsiho, vopravdickejch 20 ne slibovanejch a kdyz si pohrajes jeste s hlavou a vackou tak jeste +10 az +15.
Takze co teprv turbo.
Kdybych v tom sam nebyl zainteresovanej tak bych vo tom nebekal

Ale zrovna u nejjednodusiho motecu a bmw by moh bejt problem
nevim kolik stoji nejjednodussi motec ale ty verze ktere taky stojej za neco tak litaj za 60 litru a to par kacek neni...darmon píše:vsak se podivej, ceniku je plnej net, i ten motec co je z tehle masin nejdrazsi a nejlepsi zas tolik nestoji.
a jen takovouhle moznosti pridas do atmofery kolem 20ti koni, tim ze vyhodis vahu nebo maf a das tam neco lepsiho, vopravdickejch 20 ne slibovanejch a kdyz si pohrajes jeste s hlavou a vackou tak jeste +10 az +15.
Takze co teprv turbo.
Kdybych v tom sam nebyl zainteresovanej tak bych vo tom nebekal
Ale zrovna u nejjednodusiho motecu a bmw by moh bejt problem
co jsem nasel ja na netu tak nejlevnejsi byla za 1700 EUR...
...a co ty ostatni jednotky? cos mel v tom fordu?

dobre, je to jednoduchy, vyhodil se maf , nechala se krabice s filtrem a od ni trubka uz ke skrtici klapce. protoze to je kara s tempomatem nebylo treba vrtat se v potaku skrtici klapky uz to bylo poreseny, dtto senzor vacky. Dodalo se jen cidlo teploty nasavaneho vzduchu a hotovo. po odladeni pocitace + vysledek byl na brzde +21hp. c
Jeste se koketovalo s tim dat tam nakej konickej filtr ale neni na to proste v motoru misto a odstinit to od tepla se taky moc nedalo, na naky pikacoviny typu KN filtru se kaslalo, mnohem efektivnejsi je menit filtr co 3000km. navic dalsi stage bylo turbo a kazdej kus mista byl dobrej. No a dal pak bylo turbo, u toho jsem aktivne nebyl, akorat vim ze nasledovalo natrzeni silentbloku almary, rozslehani hardyspojky a unasece kardanu
Jeste se koketovalo s tim dat tam nakej konickej filtr ale neni na to proste v motoru misto a odstinit to od tepla se taky moc nedalo, na naky pikacoviny typu KN filtru se kaslalo, mnohem efektivnejsi je menit filtr co 3000km. navic dalsi stage bylo turbo a kazdej kus mista byl dobrej. No a dal pak bylo turbo, u toho jsem aktivne nebyl, akorat vim ze nasledovalo natrzeni silentbloku almary, rozslehani hardyspojky a unasece kardanu

sehnano na ebay obtizny to nebylo, teda jak se to vezme, pro mne neni obtizny rozebrat automatickou prevodovku a zase ji slozit. Ale kuprikladu na bawora bych tohle delat nechtel, aspon ne na myho kterej ma dva senzory na klice (otacky a valce) resp tam by se muselo najit jiny reseni, s jinym modelem pocitace.
Eh...sorry, že se vám do toho nabourávám, ale není někde něco jako "encyklopedie turba?", rád bych si to stáhnul, páč některý věcy mi bohužel ještě unikaj
, ale rád bych je zmák, někde mi chybí i základy, (př.proč to při plnym výkonu na chvilku tak flusne?to asi souvisí s Blumenovou odpovědí že?,) na co sou tam ty w... cosi jak říkal Ondra atd.)
Nevíte o něčom takovym?
2:Ondra, eštěc jsou to informace tajné? cos z čeho použil atd?,nebo to odtajníš na nějakym stŕazu popř až po případném prodeji?


Nevíte o něčom takovym?
2:Ondra, eštěc jsou to informace tajné? cos z čeho použil atd?,nebo to odtajníš na nějakym stŕazu popř až po případném prodeji?




Pre zaciatok ti staci asi toto...Fil píše:Eh...sorry, že se vám do toho nabourávám, ale není někde něco jako "encyklopedie turba?", rád bych si to stáhnul, páč některý věcy mi bohužel ještě unikaj, ale rád bych je zmák, někde mi chybí i základy, (př.proč to při plnym výkonu na chvilku tak flusne?to asi souvisí s Blumenovou odpovědí že?,) na co sou tam ty w... cosi jak říkal Ondra atd.)
Nevíte o něčom takovym?
2:Ondra, eštěc jsou to informace tajné? cos z čeho použil atd?,nebo to odtajníš na nějakym stŕazu popř až po případném prodeji?![]()
http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm je to ciste teoria, ale celkom zaujimavo to tam popisuju...

Faszom a seggedbe verem te buzi 

to neflusne pri plnym vykonu ale pri razeni...resp pri zavreni klapky...Fil píše:(př.proč to při plnym výkonu na chvilku tak flusne?
vypylva to z logiky veci ten pretlak pri zavrene klapce musi nekam uniknout a na to slouzi tzv. pop-off resp. blow-off ventyly...funguji na rpincipu podtlaku cili pri uzavrene klapce vznikna za klapkou podtlak ktery otevre pop-off a ten pusti nahromadeny tlak bud zpet do sani anebo jen tak ven...na typu pop-offu zalezi zvuk toho "odflusnuti"... japoncici to dovedli do extremu pac se hraji i na zvuk pop-offu takze se dnes delaj i sekvencni pop-offy ktery otviraj podle tlaku...pri malym se otevre prvni (vnitrni) valecek a pri velkym tlaku s otevre jakoby celej pop-off...
wastegate je v zasade to samy akorat je na vyfukove strane...rovnez funguje na principu podltlaku...jedna se o to ze reguluje tlaky na vyfukove straen motoru a tudiz reguluje otacky turbiny potazmo turbinou vytvareny tlak...pokud je wastegate otevrenej tak plyny unikaji jeste pred turbem ... roztaci se malo = nedava tlak resp. minimalni...pri zavrenym wastegatu vsechny plyny jdo na turbinu = roztaci se hodne = dava hodne tlaku...dragstery nemaj wastegate vubec ale tam se jedne i trocku jine turbiny...cili v kostce wastegatem regulujes tlak turbiny...
doufam ze to bude stacit...
