Unik chladiacej kvapaliny.

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Unik chladiacej kvapaliny.

Příspěvek od nnoorrbbii » 27. 06. 2012 14:55

Mam problem, minule som soferoval na boso, a kvapla mi horuca chladiaca zmes na nohu. Tak som dal dole kryt pod volantom a snazil sa zistit co sa deje.
Je to zrejme privod kvapaliny do radiatora resp. nieco podobne.
Mate s tym niekto skusenost, co by sa malo robit, alebo vymenit ?
Doteraz mi kvapalina nemizla, tak teraz ju sledujem, a tak tiez od nedavna sa mi zohrieva auto sem tam podla polohy rucicky na budikoch skoro az do 3/4, moze to byt s tym spolocne ? Visca je nova, termostat je ok, a voda zatial nemizla.


Fotka 1
Fotka 2

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 27. 06. 2012 15:13

To vypadá, že ti odešel ten elektromagnetický ventil, který ti pouští do radiátoru vodu. Mě to taky teklo skrz něj. Vyměň ho.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Kapalina

Příspěvek od james1991 » 13. 12. 2013 18:52

Tak jsem zpozoroval mírný únik chladicí kapaliny u mé e30 M40B18.
Podařilo se mi to i vyfotit, snad si dokážete představit o jaké místo u motoru se jedná. Odkapává to jak se tomu chce, nejvíc ale po příjezdu se zahřátym autem.. Nedělalo to, dokud jsem neprovedl:

-nová vodní pumpa
-nový termostat
-nová chladicí kapalina
-nový vodní chladič

Po této výměně mi to začalo téct asi 3dny na to...
Nevíte kudy by to tam mohlo téct? Přijde mi to jak kdyby to bylo pod krytem rozvodů..Ale nevím, proto se obracím na zkušené. Foto:

http://james1991.rajce.idnes.cz/nastenka#WP_001001.jpg

http://james1991.rajce.idnes.cz/nastenka#WP_001000.jpg


Díky

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 14. 12. 2013 07:43

Špatně těsnící vodní pumpa i když je nová?Mě se to taky stalo,sice u M20 ale s origo těsněním to netěsnilo tak jsem si vysekl svoje.Neměl jsi "vyžraný"prostor kde má okroužek vodní pumpu těsnit v bloku?
Obrázek

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

kapalina

Příspěvek od james1991 » 14. 12. 2013 11:29

Nene, vyžraný to nebylo.. ještě sem promáznul pro sichr i dosedací plochu vodní pumpy a trochu o kroužek mtorovým tmelem.. ale to by to teklo zepředu po krytu rozvodů ne? Tohle teče z boku...

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 14. 12. 2013 14:34

Byl jsem se na to podívat pořádně a ještě jednou a vytáhnul sem zbytky červeného motorového tmelu (na fotce v zeleném rámečku) a po detailnějším prozkoumáním mi přijde že příčinou je místo v červeném poli. Vážně netušíte co tam může být v háji? Ani nevím jestli tam někde v těch místech proudí chlad.kapalina. Není to třeba těsnění po kryt rozvodů?

Foto:
http://james1991.rajce.idnes.cz/nastenk ... 1000_1.jpg

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 828
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 14. 12. 2013 18:12

mohlo by to být těsnění za tím velkým hliníkovým dílem pod rozvodama co doléhá přímo na blok motoru. Dokázal bych si představit že tam někdo místo papírového těsnění dal jen silikon a ten začal po čase téct. Mám na mysli díl č.1 a potažmo těsnění č.4 tady : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
pokud by to bylo fakt ono, tak ti tu situaci moc nezávidím, protože aby ses k tomu dostal, musíš prakticky očesat uplně celý motor až na blok, tj sundat obě vany, rozvody, hlavu.. Dalo by se to udělat asi i bez sundání hlavy, riskuje se netěsnost mezi tímto dílem a hlavou.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 14. 12. 2013 18:59

To mi ani neříkej že by odešlo zrovna to by odešlo... Netušil jsem že zrovna v těhle místech kde mi to uniká proudí chladicí kapalina. Za mě teda si myslím, že v tomhle spoji mezi tím litinovým blokem a hliníkovým dílem by měl téct, když už, tak olej a né chladicí kapalina nemyslíš? Tam už je pak schovaná klika atd..

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 828
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 14. 12. 2013 19:26

no, kromě klikovky jsou v bloku motoru i válce které jsou chlazené chladící kapalinou :)
teď jsem to zašel ofotit do sklepa jak ten díl vypadá zezadu ze strany od bloku a zjistil jsem, že aby mohla voda prosakovat tam kde ji ty máš, tak by to muselo netěsnit někde podle červené čáry na tomto OBRÁZKU
šance že by se to stalo kdyby tam bylo originální těsnění je velmi malá, ale když tam vidím ten červený silikon, tak mě napadá ledacos..
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 14. 12. 2013 19:50

Hmm, to vypadá že by to mohlo být ono... To těsnění jsem nikde na internetu nenašel, ale pochybuju že bude za pár korun a výměna asi taky vyjde na raketu co?
Pomohl by utěsňovač chladiího okruhu nějaký ty prášky hnusný co prodávaji?

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 828
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 14. 12. 2013 20:33

james1991 píše:Hmm, to vypadá že by to mohlo být ono... To těsnění jsem nikde na internetu nenašel, ale pochybuju že bude za pár korun a výměna asi taky vyjde na raketu co?
Pomohl by utěsňovač chladiího okruhu nějaký ty prášky hnusný co prodávaji?
Podle tohoto http://moto.bmwcartec.cz/cenik-nahradnich-dilu stojí těsnění číslo 11141734342 přijatelných 340 Kč. Jde hlavně o tu práci, já to dělal na ISu, kde je to velmi podobně řešené a měl jsem u toho motor venku a komplet oholený až na blok. Skladal jsem dohromady ze dvou motorů jeden funkční, neměnil jsem to protože by to tam teklo. Pak je další věc, že kdyby ses do toho pustil a sundal hlavu, tak by bylo asi ideální tam dát nové těsnění pod hlavu, stejně tak papírové těsnění olejové vany nebo okolo termostatu.. V každém případě než by ses do toho pustil, tak to chce vědět s jistotou, že je to právě tohle, já jen hádám co by to mohlo být..

Co se týče různých utěsňovačů chladicího okruhu tak nevím, nemám s tím vůbec žádné zkušenosti, pokud by to fungovalo, tak by to bylo úplně nejjednodušší řešení, pokud to zas neucpe i chladič a nepřestane chladit :)

Další možnost je, ideálně pokud tenhle motor třeba není celkově v nějak super stavu, cvaká a podobně, tak ho vyměnit jako celek, práce by to byla skoro stejná, možná i menší a třeba bys tím zabil víc much jednou ranou :) to už je na tobě
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 14. 12. 2013 20:40

Odvezu to ke známému a uvidí se... Každopádně mám ten motor po rozvodech, oleji, vodní pumpa, visca, termostat a dělal sem na něm nějaké vzhledové úpravy. Každopdáně přemýšlím o zástavbě M42 is... tak nevím..

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 15. 12. 2013 20:23

Ještě mě napadlo co použít ty hnusy ucpávací na chladicí systém.. prý to je svinstvo že to může ucpat kanálky v hlavě, ale někdy to prej i pomůže...

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 15. 12. 2013 21:17

To nedoporučuju :? Zajebe to celou chladící soustavu
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Odpovědět