predstih na m 20

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

predstih na m 20

Příspěvek od maca » 30. 07. 2013 20:58

resim moznost regulace predstihu na 20 b 25, seriovej rozdelovac sme hodili do kytek a namontovali rozdelovac z 323 k jetronik do bloku motoru, a ted k jadru pudla, otacim rozdelovacem dokola jak vsteklej a predstih se nemeni, nebo aspon to nema zadnej vliv na chod motoru, jak to? nema nekdo nejaky vysvetleni?, resp radu jak docilit moznosti regulace predstihu? potrebujem s tim hejbat kuli namontovani turba a potrebujem "doladit" bohatost a chod motoru jinak jedem na seriovou jednotku
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 31. 07. 2013 04:45

musel by si dat komplet jetronic jednotku zapalování s čidlem na rozdělovači aby ti to chodilo

protože motronic má čidlo na klice a podle toho ti pálí cívka
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 31. 07. 2013 08:26

A co kdyby jsi udělal otvory na remenici na klice excentrické a pak s ni mohl pootocit tam kam potrebujes ? Možná bych našel i foto někde...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 31. 07. 2013 08:38

Máš ještě jiné možnosti než nastínil DC, a to:
- "na prasáka" posunout čidlo na prsou motoru oproti impulsnímu kolu
- vyrobit si dvoudílné impulsní kolo, věnec se zuby bude stavitelný
- sehnat kabel a software na vyčtení dat z DME, sehnat software na editaci mapy předstihu (např. TunerPro, freeware), upravené mapy nahrát zpět do jednotky

Osobně se kloním k poslední variantě, není to tak složité jak to na první pohled vypadá a je to elegantní a čisté řešení.

edit: MattyX mě předběhl s odpovědí, než jsem to dopsal :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 31. 07. 2013 13:53

to jue vechno hezky kluci, ale big je za tejden a to se asni nestihne nic z tehle variant doresit, dneska sme tomu venovali trosku casu zase a ted uz je to aspon normalne provozovatelny, tak snad postoupime dal a na bigu se uvidi jestli to da a nebo ne, prinejhorsim nas jede tdost na to abysme to nekam odtlacili, dotahli a pod :lol: proste to vidim na zimu sehnat laditelnou jednotku a hrat si.....
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 31. 07. 2013 14:32

Pokud jde o foukaný motor, jediné rozumné řešení je editace mapy předstihu v jednotce nebo alternativní jednotka (Megasquirt, ...) a opět editace.

Všechny ostatní mechanické metody posunou základní předstih, tedy předstih v celém rozsahu, kdežto při přeplňování potřebuješ v podstatě zachovat předstih v nízkém zatížení (a záporném tlaku v sání, když to nefouká) a změnit předstih ve středním a zejména vysokém zatížení (a kladném tlaku v sání, když to fouká).

Mezistupeň je piggy-back řešení, ale to nakonec zavrhneš a budou to jen zbytečně utracené peníze a ztráta času ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Odpovědět