zpozdovac vnitrniho osvetleni E30
zpozdovac vnitrniho osvetleni E30
Projel sem nejake temata na zpozdovac osvetleni v E30 ale ne dostat moji odpoved.
V mem aute zpozdovac necha vnitrni svetlo svitit cca 3s pokazdy kdyz otevru/zavru dvere a neni zapnutej klicek v poloze 1 a nezalezi jestli sem auto zamknul nebo ne. proste s kazdym otevrenim/zavrenim to drzi ty 3s.
Prinesl jsem nejaky relatka na tohle z vrakarny a zjistil ze po zapojeni jineho rele na zkousku jestli funguje je nutno auto napred zamknout a odemknout aby to fungovalo ale po zavreni a znovu otevreni dveri uz to zhasne okamzite. tzn ze to funguje jen pri odemknuti auta a pak uz ne?
Nebo jak to ma vlastne fungovat??
Vsehcny jak moje tak ty co mam maji stejny cislo. ovsem streva jsou skoro v kazdym jiny...
dikes.
V mem aute zpozdovac necha vnitrni svetlo svitit cca 3s pokazdy kdyz otevru/zavru dvere a neni zapnutej klicek v poloze 1 a nezalezi jestli sem auto zamknul nebo ne. proste s kazdym otevrenim/zavrenim to drzi ty 3s.
Prinesl jsem nejaky relatka na tohle z vrakarny a zjistil ze po zapojeni jineho rele na zkousku jestli funguje je nutno auto napred zamknout a odemknout aby to fungovalo ale po zavreni a znovu otevreni dveri uz to zhasne okamzite. tzn ze to funguje jen pri odemknuti auta a pak uz ne?
Nebo jak to ma vlastne fungovat??
Vsehcny jak moje tak ty co mam maji stejny cislo. ovsem streva jsou skoro v kazdym jiny...
dikes.
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
Ahoj,
trochu jsem zkousel hledat.. a spojitost s ridicovymi dvermi tam je..
udajne pri montazi toho rele bys mel na spinac ridicovych dveri zapojit misto hnedo/fialoveho hnedo/zluty drat, a ten odpojeny bys mel napojit k jinemu hnedo/fialovemu, ktery tam asi nekde bude pripraveny...
Schvalne se podivej jak to mas zapojene, treba to pomuze v laborovani, ale presny popis funkce jsem nenasel
trochu jsem zkousel hledat.. a spojitost s ridicovymi dvermi tam je..
udajne pri montazi toho rele bys mel na spinac ridicovych dveri zapojit misto hnedo/fialoveho hnedo/zluty drat, a ten odpojeny bys mel napojit k jinemu hnedo/fialovemu, ktery tam asi nekde bude pripraveny...
Schvalne se podivej jak to mas zapojene, treba to pomuze v laborovani, ale presny popis funkce jsem nenasel
no me by to taky zajimalo.. pripadne lucky mas nejake schema? mam to v kabru taky origo ale nejak jsem neprisel na to jak to ma fungovat
pokud to teda vubec funguje :/

http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA
Kuci me nejde o to jak je to zapojeny
relatko se strka vedle jednotky na central.
Je tam stekr a podle toho jaky se zasune podle toho to funguje. aspon u me. Tzn obyc rele pouze zhasne a rozsviti a druhy zpozdi.
Tzn me to funguje jak jsem psal, klicek jakakoliv poloha krome "1" nebo beziciho motoru. Zhasne cca po 3s po kazdem otevreni a zavreni dveri a je jedno jestli zvenku nebo zevnitr. To je rele ktere mam v aute.
A potom sem privezl relatka z vrakarny jsou z E30. Po zasunuti do stektru to zhasne okamzite. Ale pokud auto zamknu a odemknu tak to funguje jako kdyby to melo neco spolecnyho s otocenim klicku. Ale prijde me to ze je to jen pro nastup do auta po odemknuti a potom uz to zhasne normalne... a sem z toho uplne jelen.
Nejde me o zapojeni ale o funci kdy a jak se to zpozdi.
To karol325: to mam presne u me. sice ne teda 15s mozna 5s vic ne ale presne kdykoliv otevru a zavru.
Ale ty dalsi co jsem prinesl proste fungujou tak jak to popisuju.
proste jinak nez ty co my tam mame. 


Tzn me to funguje jak jsem psal, klicek jakakoliv poloha krome "1" nebo beziciho motoru. Zhasne cca po 3s po kazdem otevreni a zavreni dveri a je jedno jestli zvenku nebo zevnitr. To je rele ktere mam v aute.
A potom sem privezl relatka z vrakarny jsou z E30. Po zasunuti do stektru to zhasne okamzite. Ale pokud auto zamknu a odemknu tak to funguje jako kdyby to melo neco spolecnyho s otocenim klicku. Ale prijde me to ze je to jen pro nastup do auta po odemknuti a potom uz to zhasne normalne... a sem z toho uplne jelen.
Nejde me o zapojeni ale o funci kdy a jak se to zpozdi.
To karol325: to mam presne u me. sice ne teda 15s mozna 5s vic ne ale presne kdykoliv otevru a zavru.
Ale ty dalsi co jsem prinesl proste fungujou tak jak to popisuju.


Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
Ve dveřích na klice je zapojeno tohle http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=25
Díl 1 nebo 3 podle toho, jestli máš i výhřev zámku. Je na tom kontaktní jazýček, který se spojí s kostrou když vezmeš za kliku - zvenku. Takže zpožďovač osvětlení a výhřev zámku je aktivní jenom když otevřeš dveře zvenku, zevnitř ne. Bez toho to nezpožďuje a nevyhřívá (vím to, kontaktní jazýček zkorodoval a upadl). Relátko vedle řj centrálu jednak určuje dobu zpoždění (je to odhadem kolem 5 s) a taky to vyřadí z činnosti jakmile otočíš klíčkem (asi už do první polohy, to bych musel jít zkusit). Ale US modely mají v elektrice a výbavě pár odlišností, tak je možný, že to mají jinak.
Mimochodem, pokud zpožďovač osvětlení nemáš, tak tam v patici u řj centrálu žádné relé není, nebo slouží jen k výhřevu zámku a osvětlení je zapojený napřímo od dveřních spínačů. Dráty tam na to jsou, ale je třeba rozpojit konektor a spojit do jinýho nebo tak, to už si nepamatuju. Stáhni si el. schéma, je to tam vidět, i barvy drátů.
Díl 1 nebo 3 podle toho, jestli máš i výhřev zámku. Je na tom kontaktní jazýček, který se spojí s kostrou když vezmeš za kliku - zvenku. Takže zpožďovač osvětlení a výhřev zámku je aktivní jenom když otevřeš dveře zvenku, zevnitř ne. Bez toho to nezpožďuje a nevyhřívá (vím to, kontaktní jazýček zkorodoval a upadl). Relátko vedle řj centrálu jednak určuje dobu zpoždění (je to odhadem kolem 5 s) a taky to vyřadí z činnosti jakmile otočíš klíčkem (asi už do první polohy, to bych musel jít zkusit). Ale US modely mají v elektrice a výbavě pár odlišností, tak je možný, že to mají jinak.
Mimochodem, pokud zpožďovač osvětlení nemáš, tak tam v patici u řj centrálu žádné relé není, nebo slouží jen k výhřevu zámku a osvětlení je zapojený napřímo od dveřních spínačů. Dráty tam na to jsou, ale je třeba rozpojit konektor a spojit do jinýho nebo tak, to už si nepamatuju. Stáhni si el. schéma, je to tam vidět, i barvy drátů.
Tak teraz som sa vrátil z garáže, kde som overil, ako to funguje na mojom cabriu (325 plasťák, r. 1991): zapína to až pri pootvorení dverí, zvonka aj zvnútra, v polohe kľúča 0 aj 1, oneskoruje asi 8 - 9 sek a potom zhasne. Funkciu zpožďovača ruší až poloha 2 kľúča. Svetlo sa zapne spolu s osvetlením ovládačov okien, ktorými sa dá vtedy manipulovať i pri polohe 0 alebo 1 kľúča, obe funkcie sú spoločne ovládané dverným spínačom na stĺpiku auta.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
zpozdovac se aktivuje vzdy stejnym zpusobem:
pouze pohybem VNEJSI kliky, od toho je tam na klice zevnitr na mechanizmu kontakt, je zaroven spojenej s kontaktempro vyhrev zamku,je-li implantovan
doba sviceni po zavreni dveri je cca 5sec (muze se mirne lisit dle stavu kondenzatoru v obvodu toho kvazi relatka)
zpozdovac rusi pouze poloha klicku 2
nikdy nezpozduje je-li auto nastartovano nebo je klicek v poloze 2, to se svetlo zhasne okamzite
nikdy se neaktivuje pohybem vnitrni kliky
Lucky: osobne na tvem miste bych pouzil to "relatko", funkce ktereho by mi vyhovovala vic
pouze pohybem VNEJSI kliky, od toho je tam na klice zevnitr na mechanizmu kontakt, je zaroven spojenej s kontaktempro vyhrev zamku,je-li implantovan
doba sviceni po zavreni dveri je cca 5sec (muze se mirne lisit dle stavu kondenzatoru v obvodu toho kvazi relatka)
zpozdovac rusi pouze poloha klicku 2
nikdy nezpozduje je-li auto nastartovano nebo je klicek v poloze 2, to se svetlo zhasne okamzite
nikdy se neaktivuje pohybem vnitrni kliky
Lucky: osobne na tvem miste bych pouzil to "relatko", funkce ktereho by mi vyhovovala vic
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Osobne sem spokojenej s tim co tam mam a funguje jak pise Karol325 ale s tim rozdilem ze me nejdou k tomu ty okna coz bych chtel taky... nevite co kde propojit?
Jinak ty dalsi o kterych pisu sem jen prinesl pokud by o ne byl zajem a potreboval jsem vedet jestli fungujou jak maji kdyz moje funguje trochu jinak.
Takze ne kazdej zpozdovac fungujes stejne.

Jinak ty dalsi o kterych pisu sem jen prinesl pokud by o ne byl zajem a potreboval jsem vedet jestli fungujou jak maji kdyz moje funguje trochu jinak.

Takze ne kazdej zpozdovac fungujes stejne.

Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
Rovnako, ako to popisuje Max, je to aj v užívateľskej príručke. V mojom prípade ale skutočne vonkajšia kľučka nič neaktivuje, svetlo sa rozsvieti, až keď sa dvere pootvoria natoľko, ze sa uvolní tlak na spinač v stĺpiku. Nakoľko nie je najmenší dôvod predpokladať, že by tento spôsob bol dorábaný dodatočne - bastlený - je možné, že je viacero spôsobov fungovania/aktivácie.Max-Max píše:zpozdovac se aktivuje vzdy stejnym zpusobem:
pouze pohybem VNEJSI kliky, od toho je tam na klice zevnitr na mechanizmu kontakt, je zaroven spojenej s kontaktempro vyhrev zamku,je-li implantovan
doba sviceni po zavreni dveri je cca 5sec (muze se mirne lisit dle stavu kondenzatoru v obvodu toho kvazi relatka)
zpozdovac rusi pouze poloha klicku 2
nikdy nezpozduje je-li auto nastartovano nebo je klicek v poloze 2, to se svetlo zhasne okamzite
nikdy se neaktivuje pohybem vnitrni kliky
Lucky: osobne na tvem miste bych pouzil to "relatko", funkce ktereho by mi vyhovovala vic
K veci by sa napokon mohli vyjadriť aj ostatní kabrioletisti, rovnako aj k prepojeniu vnútorného osvetlenia (otvorenia dverí) a manipulácie s oknami - vždy som si myslel, že ide o bežnú sériovú funkciu.
Na komfortní funkci el. oken je malej svazek, kterej se propojí do stávající kabeláže. Jde zejména o modrý nebo fialový relátko, který se nachází pod deklem u nohou řidiče (pod volantem). Mám jeden exemplář doma, můžu to nafotit.
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
To Tony: Sup sem stim.
na ex prvnim cabriu sem to kdysi mel a tady me to chybi.
predpokladam ze dil cislo 5 je k tomu relatku.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/C ... ng_sets-2/
To Karol325 bastlenyho nemame nic.
jde o origo rele jen funguje jinak nez ty ostatni. 



http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/C ... ng_sets-2/
To Karol325 bastlenyho nemame nic.


Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."