Škubání auta
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Tesně před štědrým dnem se nám tady udělalo jaro, krásných 10°C, všechen sníh roztál, tak jsem se vrhl na další "probefahrt"...
Udělal jsem menší kolečko po dědinkách okolo, dokud se to pořádně neprohřálo a nezačalo cukat (několik zřetelných cuknutí v rozmezí 1-2s mi stačilo). Pak jsem odpojil altík a projel se cca 12km. Po celou dobu jízdy vše v pořádku až na jedno slabé cuknutí cca v půlce cesty. Potom jsem připojil zpátky altík a okamžitě to začalo škubat.
Tak teď jsem na rozpacích, co to má znamenat. Rozdíl to určitě byl.
Altík jsem potom celý vytáhl ven a projistotu ten regulátor přehodím.
Ještě jsem si všiml, že vzadu na altíku je kondík, 22uF. Což by měl být vyhlazovací kondík po usměrnění ne? Nemůže být špatný on?
Díky
Udělal jsem menší kolečko po dědinkách okolo, dokud se to pořádně neprohřálo a nezačalo cukat (několik zřetelných cuknutí v rozmezí 1-2s mi stačilo). Pak jsem odpojil altík a projel se cca 12km. Po celou dobu jízdy vše v pořádku až na jedno slabé cuknutí cca v půlce cesty. Potom jsem připojil zpátky altík a okamžitě to začalo škubat.
Tak teď jsem na rozpacích, co to má znamenat. Rozdíl to určitě byl.
Altík jsem potom celý vytáhl ven a projistotu ten regulátor přehodím.
Ještě jsem si všiml, že vzadu na altíku je kondík, 22uF. Což by měl být vyhlazovací kondík po usměrnění ne? Nemůže být špatný on?
Díky

- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
Tak buď ten kondík , nebo spíše odešla některá z diod v alternátoruDušan M10B18 píše:Tesně před štědrým dnem se nám tady udělalo jaro, krásných 10°C, všechen sníh roztál, tak jsem se vrhl na další "probefahrt"...
Udělal jsem menší kolečko po dědinkách okolo, dokud se to pořádně neprohřálo a nezačalo cukat (několik zřetelných cuknutí v rozmezí 1-2s mi stačilo). Pak jsem odpojil altík a projel se cca 12km. Po celou dobu jízdy vše v pořádku až na jedno slabé cuknutí cca v půlce cesty. Potom jsem připojil zpátky altík a okamžitě to začalo škubat.
Tak teď jsem na rozpacích, co to má znamenat. Rozdíl to určitě byl.
Altík jsem potom celý vytáhl ven a projistotu ten regulátor přehodím.
Ještě jsem si všiml, že vzadu na altíku je kondík, 22uF. Což by měl být vyhlazovací kondík po usměrnění ne? Nemůže být špatný on?
Díky
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
Mam novy problem.
Nastartujem auto, motor bezi na volnobehu, vsetko je ok.
Ako nahle sa pohnem, zacne s nim skubat, hlavne ked len jemne pridavam alebo udrzujem rychlost. CCa po 5-10km to prejde a uz je vsetko v poriadku.
Mam odpojenu lambdu, ale neverim ze to bude mat s tym nieco spolocne.
Najskor tipujem elektriku, moze to robit alternator alebo baterka, resp. kde by som mohol zacat hladat problem.
Nastartujem auto, motor bezi na volnobehu, vsetko je ok.
Ako nahle sa pohnem, zacne s nim skubat, hlavne ked len jemne pridavam alebo udrzujem rychlost. CCa po 5-10km to prejde a uz je vsetko v poriadku.
Mam odpojenu lambdu, ale neverim ze to bude mat s tym nieco spolocne.
Najskor tipujem elektriku, moze to robit alternator alebo baterka, resp. kde by som mohol zacat hladat problem.
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
------ pokračujeme...
Udělal jsem si chvilku a rozebral celý altík do šroubku... kromě bídných ložisek (jsou tam druhé nebo snad Bosch dával ZKL???) jsem nenašel nic špatného na pohled.
Tak jsem proměřil vstup proti kostře, výstup proti kostře atd... a vše je tak jak má být, tzn. diody jsou v pořádku.
Kondík jsem se snažil proměřit malým = proudem a nevedl... takže usuzuji, že taky není proražený.
Jediné co shledávám, že by nemuselo být v pořádku je ten regulátor. Dal jsem tam původní a jsem zvědavý.
Jak přijde obleva, naběhnu ven, dám to dohromady a vyzkouším
Škubání zdar....
Udělal jsem si chvilku a rozebral celý altík do šroubku... kromě bídných ložisek (jsou tam druhé nebo snad Bosch dával ZKL???) jsem nenašel nic špatného na pohled.
Tak jsem proměřil vstup proti kostře, výstup proti kostře atd... a vše je tak jak má být, tzn. diody jsou v pořádku.
Kondík jsem se snažil proměřit malým = proudem a nevedl... takže usuzuji, že taky není proražený.
Jediné co shledávám, že by nemuselo být v pořádku je ten regulátor. Dal jsem tam původní a jsem zvědavý.
Jak přijde obleva, naběhnu ven, dám to dohromady a vyzkouším

Škubání zdar....

- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Tak dnes jsem konečně nahodil altík zpět a zavrčelo to na žduch... to je ale celkem jedno.GsxRRider píše:zdar tak já pořád škubu,co Dušan,už nějak pokročil?
Zítra budu mít čas to projet a zkusit co to dělá. Jsem zvědavý.
GsxRRider: dělá ti to přesně co mě? Byl jsi na diagnostice nebo zkoušel to nějak řešit?

- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Zoufalej stav...Dušan M10B18 píše:Zatím ujeto cca 20 km a během této vzdálenosti došlo k pár drobným cuknutím.
Takže... prozatím jedinou velkou změnu přinesla výměna vstřiků... ale vstřiky nejsou příčina...
Pokud se nepletu, bylo zjištěno, že vstřiky v okamžiku projevení poruchy trvale zůstávají otevřený a mají trvalý napájení, je tak?
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Ano, přesně tak...Venca píše:Zoufalej stav...Dušan M10B18 píše:Zatím ujeto cca 20 km a během této vzdálenosti došlo k pár drobným cuknutím.
Takže... prozatím jedinou velkou změnu přinesla výměna vstřiků... ale vstřiky nejsou příčina...
Pokud se nepletu, bylo zjištěno, že vstřiky v okamžiku projevení poruchy trvale zůstávají otevřený a mají trvalý napájení, je tak?
To musí být souhra víc věcí naráz... teď dalších asi 12km a cuká pěkně.


- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Altík odpojen, došlo k jednomu cuknutí za cca 12km... ale bylo tamaula píše:Jak říká Venca... Ještě mě napadá, zkusit odpojit altík od sítě a zkusit jet jen na baterku, asi blbost. Ale teď to může být cokoli...

dnes projistotu odpojeny přístroje na cca 20km, 3 cuknutí

.............
Motorovou kabeláž jsem chtěl vyměnit... ale jeden místní člen vzal peníze a kabeláž nikde

Stávající kabeláž jsem komplet vypáral ven, bužírky rozřezal a šel po kabelech abych našel nějaký poškozený/prokousnutý/zlomený a nenašel jsem nic... auto muselo odjet, takže jsem vzal gafu, zafačoval to a dočasně nahodil zpět


Ahoj,
Mám E30 M40 316i Touring, a škube taky.
Vše nasvědšovalo k poklesu proudu k řídící jednotce.Když ke škubání došlo začla se rozsvěcet kontrolka ABS a to přestalo i fungovat.ABS se oživilo vypnutím klíčku a znovu nastartováním.Napájení ABS a řídící jednotky motoru je na stejný větvy.Takže jsme našly relátka přes který to leze a ty jsme vyměnily.A světe div se škubání přestalo.
...........................................................................................................to bylo na podzim když bylo sucho.
Začla zima, pokaždý když jsem vymetl kaluž pravou stranou auta začlo to škubat zase ..postupně se to začalo zhoršovat a ted' to škube pořád jako nikdy předtím
.....Vypadá to jakoby k tomu prokostřování docházelo na snímačích ABS nebo opotřebení brzd. destiček ,snímač polohy kliky,alternátor..a podobně.. prostě někde tam kde se dostane voda rozstřikem od kol.
Mám vyměněno:Filtr vzduch
Kabely svíček
Svíčky+ indukčka
Relátka :palubní napájení,vyhřejvání lambády,a to co tam je nevím naco ,tak je vyměněný taky
Rozvody před 1000 Km.
Na diagnostice nic,ještě to půjde na osciloskop tak snad objevíme něco nového.
Mám E30 M40 316i Touring, a škube taky.
Vše nasvědšovalo k poklesu proudu k řídící jednotce.Když ke škubání došlo začla se rozsvěcet kontrolka ABS a to přestalo i fungovat.ABS se oživilo vypnutím klíčku a znovu nastartováním.Napájení ABS a řídící jednotky motoru je na stejný větvy.Takže jsme našly relátka přes který to leze a ty jsme vyměnily.A světe div se škubání přestalo.

Začla zima, pokaždý když jsem vymetl kaluž pravou stranou auta začlo to škubat zase ..postupně se to začalo zhoršovat a ted' to škube pořád jako nikdy předtím


Mám vyměněno:Filtr vzduch
Kabely svíček
Svíčky+ indukčka
Relátka :palubní napájení,vyhřejvání lambády,a to co tam je nevím naco ,tak je vyměněný taky
Rozvody před 1000 Km.
Na diagnostice nic,ještě to půjde na osciloskop tak snad objevíme něco nového.
Dusane,
cetl jsem to nekolikrat. Myslim, ze diody (je jich 6, trifazovy usmernovac) nezmeris ohmetrem. Protoze jsou zapojeny de facto paralelne. Myslim, ze tam chce merit osciloskopem na palubni siti. Standardne ma byt 13.85 V stejnosmerne (moje 3 M40 to tak maji, mirne se to napeti meni s teplotou). Zvlneni z usmernovace je male, radove sto milivoltu. Zavisi to na stavu akumulatoru a miste mereni a momentalnim odberu v palubni siti.
Pokud bude nejaka dioda prerusena, tak bude zvlneni radu jednotek voltu. A jeho frekvence bude zaviset na otackach motoru.
Pokud bude napeti klesat (kratkodobe), tak se muze resetovat ECU a jsou vypadky.
Az nebude mrznout, muzu zmerit osciloskopem jak to funguje u dobreho alternatoru. A poslat sem fotky.
Multimetrem prepnutym na AC to podle meho nejde dobre zmerit. Indukuje se tam ruseni od zapalovacich kabelu.
Kondenzator o hodnote 22uF je potreba merit stridave, ohmetrem lze orientacne vyzkouset radove vetsi kapacity (1000uF). Standardni ohmetr v DMM (poloha mereni diod, nebo piskatko) miva zdroj proudu 1mA. a to dava casovou konstantu 22ms, coz je moc malo, multimetr to nestihne zaznamenat. Nektere DMM maji ficuru pro mereni kondiku.
hodne stesti.
cetl jsem to nekolikrat. Myslim, ze diody (je jich 6, trifazovy usmernovac) nezmeris ohmetrem. Protoze jsou zapojeny de facto paralelne. Myslim, ze tam chce merit osciloskopem na palubni siti. Standardne ma byt 13.85 V stejnosmerne (moje 3 M40 to tak maji, mirne se to napeti meni s teplotou). Zvlneni z usmernovace je male, radove sto milivoltu. Zavisi to na stavu akumulatoru a miste mereni a momentalnim odberu v palubni siti.
Pokud bude nejaka dioda prerusena, tak bude zvlneni radu jednotek voltu. A jeho frekvence bude zaviset na otackach motoru.
Pokud bude napeti klesat (kratkodobe), tak se muze resetovat ECU a jsou vypadky.
Az nebude mrznout, muzu zmerit osciloskopem jak to funguje u dobreho alternatoru. A poslat sem fotky.

Multimetrem prepnutym na AC to podle meho nejde dobre zmerit. Indukuje se tam ruseni od zapalovacich kabelu.
Kondenzator o hodnote 22uF je potreba merit stridave, ohmetrem lze orientacne vyzkouset radove vetsi kapacity (1000uF). Standardni ohmetr v DMM (poloha mereni diod, nebo piskatko) miva zdroj proudu 1mA. a to dava casovou konstantu 22ms, coz je moc malo, multimetr to nestihne zaznamenat. Nektere DMM maji ficuru pro mereni kondiku.
hodne stesti.