m40 opět problém
- Kuba318ie30
- Příspěvky: 1602
- Registrován: 17. 08. 2007 07:56
- Bydliště: Roudnice nad Labem
m40 opět problém
dnes jsem se po delší době dostal do dílny a tak si říkám, že bych mohl něco udělat s hadicí, která je na ventildeklu, a je celkem krutě prasklá - to jsem viděl jako příčinu toho, že mi po ohřátí občas celkem slušně haprovaly otáčky na volnoběh, prostě skákaly, ale nikdy to nechcíplo...
místo hadice jsem tam zkusil dát hadici nalezenou doma v dílně, to se ale ukázalo jako špatnej nápad, protože se po ohnutí ucpala, byla neprůchodná a zase to blblo, celkem to mělo i dost snahu chcípnout...dal jsem tam teda zatim zpátky hadici starou, kterou jsem omotal surovou gumou, no jo, už to nechcípá, ale od tý doby mi šíleně pomalu padaj otáčky po přidání plynu, i když z kopce brzdim motorem tak je to znát, jak jsem předtim skoro vůbec nebrzdil brzdovym pedálem při dojíždění křžovatky atp., tak teď už fakt musim...no a když stojim na místě a mám to na volnoběh tak se pomaličku samovolně otáčky zvyšujou....během 20 vteřin z 800 na 1100 a jde to furt nahoru stejnym tempem, jen občas jakoby poklesnou ale hned se vrátěj na vyšší hodnotu..., nechápu to, kdybych se do toho já blbec nesral, tak je to relativně v poho, ale stejně, vždyť jsem v podstatě nedělal nic jinýho než že jsem sundal a dal zase zpátky tu blbou hadici...
koukal jsem jestli třeba neni děravej ten husí krk mezi váhou vzduchu a klapkou, ale zdá se že je ok, váha vzduchu je taky v pořádku
jediný, co jsem ještě dělal bylo to, že jsem si trošičku přidal volnoběžný otáčky (z původních 500 na nějakejch 700-800) ale to jen tim šroubkem na klapce pod tim plastovym deklem....tak co s tim teď? Házet ze skály se mi to nece (zatim)
místo hadice jsem tam zkusil dát hadici nalezenou doma v dílně, to se ale ukázalo jako špatnej nápad, protože se po ohnutí ucpala, byla neprůchodná a zase to blblo, celkem to mělo i dost snahu chcípnout...dal jsem tam teda zatim zpátky hadici starou, kterou jsem omotal surovou gumou, no jo, už to nechcípá, ale od tý doby mi šíleně pomalu padaj otáčky po přidání plynu, i když z kopce brzdim motorem tak je to znát, jak jsem předtim skoro vůbec nebrzdil brzdovym pedálem při dojíždění křžovatky atp., tak teď už fakt musim...no a když stojim na místě a mám to na volnoběh tak se pomaličku samovolně otáčky zvyšujou....během 20 vteřin z 800 na 1100 a jde to furt nahoru stejnym tempem, jen občas jakoby poklesnou ale hned se vrátěj na vyšší hodnotu..., nechápu to, kdybych se do toho já blbec nesral, tak je to relativně v poho, ale stejně, vždyť jsem v podstatě nedělal nic jinýho než že jsem sundal a dal zase zpátky tu blbou hadici...
koukal jsem jestli třeba neni děravej ten husí krk mezi váhou vzduchu a klapkou, ale zdá se že je ok, váha vzduchu je taky v pořádku
jediný, co jsem ještě dělal bylo to, že jsem si trošičku přidal volnoběžný otáčky (z původních 500 na nějakejch 700-800) ale to jen tim šroubkem na klapce pod tim plastovym deklem....tak co s tim teď? Házet ze skály se mi to nece (zatim)
Vrat si ten šroubek kterým jsi na klapce točil zpátky a bude to o.k. tenhle šroubek v žádném případě neslouží k seřizování volnoběhu 

http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour
BMW E39 540i Tour
- Kuba318ie30
- Příspěvky: 1602
- Registrován: 17. 08. 2007 07:56
- Bydliště: Roudnice nad Labem
Tyhle věci se obvykle řeší označením polohy, než s tím začneš kroutit.Kuba318ie30 píše:no jo ale teď už nevim jak byl, jak poznám že je v poloze jak byl?
vrčí to pokaždý jinak...
----
Základní nastavení je tam, kde je při provozní teplotě správná hodnota otáček - to ovšem při jiný současný závadě těžko nastavíš.
----
Funguje regulátor?

- Kuba318ie30
- Příspěvky: 1602
- Registrován: 17. 08. 2007 07:56
- Bydliště: Roudnice nad Labem
no na 4 mm šroubek značku...nevim, mikrotužku jsem po ruce zrovna neměl...Venca píše:Tyhle věci se obvykle řeší označením polohy, než s tím začneš kroutit.Kuba318ie30 píše:no jo ale teď už nevim jak byl, jak poznám že je v poloze jak byl?
vrčí to pokaždý jinak...
----
Základní nastavení je tam, kde je při provozní teplotě správná hodnota otáček - to ovšem při jiný současný závadě těžko nastavíš.
----
Funguje regulátor?
na co teda ten šroubek je když s nim nemůžu nastavovat otáčky...500 se mi na volnoběh zdálo dost málo, zvlášť když je to M40
Tohle se snad neznačí tužkou....Kuba318ie30 píše:...no na 4 mm šroubek značku...nevim, mikrotužku jsem po ruce zrovna neměl...
na co teda ten šroubek je když s nim nemůžu nastavovat otáčky...500 se mi na volnoběh zdálo dost málo, zvlášť když je to M40
Šroubek je doraz klapky.
Tam se dělá základní nastavení, v provozu pak hodnotu drží regulátor řízenej ŘJ.
Funguje?
Funguje spínač na klapce...?
Je správná vůle na bowdenu...?
--
Kdysi jsem tu nechával odkaz, kde byl podrobnej popis, co jak s tím.
dulezity je, kdyz pustis plyn aby se klapka vracela a jak dosedne musi byt slyset takovy cvaknuti - to je snimac polohy skrtici klapky, kterej v tu chvili zapne volnobeznej rezim.....
ted me napada, jak ŘJ pozná že chci brzdit motorem a zavře vstřiky...to bude nějakym podtlakem ne? ze by mel Kuba zavadu tam?
ted me napada, jak ŘJ pozná že chci brzdit motorem a zavře vstřiky...to bude nějakym podtlakem ne? ze by mel Kuba zavadu tam?
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
- Kuba318ie30
- Příspěvky: 1602
- Registrován: 17. 08. 2007 07:56
- Bydliště: Roudnice nad Labem
vlastně si pamatuju že jsem otočil šroubkem o půl otáčky, to vim 100%, protože se pak kousla ta matička a hlavně už to stačïlo pro těch 800 ot.
dokud sem to nechcípnul, tak to bylo ok, po opětovnym nastartování to začlo dělat bordel....
zkusim šroubek otočit zpátky... teď jsem se byl project a volnoběžný otáčky se držej na 1100 a už nejdou nahoru, tak se to snad zklidní...
dokud sem to nechcípnul, tak to bylo ok, po opětovnym nastartování to začlo dělat bordel....
zkusim šroubek otočit zpátky... teď jsem se byl project a volnoběžný otáčky se držej na 1100 a už nejdou nahoru, tak se to snad zklidní...
jo, verim, ale zpozoroval jsem ze to neni presne nastavena hodnota otacek v ŘJ, nebot u me nekdy zavre vyse a nekdy nize (1100-1200) podle budiku...prevazne zavisi na ktery kvalt jedu, tak jsem si myslel, ze to ridi podtlak...Venca píše:Co...?budha píše:...
ted me napada, jak ŘJ pozná že chci brzdit motorem a zavře vstřiky...to bude nějakym podtlakem ne? ze by mel Kuba zavadu tam?![]()
----
A od čeho asi je ten spínač?
Vstřiky se zavřou nad cca 1300 ot/min v režimu volnoběhu.
K zavade: presne takhle se chovalo moje auto, kdyz jsem ho bral od puvodniho majitele...byla tam tunning hruska filtr a bastl hadice, aby to na volnobeh nechcipalo, pridal sroubkem..kdyz jsem pustil plyn, nedosedla klapka do polohy "0" a tudiz auto na miste tocilo 1100 a za jizdy z kopce to byl tempomat (nebrzdilo motorem).
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
- Kuba318ie30
- Příspěvky: 1602
- Registrován: 17. 08. 2007 07:56
- Bydliště: Roudnice nad Labem
K zavade: presne takhle se chovalo moje auto, kdyz jsem ho bral od puvodniho majitele...byla tam tunning hruska filtr a bastl hadice, aby to na volnobeh nechcipalo, pridal sroubkem..kdyz jsem pustil plyn, nedosedla klapka do polohy "0" a tudiz auto na miste tocilo 1100 a za jizdy z kopce to byl tempomat (nebrzdilo motorem).[/quote]
no a jak si to vyřešil?
no a jak si to vyřešil?
Jo, ŘJ od BOSCH, ten šmejd nepřesnej, co to je proti tvýmu laboratornímu otáčkoměru a cejchovanýmu oku, že...budha píše:......ale zpozoroval jsem ze to neni presne nastavena hodnota otacek v ŘJ, nebot u me nekdy zavre vyse a nekdy nize (1100-1200) podle budiku.....
To myslíš vážně, rozlišovat hodnoty 100 ot/min...?

Už jsem ti tu psal -Kuba318ie30 píše: "..kdyz jsem pustil plyn, nedosedla klapka do polohy "0" a tudiz auto na miste tocilo 1100 a za jizdy z kopce to byl tempomat (nebrzdilo motorem.."
no a jak si to vyřešil?
1.
Zkontroluj, zda spíná ten spínač (ne jenom, jestli cvaká)
2.
Je správná vůle na bowdenu?

venca: nemyslel jsem to vazne..
moje reseni bylo jednoduche: sroubek jsem povolil, klapka se zacala vracet az do polohy 0 kde cvakla, vsechno fungovalo...(daval jsem origo airbox a novou hadici) kdyz se mi zdalo ze to ma malej-nepravidelnej volnobeh, kouknul jsem na svicky - vymenil, dal jsem prisel na viko rozdelovace - skoro uplne prepaleny kontakty - dalsi vymena..
takhle je treba postupovat u starejch krapu, v kterejch se x100x nekdo vrtal pred vama..

moje reseni bylo jednoduche: sroubek jsem povolil, klapka se zacala vracet az do polohy 0 kde cvakla, vsechno fungovalo...(daval jsem origo airbox a novou hadici) kdyz se mi zdalo ze to ma malej-nepravidelnej volnobeh, kouknul jsem na svicky - vymenil, dal jsem prisel na viko rozdelovace - skoro uplne prepaleny kontakty - dalsi vymena..
takhle je treba postupovat u starejch krapu, v kterejch se x100x nekdo vrtal pred vama..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990