Vymačkané silentbloky alternátoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Vymačkané silentbloky alternátoru

Příspěvek od DVORIS » 21. 09. 2008 09:59

U nejedné e30 jsem se setkal s vymačkanýmy - utrženýmy silentbloky altíku,mající za následek jeho vyosení vůči řemenicím,takže pak řemen nechodí přímo rovně nýbrž se tře o řemenice bokem a má kratší životnost vydává podivné zvuky nezřídka začne prokluzovat načež alternátor špatně dobíjí,motor se hůř chladí.

No říkal jsem si co s tím.do BMW se mi pro tyhle díly nechce(z jistých osobních důvodů)tak sem si nechal u tatíka tyhle siláče vysoustružit ze silonu a pěkně je do úchytů alternátoru zalisoval.
Máte stím někdo nějakou zkuženost?,krom toho že teď nebude alternátor tak tlumen od vibrací motoru?
Obrázek

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 21. 09. 2008 12:18

Dělalo se to u starších ročníků e30, u novějších je to natvrdo, jen hliník a funguje to...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 21. 09. 2008 12:59

Prave toto riesim pri rekonstrujcii blackKillerovej 318i je to totalne vyosene, a tiez dam asi spravit zo silonu daku ,,vlozku"
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 21. 09. 2008 17:51

a myslíte že ten silon se nevymačká?
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 21. 09. 2008 18:47

BMWAK píše:a myslíte že ten silon se nevymačká?
Ten co mám by neměl,ono jak jsem si všiml to netrpí ani tak u napínáku jak v konzole co je napevno,přikládám pár fotek jen pro ilustraci,na první fotce je vidět vyosený silentblok,lepší případ horší případ,ten můj,je že se guma uplně vydrolí.No byla by možnost to vytočit i z bronzu ale k tomu nemám takový přístup,no a vzhledem k tomu že u většiny altiku bývají siláče origo tak tohle musí taky nějakou dobu vydržet.

Původně
ObrázekObrázek¨

Nový silentblok
ObrázekObrázek

Po zalisování
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 03. 10. 2008 19:13

Taky jsem kdysi kupoval origo a po 3letech to zas trochu šmajdalo...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 03. 10. 2008 19:43

Macek píše:Taky jsem kdysi kupoval origo a po 3letech to zas trochu šmajdalo...
No vidíš,ještě mě napadlo to udělat z Eraklitu,ten je ještě lepší jako silon.
Obrázek

Kein21
Příspěvky: 1
Registrován: 19. 10. 2008 13:36

Příspěvek od Kein21 » 19. 10. 2008 15:15

Hochu dobra prace já měl stejny problem akorad jsem místo teflonu tam nacpal tvrzenou hadici nacpal jsem ji na ten šroub a bez potíží. :wink:

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 05. 08. 2012 01:07

Asi nejpříbuznější téma, tak se zkusím zeptat, protože začínám být bezradnej...

na 325e se mi obrací klínový řemen hřbetem vzhůru, setkal se s tím někdo? Je to v ose, všechny řemenice se tváří rovně. Závada se projevuje pokaždé stejným způsobem. Dá se nový řemen, po startu vše v pohodě, i ve vyšších otáčkách, ale jakmile to vezmu na trať a začnu to trochu víc točit, tak se mi řemen otočí, občas i seskočí. Naposledy když jsem to řešil, tak se mi to otočilo během vteřiny při pouhém rychlém vytočení motoru do vysokých otáček při stání. Setkal se s tím někdo? Napadlo nás, že by mohl být v háji axiál na klice, je to reálné? Budu rád za každou radu :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 05. 08. 2012 13:43

Chvalda 318iS píše:Asi nejpříbuznější téma, tak se zkusím zeptat, protože začínám být bezradnej...

na 325e se mi obrací klínový řemen hřbetem vzhůru, setkal se s tím někdo? Je to v ose, všechny řemenice se tváří rovně. Závada se projevuje pokaždé stejným způsobem. Dá se nový řemen, po startu vše v pohodě, i ve vyšších otáčkách, ale jakmile to vezmu na trať a začnu to trochu víc točit, tak se mi řemen otočí, občas i seskočí. Naposledy když jsem to řešil, tak se mi to otočilo během vteřiny při pouhém rychlém vytočení motoru do vysokých otáček při stání. Setkal se s tím někdo? Napadlo nás, že by mohl být v háji axiál na klice, je to reálné? Budu rád za každou radu :wink:
jedine co mne napada ze nektera z remenic je neorigo a jeji vybrani pro remen neni presnej anti-rozmer pro remen
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 05. 08. 2012 18:02

pořádně mrkni na řemenici na klice. Řemenice z m20 a m21 jsou si hooodně moc podobné, ale amají o pár mm jinačí rozměry, jak na odsazení řemenice od bloku, tak tuším i na průměru toho protivibračního nesmyslu nebo co to je. Měl jsem to tak prohozené pro změnu já na m21 a furt jsem se divil, že se mi škubaly klíňáky a až pak jsem na to přišel.

Ale možná se taky pletu a u tebt ot tímto nebude, nevim jakou řemenici má eta, jestli třeba rozdílnou oproti L-Jetronicu nebo tak
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 05. 08. 2012 20:54

Vyvážení řemenic? Neházejí obvodově? Napnutí je OK?
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 05. 08. 2012 23:25

Díky za reakce :wink:

Člověk, co přede mnou to auto 15 let vlastnil, s tím problém neměl. Když jsem to koupil, tak mi po 400km odešel altík a od té doby, co jsem tam dal jiný, tak to rozcupovalo původní řemen a pak ještě x dalších. Tak jsem nechal repasovat původní alternátor a dělá to stále, i s tím původním. Řemenice dole byly všechny, řemen sedí v drážce dobře, tak já už fakt nevím. Jediné, co jsem zaznamenal, tak je lehká vůle na vodní pumpě, že ji cítím, ale to se mi nezdá, že by to udělalo až takovou neplechu. Co se napnutí řemenu týče, tak to dělá jak lehce povolený, tak klasicky utažený a i přetažený :roll:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 05. 08. 2012 23:30

takovej blbej dotaz: davas tam jakej remen? kterej si ty urcia nebo kterej ti da prodejce?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 05. 08. 2012 23:36

Max-Max píše:takovej blbej dotaz: davas tam jakej remen? kterej si ty urcia nebo kterej ti da prodejce?
Původně tam byl 9,5x975. Bylo mi řečeno, že už se tohle nedělá, a dělá se pouze šířka 10, takže 10x975 a ničemu to nevadí. Takže se tam vystřídalo asi šest řemenů Contitech v tomhle rozměru :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 05. 08. 2012 23:54

Chvalda 318iS píše:
Max-Max píše:takovej blbej dotaz: davas tam jakej remen? kterej si ty urcia nebo kterej ti da prodejce?
Původně tam byl 9,5x975. Bylo mi řečeno, že už se tohle nedělá, a dělá se pouze šířka 10, takže 10x975 a ničemu to nevadí. Takže se tam vystřídalo asi šest řemenů Contitech v tomhle rozměru :wink:
takze uz vime, proc vyskakuje z remenic. Pozdrav prodejce.
http://www.prumex.cz/remeny/automobilov ... -avx10-sf/

nebo takhle
http://www.google.com/search?q=remen+9% ... =firefox-a
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 06. 08. 2012 00:08

Aha. Tak jestli to bude tím, tak jim poděkuju... Těžko jsem mohl odporovat, když mi to ten prodejce (můj dobrý známý) tvrdil a přitakával mu můj kamarád mechanik :oops: Koupím to a uvidím, co se bude dít, díky Maxi :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Odpovědět