kamna nechcou topit (324 D nejede v nízkých otáčkách)

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
garde01
Příspěvky: 21
Registrován: 29. 12. 2007 21:00
Bydliště: Brno

kamna nechcou topit (324 D nejede v nízkých otáčkách)

Příspěvek od garde01 » 29. 01. 2008 13:02

Čau borci
Mám vůz 324 D z roku 1990. Na autě je namontované naftové elektrické vstřikovací čerpadlo. Když jsem auto kupoval, bylo tam namontované mechanické, s tím, že elektrické bylo špatné, proto ho minulý majitel vymontoval a nechal ho opravit. Já jsem ho namontoval a po srovnání jsem došel k závěru, že s elektrickým čerpadlem to do cca 2000 ot/min. nechce jet. Jelikož je to BMW, tak se mi nechce věřit skutečnosti, že by mistři z rajchu toto pustili do světa. Proto se ptám jestli má někdo podobný autíčko či podobné zkušenosti ať napíše.
Já si osobně myslím, že na autě je nějaká chybička, která tuto škaredou nepříjemnost způsobuje a proto ji chci najít.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 29. 01. 2008 16:43

Podle mne neni serizena hlava cerpadla ku telu cerpadla. Ta se da posouvat od a k rozvodum. Tim menis dobu vstriku a tim vlastne mnozstvi paliva. Povol ctyri srouby, co drzi hlavu cerpadla a poklepem mirne posouvej tu hlavu. Na jednu stranu by se volnobezne otacky meli zvysovat a na druhou snizovat. Tipuju, ze ty mas volnobezne otacky nizke, nastav neco mezi 800 - 900 ot/min a hlavu utahni. Zkus projet ....

Samozrejme takto je to neodborné. V dieselservise by na to meli mit pripravky a hodinky a buhvicojeste a meli by to udelat presne.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 29. 01. 2008 21:21

A to je ta hlava na boku jak do ní vede kabel,nebo je to ta na vrchu čerpadla,já právš řeším podobný problém na tds.

A zvedá se tím základní množství či jen startovací množství?A o kolik se to tak posouvá?

topnak
Příspěvky: 67
Registrován: 10. 03. 2007 11:30

Příspěvek od topnak » 30. 01. 2008 10:02

Posouváním hlavy se mění i časování vstřiku? Měl sem za to , že tak se mění pouze dávka a časování se nastavuje pootáčením celého čerpadla.
Jinak do 2000 u elektronickýho čerpadla asi nelze očekávat, že bude trhat dlažbu ... :(

garde01
Příspěvky: 21
Registrován: 29. 12. 2007 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od garde01 » 30. 01. 2008 16:44

Ty Záchvate, které to jsou šrouby? Ať mám jistotu kam šáhnout. Ty otáčky mám cca 600 ot/min. Zvukově se mi ty otáčky zdají dobré. Otáčky na stroboskopu souhlasí s otáčkami na budíku.

http://img87.imageshack.us/my.php?image ... slyth8.jpg

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 30. 01. 2008 17:01

600ot/min je malo, vypada to, ze by to mohlo byt tedy tim.

Ty srouby jsou č. 1 a 2 a na te druhe strane si nejsem jist, myslim ze č. 3 a 4, proste kdyz je vytocis, tak hlava ma ovalne diry, ve kterych se to pohybuje. Hlavu nesundavej, spatne se tam trefuje kolik. Staci povolit a poklepem malicko soupes tu hlavu, i 1 mm bude moc, pohyb hlavy poznas tak, ze se budou menit otacky motoru. Nastav to cca na 800ot/min.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 30. 01. 2008 17:08

topnak píše:Posouváním hlavy se mění i časování vstřiku? Měl sem za to , že tak se mění pouze dávka a časování se nastavuje pootáčením celého čerpadla.
Jinak do 2000 u elektronickýho čerpadla asi nelze očekávat, že bude trhat dlažbu ... :(
Ano, casovani ( predvstrik ) se meni natacenim celeho cerpadla ....

Trhat dlazbu do 2000ot/min urcite nebude, ale je sakra rozdil v pozici te hlavy cerpadla, kdyz jsem tam mel " malo " nafty, tak se s tim do 2000 nedalo skoro jet, vubec to nereagovalo na plyn. Po pridani nafty se to znatelne zlepsilo, od 1500 uz byl znat tah turba ...
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 30. 01. 2008 17:09

wili píše:A to je ta hlava na boku jak do ní vede kabel,nebo je to ta na vrchu čerpadla,já právš řeším podobný problém na tds.

A zvedá se tím základní množství či jen startovací množství?A o kolik se to tak posouvá?
Na vrchu cerpadla ....

Zveda se zakladni mnozstvi ......
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

garde01
Příspěvky: 21
Registrován: 29. 12. 2007 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od garde01 » 30. 01. 2008 18:26

A když povolím ty šrouby, tak z toho spoje poteče nafta? Ptám se, abych neudělal ekologickou havárii.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 31. 01. 2008 10:30

Kdyz ty srouby povolis akorat, tak nafta nepotece :) je tam tesnici gumicka, ta kto povol jen trochu, ale aby s tim slo soupat. Soupat pouze jemnym poklepem na tu hlavu.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

garde01
Příspěvky: 21
Registrován: 29. 12. 2007 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od garde01 » 31. 01. 2008 15:32

Tak jsme to dnes zkusil pošoupnout.
Povolil jsem šrouby 1, 2, 3, 4 viz nový odkaz a s hlavou čerpadla jsem mohl jemně hýbat jen ve vyznačeném směru ( zadní částí k motoru a od motoru). S přední částí jsem ani nehnul. Proto se ptám co je pod tou červenou záslepkou, mě se to jevilo, jako by tam byl nějaký čep, kolem kterého se ta hlava otáčela.
Podle popisu a oválných děr v přírubách se má s hlavou čerpadla posouvat dopředu (ubírat) a dozadu přidávat). Proto jsem vložil šroubovák do mezery mezi 5 a 6 a jemně jsem zapáčil. Bylo slyšet jak motor zvednu otáčky. Tak jsem to dotáhnul a je to o poznání lepší. Nicméně volnoběžné otáčky mám stále nízké.

http://img529.imageshack.us/my.php?imag ... la1so8.jpg

Foto je z mobilu, tak sorry za kvalitu.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 31. 01. 2008 16:59

Ta hlava musi jit soupat zleva doprava a obracene dle toho obrazku. Ten cerveny stred nevim co je, ale zadny kolik to neni, zkus ty ctyri srouby povolit vic. Pokud mas volnobeh porad stejny, tak jsi s tim skoro nehybl. Ja jsem nikdy nepacil, resil jsem to poklepem do te hlavy.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

garde01
Příspěvky: 21
Registrován: 29. 12. 2007 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od garde01 » 31. 01. 2008 18:12

Nejdříve jsem taky klepal, ale nic se nedělo, tu hlavu jsem měl povolenou, že jsem s ní mohl při vypnutém motoru rukou šoupat nahoru a dolů (dle fota), ale proč mě to nešlo do stran nevím. Ty šrouby jsem povolil cca o 1 otáčku.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 31. 01. 2008 20:48

Tak to tedy nevim, proc s ni neslo soupat. Asi nezbyde nic jineho, nez tu hlavu sundat a uvidis hned, proc nejde soupat. Pri zpetne montazi hlavy akorat musis trefit kolik hlavy do otvoru v tele cerpadla, ale to odvodis az to shodis.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Mato
Příspěvky: 38
Registrován: 06. 10. 2005 15:48

Příspěvek od Mato » 15. 02. 2008 12:26

Nejde to posuvat lebo v diere 6 je od vyroby zaliata lepidlom koli posunutiu
Odmontuj hlavu a vyraz to lepidlo kladivom potom to pojde lahko posuvat. Hlava sa posuva podla fotky do lava a dopava alebo ak je v aute dopredu a dozadu .

Odpovědět