
Baterky v přístrojové desce???
Baterky v přístrojové desce???
Chtěl jsem vyměnit baterky v přístrojovce, rozebral jsem to a cucim co je tam za baterky. Cekal jsem nabijeci tuzkovky nebo maly nabijeci tuzkovky a misto toho na me koukaj tyhle(myslim ze to ani nabijecky nejsou). Ma s tim nekdo zkusenost?


BMW E46 318i tour - takový obyčejný auto
ex Sedmero BMW E38 740i
ex BMW E30 318i kombajn
ex Sedmero BMW E38 740i
ex BMW E30 318i kombajn
Bud v klidu, mas jako ja novejsi vezri elektroniky (resp.napajeni) v pristrojovce a nejsou tam clanky NiCd, ale clanky Lithiove. Tyto jsou 3 voltove napr. do fotopristroju, pozor existuji i 3,6V - napr pro zalohovani MB u PC (caste u starsich pocitacu Apple). Vetsinou s nimi neni zadna potiz, ale pokud Ti preci jen odesly tak se vymenuji stejne jako ty starsi. Pouze pri letovani pozor na to, ze lithiove clanky nejsou zrovna kamardske k vysim teplotam (pajka atd).
Priklad zde: http://www.hakoplus.cz/index.php?page=cat&idx=2099
Priklad zde: http://www.hakoplus.cz/index.php?page=cat&idx=2099
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
to Vlada:
tak to mas vcelku "unikat", protoze vyrobit NiCd clanek 2V, z fyzikalne-chemicke podstaty, prakticky nelze...
Jsem presvedcen, ze tam mas 2 klasicke 500mAh 1,2V - to jsou hodnoty originalniho osazeni. Tyto lze samozrejme zamenit za 2x 1,2V NiCd (pripadne NiMh, ale ty by meli mit trochu jinak uzpusobene dobijeni) i vyssi kapacity.
Kazdopadne bych nedoporucoval Vladovo radu - "vymen je za klasicky..."
Ona totiz i ta elektronika bude jiste uzpusobena na provoz jineho nepeti 2 lithiovych clanku a jak rikas "s klasikou" by to nemuselo moc fungovat...
Ale samozrejme pri potrebnych znalostech v danem technickem oboru lze uzpusobit temer cokoliv - otazkou vsak zustava zda neni lepsi tam dam to co tam patri
tak to mas vcelku "unikat", protoze vyrobit NiCd clanek 2V, z fyzikalne-chemicke podstaty, prakticky nelze...
Jsem presvedcen, ze tam mas 2 klasicke 500mAh 1,2V - to jsou hodnoty originalniho osazeni. Tyto lze samozrejme zamenit za 2x 1,2V NiCd (pripadne NiMh, ale ty by meli mit trochu jinak uzpusobene dobijeni) i vyssi kapacity.
Kazdopadne bych nedoporucoval Vladovo radu - "vymen je za klasicky..."
Ona totiz i ta elektronika bude jiste uzpusobena na provoz jineho nepeti 2 lithiovych clanku a jak rikas "s klasikou" by to nemuselo moc fungovat...
Ale samozrejme pri potrebnych znalostech v danem technickem oboru lze uzpusobit temer cokoliv - otazkou vsak zustava zda neni lepsi tam dam to co tam patri

90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Koukam, ze i ten tistak je jinej. Jsou to lithiove clanky 2 x 3V, NENABIJECI (jinak muzou explodovat).
Tak asi bych se shanel znovu po 3V lithiovych. Az je vyndas, zmer jejich napeti, nejdriv naprazdno a pak zatizene asi 1kohm odporem. Napeti by se v pripade dobrych clanku nemelo lisit o vice nez 0.1V
V lete jsem menil z E30 318 z roku 1988 plastak accu NiCd, puvodne 500mAh, dal jsem tam 800mAh Saft. Maji malicko jine paskove vyvody a tak jsem to naohybal a zaletoval do puvodnich der. Vzal jsem nekyselej elektrikarskej silikon tmel a accu zalepil pekne do mekka, aby se neuklepaly.

Tak asi bych se shanel znovu po 3V lithiovych. Az je vyndas, zmer jejich napeti, nejdriv naprazdno a pak zatizene asi 1kohm odporem. Napeti by se v pripade dobrych clanku nemelo lisit o vice nez 0.1V
V lete jsem menil z E30 318 z roku 1988 plastak accu NiCd, puvodne 500mAh, dal jsem tam 800mAh Saft. Maji malicko jine paskove vyvody a tak jsem to naohybal a zaletoval do puvodnich der. Vzal jsem nekyselej elektrikarskej silikon tmel a accu zalepil pekne do mekka, aby se neuklepaly.



Dik, to jsem potreboval vedet. Vsici mi rikaj ze tam patri nabijecky a ja tam mam tohle. (Chtel jsem vedet jestli jsou tohle origo baterky co se tam davaly) Asi koupim teda to stejny co tam je ted. Na tech baterkach jsou uz primo nejaky vyvody, takze by se teoreticky nepajelo primo na baterkach a teplota je neohrozi, ne? Ja teda s pajkou nejsem moc kamarad, takze prace se ujme nekdo jiny. Ja jen nakoupim materialVasa píše:Bud v klidu, mas jako ja novejsi vezri elektroniky (resp.napajeni) v pristrojovce a nejsou tam clanky NiCd, ale clanky Lithiove. Tyto jsou 3 voltove napr. do fotopristroju, pozor existuji i 3,6V - napr pro zalohovani MB u PC (caste u starsich pocitacu Apple). Vetsinou s nimi neni zadna potiz, ale pokud Ti preci jen odesly tak se vymenuji stejne jako ty starsi. Pouze pri letovani pozor na to, ze lithiove clanky nejsou zrovna kamardske k vysim teplotam (pajka atd).
Priklad zde: http://www.hakoplus.cz/index.php?page=cat&idx=2099
http://www.smodel.cz/product_info.php/c ... /osCsid/27
BMW E46 318i tour - takový obyčejný auto
ex Sedmero BMW E38 740i
ex BMW E30 318i kombajn
ex Sedmero BMW E38 740i
ex BMW E30 318i kombajn
su to zalohovacie clanky pre obvody indiakcie servisnych intervalov. U dieselovych modelu po 06/86 (dle mojich info) je na dosce servisnych intervaloch tiez riadaci obvod otackomera.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm