Co nám cvaká u M20? po sté

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Zaja.cz
Příspěvky: 514
Registrován: 08. 03. 2006 07:09
Bydliště: Hlučín (Ostrava)

Co nám cvaká u M20? po sté

Příspěvek od Zaja.cz » 02. 09. 2007 20:58

Každý z motorů co jsem měl začal po nějaké době klepat z pod ventilového víka.

Po poradě se známými jsme usoudili že o budou nejspíš koníky.
Ty mezi ventilem a vačkou.
Už to tu řešilo a řeší víc lidí, tak chci znát názor většiny a zda to někdo už měnil a s jakým výsledkem.
Sada koníků příde cca na 5 000 Kč.
Bohužel bez excentrů.

Jen si lámu hlavu, která část koníku vydává tento hnusný zvuk.

1) otlučené excentry koníků-(kolečko dosedající na ventily)
2) uvolněné kameny koníků dosedající na vačku-jsou v koníku nalisovány
3) vůle koníku na vodící tyči
4) opotřebená plocha kamene koníku-časem se z rádiusu stává rovina
5) ojetá vačka
6) vybitá vodítka ventilů
7) všechny tyto věci do kupy.

Sám bych to rád věděl, protože mi to už zas tluče -a dost.
Ventily jsem měl vždy nastaveny. A el. mag. vstřiky to nebyly.
Na mém bývalém dvoulitru to mlátilo tak moc, že jsem snad neslyšel už nic jiného. :wink:
Naposledy upravil(a) Zaja.cz dne 02. 09. 2007 22:04, celkem upraveno 1 x.
Za hory za doly, mé zlaté bavory kde se pasou?
Jeníčka pacholíčka zlé TDI-čka nesou.

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Re: Co nám cvaká u M20? po sté

Příspěvek od Pinki » 02. 09. 2007 21:12

Zaja.cz píše:Každý z motorů co jsem měl začal po nějaké době klepat z pod ventilového víka.

Po poradě se známými jsme usoudili že o budou nejspíš koníky.
Ty mezi ventilem a vačkou.
Už to tu řešilo a řeší víc lidí, tak chci znát názor většiny a zda to někdo už měnil a s jakým výsledkem.
Sada koníků příde cca na 5 000 Kč.
Bohužel bez excentrů.

Jen si lámu hlavu, která část koníku vydává tento hnusný zvuk.

1) otlučené excentry koníků-(kolečko dosedající na ventily)
2) uvolněné kameny koníků dosedající na vačku-jsou v koníku nalisovány
3) vůle koníku na vodící tyči
4) opotřebená plocha kamene koníku-časem se z rádiusu stává rovina
5) ojetá vačka
6) všechny tyto věci do kupy.

Sám bych to rád věděl, protože mi to už zas tluče -a dost.
Ventily jsem měl vždy nastaveny. A el. mag. vstřiky to nebyly.
Na mém bývalém dvoulitru to mlátilo tak moc, že jsem snad neslyšel už nic jiného. :wink:
To byl ten 2.0 co sem měl od tebe?Nebo jiný?

Uživatelský avatar
Zaja.cz
Příspěvky: 514
Registrován: 08. 03. 2006 07:09
Bydliště: Hlučín (Ostrava)

Re: Co nám cvaká u M20? po sté

Příspěvek od Zaja.cz » 02. 09. 2007 21:21

Ten co jsem měl před tím, ale ten tvůj o de mě mlátil taky. :wink:
Za hory za doly, mé zlaté bavory kde se pasou?
Jeníčka pacholíčka zlé TDI-čka nesou.

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Re: Co nám cvaká u M20? po sté

Příspěvek od Pinki » 02. 09. 2007 21:59

Zaja.cz píše:Ten co jsem měl před tím, ale ten tvůj o de mě mlátil taky. :wink:
No tu hlavu z něho ,jsem dálal na tu etu a tam byl křivý jeden sací ventil.Ten jsem vyměnil .Hlava byla celkem tichá,ale začlo tam po cca 1000 km něco poklepávat,myslel jem,že klika,ale nakonec se utrhl talíř ventilu a rozjebal píst :D

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: Co nám cvaká u M20? po sté

Příspěvek od Max-Max » 02. 09. 2007 22:30

Pinki píše:
Zaja.cz píše:Ten co jsem měl před tím, ale ten tvůj o de mě mlátil taky. :wink:
No tu hlavu z něho ,jsem dálal na tu etu a tam byl křivý jeden sací ventil.Ten jsem vyměnil .Hlava byla celkem tichá,ale začlo tam po cca 1000 km něco poklepávat,myslel jem,že klika,ale nakonec se utrhl talíř ventilu a rozjebal píst :D
co to bylo za hlavu? 2.0 nebo 2.5?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 02. 09. 2007 22:32

jinak nejvic zavad sem vetsinou shledal na opotrebenych kamenech koniku, vacka malokdy, alespon u 2.5 je to dost zridkavej jev.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 02. 09. 2007 22:47

Vyměnit špatné ostřikování vačky. - Prapůvod všech problémů.
Kde je olej, tak nic nedře a necvaká.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Zaja.cz
Příspěvky: 514
Registrován: 08. 03. 2006 07:09
Bydliště: Hlučín (Ostrava)

Příspěvek od Zaja.cz » 03. 09. 2007 07:48

Ondro, ty myslíš tu dírkovanou trubičku nad vačkou, zakončenou matkami?
Že se ucpe celkově nebo jen některá s dírek?

Nevím ale myslím že to nebude tím.
Možná, když to přestane stříkat nad určitý koník, tak ten se pak ojede a začne cvakat, klepat, mlátit ...
Za hory za doly, mé zlaté bavory kde se pasou?
Jeníčka pacholíčka zlé TDI-čka nesou.

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 03. 09. 2007 07:54

Zaja.cz píše:Ondro, ty myslíš tu dírkovanou trubičku nad vačkou, zakončenou matkami?
Že se ucpe celkově nebo jen některá s dírek?

Nevím ale myslím že to nebude tím.
Možná, když to přestane stříkat nad určitý koník, tak ten se pak ojede a začne cvakat, klepat, mlátit ...
Přesně tak uhodil jsi hřebík na hlavičku.
Jednou jsem se setkal i s tím, že byla nějaká ohnutá a stříkalo to uplně někam vedle.

Test je jednoduchej, sundáš víko a poprosíš někoho aby ti startoval. Mělo by ti to zaolejovat(zastříkat) všechny koníky/palce, a tam kde to nestříká, tam se to prodře a začne to mlátit ještě víc.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Re: Co nám cvaká u M20? po sté

Příspěvek od Pinki » 03. 09. 2007 09:01

Max-Max píše:
Pinki píše:
Zaja.cz píše:Ten co jsem měl před tím, ale ten tvůj o de mě mlátil taky. :wink:
No tu hlavu z něho ,jsem dálal na tu etu a tam byl křivý jeden sací ventil.Ten jsem vyměnil .Hlava byla celkem tichá,ale začlo tam po cca 1000 km něco poklepávat,myslel jem,že klika,ale nakonec se utrhl talíř ventilu a rozjebal píst :D
co to bylo za hlavu? 2.0 nebo 2.5?
byla to 2.0 hlava

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 03. 09. 2007 14:25

ondra_m píše:
Zaja.cz píše:Ondro, ty myslíš tu dírkovanou trubičku nad vačkou, zakončenou matkami?
Že se ucpe celkově nebo jen některá s dírek?

Nevím ale myslím že to nebude tím.
Možná, když to přestane stříkat nad určitý koník, tak ten se pak ojede a začne cvakat, klepat, mlátit ...
Přesně tak uhodil jsi hřebík na hlavičku.
Jednou jsem se setkal i s tím, že byla nějaká ohnutá a stříkalo to uplně někam vedle.

Test je jednoduchej, sundáš víko a poprosíš někoho aby ti startoval. Mělo by ti to zaolejovat(zastříkat) všechny koníky/palce, a tam kde to nestříká, tam se to prodře a začne to mlátit ještě víc.
A když provedu takovouhle zkoušku nebudu jak ropák,celej od oleje? :wink: Budu to muset taky pořešit,u jednoho(4)sacího nejde seřídit vůle protože excentr je tak omlácenej že mi tam proleze měrka 35ka :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: Co nám cvaká u M20? po sté

Příspěvek od Max-Max » 03. 09. 2007 15:07

Pinki píše:
Max-Max píše:
Pinki píše: No tu hlavu z něho ,jsem dálal na tu etu a tam byl křivý jeden sací ventil.Ten jsem vyměnil .Hlava byla celkem tichá,ale začlo tam po cca 1000 km něco poklepávat,myslel jem,že klika,ale nakonec se utrhl talíř ventilu a rozjebal píst :D
co to bylo za hlavu? 2.0 nebo 2.5?
byla to 2.0 hlava
tak to je dalsi potvrzeni meho pozorovani, jeste sem envidel ulomenej talir ventilu na 2.5, u 2.0 jich bylo cca 6 (z toho ja osobne jeden :lol: ) ... pravdepodobne poddimenzovanej matros vzheldem k veku motoru
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 04. 09. 2007 16:45

to Zaja.cz:tak co uz ji na to koukal.jestli to je opravdu tou mazaci trubickou?
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 04. 09. 2007 18:59

kluci mam ted takovej problem.tak jsem se kouknul na tu listu a po sundani vika a nastartovani auta za studena jsem zjistil ze z ni neukapne ani kapka oleje.nebo takhle ukapne ale to je prd.mam dotaz.kdyz to na volnobeh pri uplne studenym motoru(oleji)nastartuju a nebudu pridavat otacky tak ma to strikat nebo az ve vyssich otackach?a nemuze na to mit vliv jak je tuhej olej?leju tam mineral 15W50.prosim poradte mi jsem z toho v haji :( jeste ze jsem se na to diky vam podival takhle brzo.vacka je porad ok a vahadla maj spravny tvar jako od vyroby :cry:
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 04. 09. 2007 19:37

tak uz ne uz se mi ji podarilo zpruchodnit.vypada to ze je to v poradku ale docela me vydesili vahadla.oleje to okolo moc nestrika tak to jde nastartovat a drzet pri chodu pod plynem rozumne ale nejak nechapu proc se mi na patym a sestym valci skoro nehejbou vahadla na vejfukovejch ventilech.pritom vule byla serizovana a ted kdyz jsem vse prohlid tak vule je porad ok v norme a kameny na vahadlech jsou v poradku a excetry taky jsou dotazeny tak to nechapu :roll: je uz tma tak na to seru a kouknu na to zejtra ale bylo uplne videt jak ostatni vahadla behaj a tyhle dve akorat kdyz jsem an ne sahnul rukou :shock:
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 04. 09. 2007 19:44

ja se na to vyseru snad neco zejtra ve dne uvidim a vyresim to.jeste nakonec zjistim ze ten od koho jsem kupoval tu hlavu tak ze neni vubec z 2,0litra a poseru se aprodam ten kram :(
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 04. 09. 2007 21:16

Prodej to a vypadni odsud, to je jediný rozumný co můžeš udělat
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 05. 09. 2007 14:01

tak asi jsem na to vcera vecer uz nevidel. :? dneska jsem to shlidnul a vahadla jsou v poradku vsechny.vule jsou taky jaks taks a tu listicku jsem vycistil co to slo.ted to krasne rozstrikuje olej na vsechny vahadla.nevim jestli je v tom nejakej rozdil ale motor bezi krasne potichu na volnobeh porad.ve vysich otackach je torsku ucvakanej no ale tak co se da cekat od dvacet let staryho motoru s takovouhle minulosti.ale je fakt ze ta lista byla trochu pricpana karbonem nebo co to vlastne je.
jo a jak se nekdo ptal jestli z toho nebde olejnicka kdyz to nastartujete bez vika ventilu tak trochu to strika ven ale neni to nic strasnyho akorat jsem to vse otrel a je to zase jako predtim.a chce to drzet trosku pod plynem jinak to chcipne.(troska vic falesnyho vzduchu) :lol:
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 05. 09. 2007 19:42

krasnej monolog, jen tak dal
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
honzaque
Příspěvky: 153
Registrován: 28. 04. 2005 19:16

Příspěvek od honzaque » 05. 09. 2007 21:41

cim si tu trubicku cistil? vykoupal si ji v arve?
e28 520 rok 1984

Odpovědět