Kdo pomůže vyměnit automat za manuál?
- Adam Lipský
- Příspěvky: 141
- Registrován: 01. 07. 2007 20:31
- Bydliště: Týn n/Vlt.
Kdo pomůže vyměnit automat za manuál?
Včera jsem koupil e30 320i 1990 a potřeboval bych vyměnit automat za manuál, bohužel nemám ani nářaďovou základnu, ani potřebné náhradní díly a ani nevím, jak se to dělá, mohl by mi někdo za úplatu pomoci? Kdo má díly (manuální převodovku + věci okolo), nářadí a zkušenosti? Ráno bych přijel, přes den montoval a večer odjel. Adam 604 403 168
PS: když kupujete auto v Německu, pozor nechte si vystavit červené, nikoliv žluté značky! Tyto totiž platí pouze v Německu a nepustí vás s nimi do Česka, musel jsem volat odtahovku aby mě převezla přes čáru - 2000,- ach jo.
PS: když kupujete auto v Německu, pozor nechte si vystavit červené, nikoliv žluté značky! Tyto totiž platí pouze v Německu a nepustí vás s nimi do Česka, musel jsem volat odtahovku aby mě převezla přes čáru - 2000,- ach jo.
- Adam Lipský
- Příspěvky: 141
- Registrován: 01. 07. 2007 20:31
- Bydliště: Týn n/Vlt.
No upřímně:
auto jsem koupil v Berlíně, nemá české značky a německá technická končí 20.7. t.r., takže s autem musím na emise a na technickou. Koupil jsem ho proto, že není vůbec shnilé (!!!) a motor dobře jede. Vyrobeno 28.12.1990, do provozu 1991 (dle záznamu o pojištění). PP blatník je nějaký nerovný, asi bouchlý a spravovaný. Jinak je lak OK. Barva bronzová metalíza, krémový interirér. Prostě ideální auto na ježdění, co dlouho vydrží (tacho 125 tis. a opotřebení interiéru odpovídá).
Jenomže: předchozímu majiteli se zasekla elektronika automatu na pozici "sport", takže to auto teď řadí v 6000 a podřazuje asi v 3500, spotřeba 20-25/100, jede to sice 190 jako nic, ale celkově je to strašný, já nesnáším automaty, horor... automat jako takový řadí jak fík, tohle jsem při pruefung test neodhalil. Jo a má prasklou nádržku na ostřikovače, je tohle normální závada? Svítí kvůli tomu ledka na panelu a bliká CHECK, když ji doleju tak to přestane ale za nějakou dobu to vystříká a znova to samé.
Až dostanu české papíry a bude tam manuál, bude to supr kára. Zatím si myslím, že bys to asi nechtěl...
auto jsem koupil v Berlíně, nemá české značky a německá technická končí 20.7. t.r., takže s autem musím na emise a na technickou. Koupil jsem ho proto, že není vůbec shnilé (!!!) a motor dobře jede. Vyrobeno 28.12.1990, do provozu 1991 (dle záznamu o pojištění). PP blatník je nějaký nerovný, asi bouchlý a spravovaný. Jinak je lak OK. Barva bronzová metalíza, krémový interirér. Prostě ideální auto na ježdění, co dlouho vydrží (tacho 125 tis. a opotřebení interiéru odpovídá).
Jenomže: předchozímu majiteli se zasekla elektronika automatu na pozici "sport", takže to auto teď řadí v 6000 a podřazuje asi v 3500, spotřeba 20-25/100, jede to sice 190 jako nic, ale celkově je to strašný, já nesnáším automaty, horor... automat jako takový řadí jak fík, tohle jsem při pruefung test neodhalil. Jo a má prasklou nádržku na ostřikovače, je tohle normální závada? Svítí kvůli tomu ledka na panelu a bliká CHECK, když ji doleju tak to přestane ale za nějakou dobu to vystříká a znova to samé.
Až dostanu české papíry a bude tam manuál, bude to supr kára. Zatím si myslím, že bys to asi nechtěl...
- Adam Lipský
- Příspěvky: 141
- Registrován: 01. 07. 2007 20:31
- Bydliště: Týn n/Vlt.
A má tu někdo ty dané díly? Koupím, přijedu a ideálně bych si i rád hned nainstaloval.
V mezičase, abych neměl spotřebu jako kombajn, jak mám nějak nouzově přenastavit ten mód převodovky na ekonomický? Zatím jezdím tak, že se rozjedu na 150, vyřadím (N) a jedu setrvačností tak do 70, dám zpátky (D) a zas to rozjedu - jinak to v podstatě nejde.
Jinak další problém: autorádio Bavaria C Reverse II. Nefunguje, jenom bliká taková ledka uprostřed panelu. Když rádio zapnu (otočím knoflíkem hlasitosti), nestane se nic - ta ledka pořád bliká a dle manuálu by se měl rozsvítit nápis CodE. Dále mi není jasné, jak to, že pin je 4375 (napsáno na servisní knížce), když to rádio má jenom tlačítka 1 - 6 a číslo 7 nemám jak zadat... Jak z toho ven?
Taky jsem mluvil s původním majitelem - čínská ambasáda v Berlíně, prodali to, protože tam teď zavádějí, že do města smí jen auta s Euro 3 a více a tohle má jenom Euro 2, tak tam teď bude asi hodně takových aut v nabídce, občas jezdím služebně do NDR tak můžu nějaké přivézt, kdyby byl zájem. Nechci na tom nějak zvlášť vydělávat, spíš si chci udělat tady známé, neboť známosti ničím nenahradíš.
V mezičase, abych neměl spotřebu jako kombajn, jak mám nějak nouzově přenastavit ten mód převodovky na ekonomický? Zatím jezdím tak, že se rozjedu na 150, vyřadím (N) a jedu setrvačností tak do 70, dám zpátky (D) a zas to rozjedu - jinak to v podstatě nejde.
Jinak další problém: autorádio Bavaria C Reverse II. Nefunguje, jenom bliká taková ledka uprostřed panelu. Když rádio zapnu (otočím knoflíkem hlasitosti), nestane se nic - ta ledka pořád bliká a dle manuálu by se měl rozsvítit nápis CodE. Dále mi není jasné, jak to, že pin je 4375 (napsáno na servisní knížce), když to rádio má jenom tlačítka 1 - 6 a číslo 7 nemám jak zadat... Jak z toho ven?
Taky jsem mluvil s původním majitelem - čínská ambasáda v Berlíně, prodali to, protože tam teď zavádějí, že do města smí jen auta s Euro 3 a více a tohle má jenom Euro 2, tak tam teď bude asi hodně takových aut v nabídce, občas jezdím služebně do NDR tak můžu nějaké přivézt, kdyby byl zájem. Nechci na tom nějak zvlášť vydělávat, spíš si chci udělat tady známé, neboť známosti ničím nenahradíš.
Vymačkávat to budeš na číslech. Jednička mačká první číslo z kodu a podle toho kolikrát jí zmáčkneš tak se nastaví číslo a pak následně pokračuješ až do 4Adam Lipský píše:
Jinak další problém: autorádio Bavaria C Reverse II. Nefunguje, jenom bliká taková ledka uprostřed panelu. Když rádio zapnu (otočím knoflíkem hlasitosti), nestane se nic - ta ledka pořád bliká a dle manuálu by se měl rozsvítit nápis CodE. Dále mi není jasné, jak to, že pin je 4375 (napsáno na servisní knížce), když to rádio má jenom tlačítka 1 - 6 a číslo 7 nemám jak zadat... Jak z toho ven?
takže 4375 bude 4x1 3x2 7x3 5x4
dočasný konec BMW 
- Adam Lipský
- Příspěvky: 141
- Registrován: 01. 07. 2007 20:31
- Bydliště: Týn n/Vlt.
Euro: dík za radu, ještě to musím donutit zapnout.
Obrázek u převodovky a celkový vzhled vozu - promáčklý blatník je krásně vidět.
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/Obraz009.jpg
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/Obraz010.jpg
Obrázek u převodovky a celkový vzhled vozu - promáčklý blatník je krásně vidět.
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/Obraz009.jpg
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/Obraz010.jpg
- Adam Lipský
- Příspěvky: 141
- Registrován: 01. 07. 2007 20:31
- Bydliště: Týn n/Vlt.
To je to auto. Knoflík pro přepínání módu převodovky je z lednice zn. Calex. Vyfotil jsem hlavně problémová místa. Až bude mít české papíry, možná ho prodám.
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/PICT0001s.JPG
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/PICT0007s.JPG
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/PICT0010s.JPG
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/PICT0014s.JPG
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/PICT0018s.JPG
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/PICT0020s.JPG
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/PICT0023s.JPG
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/PICT0001s.JPG
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/PICT0007s.JPG
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/PICT0010s.JPG
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/PICT0014s.JPG
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/PICT0018s.JPG
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/PICT0020s.JPG
http://www.sweb.cz/adam_lipsky/PICT0023s.JPG
Adam Lipský píše:V mezičase, abych neměl spotřebu jako kombajn, jak mám nějak nouzově přenastavit ten mód převodovky na ekonomický? Zatím jezdím tak, že se rozjedu na 150, vyřadím (N) a jedu setrvačností tak do 70, dám zpátky (D) a zas to rozjedu - jinak to v podstatě nejde.
To ti brzo automat udělá pápá.........
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
Re: Kdo pomůže vyměnit automat za manuál?
Mno každý kdo někdy vez auto zvenku si nejdřive zjistí vše potřebné, t.j. ví že exportní jsou s červenym pruhem, taky jsou o par euro dražší.Adam Lipský píše:PS: když kupujete auto v Německu, pozor nechte si vystavit červené, nikoliv žluté značky! Tyto totiž platí pouze v Německu a nepustí vás s nimi do Česka, musel jsem volat odtahovku aby mě převezla přes čáru - 2000,- ach jo.
Pokud máš jen žlutý, stačí zavolat do ČR nechat udělat POVko a zafaxovat ho na harnice kudy pojedeš, a v klidu tě pustí, aniž bys musel platit odtahovku.
A nebo je třetí varianta, že si udělaáš POVko, a na haranicích tě pustí, aniž by tě kontrolovali
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
- Adam Lipský
- Příspěvky: 141
- Registrován: 01. 07. 2007 20:31
- Bydliště: Týn n/Vlt.
Proto jsem to taky přestal dělat, teď tam mám to štelování, tak mám přepnuto na manuál a řadím jednotlivé stupně ručně, ale jde to jenom u prvních třech. Není to rak strašný, na trojku to při 90 km/h točí 4000 a spotřebu ukazuje 10 - 12, což je polovina oproti sportovnímu módu. Kde je porucha? Elektronika? Jak se to spraví?Lukas-e21 píše:Adam Lipský píše:V mezičase, abych neměl spotřebu jako kombajn, jak mám nějak nouzově přenastavit ten mód převodovky na ekonomický? Zatím jezdím tak, že se rozjedu na 150, vyřadím (N) a jedu setrvačností tak do 70, dám zpátky (D) a zas to rozjedu - jinak to v podstatě nejde.
To ti brzo automat udělá pápá.........
- Adam Lipský
- Příspěvky: 141
- Registrován: 01. 07. 2007 20:31
- Bydliště: Týn n/Vlt.
Přeložil jsem seznam věcí, co potřebuji, z té stránky. Bohužel některým věcem nerozumím. Je ten seznam kompletní? Které výrazy jsou špatné?Pinki píše:Tady máš když tak postup,jak na tu výměnu automat-manual
http://www.sccoct.com/Stuff/5spdswap
Převodovka
Setrvačník
Příčník (?)
Hnací hřídel nápravy
Pedály
Spojka s příslušenstvím
Pomocný váleček
Spojkový válec
Oleje (převodovka 75W-90 API GL-5 3l, rozvodovka 80W-90 hypoid API GL-4 0,9 l)
Spojovací článek mezi hřídelí a převodovkou (kříž)
Středové ložisko
Přítlak středového ložiska
Rozemletý chrlič setrvačníku (?)
Vedení spojky
Nové šrouby (svorníky, matice)
Přípoj nádržky na brzdovou kapalinu do spojkového válce
Souprava řadící páky
Hlavice řadící páky
Až bude seznam kompletní, věci tu nakoupím a pustím se do toho!