Jak odvzdusnit spojku

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MIREC
Příspěvky: 108
Registrován: 11. 12. 2003 09:42
Bydliště: Chippenham GB,origo SVK KE

Jak odvzdusnit spojku

Příspěvek od MIREC » 11. 05. 2007 01:37

e30,plastak,1.6i M40 ,1989 ,prosim o postup alebo odkaz ako spravne odvzdusnit spojku,nasiel som nieco ako to prepojit s prednym lavym kolesom na odvzdusnovaky,ale niejak som to nepobral :? :shock: dik moc
M.I.R.E.C. : Maximálně Inteligentní Rychlý Efektivní Cizinec

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Jak odvzdusnit spojku

Příspěvek od Venca » 11. 05. 2007 05:51

MIREC píše:e30...ako spravne odvzdusnit spojku,nasiel som nieco ako to prepojit s prednym lavym kolesom na odvzdusnovaky,...
To je nějaká volovina.
-------

Nalej do nádobky kapalinu po horní rysku.
Na odvzdušňovací šroub ovládaného válečku spojky (ten na převodovce) nasaď hadičku, její konec nech potopený ve vhodný skleničce s brzdovkou.

Povol odvzdušňovák, kapalina tam nateče, skrz hadičku jdou bublinky.
Plynule mačkej pedál spojky, sleduj jestli jdou bublinky.
Jakmile jsi s pedálem u podlahy, neprodleně utáhni odvzdušňovák, pedál uvolni.
Takto opakuj, dokud jdou bublinky.
Hladinu v nádobce dolej k horní rysce.

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 11. 05. 2007 07:31

odzvdušňuje se stejně jako brzdy, šlape se na pedál atd... je to ale větší opruz, těd to mám za sebou :wink: ale u M30
E30 325i

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 11. 05. 2007 11:12

a cim to je ze nekdy zustane vyset ten pedal dole.hlůavne pri tom prvnim odvzdusnovani zezacatku.musel jsem ho prizvednout rukou a pak kdyz jsem ho seslap tak uz se vratiltak jsem ho naslapal dokud neztvrdnul a znova jsem to odvzdusnil.ja myslim ze je to ale normalni ne?jen se ptam proc tomu tak je.ikdyz vlastne kdyz ho mackam tak to natlakuju jako brzdy ne a kdyz povolim odvzdusnovak a seslapnu pedal tak se ten tlak uvolni a proto zustane dole na podlaze?
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 11. 05. 2007 11:52

Venco, opravdu to jde propojit s valeckem brzd a nemusis utahovat spojkovej odvzdusnovak... je to popsany v Jak na to ( jedna z mala dobrejch veci tam), ja to tak delal hodne krat a hezky pohodlny reseni
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 05. 2007 13:16

Max-Max píše:Venco, opravdu to jde propojit s valeckem brzd a nemusis utahovat spojkovej odvzdusnovak... je to popsany v Jak na to ( jedna z mala dobrejch veci tam), ja to tak delal hodne krat a hezky pohodlny reseni
Máš pravdu, strana 113... :oops:

Využije se okruh předních brzd a žene se kapalina přes ovládaný váleček
spojky nahoru a vzduch vybublá v nádobce - vývod spojkovýho okruhu je vysoko, takže nasátí bublinek do okruhu brzdy nehrozí.

Dával bych ovšem pozor na to, aby odzvdušňováky nebyly uvolněné příliš a nedostal se tam vzduch, ale to je věc citu.

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 11. 05. 2007 14:19

Venca píše:
Max-Max píše:Venco, opravdu to jde propojit s valeckem brzd a nemusis utahovat spojkovej odvzdusnovak... je to popsany v Jak na to ( jedna z mala dobrejch veci tam), ja to tak delal hodne krat a hezky pohodlny reseni
Máš pravdu, strana 113... :oops:

Využije se okruh předních brzd a žene se kapalina přes ovládaný váleček
spojky nahoru a vzduch vybublá v nádobce - vývod spojkovýho okruhu je vysoko, takže nasátí bublinek do okruhu brzdy nehrozí.

Dával bych ovšem pozor na to, aby odzvdušňováky nebyly uvolněné příliš a nedostal se tam vzduch, ale to je věc citu.
To propojeni s brzdama je jedina moznost (nebo propojit s nejakym jinym zdrojem brzdovky pod tlakem). Bubliny se musi vyhnat do nadobky s brzdovkou (opacne nez treba u brzd), protoze privod do pracovniho valce spojky je nahore a odvzdusnovak dole. Navod v "Jak na to..." funguje dobre, jen je potreba si pripravit vhodnou a dostatecne dlouhou hadicku, ktera dosahne od odvzdusnovaku brzdice predniho kola k odvzdusnovaku spojkoveho valce.

Uživatelský avatar
Rostik
Příspěvky: 1221
Registrován: 23. 02. 2006 21:13
Bydliště: Šenov u Ostravy

Příspěvek od Rostik » 11. 05. 2007 17:00

Presne tak jedine pres predni brzdu nejjednodussi reseni....
Obrázek
Ex316, 318i, 318is, 327i,335i, 535i, 540iA touring,740i 6kvalt manual na 20''BBS, 328i cabrio,740iA

Odpovědět