Test brzd a tlumicu
Test brzd a tlumicu
Zdravim,
ted v zime se mi zda ze auto nejak nesedi v zatackach a obcas na nejakem hrbolku (tech je na silnicich az dost). Premyslim ze bych zajel na diagnostiku tlumicu (a pro te prilezitosti i brzd). Chtel bych se jen zeptat co je vysledkem takove kontroly a jestli mi to k necemu bude. Kdyz sem pak hodim vysledky, muze mi nekdo poradit jestli je to v norme nebo je neco na vymenu? Nechce se mi totiz platit cca 470Kc za oba testy a pak z toho nic nevycist. Dik
ted v zime se mi zda ze auto nejak nesedi v zatackach a obcas na nejakem hrbolku (tech je na silnicich az dost). Premyslim ze bych zajel na diagnostiku tlumicu (a pro te prilezitosti i brzd). Chtel bych se jen zeptat co je vysledkem takove kontroly a jestli mi to k necemu bude. Kdyz sem pak hodim vysledky, muze mi nekdo poradit jestli je to v norme nebo je neco na vymenu? Nechce se mi totiz platit cca 470Kc za oba testy a pak z toho nic nevycist. Dik
Re: Test brzd a tlumicu
No podla mna ti vysledok radi vysvetlia tam, predpokladam ze to tam nerobia na paradu, aby si z toho mal nejaky pekny farebny graf a nic k tomu ti nepovediaKik píše:Zdravim,
ted v zime se mi zda ze auto nejak nesedi v zatackach a obcas na nejakem hrbolku (tech je na silnicich az dost). Premyslim ze bych zajel na diagnostiku tlumicu (a pro te prilezitosti i brzd). Chtel bych se jen zeptat co je vysledkem takove kontroly a jestli mi to k necemu bude. Kdyz sem pak hodim vysledky, muze mi nekdo poradit jestli je to v norme nebo je neco na vymenu? Nechce se mi totiz platit cca 470Kc za oba testy a pak z toho nic nevycist. Dik

Faszom a seggedbe verem te buzi 

- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Když jsou uplně v prdeli, tak se cca po sezoně udělaj na pneumatikách takový "plošky". Je to pak minmálně slyšet při jízdě, je to jakoby jsi měl na kole kus bláta-takovej zvuk
Ale co psal Luboš je pravdoucí. Zkušenější "kdokoli"
to většinou zhruba pozná.
Na charateristice pružiny nezáleží. Je tlačná. Takže, když to promáčkneš poznáš to podle toho, jak to jde nahoru. Když je tlumič KO tak to nahoru jde "rychle", když je dobrej, tak ten pohyb směrem nahoru jakoby brzdí
To sem vysvětlovač

Ale co psal Luboš je pravdoucí. Zkušenější "kdokoli"

Na charateristice pružiny nezáleží. Je tlačná. Takže, když to promáčkneš poznáš to podle toho, jak to jde nahoru. Když je tlumič KO tak to nahoru jde "rychle", když je dobrej, tak ten pohyb směrem nahoru jakoby brzdí

To sem vysvětlovač

BMW The Ultimate Driving Machine
To co říkal DAN jsou hlavní jevy špatných tlumičů, navíc se to pozná při ostřejším projíždění zatáček, když se jedna strana vozu odlehčí, tak se to většinou projevuje rozkmitáním řízení. Jinak máš pravdu, že když je auto sníženo, tak nějakým zhoupnutím nepoznáš nic. Také mám auto docela dost sníženo a o nějakém tlumení se nedá moc mluvit. Jak jsem psal, nejlépe to poznám v zatáčkách.
- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
A jaks na to priselMelisek_076 píše:Brzdy změřit doporučuju, ale s tlumičema je to duchařina. Takový ty driblovací testy jsou k prdu a budou ti chtít hlavně vnutit nový tlemiče.


najdi si odkaz (tlacitko nahore: hledat) slova: tlumic eusama
naleznes tema Vibrace E30 325i pokracuji... a +- 25.8. je BaVomiluv a muj prispevek na tema.
Ty testovaci zarizeni jsme s kolegy pred lety vyvijeli a pouzivaji se nejen v Belgii, ale i u nas, na STK. (Nekdy i u prodejcu)

Eusama to je zatim nejlepsi typ testu, ty kde kolo jen prejede prazec a zabrzdi, jsou malo presne jen informativni.
Kdyz nekdo pozna blbej tlumic na zmacknuti blatniku, tak tehdy uz je tlumic opravdu K.O.

Kdyz pojedes smerem od Stare osady k Malomericim tak po te co projedes pod mostem za kasarnama,tak se dej doprava(kolem prodejny pneu).Je tam specialista na podvozky,dela vsechny testy,digi geometrii za nejnizsi cenu v Brne,Jen jsem zapomel jak se to tam jmenuje...Jinak sam majitel rika ze ty testy jsou jen orientacni.
E 34 M5
-
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 15. 02. 2003 12:21
Muzes prosim te trochu vic popsat kde to je? Dikpsena píše:Kdyz pojedes smerem od Stare osady k Malomericim tak po te co projedes pod mostem za kasarnama,tak se dej doprava(kolem prodejny pneu).Je tam specialista na podvozky,dela vsechny testy,digi geometrii za nejnizsi cenu v Brne,Jen jsem zapomel jak se to tam jmenuje...Jinak sam majitel rika ze ty testy jsou jen orientacni.
tak jsem si nechal testnout jen ty brzdy, cena byla 240Kc, cas testu tak 5 minut. chlapik najel predni napravou na valce a seslapl pedal, najel zadni napravou udelal 2 testy (2x seslapl pedal) na zadni napravu (asi se mu pri tom prvnim neco nezdalo) pak jeste zkusil rucni brzdu a bylo to. nijak moc na ten pedal asi neskocil, spis se mi zdalo ze na to tlaci postupne. je to okay?
a ted vysledky:
MAXIMALNI BRZDNA SILA NA KOLECH :
Sila na brzdovy pedal (N) :
Predni Prava: 2450...............Zadni Prava : 2130
Predni Leva : 2400...............Zadni Leva : 1990
Sila na paku parkovaci brzdy (N) :
Prava : 1790..........................Leva : 180
UCINNOST BRZD (%)...............Hodnota...............Limit
Provozni....................................72...........>...........50
Nouzova....................................36...........>...........25
Parkovaci...................................16...........>=.........16
DYNAMICKA NESOUMERNOST BRZD (%)......Hodnota..........Limit
Predni provozni............................................3............<.......30
Zadni provozni............................................10...........<.......30
* oznacuje prekroceni meznich hodnot, ale zadny jsem tu nenasel.
takze co ted? vypada to ze je vsechno (myslim brzdy) okay. jeste bych se rad zeptal co ze se u tohoto testu vlastne meri? jen nesoumernosti brzd na naprave (%), nebo na napravach navzajem nebo jsou dane nejake absolutni limity Brzdne sily (prvni tabulka) ?
a ted vysledky:
MAXIMALNI BRZDNA SILA NA KOLECH :
Sila na brzdovy pedal (N) :
Predni Prava: 2450...............Zadni Prava : 2130
Predni Leva : 2400...............Zadni Leva : 1990
Sila na paku parkovaci brzdy (N) :
Prava : 1790..........................Leva : 180
UCINNOST BRZD (%)...............Hodnota...............Limit
Provozni....................................72...........>...........50
Nouzova....................................36...........>...........25
Parkovaci...................................16...........>=.........16
DYNAMICKA NESOUMERNOST BRZD (%)......Hodnota..........Limit
Predni provozni............................................3............<.......30
Zadni provozni............................................10...........<.......30
* oznacuje prekroceni meznich hodnot, ale zadny jsem tu nenasel.
takze co ted? vypada to ze je vsechno (myslim brzdy) okay. jeste bych se rad zeptal co ze se u tohoto testu vlastne meri? jen nesoumernosti brzd na naprave (%), nebo na napravach navzajem nebo jsou dane nejake absolutni limity Brzdne sily (prvni tabulka) ?
to je správně, pokud na pedál dupne, graf (brzdný účinek) bude příliš strmý a neukáže se jeho nárůst tak jako při pomalém zvyšování tlaku na pedál, kdy je vidět, jak jednotl. strany reagují.Kik píše:. nijak moc na ten pedal asi neskocil, spis se mi zdalo ze na to tlaci postupne. je to okay??
nezapoměls na nulu?? tyto hodnoty nejsou moc souměrnéKik píše: Prava : 1790..........................Leva : 180

fakt je tam 180, ta leva rucni funguje spatne - radsi ani neparkuju moc ze svahu
ale slo mi hlavne o ty absolutni hodnoty - existujou nejake predepsane hodnoty? treba ve vyhlasce nebo v nejakych predpisech pro STK - da se to nekde na netu najit?
jo a co treba nejake mereni pri opakovanem brzdeni? to se asi moc nevede a spis si to delaji vyrobci desticek nebo ne?

ale slo mi hlavne o ty absolutni hodnoty - existujou nejake predepsane hodnoty? treba ve vyhlasce nebo v nejakych predpisech pro STK - da se to nekde na netu najit?
jo a co treba nejake mereni pri opakovanem brzdeni? to se asi moc nevede a spis si to delaji vyrobci desticek nebo ne?