otáčkomer 324TD

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
jano
Příspěvky: 2
Registrován: 02. 07. 2006 18:22

otáčkomer 324TD

Příspěvek od jano » 03. 07. 2006 05:27

Čaute, mám BMW 324 TD r.v. 1989 elektronický pedál +čerpadlo malá a velká RJ. Nešlape mi otáčkomer a ekonomer. Pri zapnutí kľúčika ručička otáčkomeru trochu podskočí inak nič. Vytiahol som čidlo od zotrváku, vyčistil som ho, ale naspät som ho dal hlboko a zotrvák mi ho trafil, hneď zhasol motor a už nechce naskočit iba točí. Skušal som staršie čidlo z TD i z D, nie som si 100% istý či sú dobré, sú trošku pomačkané. Motor stále nechce naskočit. Pred tým bežal a chytal normálne. Može to byt iba tým čidlom? Dik Jano

Uživatelský avatar
Čenda
Příspěvky: 750
Registrován: 22. 02. 2003 08:25
Bydliště: Zahrádčice

Příspěvek od Čenda » 03. 07. 2006 15:34

jen jestli se to nějak nezkratlo. Kdyžtak RJ a čidlo mám.
Tel: 608-214-419
Čeština do vozů

Diagnostika, kódování, programování BMW, chiptuning, odstranění FAP/DPF

www.menucesky.cz
www.chipujeme.cz

jiřina
Příspěvky: 388
Registrován: 28. 06. 2006 19:39
Bydliště: Klecany
Kontaktovat uživatele:

Re: otáčkomer 324TD

Příspěvek od jiřina » 04. 07. 2006 08:04

jano píše:Čaute, mám BMW 324 TD r.v. 1989 elektronický pedál +čerpadlo malá a velká RJ. Nešlape mi otáčkomer a ekonomer. Pri zapnutí kľúčika ručička otáčkomeru trochu podskočí inak nič. Vytiahol som čidlo od zotrváku, vyčistil som ho, ale naspät som ho dal hlboko a zotrvák mi ho trafil, hneď zhasol motor a už nechce naskočit iba točí. Skušal som staršie čidlo z TD i z D, nie som si 100% istý či sú dobré, sú trošku pomačkané. Motor stále nechce naskočit. Pred tým bežal a chytal normálne. Može to byt iba tým čidlom? Dik Jano
na setrváku jsou u 324 kolíčky pro snímání(6) koukni se jestli je tam máš po tvém zásahu

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 06. 07. 2006 08:16

este dalsi vec to co pises nejde otackomer a ekonomer je chyba jedny z ridicich jednotek dobry pry je je menit spolu v paru proc nechce naskocit muze bejt tim cidlem protoze kdyz ho vyndas taky to nechytne
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 22. 09. 2008 15:58

Mám podobný problém ako Jano (mám324Td),takisto mi nefungujú otáčkomer,ekonomer a ešte aj zelené ledky po naštartovaní ostanú svietiť (všetkých 5).Poistky som skontroloval,sú ok a rozobral som aj prístrojovku aby som premeral baterky(mám tam 2ks takýchto bateriek http://www.akkunetti.fi/images/org_456b ... 0-8310.jpg ) nameral som hodnotu 3,18V tak asi budú v poriadku alebo to ešte nemusí znamenať že sú dobré?Čo by som ešte mohol skontrolovať? Spomína sa tu aj malá riad.jednotka,môže byť že je pokazená iba jej tá časť,ktorá má na starosti ekonomer s otáčkomerom?Lebo raz sa mi už pokazila ale to vtedy auto okamžite zastavilo a viac som ho nenaštartoval až keď som celú RJ vymenil.Alebo ma ešte napadlo keby to bola naozaj RJ tak neviem z tej starej použiť tú časť ktorá má na starosti ot+eko?

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 22. 09. 2008 16:12

ICO TD píše:a ešte aj zelené ledky po naštartovaní ostanú svietiť (všetkých 5).
Ved ono to ma svietit stale po nastartovani 8)
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 22. 09. 2008 16:35

Podľa mojich informácií a aj doterajších skúseností to má svietiť iba kým nenaštartuješ,potom to má zhasnúť

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 22. 09. 2008 18:33

LED indikator servisnich intervalu (proste ty ledky uprostred) pokud funguje spravne tak se chova nasledovne:
- servisni interval je na pocatku - sviti zelene LEDky pri zapnutem zapalovani
po nastartovani zhasnou
- servisni interval je na konci - postupne sviti zlute a pak cervene LEDky, ty pak sviti i pri behu motoru (aby to ridice drazdilo a zacal to resit)

S cervenymi LEDkami se jeste rozsviti napis OIL SERVICE, dale se po urcenem casovem useku jeste rozsviti INSPECTION (rekl bych, ze je stav nezavisly na OIL SERVISU), dale je na indikatoru jeste symbol HODIN coz je asi rocni prohlidka - ale to pouze hadam.
Pokud se pletu tak mne prosim opravte.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 22. 09. 2008 20:02

Ano čo píšeš ohľadne správneho fungovania oil servisu je presne tak ale to sme už odbočili od témy.....

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 22. 09. 2008 22:50

slubox píše:
ICO TD píše:a ešte aj zelené ledky po naštartovaní ostanú svietiť (všetkých 5).
Ved ono to ma svietit stale po nastartovani 8)
ee
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 22. 09. 2008 23:02

Max-Max píše:
slubox píše:
ICO TD píše:a ešte aj zelené ledky po naštartovaní ostanú svietiť (všetkých 5).
Ved ono to ma svietit stale po nastartovani 8)
ee
Sakra tak vcom je problem ze mne to zostane svietit. :cry:
Inak, diky za vyvedenie z omylu :oops:
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
zahy
Příspěvky: 1295
Registrován: 21. 10. 2003 20:06
Bydliště: Plzeň-Praha

Příspěvek od zahy » 23. 09. 2008 07:29

pokavad je vse ostatni v poradku tak muj typ je mala ridici jedtnotka
Citroen Xm 2,1td 780 500km
e34 525tds touring 258 500km
e30 325tds rekonstruktion-new motor pripraven

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 30. 11. 2008 14:02

Dnes som vymenil malú riadiacu jednotku a otáčkomer aj ekonomer okamžite ožili takže je všetko ako má byť,dík za rady

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 30. 11. 2008 15:23

Sice to nepatri uplne sem (protoze mam M40), ale ICO TD uz to nakousl, jak poznam ze baterie v pristrojovce jsou OK? Podle napeti? Jsou to klasicke baterky nebo akumulatory?
Mam totiz 2 pristrojovky, a ta s otackomerem blbne - tj. obcas haluzi otackomer, skoro pokazde prestane fungovat ekonomer po 10-20km. Nasel sem, ze tohle muzou zpusobovat spatne baterky, ale mam pochybu zda mi pomuze kdyz vymenim 20let stare baterky za 18 let stare :D
Tj. lze poznat, ze jsou jeste OK, pripadne kde se daji sehnat? V gesu nebo necem podobnym? Dik.

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 30. 11. 2008 16:30

ja mam 2 nahradne pristrojovky a v jednej znich mam ,,naletovane" dve obycajne alkalicke tuzkove :?
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 30. 11. 2008 18:34

V žiadnom prípade tam pôvodne nie sú akumlátory,ja tam mám konkrétne tieto:http://www.akkunetti.fi/images/org_456b ... 0-8310.jpg Stačí ich premerať ak sedí napätie malo by to byť ok.Inak moje auto je r.v.1989 a tie baterky sú pôvodné,to je vidno že to ešte nikto nebastlil a sú v poriadku takže to že sú staré ešte nemusí znamenať že sú zlé.A ešte jeden postreh ešte pred výmenou RJ. ked už mi nefungoval otáčkomer ani ekonomer svietilo všetkých 5 zelených lediek na výmenu oleja a nedali sa resetovať.Teraz po výmene klasika pin 7a19 a všetko je ako má byť t.j. zhasli

jirkaml
Příspěvky: 73
Registrován: 11. 11. 2006 18:27
Bydliště: Krupka okr. Teplice

mala RJ

Příspěvek od jirkaml » 29. 06. 2009 21:30

mam ten samy problem s ot. i ledkama. mluví se tu o malé řj,ale mě ten svazek k budíkům vede z té větší. ?? tak nevim.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 30. 06. 2009 07:52

To bude tim, ze zavady na el. se vetsinou nehadaji z toho kam vedou draty (i kdyz to muze lecos naznacit). Vzdy je potreba "merit" a navic "vedet" co merim. Z toho co pises nelze vyvodit nic nez dohad. Sezen si nekoho v Tvem okoli kdo tomu opravdu rozumi a konzuluj to s nim.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

jirkaml
Příspěvky: 73
Registrován: 11. 11. 2006 18:27
Bydliště: Krupka okr. Teplice

Příspěvek od jirkaml » 01. 07. 2009 14:16

jo děkuju....a ted byl by tu někdo kdo by mi poradil, jak to vlastně je? a ne jen zbytečně psal :) díky

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 01. 07. 2009 14:54

jirkaml píše:jo děkuju....a ted byl by tu někdo kdo by mi poradil, jak to vlastně je? a ne jen zbytečně psal :) díky
no moc radi poradime, ale musis popsat trochu detailneji problem...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Odpovědět