zmrzla chl. kapalina
zmrzla chl. kapalina
Asi si budete myslet ze sem totalni magor, ale nedavno sem koupil 320i a nevim proc sem si myslel ze v chladici kapaline je nemrzka (asi ze se to v nadrzce zdalo namodraly) a co se nestalo... v patek prijdu k autu sviti na me kontrolka ze mam malo kapaliny, tak se na to du podivat a hladina byla nizko a jeste k tomu zmrzla. Co se chci zeptat, nemam moznost to nechat nekde v garazi rozmrznout (stojim normalne na ulici), tak jestli existuje zpusob jak tam dolit nemrznouci smes. Jestli se nic nestane kdyz bych to treba nastartoval a nechal zahrat. Jo taky jen pevne doufam ze me neprdnul chladic nebo tak neco. Muzete mi nekdo poradit?
Jestli to máš zmrzlý na kostku ledu tak už Ti nejspíš stejně někde něco praskloadam320 píše: .....jinak pokud se stane to že zmrze voda do tříště tak je nejsnadnější způsob jak se jí zbavit asi tento: odpojit řemenici aby netočil motor s vodní pumpou, průtok vody v okruhu se tak zastaví, čímž zamezíš valení se tříště a poškození těsnění a mechanismu. Necháš nastartováno a počkáš až se dostane voda pod provozní teplotu, potom chcípneš motor, nasadíš zpět řemenici a během deseti minut můžeš nastartovat
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
viewtopic.php?t=20961&highlight=rozmrz%2Aadam320 píše:jinak pokud se stane to že zmrze voda do tříště tak je nejsnadnější způsob jak se jí zbavit asi tento: odpojit řemenici aby netočil motor s vodní pumpou, průtok vody v okruhu se tak zastaví, čímž zamezíš valení se tříště a poškození těsnění a mechanismu. Necháš nastartováno a počkáš až se dostane voda pod provozní teplotu, potom chcípneš motor, nasadíš zpět řemenici a během deseti minut můžeš nastartovat
Pozdě...

Naposledy upravil(a) Tony dne 11. 12. 2005 13:10, celkem upraveno 1 x.
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
Ještě za dob kdy jsem jezdil ve škodárně 105, jsem obdobnou situaci vyřešil tak, že jsem si nosil teplou vodu v lahvích a vždy jsem to nalil do nádobky, chvíli počkal a zase vypustil a furt dokola. šel jsem asi 10krát.
Nesmíš se zastavit aby ti tam ta voda zase nezamrzla
Nicméně jestli ti klesla hladina,tak máš někde díru.
Nesmíš se zastavit aby ti tam ta voda zase nezamrzla

Nicméně jestli ti klesla hladina,tak máš někde díru.
Naposledy upravil(a) ondra_m dne 11. 12. 2005 13:15, celkem upraveno 1 x.
Ondra ex.M-Fahrer
To v žádnym případě nedělej, dokud je někde v okruhu jakákoli část zmrzlý vody je jedno jestli někde v expanzce je teplá, při rozpohybování vodní pumpy se zničí těsnění a guferamizuh píše: V největší nouzi bych zkusil trochu ohřád 100% antifreez a dolilho do nádobky ev. chladiče a zkusil nachvíli nastartovat

krom toho že hliníkový hlavě by takovej rozdíl teplot naráz asi taky nemusel prospět
Nj, jenže tak se nezbavíš zmrzlý vody v motoru a hlavě, jen ve venkovní části okruhu, u šáde to je nejspíš jedno ale u m20ky bych to nezkoušel, dneska mrzne docela dostondra_m píše:Ještě za dob kdy jsem jezdil ve škodárně 105, jsem obdobnou situaci vyřešil tak, že jsem si nosil teplou vodu v lahvích a vždy jsem to nalil do nádobky, chvíli počkal a zase vypustil a furt dokola. šel jsem asi 10krát.
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
Timto zpusobem dojde k rozmrznuti celeho okruhu? Tedy i pripadne zmrzle vody v chladici? Jo a jeste ja sem se nikdy v autech nehrabal, co potrebuju k sundani te remenice (myslim jaky naradi), mam jen naradi co je v kastliku. Mam to totiz zaparkovany v Brne pred kolejema a nemam moznost nejake dilny. Dik za odpovedadam320 píše:Jestli to máš zmrzlý na kostku ledu tak už Ti nejspíš stejně někde něco praskloadam320 píše: .....jinak pokud se stane to že zmrze voda do tříště tak je nejsnadnější způsob jak se jí zbavit asi tento: odpojit řemenici aby netočil motor s vodní pumpou, průtok vody v okruhu se tak zastaví, čímž zamezíš valení se tříště a poškození těsnění a mechanismu. Necháš nastartováno a počkáš až se dostane voda pod provozní teplotu, potom chcípneš motor, nasadíš zpět řemenici a během deseti minut můžeš nastartovat
Nj, jenže tak se nezbavíš zmrzlý vody v motoru a hlavě, jen ve venkovní části okruhu, u šáde to je nejspíš jedno ale u m20ky bych to nezkoušel, dneska mrzne docela dost[/quote]ondra_m píše:Ještě za dob kdy jsem jezdil ve škodárně 105, jsem obdobnou situaci vyřešil tak, že jsem si nosil teplou vodu v lahvích a vždy jsem to nalil do nádobky, chvíli počkal a zase vypustil a furt dokola. šel jsem asi 10krát.
Opoměl jsem napsat tu drobnost se sundaným klíňákem

ALe jestli je to zmrzlý na kost, tak už je to asi jedno....
Ondra ex.M-Fahrer
Opoměl jsem napsat tu drobnost se sundaným klíňákemondra_m píše:Nj, jenže tak se nezbavíš zmrzlý vody v motoru a hlavě, jen ve venkovní části okruhu, u šáde to je nejspíš jedno ale u m20ky bych to nezkoušel, dneska mrzne docela dostondra_m píše:Ještě za dob kdy jsem jezdil ve škodárně 105, jsem obdobnou situaci vyřešil tak, že jsem si nosil teplou vodu v lahvích a vždy jsem to nalil do nádobky, chvíli počkal a zase vypustil a furt dokola. šel jsem asi 10krát.

ALe jestli je to zmrzlý na kost, tak už je to asi jedno....[/quote]
Takze myslis ze mam pockat do jara az to rozmrzne?

-
- Příspěvky: 627
- Registrován: 01. 02. 2004 21:47
- Bydliště: Praha
Nemrznoucí chladící kapalina ti brání usazování vápna,korozi,mrazu a má vyšší bod varu.To znamená,že jí musíš mít v systému dost kdykoliv ne jen v zimě.Do e30 320i se vejde 10.5litru kapaliny.
Motor se ti poškodit může,ale spíš se po rozmrazení zaměř na chladič a vodní pumpu.
Kapalinu pak vypust celou a dej si do toho novou destilku a nemrzku ať to máš komplet v cajku.
Motor se ti poškodit může,ale spíš se po rozmrazení zaměř na chladič a vodní pumpu.
Kapalinu pak vypust celou a dej si do toho novou destilku a nemrzku ať to máš komplet v cajku.

Re: zmrzla chl. kapalina
Na to pozor.Idaho píše:...sem si myslel ze v chladici kapaline je nemrzka (asi ze se to v nadrzce zdalo namodraly)
Mám vyzkoušeno, že nějakých 200 ccm staré náplně zcela spolehlivě obarví celý objem náplně, u mýho auta to bylo 7 litrů čisté destilky.
snad to nebylo zmrzly na kost.
Kdyz je ve vode i jen trochu ~5-10% memrznouci smesi, tak to nezmrzne natvrdo a nepraskne blok. To muze byt tvoje nadeje.
Voda je potvora a kolem nuly Celsia (z obou stran) meni pomerne dost svuj objem. To je ta pricina proc to trha hlinik, ocel i beton.
Kdyz ti pocasi vyjde vstric a bude aspon den nad nulou, tak bych to zkusil nastartovat a za minutu dve vypnout a nechat pomalu rozehrat. A zas po par minutach nastartovat. Led taje v zime pomalu
Vzpomen si jak dlouho trva nez se rozpusti kostka ledu ve sklence whisky, to je pri pokojove teplote
hodne stesti
Kdyz je ve vode i jen trochu ~5-10% memrznouci smesi, tak to nezmrzne natvrdo a nepraskne blok. To muze byt tvoje nadeje.
Voda je potvora a kolem nuly Celsia (z obou stran) meni pomerne dost svuj objem. To je ta pricina proc to trha hlinik, ocel i beton.
Kdyz ti pocasi vyjde vstric a bude aspon den nad nulou, tak bych to zkusil nastartovat a za minutu dve vypnout a nechat pomalu rozehrat. A zas po par minutach nastartovat. Led taje v zime pomalu

Vzpomen si jak dlouho trva nez se rozpusti kostka ledu ve sklence whisky, to je pri pokojove teplote

hodne stesti

Ja sice whisky nepiju, ale dik za podporu.samiq píše:snad to nebylo zmrzly na kost.
Kdyz je ve vode i jen trochu ~5-10% memrznouci smesi, tak to nezmrzne natvrdo a nepraskne blok. To muze byt tvoje nadeje.
Voda je potvora a kolem nuly Celsia (z obou stran) meni pomerne dost svuj objem. To je ta pricina proc to trha hlinik, ocel i beton.
Kdyz ti pocasi vyjde vstric a bude aspon den nad nulou, tak bych to zkusil nastartovat a za minutu dve vypnout a nechat pomalu rozehrat. A zas po par minutach nastartovat. Led taje v zime pomalu![]()
Vzpomen si jak dlouho trva nez se rozpusti kostka ledu ve sklence whisky, to je pri pokojove teplote![]()
hodne stesti

Doporučuji opravdu opatrne s tim ohřívat to motorem.
Kdysi mi zamrzla kapalina ve Fiatu 128 mohlo být tak -6 a misto kapaliny byla tríšt nechal jsem bežet motor cca 5min pak 10min jsem počkal a odjel na poštu 1km za 20minut jsem nastartoval a po cca 5km na magistrale rana jako z dela a z pod haubny se kouřilo , prdla horní hadice
do chladiče.
Proto to chce jet az když se zkontroluje že tepla voda již cirkuluje.
Kdysi mi zamrzla kapalina ve Fiatu 128 mohlo být tak -6 a misto kapaliny byla tríšt nechal jsem bežet motor cca 5min pak 10min jsem počkal a odjel na poštu 1km za 20minut jsem nastartoval a po cca 5km na magistrale rana jako z dela a z pod haubny se kouřilo , prdla horní hadice
do chladiče.
Proto to chce jet az když se zkontroluje že tepla voda již cirkuluje.