Voľnobeh na motore vyriešený, fotky môjho "patentu"

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Voľnobeh na motore vyriešený, fotky môjho "patentu"

Příspěvek od SlimShady » 20. 08. 2003 09:57

Fotky sú robené zas a znova telefónom, takže sa ospravedlňujem za kvalitu (i keď si myslím že to ujde 8) )

Takže ako som už Francisovi na ICQ písal, doma som sa zveril technikom s mojim problémom. Stačilo im vypočuť si môj bežiaci motor, a hneď sa do toho pustili a behom minúty našli riešenie, behom ďalších pár minút ho zrealizovali... s výmenou a diagnostikou to trvalo 2 minúty, medzičas na zaopatrenie súčiastky bol asi 10 minút... takže ide o to, že frajer odsúdil bawora kvôli tomu, že voľnobežný je zbytočne komplikovaný, načo vraj elektrický keď mechanický vykonáva svoju prácu takisto, a dlhšie :lol: nemienim rozoberať či mal pravdu alebo nie, ja tvrdím že mal aj nemal, ale skôr mal... tak vymyslel, že na tie hadice a na funkciu ventilu by sa hodilo čokoľvek regulovateľné... a padlo rozhodnutie: šlo sa do nedalekého železiarstva pre ventil ktorý používajú plynári pri zváraní... presnejšie povedané, montujú to na hadice zváracích pištolí ktoré vedú z bômb CO2 - teda tzv. kyslík-plyn :lol:
Nechal som sa prekvapiť, a dobre som robil... frajer to zapojil, nastavil mi 780 otáčok (BTW. merali mi stav motora na nejakom veľkom prístroji BOSCH, a motor mám podľa jeho slov v 95%-nom poriadku... 95 lebo len nový má 100, a môj je trochu hlučný, treba vymeniť váhadlá a kľuku(?) ventilov), a ja som sa nestačil diviť... ono to fakt šľape, a ešte ako!!! :lol:

Ale dosť bolo slov, celé riešenie stálo cca. 100 Sk, a odstavenie káblu voľnobežného ventilu (priizoloval to k hadici, aby to neprekážalo)...

A teraz už fotky samotné, enjoy :P

Obrázek

Obrázek

Obrázek

P.S.: ešte raz zo slušnosti, vďaka servisu z Veľkých Kapušian na najúplnejšom východe Slovenska 8)
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 20. 08. 2003 10:07

nice very nice....


neco na tom slovensku bude...pac s nejakym podobnym ventilem nam jeden typek zvysil tlak turba z 0,7 na 1,4 baru.....:)

uprava za 15 SK,..... a tady by za to chteli tak 50 litru....:)
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 20. 08. 2003 10:42

Velmi hezké :-)

Principiálně podobné, řešení se použivalo v 70tých letech.

Nevýhoda, tototo řešení, je v tom, že ř.j. není schopna ovládat rychlost volnoběhu (logicky :-)) Normálně totiž, jednotka umí, za např. velkého mrazu a studeného motoru , držet volnoběh na vyšších otáčkách a podobné vifikundace. :-)

Principélně je to podobný, jako když by vám nefungovalo vstřikování, tak by jste tam místo toho dali karburátor :-)
Ale tím neubírám na originalitě řešení :) Je to prostě dobré :-)))
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 20. 08. 2003 10:46

ondra_m píše:Velmi hezké :-)

Principiálně podobné, řešení se použivalo v 70tých letech.

Nevýhoda, tototo řešení, je v tom, že ř.j. není schopna ovládat rychlost volnoběhu (logicky :-)) Normálně totiž, jednotka umí, za např. velkého mrazu a studeného motoru , držet volnoběh na vyšších otáčkách a podobné vifikundace. :-)

Principélně je to podobný, jako když by vám nefungovalo vstřikování, tak by jste tam místo toho dali karburátor :-)
Ale tím neubírám na originalitě řešení :) Je to prostě dobré :-)))
jj, to je jasné, max. si v zime odskočím "pod kapotu" zvýšiť voľnobeh... ale i tak je to brutalita za 100 Sk oproti 5-6 tisíc Kč za nový voľnobežný :lol:
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Odpovědět