Zdravim...
nedavno jsem kontroloval olej a pripadlo mi, ze nejak divne smrdi...(po benzinu-ale 100pro to neni) taky mi nekudy unika chladici kapalina (ale to muzou byt netesnosti)
je mozne, aby se do oleje nekudy dostal benzin? - jestli jo, jak to zjistim a co s tim?
je mozne, aby se do oleje nekudy dostala chlad. smes? - jestli jo, jak to zjistim a co s tim?
muzu s tim jezdit, aniz bych napachal dalsi vetsi skody?
mam 318i s el. fuel pump
dik moc za rady
"neco" v oleji..?!
- toretto_223
- Příspěvky: 176
- Registrován: 11. 02. 2003 11:23
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
"neco" v oleji..?!
E34 525tds touring´96
Re: "neco" v oleji..?!
Benín je ve voleji dycky. Kontaminace voleje benínem je to jeden z hlavních důvodů pro častou výměnu.toretto_223 píše:Zdravim...
je mozne, aby se do oleje nekudy dostal benzin? dik moc za rady
Nojo, na druhou stranu ale tak moc aby to vopravdu smrdělo benzínem ho tam zas normálně není.
+ defektivní regulátor tlaku, + votevřenej studenej ventil, + netěsnící kroužky.
- toretto_223
- Příspěvky: 176
- Registrován: 11. 02. 2003 11:23
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Chladici kapalina se do oleje dostat bohuzel muze
- resil jsem jiz dvakrat
. A stalo me to dost penez, ale to proto, ze sem se nechal pekne vosrat v jednom zkurv..ym servise
. Jinak by to nebylo zas az tak hrozny a hlavne bych to nemusel resit opakovane. Jo chybama se clovek uci. Ted sem si nasel dobryho servisaka a navic mu delam nejakou pocitacovou podporu, takze se pak memu vozu konecne dostava dukladne a hlavne poctive pece - a nahle je po problemech.
Tak sem si postezoval a ted zpatky k oleji. Chladici kapalina (dale jen voda) se do motoru(oleje) dostat muze a to nejcasteji dvema zpusoby - praskle tesneni pod hlavou a nebo praskla hlava ci "jen" pokroucena(duvodu pro tyto neprijemnosti muze byt vic - zalezi jak se o motor staras a jak snim zachazis - nevytacet za studena a kdyz mu das pokourit tak hned nevypinat motor a nechat ho chivli "dochladit" na standartni teplotu (to by mel ale byt spis problem "delsich" sestivalcu).
Jak se to pozna? Ubyva voda a nikde neni videt unik z hadic nebo chladice. Pokud mas motor tesnej a nezere ti olej, tak by mel olej pribyvat. Kdyz budes pravidelne kontrolovat vicko od vika oleje, budes pozorovat ze zacatku bilosedej-sedocernej povlak (ted v zimnim obdobi je vsak takovej lehkej povlacek v norme, zvlaste kdyz jezdis kratky trate), postupne se casem bude tento povlak menit v takovou cernosedou hutnou penu, ktera se bude usazovat jak na vicku tak na stenach vika oleje (podivas se otvorem do olejoveho prostoru a uvidis na stenach opet sedocernej sajrajt misto krasne kovove steny lehce polite olejem(pokud mas teda olej cistej:-). To je ale az na dlouhodobejsim pozorovani, protoze abys to zjistil ihned, to by ti muselo prasknout tesneni nebo hlava teda poradne a to se asi nestava. Takze to muzes pozorovat treba i pul roku (zalezi jak moc taky jezdis), nez zpozorujes s jistotou ten sedocernej sajrajt v olejovym viku .
A nebo je to taky uplne neco jinyho.
V prvni rade bych dukladne zkontroloval chladici system (abys mel jistotu, ze ti voda neunika nikde externe - z hadic ci chladice). Pak kontrolovat stav oleje, cistotu oleje, stav te sracky na olejovym viku a okolo, kolik vody unbyva a z kombinace techto informaci delat dalsi zavery
.
Pokud bys chtel mit okamzitou jistotu, tak ti asi nezbyva nez sundat hlavu a uvidet
(otlakovat, srovnat atd.....).
Ono je to jeste trochu komplikovanejsi, ale do zacatku to snad staci.



Tak sem si postezoval a ted zpatky k oleji. Chladici kapalina (dale jen voda) se do motoru(oleje) dostat muze a to nejcasteji dvema zpusoby - praskle tesneni pod hlavou a nebo praskla hlava ci "jen" pokroucena(duvodu pro tyto neprijemnosti muze byt vic - zalezi jak se o motor staras a jak snim zachazis - nevytacet za studena a kdyz mu das pokourit tak hned nevypinat motor a nechat ho chivli "dochladit" na standartni teplotu (to by mel ale byt spis problem "delsich" sestivalcu).
Jak se to pozna? Ubyva voda a nikde neni videt unik z hadic nebo chladice. Pokud mas motor tesnej a nezere ti olej, tak by mel olej pribyvat. Kdyz budes pravidelne kontrolovat vicko od vika oleje, budes pozorovat ze zacatku bilosedej-sedocernej povlak (ted v zimnim obdobi je vsak takovej lehkej povlacek v norme, zvlaste kdyz jezdis kratky trate), postupne se casem bude tento povlak menit v takovou cernosedou hutnou penu, ktera se bude usazovat jak na vicku tak na stenach vika oleje (podivas se otvorem do olejoveho prostoru a uvidis na stenach opet sedocernej sajrajt misto krasne kovove steny lehce polite olejem(pokud mas teda olej cistej:-). To je ale az na dlouhodobejsim pozorovani, protoze abys to zjistil ihned, to by ti muselo prasknout tesneni nebo hlava teda poradne a to se asi nestava. Takze to muzes pozorovat treba i pul roku (zalezi jak moc taky jezdis), nez zpozorujes s jistotou ten sedocernej sajrajt v olejovym viku .
A nebo je to taky uplne neco jinyho.
V prvni rade bych dukladne zkontroloval chladici system (abys mel jistotu, ze ti voda neunika nikde externe - z hadic ci chladice). Pak kontrolovat stav oleje, cistotu oleje, stav te sracky na olejovym viku a okolo, kolik vody unbyva a z kombinace techto informaci delat dalsi zavery

Pokud bys chtel mit okamzitou jistotu, tak ti asi nezbyva nez sundat hlavu a uvidet

Ono je to jeste trochu komplikovanejsi, ale do zacatku to snad staci.