zimní gumy, lepší dát na přdek nebo zadek?

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
Parda
Příspěvky: 252
Registrován: 04. 12. 2007 10:07
Bydliště: Slavkov u Opavy

zimní gumy, lepší dát na přdek nebo zadek?

Příspěvek od Parda » 01. 11. 2010 17:52

Hledal jsem, ale na nic jsem tady nenašel. Dnes jsem koupil ojeté zimní gumy s vzorkem nevím, no prostě starší guma, ale má nad 4 mm. A příští týden budu kupovat dvě nové zimní. Celou sadu nových si dovolit nemůžu, tak se ptám zkušených bavorákistů, na jakou nápravu dát lepší gumy? Přední řídí a brzdi a jak se říká rozjet se můžeš, ale ubrzdit to musíš. No a zadek je taky důležitý u nás kvůli trakci a taky kvůli přetáčivosti že... Tak kterou nápravu upřednostňujete vy?
Díky za názory...
ex 95" E36 325TDS Cosmoschwarz metallic
ex 94" E34 540iA- The Beast
98" E39 525TDS- dělník

Uživatelský avatar
Marwes
Příspěvky: 195
Registrován: 25. 07. 2008 10:43
Bydliště: Brno

Příspěvek od Marwes » 01. 11. 2010 18:16

U zadokolky lepší gumy na zadek, u předokolky na předek
Ex E34 525i saloon
Ex E30 318i Tour
Ex E32 735i
Aktual non BMW

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4292
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 01. 11. 2010 18:18

Gumy s lepšim vzorkem určitě dozadu na zadohrab.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 01. 11. 2010 18:24

ja sem asi jinej, ja bych radeji dal lepsi na predek, precijen to je ta naprava ktera zataci a brzdi, zadek se jen veze a kdyz nekam nevyjedu, je to lepsi jak nekde nedobrzdit a nezatocit, tot je muj nazor, ja teda taky daval kdyz sem bydlel na horach na zadek funglovky, ale ty na predku byli kazdej rok stary funglovky z lonskyho zadku, takze pneu max rok stara a 80% vzorku
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Teddy
člen E30.cz
Příspěvky: 1896
Registrován: 16. 12. 2007 19:11
Bydliště: N.Bydzov

Příspěvek od Teddy » 01. 11. 2010 18:30

Odpověděl sis sám.Jestli chceš zatáčet a brzdit,dej to dopředu,jestli se chceš vůbec rozjet,dej je dozadu.
Předminulou zimu jsem měl zimáky jen na zadku a na předku 205/55 letní a bylo to snad to nejhorší.Nezatáčelo to nebrzdilo to,no k ničemu :?
Za mě taky lepší gumy dopředu.Když někde nevyjedeš nic se nestane ale když někde nedobrzdíš bude hůř :wink:

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 01. 11. 2010 18:52

maca píše:ja sem asi jinej, ja bych radeji dal lepsi na predek, precijen to je ta naprava ktera zataci a brzdi, zadek se jen veze a kdyz nekam nevyjedu, je to lepsi jak nekde nedobrzdit a nezatocit, tot je muj nazor, ja teda taky daval kdyz sem bydlel na horach na zadek funglovky, ale ty na predku byli kazdej rok stary funglovky z lonskyho zadku, takze pneu max rok stara a 80% vzorku
přesně tak , takto to delam i s letnima , podstatna je predni naprava , zadek akorat stejne pak jenom hrabe :lol:
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4292
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 01. 11. 2010 18:56

Já mám teda vyzkoušeno to, že pokud vepředu nejsou úplné shity, tak se vyplatí dát lepší gumy na zadek. Je sice hezký, že autou brilantně zatáčí, když člověk zůstane trčet mezi polema, protože se díky chabýmu vzorku už nerozjede. Vepředu zimáky se 4,5 mm vzorku stačí.

Ono taky asi záleží, kde a na jakejch povrchách s tim člověk jezdí.

No a mít vepředu letňáky a vzadu zmáky je taková silně nesourodá kombinace, navíc by na autě neměl vůbec bejt, pokud ty kola neměly stejněj rozmer ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Oldman
člen E30.cz
Příspěvky: 757
Registrován: 28. 07. 2006 15:01
Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574

Příspěvek od Oldman » 01. 11. 2010 19:03

Pokiaľ má auto nejaký trakcion control :D ASC,TSC a podobne,tak na zadok páč by elektonika bola k ničomu,inak na predok :idea:
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless

Uživatelský avatar
Parda
Příspěvky: 252
Registrován: 04. 12. 2007 10:07
Bydliště: Slavkov u Opavy

Příspěvek od Parda » 01. 11. 2010 19:03

Je to asi dost individuální jak vidím. No jezdím denně 60km Opava- Ostrava, cesta bývá udržovaná, ale jak napadne, tak napadne. Na Hrabyňáku mě zastaví hrabající náklaďák a abych se pak rozjel, byť budu ve čtyřech lidech. No ale dám asi na vás, co mi radíte dát nové dopředu, přeci jen co neubrzdíš, neukecáš...
Tak díky za názory.
ex 95" E36 325TDS Cosmoschwarz metallic
ex 94" E34 540iA- The Beast
98" E39 525TDS- dělník

Petulka
Příspěvky: 816
Registrován: 05. 03. 2009 16:34
Bydliště: Olomouc

...

Příspěvek od Petulka » 01. 11. 2010 21:48

zimy souhlasim s macou, lepsi dopredu, pretacivy smyk nejak srovnas, ale kdyz ti uskoci predek, je to horsi. a leta naopak, zodadu lepsi, bo za tyden budou lepsi ty predky :twisted:
e30 327i Z4.45 touring

"Nemusime se bat tech, co nic nevedi, ale tech, co si mysli, ze vedi vsechno!" (asi gerhard schroder)

Uživatelský avatar
Maysner
Příspěvky: 301
Registrován: 02. 01. 2010 22:37
Bydliště: Brno / Letovice

Příspěvek od Maysner » 01. 11. 2010 22:09

na predek lepsi a do kufru retezy
Nabizim bezny servis na starsi BMW ale i jine znacky. Zastavby a upravy prevazne E36 a E30 :)
Tel.: 736 231 838

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 01. 11. 2010 22:23

Naprosto téma o ničem. To je problém "dokoupit" dva kusy zimáků a dát na celý auto zimní gumy??? Nikdy jsem nechápal ty co maj jen pár :roll:
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 01. 11. 2010 22:24

minuly rok se to tady řešilo a verdikt byl lepši vzorek dopředu, od te doby to tak i dělam, zatačet a brzdit je vice životu prospěšne než se rychle rozjet (až na vyjimky teda pro rejpaly), jete gumy s dobrym vzorkem stoji par stovek doslova
Obrázek

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 01. 11. 2010 22:59

hlavně logicky když se kolo dostane do prokluzu (zadní), kvůli sněhu, nepomůže jestli mám o 1-1,5 mm víc vzorku..To kolo prostě ve sněhu zabírá podle typu pneu, teploty a kvalitě lamel..samozřejmě pokud už na něm nejsou vidět zářezy, je to špatně.

Já když jsem letos dával zimáky, tak jsem si povšiml, že maj dvě o cca 1mm méně než ty druhé..Dal jsem lepší na předek právě kvůli brzdám a uvidíme, až napadne ten bílej s***
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 02. 11. 2010 08:18

Zavarenec píše:Naprosto téma o ničem. To je problém "dokoupit" dva kusy zimáků a dát na celý auto zimní gumy??? Nikdy jsem nechápal ty co maj jen pár :roll:
ale on chce dat všechny zimni gumy kdybys cetl co píse a ne jen nadpis :wink: taky jsem měl tendence zareagovat jako ty, ale pak jsem se dočetl že se jedná o to, kam dát zimní gumy s lepším vzorkem... já bych byl pro předek
Obrázek

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 02. 11. 2010 09:08

Parda píše:Je to asi dost individuální jak vidím. No jezdím denně 60km Opava- Ostrava, cesta bývá udržovaná, ale jak napadne, tak napadne. Na Hrabyňáku mě zastaví hrabající náklaďák a abych se pak rozjel, byť budu ve čtyřech lidech. No ale dám asi na vás, co mi radíte dát nové dopředu, přeci jen co neubrzdíš, neukecáš...
Tak díky za názory.
jestli jezdis opava ostrava - denne, bud si porid 4 zimni nebo nevyjizdej ..
v tom stavu, jak jsou ted vsechny zuzeni to bude vetsinu zimy ucpane kamionama a budese jezdit pres okolni vesnice, kde o kopecky neni nouze ... a ony ty objizdky nebyvaji nejak moc sypane nebo projete ...

ja mel tehda na e30 obyc barumky nebo savy? a jezdil jsem denne ok, nikde jsem nezustal ... ale patril jsem k nejpomalejsim (asi uz mam mozna trochu rozum :D ) ...
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 02. 11. 2010 09:27

Kubajz von Odry píše:
Zavarenec píše:Naprosto téma o ničem. To je problém "dokoupit" dva kusy zimáků a dát na celý auto zimní gumy??? Nikdy jsem nechápal ty co maj jen pár :roll:
ale on chce dat všechny zimni gumy kdybys cetl co píse a ne jen nadpis :wink: taky jsem měl tendence zareagovat jako ty, ale pak jsem se dočetl že se jedná o to, kam dát zimní gumy s lepším vzorkem... já bych byl pro předek
Je to Zavařenec... nečte :lol: :lol:

Ale k veci. Asi nikdo nerozporuje, ze nejlepsi je mit vsechny 4 gumy novy a stejny, takze to nebudeme rozvadet. Zimni guma jako takova ma nekolik parametru ktere je treba sledovat a na zaklade toho se pak chova v realnem pripade v prubehu sveho zivota:
1. druh smesi
2. typ a tvar dezenu
3. hloubka dezenu
4. STAŘÍ !!!!

Smesi je nekolik a kazda se na zimnim typu povrchu chova trochu jinak (led, snih, mokro apd.) = vdycky je to kompromis, lepsi nebo horsi. Tvar dezenu je taktez diskutabilni, ale nic jineho nez verit vyvojarum a vlastnim realnym zkusenostem nam proste nezbyva. Hloubka dezenu se u novych zimaku pro osobni auta pohybuje mezi 8-9mm a zalezi na typu smesi, provoznich podminkach, stylu jizdy apd. nez je "smeteme" na hloubku pouzitelnou pro paleni gum na BIGu. A ted to mozna nejdulzitejsi, a to je stari samotne pneumatiky (kdy byla vyrobena) a take na stylu jejich skladovani (asi sami odhadnete, ze zimaky nechat pres leto na slunci a desti nebudou pro ne zrovna lázně. Takze z vyse uvedeneho mi vyplyva, ze zimak se vzorkem 7mm 10 let stary je dobry prave tak akorat na BIG.
Na dotaz zda nizsi vzorek dozadu nebo dopredu se priklanim dat "lepsi" gumu na ridici napravu, ale s prihlednutim k tomu co pisi zde "nahore".

PS: jedna prakticka z lonske zimy...
test vznikl uplne nahodou a neplanovane (jak uz to tak byva). Na svem Touru jsem mel 3 roky stare Michelin Pilot Alpin se vzorkem mezi 4-5mm (uznavam nova tahle guma stoji celkem raketu a ani ja je nemel nove - timto dekujeme "fleetovym" sluzebnim autum) a v garazi fungl novy Barum Polaris "xyz" (celkem hojna guma na ceskych sinicich). Napadl snih a me napadlo udelat srovnani žabožroutské technologie s low cost technologii Continental. Vysledek me prekvapil - stejne auto, stejna trasa, stare gumy versus funglovky = at jde celej Barum do prdele.
Resume: jakekoliv nove gumy jsou lepsi nez jekekoliv 10 let stare, ale cca 50% novych je podstatne horsi nez kvalitni gumy par let stare. Pokud chcete v zime bezpecne nekam dojet VZDY - nesetrete. Pokud vam staci dojet MOZNA - experimentujte.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 02. 11. 2010 15:32

vidis, ja mam uplne jine zkusenosti ...

stare Dunlopy (4mm) proti novym matadorkam ...
nove gumy bezkonkurencne lepsi .. vubec to neslo porovnat v zaberu a brzeni ... byl jsem rad, ze mam na auto tohle ..
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Příspěvek od Marosh » 02. 11. 2010 16:08

Ono je zimní použití a zimní použití - na vymrzlé dálnici je to asi především o směsi, ale najezdil jsem se v zimě hodně po Jizerkách a jakmile je na silnici čerstvý sníh, tak dělá maximum hloubka dezénu. Tam kde kamarád s G/Y co měli tak 3-4 mm zůstal v kopci viset jsem ho s novými Polarisy objel. Za sebe bych dal přednost novým pneu před jetými "kvalitnějšími" zejména v případě že bych jezdil na horách. Ono, že ta guma nebude tak skvělá při brždění na dálnici můžu předpokládat a jet podle toho, ale když nevyjedu, tak nevyjedu. Nicméně pokud je někdo na horách jednou za sezonu a jinak jezí po hlavních tazích, tak může mít jiné preference. Přinejhorším tam na tu chvíli hodí řetězy...

Uživatelský avatar
Night.chimera
Příspěvky: 2639
Registrován: 12. 08. 2004 17:30
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Night.chimera » 02. 11. 2010 23:15

ja bych tam dal letni a naucil se poradne ridit to staci :lol:
520i E34 M50 pekne autoObrázek Obrázek
cekatel na novejsi BMW nebo mercedes benzin+lpg

Odpovědět