Tak mě zajímá názor i jiných lidí

ethanol má kompresní poměr? jak by sis to jako představoval?curich píše:s tímto má zkušenosti jeden kamoš ....
"problém" je to, že ethanol má jinej kompresní poměr, takže musí být výrazně levnější, aby se ve výsledku tento provoz vyplatil-auto má vyšší spotřebu a nikde sem zatím neviděl ideální poměr benzín/ethanol
je to pro motor nezávadný, například v Brazílii (nejsem si teď přesně jist) je ethanol 30% složkou klasického paliva a jezdí tam na to věichni, není s tím problém ...
Výpis z knihy vyšší škola motorismu vydaní rok 1958Ethanol ( Ethylalkohol ) oktanove číslo přes 100 doporučený kompresní poměr přes 15:1 poměr vzduchu /palivo dle vahy pro max výkon 6,5 -
v roce 1958 - se přidáva do pohoných látek malá množství nitrobenzenu ,nitromethanu nebo nitro propanu . či kysličník vodný H2O2
no holt alkoholy žerou více O2 to si myslím že klasický karburátor pojede daleko lépe než stříkačka s lamdou
před bezolovnatým benzinem byla směs benzinu , benzenu a přiměs olova proti klepání motoru
ale našli se sportovci co jezdili na alkoholy
před válkou se jezdilo na směs
86 % metylalkoholu
8.8 % acetonu
4.4 % nitrobenyenu
0.8 % sirneho etheru
směs musi odpovídat kompresi
PN - takto označená čísla jsou t.zv. performační čísla , poněvač oktanové čísla nemohou být větší než 1007-8 85 oktanu
8-9 90 oktanu
9-10 95 oktanu
10-11 97 oktanu
11-12 100
12-13 110 PN
13-14 115PN
14-15 120-125 PN
palivo ethanol je třeba misit snižšími oktany na kompresní poměr
tabulka pruměru válcu a kompresi benzina a ethanolu-benzinu
60mm benzin 9:1 ethanol 11:1
70mm benzin 8:1 ethanol 10:1
80mm benzin 7:1 ethanol 9:1
je to fyzika plynu v uzavřenem prostoru
takže ethanol je vhodný na vzsoko otáčkové motory s malými válcy
je blbost to rvát do peugeot 405 2Litry benzin s kompresí 7:1
takže hurá na upravy 1,3 l
přesně základní problém..Ethanol je silně hygroskopický (bere vodu ze vzdušné vlhkosti) a korozivní..Takže žere jak palivové železné vedení tak gumy a těsnění. Vše je třeba předělat např. na hliník/silikon. Dále utěsnit totálně nádrž a místo aktivního uhlí použít silikagel - vychytá vlhkost, aby se palivo neředilo. Dále se taky rychlejš a dřív Ethanol vypařuje proto se asi upravujou mapy vstřikování..DC píše:někde jsem četl že pokud se používá tohle palivo, tak nesmí být v palivovém vedení žádná gumová hadička - co je na tom pravdy?