Ethanol e85

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
izziusek
Příspěvky: 124
Registrován: 14. 06. 2006 08:18
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Ethanol e85

Příspěvek od izziusek » 05. 05. 2010 16:00

Nemáte někdo zkušenosti s tímhle "palivem"? Dva kolegové z práce na to jezdí (ředí to 1:1 s naturalem) a říkají že to ani není poznat a jede to bez problémů.Jeden má Fábii a druhej nějaký Daewoo - BEZ úprav na tohle palivo. Jde o to že při dnešní ceně benzínu (u nás 34kč) by se to dost vyplatilo-litr ethanolu e85 vyjde asi na 20kč!

Tak mě zajímá názor i jiných lidí :wink:
BMW E30 318 pak zase E30 318 pak E36 316 pak E36 320 a teď E30 320i :-)

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7094
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kouBaMW » 05. 05. 2010 16:28

do felicie 1.3 klidne, ale do svoji tricy bych to nedal :lol:

Uživatelský avatar
curich
Příspěvky: 1681
Registrován: 06. 01. 2008 14:10
Bydliště: BRNO

Příspěvek od curich » 05. 05. 2010 17:34

s tímto má zkušenosti jeden kamoš ....
"problém" je to, že ethanol má jinej kompresní poměr, takže musí být výrazně levnější, aby se ve výsledku tento provoz vyplatil-auto má vyšší spotřebu a nikde sem zatím neviděl ideální poměr benzín/ethanol
je to pro motor nezávadný, například v Brazílii (nejsem si teď přesně jist) je ethanol 30% složkou klasického paliva a jezdí tam na to věichni, není s tím problém ...
Škoda Fabia 1.2TSI 12' :oops:

ex:
NISSAN Almera N16 1.5i 00' :|
Suzuki Swift 1.0 98' :roll:
BMW E30 318i M10 85' :D
///MHD Power :cry:

Uživatelský avatar
Teddy
člen E30.cz
Příspěvky: 1896
Registrován: 16. 12. 2007 19:11
Bydliště: N.Bydzov

Příspěvek od Teddy » 05. 05. 2010 18:54


Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 4
Registrován: 30. 12. 2009 09:40

Příspěvek od Tommel » 05. 05. 2010 20:02

Ja Ethanol teď zkoušim tankovat do pracovni Lady 21044i ( 1700i ) a no ehm, občas to jede i lepe jak na benzin, někdy to v určitem pasmu cuka a pak se probere, hlavni problem je volnoběh...ten je otřesnej od 100-1500ot :lol:

Begbi e32
Příspěvky: 351
Registrován: 01. 07. 2007 21:34
Bydliště: Pilsen

Příspěvek od Begbi e32 » 05. 05. 2010 21:35

...no hlavně může bejt taky drobet problém v dealerskej síti,eště nedávno u nás v ČR byli asi jen dvě čerpačky,kde ten E85 nacucneš..navíc sem někde četl,že každej motor z toho nejni třikrát veselej :) :wink: Ve skandinávii na to jezděj běžně.....
..jo a ta Brazílie (nevim přesně,estli to nejni jiná země Jižní Ameriky) ,tam si zase vyráběj palivo z cukrový třtiny :)

...namísto,aby z toho dělali RUM...blbci :lol:
Obrázek
...the bus stops are waiting for the Champs :lol:

Uživatelský avatar
curich
Příspěvky: 1681
Registrován: 06. 01. 2008 14:10
Bydliště: BRNO

Příspěvek od curich » 05. 05. 2010 21:46

do normálního motoru je problém vychytat ten ideální poměr, aby to jelo normálně a vyplatilo se to, dle převzatých poznatků vím, že se v žádným případě nevyplatí s ethanolem experimentovat, pokud není minimálně o 1/3 levnější než benzín ...
Škoda Fabia 1.2TSI 12' :oops:

ex:
NISSAN Almera N16 1.5i 00' :|
Suzuki Swift 1.0 98' :roll:
BMW E30 318i M10 85' :D
///MHD Power :cry:

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Příspěvek od DoDo » 08. 05. 2010 12:37

curich píše:s tímto má zkušenosti jeden kamoš ....
"problém" je to, že ethanol má jinej kompresní poměr, takže musí být výrazně levnější, aby se ve výsledku tento provoz vyplatil-auto má vyšší spotřebu a nikde sem zatím neviděl ideální poměr benzín/ethanol
je to pro motor nezávadný, například v Brazílii (nejsem si teď přesně jist) je ethanol 30% složkou klasického paliva a jezdí tam na to věichni, není s tím problém ...
ethanol má kompresní poměr? jak by sis to jako představoval?

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 08. 05. 2010 17:50

Že jsem tak smělý, čím se tohle (ta koncovka) liší od normálního lihu? O normálním vím, že má sice nižší výhřevnost, ale zas ho lze do směsi se vzduchem dát víc a spálením pak získat větší teplo oproti benálu.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 09. 05. 2010 06:17

Já jsem na to jezdil ve fieste 1,1l,jede to trochu hůř než na benal,má to "díru' po přidání plynu,když je kolem 10 stupňů dost špatně to startuje a spotřeba je o trochu větší,podotýkám že jsem jezdil na čístý e85,na pumpě nechápal že to vůbec neředím,u nás na pumpě to mají asi 2měsíce,stál 22,9 teď už stojí 23,9kč.Když se to dá 1:1 poznat to není.

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 09. 05. 2010 06:51

někde jsem četl že pokud se používá tohle palivo, tak nesmí být v palivovém vedení žádná gumová hadička - co je na tom pravdy?
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

Příspěvek od mychal » 09. 05. 2010 10:51

něco na tom DC bude, známý na to jezdil v Omeze a za pár měsíců 3x dělal čerpadlo a gumičky vstřiků, pokaždé to tu gumu sežralo. Ale bylo to cca 5let zpět, dneska už ho třeba nějak aditivujou, každopádně mě to do auta nesmí :-D
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 09. 05. 2010 10:53

Trochu zájímavé počtení o E85 ja na http://www.racingforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=883
(uživatel "ratnowracingcz" je pravděpodobně distributor e85....jen pro upřesnění..)



Výpis z knihy vyšší škola motorismu vydaní rok 1958Ethanol ( Ethylalkohol ) oktanove číslo přes 100 doporučený kompresní poměr přes 15:1 poměr vzduchu /palivo dle vahy pro max výkon 6,5 -
v roce 1958 - se přidáva do pohoných látek malá množství nitrobenzenu ,nitromethanu nebo nitro propanu . či kysličník vodný H2O2

no holt alkoholy žerou více O2 to si myslím že klasický karburátor pojede daleko lépe než stříkačka s lamdou
před bezolovnatým benzinem byla směs benzinu , benzenu a přiměs olova proti klepání motoru

ale našli se sportovci co jezdili na alkoholy

před válkou se jezdilo na směs

86 % metylalkoholu
8.8 % acetonu
4.4 % nitrobenyenu
0.8 % sirneho etheru

směs musi odpovídat kompresi
PN - takto označená čísla jsou t.zv. performační čísla , poněvač oktanové čísla nemohou být větší než 1007-8 85 oktanu
8-9 90 oktanu
9-10 95 oktanu
10-11 97 oktanu
11-12 100
12-13 110 PN
13-14 115PN
14-15 120-125 PN

palivo ethanol je třeba misit snižšími oktany na kompresní poměr

tabulka pruměru válcu a kompresi benzina a ethanolu-benzinu

60mm benzin 9:1 ethanol 11:1
70mm benzin 8:1 ethanol 10:1
80mm benzin 7:1 ethanol 9:1

je to fyzika plynu v uzavřenem prostoru

takže ethanol je vhodný na vzsoko otáčkové motory s malými válcy

je blbost to rvát do peugeot 405 2Litry benzin s kompresí 7:1

takže hurá na upravy 1,3 l

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 14. 05. 2010 03:15

Opravdu to nemá cenu, přemýšlel sem nad koupí auta přímo připravený na E85, popř. "přestavbovou sadu" (jinak časuje vstřikování).

Moje závěry:
I kdyby, běžnej VW dvoulitr žere 9l/100 tj. 2,69Kč/km @ 29,9/l a 1.6 na E85 žere 12,5l tj. 2,86Kč/km @ 22,9/l tak nějak nevidím tu úsporu o které všichni mluví...
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/319677.html

Zajímavý
Kraftstoffsorte:
Shell V-Power 95 ..... 12,75 l/100km ..... 960 km und 122 l
Bioethanol ..... 14,57 l/100km ..... 9.938 km und 1.448 l
Normalbenzin ..... 10,86 l/100km ..... 10.916 km und 1.185 l

A to je auto z fabriky!! na ethanol.

Stačí si pohledat ty auta/spotřeby na spritmonitoru, lepší to je u 2,5Ti motorů Volva/Saab.
Muselo by to stát miň jak LPG (ca 13kč/litr) aby mělo cenu nad tím vůbec uvažovat a nějak do toho investovat. Navíc nikdo neví zda a kde bude možný to v ČR čerpat a jestli se cena vůbec udrží na těch 23Kč protože výrobci E85 to prej dotují ze své kapsy 20-30%.
Ano, je přokázaný, že je perfektně odladěným motoru to zvýší výkon o 10-15%, ne teda u těch 1.6 apod.

Stejně tak sem přemýšlel nad CNG (pouze koupě připravenýho auta) a to je zas bez spotřební daně jen do konce roku 2011.
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 16. 05. 2010 19:26

DC píše:někde jsem četl že pokud se používá tohle palivo, tak nesmí být v palivovém vedení žádná gumová hadička - co je na tom pravdy?
přesně základní problém..Ethanol je silně hygroskopický (bere vodu ze vzdušné vlhkosti) a korozivní..Takže žere jak palivové železné vedení tak gumy a těsnění. Vše je třeba předělat např. na hliník/silikon. Dále utěsnit totálně nádrž a místo aktivního uhlí použít silikagel - vychytá vlhkost, aby se palivo neředilo. Dále se taky rychlejš a dřív Ethanol vypařuje proto se asi upravujou mapy vstřikování..

A těch E85 by mělo znamenat 85% Ethanol a 15% Natural, kterej právě sníží to oktanový číslo.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 29. 05. 2011 20:45

Docela o tom přemýšlím.
Takže je otázka, co vše bych musel upravit abych mohl jezdit na 100% na E85 a jak to moc ublízí ted té 22let staré M20 když to budu mixovat max 1:1?
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 29. 05. 2011 22:37

já bych to viděl na: utěsnění nádrže (lepší víko), místo aktivního uhlí ten silikagel, místo trubek hliník (Cu), místo hadic silikon, těsnění vstřiků..no a dál programovatelnou ŘJ....nesmyslná investice - ledaže bys měl za barákem lán něčeho co dobře kvasí. :twisted:
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 29. 05. 2011 22:58

a když budu míchat 1:1?
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 30. 05. 2011 06:28

marlin píše:a když budu míchat 1:1?
nepoznáš to a řekl bych, že ani neušetříš...

Ještě taková poznámečka - ethanol je korozivní (narozdíl od benzínu, který není), proto se používá u hliníkových motorů... litinovému bloku se to asi extra líbit nebude
Obrázek

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 30. 05. 2011 09:23

jo ale v bloku jsou vložky válců ze slitiny...dneska se používá hořčík, těžko říct co bylo v roce 1988...
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Odpovědět