Tak mě zajímá názor i jiných lidí
Ethanol e85
Ethanol e85
Nemáte někdo zkušenosti s tímhle "palivem"? Dva kolegové z práce na to jezdí (ředí to 1:1 s naturalem) a říkají že to ani není poznat a jede to bez problémů.Jeden má Fábii a druhej nějaký Daewoo - BEZ úprav na tohle palivo. Jde o to že při dnešní ceně benzínu (u nás 34kč) by se to dost vyplatilo-litr ethanolu e85 vyjde asi na 20kč!
Tak mě zajímá názor i jiných lidí
Tak mě zajímá názor i jiných lidí
BMW E30 318 pak zase E30 318 pak E36 316 pak E36 320 a teď E30 320i 
s tímto má zkušenosti jeden kamoš ....
"problém" je to, že ethanol má jinej kompresní poměr, takže musí být výrazně levnější, aby se ve výsledku tento provoz vyplatil-auto má vyšší spotřebu a nikde sem zatím neviděl ideální poměr benzín/ethanol
je to pro motor nezávadný, například v Brazílii (nejsem si teď přesně jist) je ethanol 30% složkou klasického paliva a jezdí tam na to věichni, není s tím problém ...
"problém" je to, že ethanol má jinej kompresní poměr, takže musí být výrazně levnější, aby se ve výsledku tento provoz vyplatil-auto má vyšší spotřebu a nikde sem zatím neviděl ideální poměr benzín/ethanol
je to pro motor nezávadný, například v Brazílii (nejsem si teď přesně jist) je ethanol 30% složkou klasického paliva a jezdí tam na to věichni, není s tím problém ...
Škoda Fabia 1.2TSI 12'
ex:
NISSAN Almera N16 1.5i 00'
Suzuki Swift 1.0 98'
BMW E30 318i M10 85'
///MHD Power
ex:
NISSAN Almera N16 1.5i 00'
Suzuki Swift 1.0 98'
BMW E30 318i M10 85'
///MHD Power
...no hlavně může bejt taky drobet problém v dealerskej síti,eště nedávno u nás v ČR byli asi jen dvě čerpačky,kde ten E85 nacucneš..navíc sem někde četl,že každej motor z toho nejni třikrát veselej
Ve skandinávii na to jezděj běžně.....
..jo a ta Brazílie (nevim přesně,estli to nejni jiná země Jižní Ameriky) ,tam si zase vyráběj palivo z cukrový třtiny
...namísto,aby z toho dělali RUM...blbci
..jo a ta Brazílie (nevim přesně,estli to nejni jiná země Jižní Ameriky) ,tam si zase vyráběj palivo z cukrový třtiny
...namísto,aby z toho dělali RUM...blbci
do normálního motoru je problém vychytat ten ideální poměr, aby to jelo normálně a vyplatilo se to, dle převzatých poznatků vím, že se v žádným případě nevyplatí s ethanolem experimentovat, pokud není minimálně o 1/3 levnější než benzín ...
Škoda Fabia 1.2TSI 12'
ex:
NISSAN Almera N16 1.5i 00'
Suzuki Swift 1.0 98'
BMW E30 318i M10 85'
///MHD Power
ex:
NISSAN Almera N16 1.5i 00'
Suzuki Swift 1.0 98'
BMW E30 318i M10 85'
///MHD Power
ethanol má kompresní poměr? jak by sis to jako představoval?curich píše:s tímto má zkušenosti jeden kamoš ....
"problém" je to, že ethanol má jinej kompresní poměr, takže musí být výrazně levnější, aby se ve výsledku tento provoz vyplatil-auto má vyšší spotřebu a nikde sem zatím neviděl ideální poměr benzín/ethanol
je to pro motor nezávadný, například v Brazílii (nejsem si teď přesně jist) je ethanol 30% složkou klasického paliva a jezdí tam na to věichni, není s tím problém ...
Já jsem na to jezdil ve fieste 1,1l,jede to trochu hůř než na benal,má to "díru' po přidání plynu,když je kolem 10 stupňů dost špatně to startuje a spotřeba je o trochu větší,podotýkám že jsem jezdil na čístý e85,na pumpě nechápal že to vůbec neředím,u nás na pumpě to mají asi 2měsíce,stál 22,9 teď už stojí 23,9kč.Když se to dá 1:1 poznat to není.
něco na tom DC bude, známý na to jezdil v Omeze a za pár měsíců 3x dělal čerpadlo a gumičky vstřiků, pokaždé to tu gumu sežralo. Ale bylo to cca 5let zpět, dneska už ho třeba nějak aditivujou, každopádně mě to do auta nesmí 
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8
- Dolfa 325i
- Příspěvky: 372
- Registrován: 12. 11. 2005 11:33
- Bydliště: Blansko
Trochu zájímavé počtení o E85 ja na http://www.racingforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=883
(uživatel "ratnowracingcz" je pravděpodobně distributor e85....jen pro upřesnění..)
(uživatel "ratnowracingcz" je pravděpodobně distributor e85....jen pro upřesnění..)
Výpis z knihy vyšší škola motorismu vydaní rok 1958Ethanol ( Ethylalkohol ) oktanove číslo přes 100 doporučený kompresní poměr přes 15:1 poměr vzduchu /palivo dle vahy pro max výkon 6,5 -
v roce 1958 - se přidáva do pohoných látek malá množství nitrobenzenu ,nitromethanu nebo nitro propanu . či kysličník vodný H2O2
no holt alkoholy žerou více O2 to si myslím že klasický karburátor pojede daleko lépe než stříkačka s lamdou
před bezolovnatým benzinem byla směs benzinu , benzenu a přiměs olova proti klepání motoru
ale našli se sportovci co jezdili na alkoholy
před válkou se jezdilo na směs
86 % metylalkoholu
8.8 % acetonu
4.4 % nitrobenyenu
0.8 % sirneho etheru
směs musi odpovídat kompresi
PN - takto označená čísla jsou t.zv. performační čísla , poněvač oktanové čísla nemohou být větší než 1007-8 85 oktanu
8-9 90 oktanu
9-10 95 oktanu
10-11 97 oktanu
11-12 100
12-13 110 PN
13-14 115PN
14-15 120-125 PN
palivo ethanol je třeba misit snižšími oktany na kompresní poměr
tabulka pruměru válcu a kompresi benzina a ethanolu-benzinu
60mm benzin 9:1 ethanol 11:1
70mm benzin 8:1 ethanol 10:1
80mm benzin 7:1 ethanol 9:1
je to fyzika plynu v uzavřenem prostoru
takže ethanol je vhodný na vzsoko otáčkové motory s malými válcy
je blbost to rvát do peugeot 405 2Litry benzin s kompresí 7:1
takže hurá na upravy 1,3 l
Opravdu to nemá cenu, přemýšlel sem nad koupí auta přímo připravený na E85, popř. "přestavbovou sadu" (jinak časuje vstřikování).
Moje závěry:
I kdyby, běžnej VW dvoulitr žere 9l/100 tj. 2,69Kč/km @ 29,9/l a 1.6 na E85 žere 12,5l tj. 2,86Kč/km @ 22,9/l tak nějak nevidím tu úsporu o které všichni mluví...
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/319677.html
Zajímavý
Kraftstoffsorte:
Shell V-Power 95 ..... 12,75 l/100km ..... 960 km und 122 l
Bioethanol ..... 14,57 l/100km ..... 9.938 km und 1.448 l
Normalbenzin ..... 10,86 l/100km ..... 10.916 km und 1.185 l
A to je auto z fabriky!! na ethanol.
Stačí si pohledat ty auta/spotřeby na spritmonitoru, lepší to je u 2,5Ti motorů Volva/Saab.
Muselo by to stát miň jak LPG (ca 13kč/litr) aby mělo cenu nad tím vůbec uvažovat a nějak do toho investovat. Navíc nikdo neví zda a kde bude možný to v ČR čerpat a jestli se cena vůbec udrží na těch 23Kč protože výrobci E85 to prej dotují ze své kapsy 20-30%.
Ano, je přokázaný, že je perfektně odladěným motoru to zvýší výkon o 10-15%, ne teda u těch 1.6 apod.
Stejně tak sem přemýšlel nad CNG (pouze koupě připravenýho auta) a to je zas bez spotřební daně jen do konce roku 2011.
Moje závěry:
I kdyby, běžnej VW dvoulitr žere 9l/100 tj. 2,69Kč/km @ 29,9/l a 1.6 na E85 žere 12,5l tj. 2,86Kč/km @ 22,9/l tak nějak nevidím tu úsporu o které všichni mluví...
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/319677.html
Zajímavý
Kraftstoffsorte:
Shell V-Power 95 ..... 12,75 l/100km ..... 960 km und 122 l
Bioethanol ..... 14,57 l/100km ..... 9.938 km und 1.448 l
Normalbenzin ..... 10,86 l/100km ..... 10.916 km und 1.185 l
A to je auto z fabriky!! na ethanol.
Stačí si pohledat ty auta/spotřeby na spritmonitoru, lepší to je u 2,5Ti motorů Volva/Saab.
Muselo by to stát miň jak LPG (ca 13kč/litr) aby mělo cenu nad tím vůbec uvažovat a nějak do toho investovat. Navíc nikdo neví zda a kde bude možný to v ČR čerpat a jestli se cena vůbec udrží na těch 23Kč protože výrobci E85 to prej dotují ze své kapsy 20-30%.
Ano, je přokázaný, že je perfektně odladěným motoru to zvýší výkon o 10-15%, ne teda u těch 1.6 apod.
Stejně tak sem přemýšlel nad CNG (pouze koupě připravenýho auta) a to je zas bez spotřební daně jen do konce roku 2011.

Sleeper status advocate
přesně základní problém..Ethanol je silně hygroskopický (bere vodu ze vzdušné vlhkosti) a korozivní..Takže žere jak palivové železné vedení tak gumy a těsnění. Vše je třeba předělat např. na hliník/silikon. Dále utěsnit totálně nádrž a místo aktivního uhlí použít silikagel - vychytá vlhkost, aby se palivo neředilo. Dále se taky rychlejš a dřív Ethanol vypařuje proto se asi upravujou mapy vstřikování..DC píše:někde jsem četl že pokud se používá tohle palivo, tak nesmí být v palivovém vedení žádná gumová hadička - co je na tom pravdy?
A těch E85 by mělo znamenat 85% Ethanol a 15% Natural, kterej právě sníží to oktanový číslo.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
- marlin
- Příspěvky: 2059
- Registrován: 17. 02. 2007 22:37
- Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
- Kontaktovat uživatele:
Docela o tom přemýšlím.
Takže je otázka, co vše bych musel upravit abych mohl jezdit na 100% na E85 a jak to moc ublízí ted té 22let staré M20 když to budu mixovat max 1:1?
Takže je otázka, co vše bych musel upravit abych mohl jezdit na 100% na E85 a jak to moc ublízí ted té 22let staré M20 když to budu mixovat max 1:1?
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
já bych to viděl na: utěsnění nádrže (lepší víko), místo aktivního uhlí ten silikagel, místo trubek hliník (Cu), místo hadic silikon, těsnění vstřiků..no a dál programovatelnou ŘJ....nesmyslná investice - ledaže bys měl za barákem lán něčeho co dobře kvasí. 
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
jo ale v bloku jsou vložky válců ze slitiny...dneska se používá hořčík, těžko říct co bylo v roce 1988...
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990


