Veteráská SPZ
Veteráská SPZ
Má tady někdo zkušenosti s veteránskou SPZ? Jak je to s emisemi? Co kdybych si koupil třeba nějakou obludu (1968 Dodge Charger apod..) smí se s tím vůbec jezdit?
- michal.capri
- Příspěvky: 28
- Registrován: 04. 12. 2003 11:38
- Bydliště: pragueee
- Kontaktovat uživatele:
skusenosti stim nemam ale co sem se bavil s par lidmam tak se to da emise nevim ale vim vo par lidech ktery na tom jezdej co vim tak s tim maj slusny skusenosti bmw tuning tam hodili na veteransky znacky nekolik bmw 6 a jezdej pravidelne na srazy i v beznim provozu ???? :crazy: :crazy: :crazy:
michal.capri
Muzes jezdit jen na klubovy akce, srazy, vystavy, zavody apod..
Musis snad byt v nakym klubu, kde akorat solis prachy za prispevky.
(dle informace pani na urade)
Mozna je vyhodnejsi sjednat si sezonni pojisteni (treba cerven-zari, proste si reknes kdy chces jezdit) a nazdar.
(je to tusim 10 procent z celkovy castky povinnyho rucenni bez bonusu za kazdej mesic - aspon u CPP).
Nebo nosit znacky do depozitu > vopruz.
Musis snad byt v nakym klubu, kde akorat solis prachy za prispevky.
(dle informace pani na urade)
Mozna je vyhodnejsi sjednat si sezonni pojisteni (treba cerven-zari, proste si reknes kdy chces jezdit) a nazdar.
(je to tusim 10 procent z celkovy castky povinnyho rucenni bez bonusu za kazdej mesic - aspon u CPP).
Nebo nosit znacky do depozitu > vopruz.
Takže veteránský značky jsou ´trvale převozní´čísla tj. že auto nemá co dělat v běžnym provozu a správně bys měl jezdit jen po srazech atd.
Vzhledem k tomu, že snad i policajt pochopí že na starym autě je práce jak na kostele, tak kdyby tě stopnul a držkoval, tak mu prostě řekneš žes měnil olej nebo tak něco a mělo by to bejt OK. Ono taky nikdo nepočítá s tím, že bys jezdil s Chargerem každej den do práce
Zkus si to oběhat a poptat se na UAMK. V Praze je to v Opletalce ( pod Sherwoodem) a myslim, že ten dotyčnej se jmenuje p. Burian. Jestli chceš, podívám se doma po tel. čísle

Vzhledem k tomu, že snad i policajt pochopí že na starym autě je práce jak na kostele, tak kdyby tě stopnul a držkoval, tak mu prostě řekneš žes měnil olej nebo tak něco a mělo by to bejt OK. Ono taky nikdo nepočítá s tím, že bys jezdil s Chargerem každej den do práce

Zkus si to oběhat a poptat se na UAMK. V Praze je to v Opletalce ( pod Sherwoodem) a myslim, že ten dotyčnej se jmenuje p. Burian. Jestli chceš, podívám se doma po tel. čísle

Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena
Bude mi chybět, byla to dobrá žena

Ale zase na ty skodarne si skoro vse udelas sam
Vyndas motor, prevodovku, atd....
U toho Dodge se to bude dalat spatně, teda pokud nemaš pěknou dílnu
Hlavně tam něco vyndaš, rozpane se to a pak se těžko bude schánět. Vše je americké = jiné
Ale stejně bych tu ameriku pro zabavu a jezdeni jen tak chtel. Ty auta ja moc mužu
Vyndas motor, prevodovku, atd....
U toho Dodge se to bude dalat spatně, teda pokud nemaš pěknou dílnu

Hlavně tam něco vyndaš, rozpane se to a pak se těžko bude schánět. Vše je americké = jiné

Ale stejně bych tu ameriku pro zabavu a jezdeni jen tak chtel. Ty auta ja moc mužu
S BMW na věčné časy!
Hm
Já taky
Přece jen: 8válce, objem kolem 5L, cca 400hp... má to něco do sebe
A v dobrém stavu se muscle car (ne Mustang, Korveta a jiné "profláklé" vozy, ty jsou drahý) dá z ameriky dovézt za cca 100000-150000! Tedy ty méně známé jako Dodge Challenger apod...


- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteráská SPZ
Scimitar: Tak Dodge Charger Hemi z roku 1968 je moje nejzamilovanější kára. Vzhled i výkony prostě ďábelské.Scimitar píše:Má tady někdo zkušenosti s veteránskou SPZ? Jak je to s emisemi? Co kdybych si koupil třeba nějakou obludu (1968 Dodge Charger apod..) smí se s tím vůbec jezdit?
Já bych dělal něco ve stylu Pro-Touring. Auto se udělá celý nanovo z chrommolybdenové kostry, lehké kompozitové blatníky a panely, závodní brzdy a závodní lichoběžníkový podvozek, posadit na zem, černá barva povinná, vpředu 18ctky, vzadu dvacítky 335, původní osmiválec je povinností a kompresor taky. Takže 650-800 koní - a hurá do driftů a na show!
Jestli můžu mluvit, asi nejbližší kompetentní dílna je v Německu (moparshop.de). Samodomo se určitě dá začít, nicméně doporučuju se hodně pohybovat na příslušných fórech na internetu, nakoupit příručky o hot-roddingu, originální servisní manuály k autu a postupně se učit, případně se spojit s někým, kdo má zkušenosti s veterány, renovacemi kastlí a amerikama. Je ale třeba vědět, že Dodge jsou obecně o mnoho dražší, když mluvíme o dobře postavený mašině v sériovém stavu na pěkných kolech, u Chevroletu začínáme někde na 350 tisících Kč, to samé s Mustangem, kdežto u Dodge 650 tisíc Kč a výš. Existují Alternativy jako Challenger, velké kupé Coronet, nebo Plymouth Barracuda, podle mě je ale Dodge Charger tím pravým, tvarově nádherně brutálním a výkony špičkovým zástupcem muscle cars. Lukáš Piačin z cartime.com jistě najde vhodný zdroj náhradních dílů, dají se koupit originály, tuning i hodně hustý tuning.
Jedná se o originalitu, protože Charger má jeden Bendlmajer v praze světlezelený, to už je ale zakulatěný ročník 72 se sníženými výkony motoru 440 kvůli ropné krizi, na slovensku je tmavozelený s úplně potlačeným výkonem někam kolem 250 kobyl, což z něj činí poměrně nezajímavé auto. Pokud vím, toho hranatýho, co se dělal 68-70 a u 70tky ho zprasili tou velkou chromovou hubou, toho tady nemá nikdo a stále je to můj sen.

Charger má velmi zajímavé motorizace, pokud pomineme šestiválec Slant Six, tak zajímavé jsou osmiválce 383, 440, který se dá osadit sixpackem z pozdějších modelů, ten má 3 karbece a 390 HP a nejlepší je 426 Hemi s polokulovitými spalovacími prostory a 425 HP. Hemi dělaly na sériových gumičkách stovku za 5,3 sekundy a na slickách byly schopné dostat se pod 5 vteřin. Oficiální materiály říkají 5.7 sekund, asi nechtěli trápit spojku

Daytona je taky zajímavá, ale je to exot a v běžném provozu má problémy s chlazením. Díky aerodynamickému špičatému předku uměla 320 km/h!!!

Je třeba počítat se spotřebou kolem 36 litrů v cestovním režimu, v ostré jízdě umí polknout i 70 na sto

Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
- Flery
- Bazarník
- Příspěvky: 6079
- Registrován: 16. 05. 2003 23:55
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
no
no těch 120tek by za to bylo asi dost.ale u nás je s veteránama docela problém.například pro pojištění veteránu musí bejt do rv.1952 docela hukot né..pro závody veteránů je to zase 1982 takže tady platí pořád bordel--- 

Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D
____________________
E39 525D