
M Power?
M Power?
Ahoj... taky jsem šťastným majitelem E-30ky (ikona) ale nejsem fanatik (to není nařčení nikoho tady!!!) takže si dovedu představit jízdu i s jinou značkou. A jako správnému cvokovi do aut mi jde dost o výkon. Takže se čistě nezaujatě (ani pro ani proti BMW) ptám: co je tak super na M3??? Měl jsem zato že je to nějaký upravený motor 2.3l o výkonu tak 230 koní... to není zrovna moc na jeho cenu (viděl jsem inzerát M3 na bázi E-30 318 za 250000,-). Nebo se pletu? Co je na M tak super? PS: to NENÍ rouhání
Přece jen už jsem jel ve staré supře, která má za 100000,- tak 300 psů....

- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
U BMW je vzdy podvozek "rychlejsi nez motor". U M3 nejde ani tak o hrubou silu ale i o podvozek a skvele sladeni celeho auta do jednoho celku.
300 PS ve dvoutunovem aute je neco jineho nez 220PS v 1100 kg aute.
300 PS ve dvoutunovem aute je neco jineho nez 220PS v 1100 kg aute.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:


Srdcem M3 je 16v čtyřválec 2,3l. Vybraný pro svoje kompaktní rozměry a nízkou hladinu vibrací-ta je důsledkem použití krátkozdvihové klikové hřídele. Zároveň se tato pohonná jednotka ráda vytáčí do mnohem vyšších sfér než řadové šestiválce. ( Autocar - silniční test)
BMW M3 je první BMW vyvinuté divizí Motorsport a vyráběné BMW AG.
"verdikt" Autocaru: Zrodila se legenda. Nejlepší homologační speciál všech dob a vyjímečný automobil.
Cena v roce 1987: 23 128 liber
Je to exkluzivní super kára-proto je tak "drahá". Není to e30 jako taková. Je to s tváří e30 dělo jak sviň

Převyšuje je jednoznačně chováním na trati. Nepotřebuješ bejt furt v kačírku.

BMW The Ultimate Driving Machine
..a co teprv 2,5l?..to musí bejt....,ale vždy sem k Mku vzhlížel jako něco Extra brutal atd, ale na stazech (třeba Brno tuning) mě to trocha zklamalo
když sem je viděl jezdit, sice jen ty rovinky a sprinty, takže zatáčky ne, tam je možná největší síla,ale nevím no ..je to jen můj pocit, nebylo to zas takovy žihadlo jak sem předpokládal, ale nejel sem vevnitř, takže soudím jen zebřehu!..jak říkám je to můj dojem, ale co mě sklamalo 2X tolik byly ruzny ferrari, zvuk jak když mlátíš s hrncama osebe a že by to trhalo rekordy sem si taky nefšim..za ty prachy...hmm.... 




- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Ale to přece není auto o sprintech, ale především o zatáčkách a perfektně kontrolovatelném přetáčivém smyku. Proto tam není šestihrnek, ale točivej čtyřvál, je to první M3. Supra, stejně jako moje šestka jsou těžký dálniční kupé třídy GT a M3 kolem nich na Křivoklátsku bude moct dělat kolečka za jízdyFil píše:..a co teprv 2,5l?..to musí bejt....,ale vždy sem k Mku vzhlížel jako něco Extra brutal atd, ale na stazech (třeba Brno tuning) mě to trocha zklamalokdyž sem je viděl jezdit, sice jen ty rovinky a sprinty, takže zatáčky ne, tam je možná největší síla,ale nevím no ..je to jen můj pocit, nebylo to zas takovy žihadlo jak sem předpokládal, ale nejel sem vevnitř, takže soudím jen zebřehu!..jak říkám je to můj dojem, ale co mě sklamalo 2X tolik byly ruzny ferrari, zvuk jak když mlátíš s hrncama osebe a že by to trhalo rekordy sem si taky nefšim..za ty prachy...hmm....

Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Re: M Power?
Je videt, ze si v M3 nejel.Scimitar píše:Ahoj... taky jsem šťastným majitelem E-30ky (ikona) ale nejsem fanatik (to není nařčení nikoho tady!!!) takže si dovedu představit jízdu i s jinou značkou. A jako správnému cvokovi do aut mi jde dost o výkon. Takže se čistě nezaujatě (ani pro ani proti BMW) ptám: co je tak super na M3??? Měl jsem zato že je to nějaký upravený motor 2.3l o výkonu tak 230 koní... to není zrovna moc na jeho cenu (viděl jsem inzerát M3 na bázi E-30 318 za 250000,-). Nebo se pletu? Co je na M tak super? PS: to NENÍ rouháníPřece jen už jsem jel ve staré supře, která má za 100000,- tak 300 psů....
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
O zvyraznenem tvrzeni by se dalo s uspechem pochybovat.DAN píše:... Srdcem M3 je 16v čtyřválec 2,3l. Vybraný pro svoje kompaktní rozměry a nízkou hladinu vibrací-ta je důsledkem použití krátkozdvihové klikové hřídele. Zároveň se tato pohonná jednotka ráda vytáčí do mnohem vyšších sfér než řadové šestiválce. ( Autocar - silniční test)...


328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Ale to přece není auto o sprintech, ale především o zatáčkách a perfektně kontrolovatelném přetáčivém smyku. Proto tam není šestihrnek, ale točivej čtyřvál, je to první M3. Supra, stejně jako moje šestka jsou těžký dálniční kupé třídy GT a M3 kolem nich na Křivoklátsku bude moct dělat kolečka za jízdy
naprosto souhlasim- radost z jizdy clovek nenajde na sprintech, ale v dobrejch zatackach. sprinty sou spis o mereni sil...
naprosto souhlasim- radost z jizdy clovek nenajde na sprintech, ale v dobrejch zatackach. sprinty sou spis o mereni sil...
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28,
535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

M3 je auto pro radost z jízdy. Je pravda, že nemá výkonu na rozdávání (to je jediný údaj, kterému se moje e30 může vyrovnat), ale to auto není jen o výkonu. M3 je svěle vyvážená. Odladění podvozku nemá chybu. Jel jsem v dost autech (i dvakrát tak výkonných), ale žádné mě jako celek nenadchlo tolik jako M3.
- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
ne 600ks se jich nevyrobilo, bylo jich mnohem víc, ale původně se jich vyrobilo 500 homologačních. Pak začali dělat další Evo I, II, III a ruzny omezeny serie cecotto atd... myslim že jich udělali nakonec 14 tis.Blumen_071 píše:no a ohledne ceny... vyrobilo se jen 600ks (? nekdo me upresni) no a jak to tak byva tak jich par pomrelo, takze je to ohrozeny druh a sberatelsky kousek![]()
Výrobní doba, verze a počet vyrobených M3 E30
Začátek výroby září 1986, ukončení výroby červen 1991. Počet všech vyrobených kusu: cca. 17200 z toho 7000 ks evropských a 3600 ks US 195 koňových modelů, 4100 ks 215 koňových verzí, 505 ks modelu Evo (195 PS), 501 ks modelu Evo II (195 PS) a 600 kusů Evo III 2,5l 235 koní. Dále byla vyrobená speciální edice Ravaglia/Cecotto 505 kusů a 150 ks výročního modelu Europameister. Jako kabriolet bylo z celé výroby vyrobeno jen 250 kusů.
Začátek výroby září 1986, ukončení výroby červen 1991. Počet všech vyrobených kusu: cca. 17200 z toho 7000 ks evropských a 3600 ks US 195 koňových modelů, 4100 ks 215 koňových verzí, 505 ks modelu Evo (195 PS), 501 ks modelu Evo II (195 PS) a 600 kusů Evo III 2,5l 235 koní. Dále byla vyrobená speciální edice Ravaglia/Cecotto 505 kusů a 150 ks výročního modelu Europameister. Jako kabriolet bylo z celé výroby vyrobeno jen 250 kusů.


Chces snad rict ze se sestihrnkem M3 E36 nemuzes kontrolovat smyk? Ten motor by ctyrvalec jen proto, ze jeste nemely uplne zmaknuty sestivalce .. mysleno, ze nemely pozadovany parametry. btw, M3 E36 ma na volnobeh takovej tocak, jako M3 E30 na vrcholu.RedBaron píše:Ale to přece není auto o sprintech, ale především o zatáčkách a perfektně kontrolovatelném přetáčivém smyku. Proto tam není šestihrnek, ale točivej čtyřvál, je to první M3. Supra, stejně jako moje šestka jsou těžký dálniční kupé třídy GT a M3 kolem nich na Křivoklátsku bude moct dělat kolečka za jízdyFil píše:..a co teprv 2,5l?..to musí bejt....,ale vždy sem k Mku vzhlížel jako něco Extra brutal atd, ale na stazech (třeba Brno tuning) mě to trocha zklamalokdyž sem je viděl jezdit, sice jen ty rovinky a sprinty, takže zatáčky ne, tam je možná největší síla,ale nevím no ..je to jen můj pocit, nebylo to zas takovy žihadlo jak sem předpokládal, ale nejel sem vevnitř, takže soudím jen zebřehu!..jak říkám je to můj dojem, ale co mě sklamalo 2X tolik byly ruzny ferrari, zvuk jak když mlátíš s hrncama osebe a že by to trhalo rekordy sem si taky nefšim..za ty prachy...hmm....

Sorry, zapomel sem coz na tom co sem napsal vubec nic nemeni. Nebo jde snad vo to kdo to napsal? Ja myslim ze ne.Uli_d píše:...ale umi se aspon podepsat.Anonymous píše:Zase jeden chytrej kerej v tom aute nikdy nejel.Raon píše:e30 M3 je special upravenej na silnici a e36 M3 je velice kvalitni tovarni uprava seriovky