Příspěvek
od Scrat » 06. 02. 2013 00:49
áno, ale zároveň kolo přesahuje možnosti běžného použití, pro případ kritické situace, nárazu, nebo přejetí velké nerovnosti. Větší než na co bylo původně stavěno, protože když výrobce dostane novou kokilu (vylévací forma), tak zhruba po 25kusu odlití je kolo už od výroby jemně elipsovité. S 50kusem si ještě poradí CNCstroj, ale tu 80už nezvládne...ta projde procesem "rovnání" což v podstatě znamená, že stroj v místě elipsy ubere materiál....i po takovéto úpravě je kolo stále pevnější, než na co bylo konstruováno...protože se ještě počítá s ručním odfrézováním pohledové části. V procesu výroby, zaměstnanci hází koly hlava nehlava na dopravníky a tím se ničí pohledová část, takže na konci výroby stojí člověk, který drží flexu a podle oka a své úvahy, dorovná ulomení kus paprsku tak aby opticky seděl k ostatním. No postavit ho do vodní hladiny uvidíte propad klidně 5mm...nic nenormálního
A i po takovémto procesu pořád přesahuje svou pevnost, na kterou bylo kolo stavěno z důvodu, že tento poslední proces nikdo nekontroluje, projde už jenom lakovnou, vizuální kontrolou...jedno z 50kol projde změřením a jde zákazníkovy...pán s flexou si může ubrat co je mu libo odkud mu je libo, stejně jako obrubník v běžném provozu
myšlenka je asi taková, že pokud chcete kola na extremní zatížení, kupte ocelová kola, které jsou ale křehké na náraz. No běžné hliníkové jsou stejně pevné jako repliky. Jestli máte zájem o konkrétní údaje, třeba přímou zátěž jakou musí zvládnout, tak ji zkusím do budoucna vypátrat, což by mohl být zajímaví údaj, podle kterého by se kola měla prodávat