BBS RS repliky - má někdo zkušenosti?

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 05. 02. 2013 13:36

MattyX píše:kdepak polsko,rovnou do ciny - ke zdroji :D
Přesně tak, Polsko je jen taková Čína Evropy :)
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Scrat
Příspěvky: 705
Registrován: 19. 03. 2010 02:47

Příspěvek od Scrat » 05. 02. 2013 13:37

váží úplně stejně jako jiné kola

pokud chceš lehčí, tak nevím jestli i e30 měla Mkové kola, ale té moderní do nových F10 a pod. jsou výrazně lehčí na první zvednutí...přitom je to stejní materiál...dokonce i vzhledově vypadají stejně těžká jako ostatní

Uživatelský avatar
Tom911turbo
Příspěvky: 482
Registrován: 16. 03. 2007 14:16
Bydliště: Kósek od Olomóca

Příspěvek od Tom911turbo » 05. 02. 2013 17:22

tož díky za všechny informace :wink:
já sem nakonec sehnal jiný kola, a hlavně original, taky pavučiny s límcem a to Rial Cobra, rozměry stejný, akorat ET malinko jiný, za míň jak poloviční cenu..

podle mě se replika pozná (pevnostně) až po pořádné ráně, zatimco origo by se treba jen ohlo, replika se rozpadne.. viz foto Lukša

určitě jsou nějaký pevnostní testy a předpisy co to kolo musí vydržet aby se mohlo prodávat na území EU, takže pokud to někdo nepašuje přímo z číny tak si myslím že pro normální jízdu je to kolo stejně dobrý jako každý jiný..
E10 1502/1602/1802/2002/2002 Turbo - z každyho kousek
E30 coupé 320 (325i) => 327i?
E30 318i M40 POLÍZEJ LPG
E30 Touring IS

Scrat
Příspěvky: 705
Registrován: 19. 03. 2010 02:47

Příspěvek od Scrat » 05. 02. 2013 18:42

funguje to tak, že výrobce má nákupku... tunu slitiny za nějakou cenu. Když splácá nějaké kolo, nechce tratit na váze kola + čas na nových výpočtech k dané slitině...co si k ní může dovolit, jak tlusté kordy, vnitřky atd...těch míst které se měří jenom kolem obvodu kola, různé tloušťky, šířky atd. je asi 20. + riskovat vnitřní posuny litin (ve stylu, že ve výrobě se někdo splete a litinu na BMW použije na VW). Nemluvně o novém programu pro všechny CNCčka...nejlevnější je měnit jenom pohledové CNCčka. Nemluvně o rozdílně drahých čepelích obráběcího nástroje, které se mění 12x za den

Moderní způsob výroby kol, je to takový univerzální propočet na pevnost kola s danou slitinou, v různých průměrech, v některých případech patentovaní způsob. U nového kola, nové zakázky se výrobce se zadavatelem dohodne jenom na změně pohledovky...popřípadě doporučí jejích přepočty

Uživatelský avatar
aristoloser
člen E30.cz
Příspěvky: 1312
Registrován: 20. 01. 2008 14:52
Bydliště: nový knín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aristoloser » 05. 02. 2013 19:39

Scrat píše:funguje to tak, že výrobce má nákupku... tunu slitiny za nějakou cenu. Když splácá nějaké kolo, nechce tratit na váze kola + čas na nových výpočtech k dané slitině...co si k ní může dovolit, jak tlusté kordy, vnitřky atd...těch míst které se měří jenom kolem obvodu kola, různé tloušťky, šířky atd. je asi 20. + riskovat vnitřní posuny litin (ve stylu, že ve výrobě se někdo splete a litinu na BMW použije na VW). Nemluvně o novém programu pro všechny CNCčka...nejlevnější je měnit jenom pohledové CNCčka. Nemluvně o rozdílně drahých čepelích obráběcího nástroje, které se mění 12x za den

Moderní způsob výroby kol, je to takový univerzální propočet na pevnost kola s danou slitinou, v různých průměrech, v některých případech patentovaní způsob. U nového kola, nové zakázky se výrobce se zadavatelem dohodne jenom na změně pohledovky...popřípadě doporučí jejích přepočty
a z toho tedy vyplívá prosím co-že je pevnost pro běžné použití zachována?
e21_1994-1995ex/e30_2004-2009 2x ex/e39_2009-2014-nikdy více!ex/e30_2012-2016tour 313i arbeiter wagen ex/ e36_2014-tour 318i frauen wagen,e38_allte father wagen 730i v8
http://www.filmcarsrent.cz
Fair Trade-Ardo,Konyyy,Jan Kučera,Wild,Semry, Tumage,

Scrat
Příspěvky: 705
Registrován: 19. 03. 2010 02:47

Příspěvek od Scrat » 06. 02. 2013 00:49

áno, ale zároveň kolo přesahuje možnosti běžného použití, pro případ kritické situace, nárazu, nebo přejetí velké nerovnosti. Větší než na co bylo původně stavěno, protože když výrobce dostane novou kokilu (vylévací forma), tak zhruba po 25kusu odlití je kolo už od výroby jemně elipsovité. S 50kusem si ještě poradí CNCstroj, ale tu 80už nezvládne...ta projde procesem "rovnání" což v podstatě znamená, že stroj v místě elipsy ubere materiál....i po takovéto úpravě je kolo stále pevnější, než na co bylo konstruováno...protože se ještě počítá s ručním odfrézováním pohledové části. V procesu výroby, zaměstnanci hází koly hlava nehlava na dopravníky a tím se ničí pohledová část, takže na konci výroby stojí člověk, který drží flexu a podle oka a své úvahy, dorovná ulomení kus paprsku tak aby opticky seděl k ostatním. No postavit ho do vodní hladiny uvidíte propad klidně 5mm...nic nenormálního

A i po takovémto procesu pořád přesahuje svou pevnost, na kterou bylo kolo stavěno z důvodu, že tento poslední proces nikdo nekontroluje, projde už jenom lakovnou, vizuální kontrolou...jedno z 50kol projde změřením a jde zákazníkovy...pán s flexou si může ubrat co je mu libo odkud mu je libo, stejně jako obrubník v běžném provozu

myšlenka je asi taková, že pokud chcete kola na extremní zatížení, kupte ocelová kola, které jsou ale křehké na náraz. No běžné hliníkové jsou stejně pevné jako repliky. Jestli máte zájem o konkrétní údaje, třeba přímou zátěž jakou musí zvládnout, tak ji zkusím do budoucna vypátrat, což by mohl být zajímaví údaj, podle kterého by se kola měla prodávat

Uživatelský avatar
palach
Příspěvky: 206
Registrován: 20. 04. 2008 19:09
Bydliště: kousek od Blanska

Příspěvek od palach » 06. 02. 2013 08:48

Scrate, ty děláš ve výrobě kol?

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 06. 02. 2013 09:02

PKQ píše:Nevíte někdo jak jsou na tom tyhle fejkový kola s váhou? má někdo zváženo? :)
Pořád se k tomu chcu dostat, ale dycky na to zapomenu, páč ty co mám třebas já mi přijdou poměrně lehké, ale dávám to za příčinu těm lehkým hliníkovým lžícím, že kterých to přetavili :lol:
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
pepino34
Příspěvky: 215
Registrován: 07. 07. 2008 12:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od pepino34 » 06. 02. 2013 11:50

Kola LM v 18" budu mít příští týden doma, můžu zvážit ;)
Teď už E46 323Ci.
Sbohem :( E34 540iA Touring skoro ///M5.
Obrázek
www.it4you.cz

Scrat
Příspěvky: 705
Registrován: 19. 03. 2010 02:47

Příspěvek od Scrat » 06. 02. 2013 23:42

palach píše:Scrate, ty děláš ve výrobě kol?
dělám ve firmě která se věnuje auditům, 100% kontrolám, firewallům, dohazováním zaměstnanců na různé pozice automobilového průmyslu. Celkově vše co se točí kolem kvality a kontroly. Tak jsem měl možnost postupem času poznat různé firmy opravdu hodně podrobně. Navštívil jsem i několik různých výrobců kol, ne jen v čr...všude je systém výroby, jeden a ten stejný...jako přes kopír

Popravdě, když jsem výrobu viděl, tak jsem ztratil cca na půl roku zájem o lité kola, až časem jsem se tak nějak vyrovnal s tím, že v moderních podmínkách to masově prostě lépe, stejně rychle a kvalitně udělat nejde

Uživatelský avatar
PKQ
Příspěvky: 549
Registrován: 24. 08. 2011 21:46
Bydliště: Rudná u Prahy

Příspěvek od PKQ » 07. 02. 2013 01:09

pepino34 píše:Kola LM v 18" budu mít příští týden doma, můžu zvážit ;)
To by mě celkem zajímalo :) Tak na to nezapomeň ze vší té radosti z nových kol :wink:
F10 530d '10
Alpina B10 3.5/1 Nr.555 '92
E30 324d '86
E36 328i compact
E81 118d '08

EX: BMW 316i Delphin Metallic

Uživatelský avatar
palach
Příspěvky: 206
Registrován: 20. 04. 2008 19:09
Bydliště: kousek od Blanska

Příspěvek od palach » 07. 02. 2013 09:27

Scrat píše:
palach píše:Scrate, ty děláš ve výrobě kol?
dělám ve firmě která se věnuje auditům, 100% kontrolám, firewallům, dohazováním zaměstnanců na různé pozice automobilového průmyslu. Celkově vše co se točí kolem kvality a kontroly. Tak jsem měl možnost postupem času poznat různé firmy opravdu hodně podrobně. Navštívil jsem i několik různých výrobců kol, ne jen v čr...všude je systém výroby, jeden a ten stejný...jako přes kopír

Popravdě, když jsem výrobu viděl, tak jsem ztratil cca na půl roku zájem o lité kola, až časem jsem se tak nějak vyrovnal s tím, že v moderních podmínkách to masově prostě lépe, stejně rychle a kvalitně udělat nejde
Tak to jo, já byl taky v dost výrobách kol, a když řezaly flexou, tak jen ty otřepy, nebo jak to říct, co tam bylo navíc,když to vyjelo z formy, alee že by bryly paprsky, nebo něco z pohledové části, a ještě tam byl rozdíl 5mm, to se mi nezdá.To by už mohl být problém pro vyvážení, kdyby si bores s flexou dělal co chce.

Scrat
Příspěvky: 705
Registrován: 19. 03. 2010 02:47

Příspěvek od Scrat » 07. 02. 2013 19:58

do firem kam chodím odjehluji hrany brusným papírem smotaným dokolečka jako pilník

Uživatelský avatar
Teddy
člen E30.cz
Příspěvky: 1896
Registrován: 16. 12. 2007 19:11
Bydliště: N.Bydzov

Příspěvek od Teddy » 07. 02. 2013 20:41

Ta část s borcem s flexou v ruce,který podle oka a své úvahy "dorovná ulomení kus paprsku tak aby seděl k ostatním" ,nějak nezdá..

Nikdy jsem ve výrobě litých kol nebyl,max. jsem o tom něco přečetl,viděl,ale tohle se mi zdá přehnané.

Mimochodem,proč cca po 25tém kuse začíná být to kolo elipsovité?
To je daný nějakým teplotním zatížením,nebo zašpiněním té kokily,nebo proč?

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 07. 02. 2013 22:28

když jsem viděl toto foto, vzpomněl jsem si na tuto diskuzi... asi normálně jel po silnici a zaparkoval a kolo bylo takovýdle :lol:

Obrázek

a jakože taky uplnej bulshit disk to není :D
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
pepino34
Příspěvky: 215
Registrován: 07. 07. 2008 12:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od pepino34 » 07. 02. 2013 22:53

Malá hranka od obruby tam ale je ;)
Teď už E46 323Ci.
Sbohem :( E34 540iA Touring skoro ///M5.
Obrázek
www.it4you.cz

Scrat
Příspěvky: 705
Registrován: 19. 03. 2010 02:47

Příspěvek od Scrat » 07. 02. 2013 23:01

to kolo je elipsovité kvůli teplotě se kterou kokila pracuje. Rád bych někdy vyfotil toho borce co tam u té flexi stojí...tu skutečnost vám nenutím, akorát tohle nesmím. Už jen skutečnost, že o tom mluvím není úplně dobrý nápad

tohle se povedlo známému když vzal za ruční brzdu o obrubák ve velmi malé rychlosti. Přitom je to poctiví materiál

Obrázek

Uživatelský avatar
MON$TER
Příspěvky: 86
Registrován: 17. 03. 2006 18:52
Bydliště: ZR

Příspěvek od MON$TER » 08. 02. 2013 09:14

pepino34 píše:Kola LM v 18" budu mít příští týden doma, můžu zvážit ;)
Kde jsi objednával? Mám zálusk na RSa... Dík :wink:

Uživatelský avatar
PKQ
Příspěvky: 549
Registrován: 24. 08. 2011 21:46
Bydliště: Rudná u Prahy

Příspěvek od PKQ » 26. 02. 2013 21:06

Tak jak dopadlo s vážením? :)
F10 530d '10
Alpina B10 3.5/1 Nr.555 '92
E30 324d '86
E36 328i compact
E81 118d '08

EX: BMW 316i Delphin Metallic

Uživatelský avatar
pepino34
Příspěvky: 215
Registrován: 07. 07. 2008 12:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od pepino34 » 27. 02. 2013 15:39

Kola mám doma, ale žádnou váhu :-D
Tipuju 8x18 okolo 8,5kg a 9x18 k 10kg.
Fakt to nemá kde zvážit :-D
Teď už E46 323Ci.
Sbohem :( E34 540iA Touring skoro ///M5.
Obrázek
www.it4you.cz

Odpovědět