Jakej olej lejete do kary?

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 07. 04. 2004 15:08

Jezis z V-poweru jsem vyrost kratce po dovrseni 18ti let. To ze je shellka apod. predrazena este neznamena, ze maj nejakej uchvatnej benzin, kterej by starej motor dvojnasobne stary koncepce nejak rozparadil. Krom toho kdyz motor ma predpsane palivo N91, tak uz to, ze do nej leju N95 by mu mohlo stacit. Ale ze bych zaznamenal nejake rozdily ve spotrebe a kdyz ne ja, tak BC to taky moc nehrozi. Kdyz clovek natankuje u naky ultrasrackovy pochybny pumpy, tak dejme tomu o trochu, ale ne o 2l.
A oleje, to je asi tak to samy v blede modrym. Motor ma predepsano 15W40, samozrejme taky jsem uvazoval o syntetice, zvlast kdyz si dokaze clovek sehnat oleje za dobry ceny, tak to k tomu svadi, ale nakonec po konzultaci s mnoha znalymi lidmi jsem dospel k nazoru, ze 10W40 tomu motoru musi stacit jako primereny luxus. Tak to furt nereste jaky oleje a kde kupovat, ja vam tu snad postavim sud s 10W40tkou kterou vyrabi pennzoil, akorat stoji asi tak o 30% min, vedle toho bednu s filtrama a racte si chodit s kanystrama. :lol: 8)

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 07. 04. 2004 15:18

Jirka325 píše:Jezis z V-poweru jsem vyrost kratce po dovrseni 18ti let. To ze je shellka apod. predrazena este neznamena, ze maj nejakej uchvatnej benzin, kterej by starej motor dvojnasobne stary koncepce nejak rozparadil. Krom toho kdyz motor ma predpsane palivo N91, tak uz to, ze do nej leju N95 by mu mohlo stacit. Ale ze bych zaznamenal nejake rozdily ve spotrebe a kdyz ne ja, tak BC to taky moc nehrozi. Kdyz clovek natankuje u naky ultrasrackovy pochybny pumpy, tak dejme tomu o trochu, ale ne o 2l.
A oleje, to je asi tak to samy v blede modrym. Motor ma predepsano 15W40, samozrejme taky jsem uvazoval o syntetice, zvlast kdyz si dokaze clovek sehnat oleje za dobry ceny, tak to k tomu svadi, ale nakonec po konzultaci s mnoha znalymi lidmi jsem dospel k nazoru, ze 10W40 tomu motoru musi stacit jako primereny luxus. Tak to furt nereste jaky oleje a kde kupovat, ja vam tu snad postavim sud s 10W40tkou kterou vyrabi pennzoil, akorat stoji asi tak o 30% min, vedle toho bednu s filtrama a racte si chodit s kanystrama. :lol: 8)
Jj, máš recht :P Já už mám jeden sud zamluvenej, příští měsíc mi ho přivezou, pak leťte pro kanystry :lol: :twisted:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 07. 04. 2004 15:38

Ace píše:Jj, máš recht :P Já už mám jeden sud zamluvenej, příští měsíc mi ho přivezou, pak leťte pro kanystry :lol: :twisted:
Ja ti dam mi kazit ksefty, este kvuli tobe budu muset zahajit akci ke kazdemu tretimu kanystru olejovy filtr zdarma :lol: :twisted: :lol: 8)

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 07. 04. 2004 15:46

hehe, jo pravda, ze kdyz oleje splnuji urcite normy tak v podstate rozdil mezi znackama je minimalni.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 07. 04. 2004 16:13

Feryt píše:hehe, jo pravda, ze kdyz oleje splnuji urcite normy tak v podstate rozdil mezi znackama je minimalni.
No vidis to jak jsi prokouk a zmoudrel, oproti tomu, kdyz si clovek projede tenhle thread zpet nahoru :wink:
Kdepak, vseho s mirou, na mazlickovi nesetrit, ale zase si moc nenechat tahat penize z kapes od vsemoznych vyrobcu naprosto uzasnych a jedinecnych vyrobku, ktere musite mit - zavolejte ihned, zdravi vas Horst Fuchs :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 07. 04. 2004 16:14

:)))))))))))))))))))))
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 04. 2004 18:10

Hoši hoši, sa z toho Shellu neposerte. Jak palivo, tak oleje. To že na F1 je nálepka Shell neznamená že rovnakú kvalitu dostávate aj vy, BTW monopost tých kilometrov veľa nevydrží. Do svojho starého služ. Mercedesu som lial Madit Turbo Plus, made in Slovnaft, do Ibizi detto, favoritu detto, Omegy detto. Všetky doteraz šlapú ako hodiny a idú jak divá sviňa. Kašlite na značku, berte olej podľa špecifikácie a je to.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 07. 04. 2004 18:35

Taky uz souhlasim.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 07. 04. 2004 22:22

Max-Max: A za kolik je ten Madit? Já beru od známého 10-litrový kanystr sudového Mobil1 10W40 a platím 1200,- Kč. :D
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 04. 2004 22:35

RedBaron píše:Max-Max: A za kolik je ten Madit? Já beru od známého 10-litrový kanystr sudového Mobil1 10W40 a platím 1200,- Kč. :D
No na pumpe s prirážkou cca 140/liter, sudový to tipujem tak na 90-110. Zo sudu som nikdy nebral, pretože ani tá cena na pumpe nie je šílená, tak som prdel na úsporu a furt kupoval na pumpe. Mimochodom, do Audi 80 vajce 1.8S som teraz nalial Texaco Engine, 15W/40 48 Sk/liter. :lol: Plný minerál, lebo klepe jak traktor.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 08. 04. 2004 05:00

48 SK to je dobrý 8) Za to kupuju volej do friťáku :D a jsem rád, že jsem levně pořídil a vy tam máte za ty prachy motorovej, kuurva.
K tomu tématu, co kdo leje do motoru. Myslím, že když je motor OK, tam mu plná syntetika nemůže ublížit- naopak.
Dával jsem plnou - 5w-40 před zimou, hlavně kvůli studeným startům. Jsem přesvědčen, že při třeba -18 bude určitě líp mazat 5w, jak 10w.
Teď tam asi zase hréknu 10w-40-možná.
To jak píše Francis, že když jsou někde vůle, třeba v ložiskách,..., tak to jsem poznal na vlastní kůži u jednoho z mých předchozích BMW. Při nízkejch otáčkách, třeba na volnoběh, když jsem točil volantem, tak poblikávalo mazání. Musel jsem to řešit hustším olejem- dobrej medík, ale trochu to myslím pomohlo.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 04. 2004 06:01

DAN píše:... třeba na volnoběh, když jsem točil volantem, tak poblikávalo mazání. Musel jsem to řešit hustším olejem- dobrej medík, ale trochu to myslím pomohlo.
Ňákej nesmysl, né? Čo má spoločné riadenie s tlakom oleja v motore? Mal si tam servo, že treba keď servo zabralo, tak na voľnobehu trochu ubralo z výkonu a klesli otáčky a teda aj výkon ol. čerpadla v motore?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 08. 04. 2004 06:53

Max-Max píše:
DAN píše:... třeba na volnoběh, když jsem točil volantem, tak poblikávalo mazání. Musel jsem to řešit hustším olejem- dobrej medík, ale trochu to myslím pomohlo.
Ňákej nesmysl, né? Čo má spoločné riadenie s tlakom oleja v motore? Mal si tam servo, že treba keď servo zabralo, tak na voľnobehu trochu ubralo z výkonu a klesli otáčky a teda aj výkon ol. čerpadla v motore?
Jednoduchý, měl jsem 520i E28 z 83 roku. Když jsem stál na místě, motor běžel na volnoběh a točil jsem volantem, servo zatěžovalo motor - klesly otáčky. (Třeba v e28 z 87 jsem měl servo, který s motorem "nehlo".)
A prostě, protože jsem měl v prdeli všechno okolo klikovky, tam to nedrželo tlak oleje(proto si myslím problikávala ta kontrolka), olej prochcával netěsnými místy(ložiska,..)(netěsnými vlivem fatálního opotřebení), místo aby se např. dostával tam kam má.
To byl olej 10w-40, dal jsem 15w-40 a bylo to trošku lepší. pak jsem to auto rozkopal, už mě sralo. :twisted: to bylo furt něco, ale jinak jsem ho měl docela rád. :D
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Mao
Příspěvky: 754
Registrován: 25. 02. 2003 16:30
Bydliště: Zmrdville

Příspěvek od Mao » 08. 04. 2004 08:43

luissa píše:
Blue Octane??? to je ten s oktanovým číslem 99 ne???? do těch našich motorů je to škoda peněz, žádnej pozitivní efekt to nemá, spíš naopak

No, já mám teď asi necelej tisíc kiláků po poměrně vetší GO motoru, tak pro motor jen to nejlepší. Nevím, ale pořád jsem nebyl moc spokojenej s kvalitou benzínu a s tímhle to docela jde, možná jen subjektivní pocit.
Problém je, že tohle palivo není pro naše motory zdaleka to nejlepší, v době kdy je konstruovali ještě takovejhle benzín na trhu ani nebyl a jsou dělaný na Natural 91 - 95....... takže ideál je V Power 95. Benzínem s takhle vysokým oktanovým číslem tomu motoru spíš škodíš
member of zewl crew

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 08. 04. 2004 09:01

2Mao: přesně tak, podpálíš si ventilový sedla, pokud na tom budeš jezdit často... :evil:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 08. 04. 2004 09:26

Ace píše:2Mao: přesně tak, podpálíš si ventilový sedla, pokud na tom budeš jezdit často... :evil:
To snad né ?
Byl jsem přesvědčenej, že uškodit nemůže A při nejmenším, že vyčistí palivovou soustavu., ventily od usazenin.
Jedno z hledisek: oktanový číslo musí bejt vysoký u motorů s vyšším kompresním poměrem. Taková 325 bez katu ta je spíš radši, že dostává kvalitní vitamínama nadopovanej nápoj. :twisted:
Slyšel jsem, ale taky názory, že je to házení perel sviním, že motory s Jet-tronikem, Motronikem nemaj šanci ocenit rozdíl.
Jináč jsme se dostali od olejů k palivu
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 08. 04. 2004 09:34

DAN píše:
Ace píše:2Mao: přesně tak, podpálíš si ventilový sedla, pokud na tom budeš jezdit často... :evil:
To snad né ?
Byl jsem přesvědčenej, že uškodit nemůže A při nejmenším, že vyčistí palivovou soustavu., ventily od usazenin.
Jedno z hledisek: oktanový číslo musí bejt vysoký u motorů s vyšším kompresním poměrem. Taková 325 bez katu ta je spíš radši, že dostává kvalitní vitamínama nadopovanej nápoj. :twisted:
Slyšel jsem, ale taky názory, že je to házení perel sviním, že motory s Jet-tronikem, Motronikem nemaj šanci ocenit rozdíl.
Jináč jsme se dostali od olejů k palivu
U V-Poweru se projevjej ty prisady, ty jsou opravdu dobry. Pod 10:1 nema cenu lejt vysokooktanovej benal. 325i bez KATu ma 9,7...takže když trosku poladis hlavu, pisty... :twisted:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 08. 04. 2004 09:35

když už jsme u toho paliva, vyhrabal jsem knihu jízd z ledna 2000, to jsem měl 320i a tankoval jsem schválně u různých benzinek-průměr Total-9,2l, Aral-9,2l, DEA-9,3l, OMW-9,4l, Benzina-9,6l, V Power-9,6l, Shell-9,6l, takže bych řek že v tom není rozdíl.

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 08. 04. 2004 09:38

a ještě květen 2000-318iS Globus-7,6l, Jet-7,7l, OMW-7,8l, Jet 98-8,3l,

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 08. 04. 2004 10:31

Jet 98 to sežralo víc než Jet 95 ? Slyšel jsem, že "lepší" benzín= menší spotřeba.
Jezdíš stejnou trasu ?
Jestli ne tak to srovnání není moc průkazný. :D ale jinak hezká statistická práce
BMW The Ultimate Driving Machine

Odpovědět