Už je to tady, nová Fabia: Tři dveře a 170 koní pro RS

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 01. 2006 01:44

je treba si uvedomit zakladni vec - na co to auto chci, a kolik ma to auto cenu ne pro mne, ale vzhledem ke konkurenci. Kdyz vemu temer poslepu jakyhokoliv japonce, nemce nebo francouze, dostanu temer stejny, ne-li vetsi vuz za stejne penize a se stejnyma vykonovyma parametrama. Srovnavate tady starou plecku e30 s podvozkama po smrti s novym autem. To je take jaksi uhozene. A at se na mne nikdo nezlobi, ale kdyz uz nekdo prohlasuje naftak za sportovni vuz, tak at se nejdriv posnazi ten chrochtomotor nak ztisit, pac to, co produkuji VW nafty neni jaksi nejtichsi zvuk v kabine.

A ja osobne mam zkusenost, ze moderni TDi, HDi a nevim co jeste motory maji velice vyrazne na 5 nebo 6 kvaltu upraven prevod aby nebylo mozno tocit motor do max. tocek, tudiz mi je maximalni kroutak v napr. 4000 nahovno kdyz na nejvyssi kvalt vytoci kara diky prevodum pouze 3600.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 09. 01. 2006 20:54

Max-Max píše:je treba si uvedomit zakladni vec - na co to auto chci, a kolik ma to auto cenu ne pro mne, ale vzhledem ke konkurenci. Kdyz vemu temer poslepu jakyhokoliv japonce, nemce nebo francouze, dostanu temer stejny, ne-li vetsi vuz za stejne penize a se stejnyma vykonovyma parametrama.
Ja kuprikladu hledam co nejmensi vuz s co nejvetsim vykonem (ani v jednom ohledu nemusim jit do extremu, kdyby me nekdo chtel chytat za slovo), takze me fabia rs docela oslovuje. Az se budou prodavat ojety za tretinu ceny novy, myslim ze to bude zajimava koupe.
Max-Max píše:A at se na mne nikdo nezlobi, ale kdyz uz nekdo prohlasuje naftak za sportovni vuz, tak at se nejdriv posnazi ten chrochtomotor nak ztisit, pac to, co produkuji VW nafty neni jaksi nejtichsi zvuk v kabine.
Proc zrovna na sportovnim aute ti vadi hlucnej motor? Kdejakej pitomec na tomhle foru si na auto schvalne pridela "ladenej" vejfuk, jen aby to delalo kraval. :D
Je pravda, ze PD neumoznuje zrovna optimalni rizeni prubehu vstriku, proto jsou ty motory hlucnejsi nez C-R, zato ale PD porad nabizi nejvetsi vstrikovaci tlaky (s novejsimi generacemi C-R uz se vyhoda trochu stira, C-R nakonec urcite zvitezi, ale PD jeste porad neni mrtve).
Max-Max píše:A ja osobne mam zkusenost, ze moderni TDi, HDi a nevim co jeste motory maji velice vyrazne na 5 nebo 6 kvaltu upraven prevod aby nebylo mozno tocit motor do max. tocek, tudiz mi je maximalni kroutak v napr. 4000 nahovno kdyz na nejvyssi kvalt vytoci kara diky prevodum pouze 3600.
Moc nechapu co tim chces rict, ale jednak vetsina modernich turbodieselu ma maximum tociveho momentu uz kolem 2000/min a jednak asi neni smysl sestikvaltu dosazeni maximalni rychlosti. Mne osobne je uplne jedno, jestli auto jede maximalne 200 nebo 300, ale zajima me, jak do tech 200 zrychluje.

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 09. 01. 2006 21:31

Hanis píše: :lol: Když jsem mu opověděl že na to abych jeho a jemu podobný mohl v klidu předjíždět koukal s otevřenou papulou a nedokázal to pochopit.
Ano tohle jsou hrdí majitelé škodovek, kterým mladoboleslavská propaganda vtlouká do palic že jejich výrobky jsou nejlepší :lol:
Hustě :roll:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 01. 2006 21:51

Boban píše:
Max-Max píše:je treba si uvedomit zakladni vec - na co to auto chci, a kolik ma to auto cenu ne pro mne, ale vzhledem ke konkurenci. Kdyz vemu temer poslepu jakyhokoliv japonce, nemce nebo francouze, dostanu temer stejny, ne-li vetsi vuz za stejne penize a se stejnyma vykonovyma parametrama.
Ja kuprikladu hledam co nejmensi vuz s co nejvetsim vykonem (ani v jednom ohledu nemusim jit do extremu, kdyby me nekdo chtel chytat za slovo), takze me fabia rs docela oslovuje. Az se budou prodavat ojety za tretinu ceny novy, myslim ze to bude zajimava koupe.
Ano, to je ten kamen urazu - za tretinu ceny jo, ale nezlob se, vyhodit min. pul mega za parodii na sportak, umim si predstavit i lepsi investici do beztak uz ztratoveho ukonu jakym je koupe auta. Fabie nemuze byt sportovni vuz, at se v Skodovce snazi jak chteji, jedina sportovni verze fabie je dle meho rallye special. Bobane, nechtej, abych ted zacal listovat v katalogech a hledal lepsi alternativu na ten VW sport paskvil.
Boban píše:
Max-Max píše:A at se na mne nikdo nezlobi, ale kdyz uz nekdo prohlasuje naftak za sportovni vuz, tak at se nejdriv posnazi ten chrochtomotor nak ztisit, pac to, co produkuji VW nafty neni jaksi nejtichsi zvuk v kabine.
Proc zrovna na sportovnim aute ti vadi hlucnej motor? Kdejakej pitomec na tomhle foru si na auto schvalne pridela "ladenej" vejfuk, jen aby to delalo kraval. :D
Je pravda, ze PD neumoznuje zrovna optimalni rizeni prubehu vstriku, proto jsou ty motory hlucnejsi nez C-R, zato ale PD porad nabizi nejvetsi vstrikovaci tlaky (s novejsimi generacemi C-R uz se vyhoda trochu stira, C-R nakonec urcite zvitezi, ale PD jeste porad neni mrtve).
Mluvim o studenem projevu, o projevu v kabine, i u zahrateho motoru, a pokud ho porovnam s konkurenci, ktera je schopna ze stejneho objemu vytocit stejny, neli vyssi vykon, za nekdy o dost levnejsi porizovaci cenu a troufam si rict, s vyssi prvotni kvalitou, opravdu nemam co resit. Ja napriklad mam seriovej vyfuk, jedinej rev kterej slysim je benzinovej vyfuk, naky tuning laufy mne opravdu neberou.
Boban píše:
Max-Max píše:A ja osobne mam zkusenost, ze moderni TDi, HDi a nevim co jeste motory maji velice vyrazne na 5 nebo 6 kvaltu upraven prevod aby nebylo mozno tocit motor do max. tocek, tudiz mi je maximalni kroutak v napr. 4000 nahovno kdyz na nejvyssi kvalt vytoci kara diky prevodum pouze 3600.
Moc nechapu co tim chces rict, ale jednak vetsina modernich turbodieselu ma maximum tociveho momentu uz kolem 2000/min a jednak asi neni smysl sestikvaltu dosazeni maximalni rychlosti. Mne osobne je uplne jedno, jestli auto jede maximalne 200 nebo 300, ale zajima me, jak do tech 200 zrychluje.
tohle opravuju, mas pravdu, mel sem na mysli udavany max. vykon v Ps, ne kroutak, v tom s tebou souhlasim. Ovsem stejne si stojim za tim, ze pokud mam vykonovou spicku v kW nekde, kde mne nepusti prevodovka, je zbytecne ohanet se vykonem, pac i Nm jsou s ponikama svazany. Nelze tocit maximum jen diky Nm. A mnohdy je zrychleni velice relativni dojem diky dobre vylazene prevodovce, ktera ovsem jaksi pak moc zatezuje motor kdyz tu karu nalozim lidma. To je napr. problem i francouzu.

Az dosud se bavime o RS v. 1, nekde sem cetl ze nova RS ma byt turbo benzin 1.4 biturbo, tak nevim.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Arnie

Příspěvek od Arnie » 09. 01. 2006 22:54

Max Max: 1) zrychleni neni relativni, je to pri dane rychlosti vzdy umerne dodavanemu vykonu/hmotnosti nehlede na rychlostnim stupni atd. 2) 6. rychlostni stupen je vetsinou jen pro pohodovou jizdu po dalnici (toci malo pri 130 nebo 150 a motor jede v optimu toc. momentu, tedy s priznivou spotrebou) a maximalni rychlost je dosahovana na 5. rychlostni stupen (trebas O2 2.0 TDI). 5-tikvalty v modernich turbokamnech se pri maximalce vetsinou naopak pretacej prez 4 000rpm a maximalni rychlost je tedy omezena kratkym prevodem. To kvuli tomu aby nebyly kvalty moc daleko od sebe.

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 09. 01. 2006 23:37

Ja uz tady nechci nejak moc rozdmychavat dalsi spory, ale docela seriozne by me zajimalo, jake jsou alternativy k fabii rs? Novy auta uz par let moc nesleduju, takze se na trhu zase tak dobre neorientuju. Spis by me zajimaly auta stary tak kolem 4 az 5 let. V podstate auto velikosti fabie, maximalne golfa, srovnatelne tuhosti kastle, podobneho nebo vetsiho vykonu a prijatelne spotreby (spotrebe fabie rs 1. generace se asi vyrovna maloco).
Porad tady pisete, ze tak blby a drahy auto jako fabie rs se jen tak nevidi, ale ja moc alternativ neznam.

Uživatelský avatar
Ghost82
Příspěvky: 373
Registrován: 05. 08. 2005 10:45
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ghost82 » 09. 01. 2006 23:52

"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve

Uživatelský avatar
Ghost82
Příspěvky: 373
Registrován: 05. 08. 2005 10:45
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ghost82 » 09. 01. 2006 23:53

A to tam nemam E36 posledni rocniky, treba 320i kupe nebo tak neco.
"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 10. 01. 2006 02:06

Boban píše:Ja uz tady nechci nejak moc rozdmychavat dalsi spory, ale docela seriozne by me zajimalo, jake jsou alternativy k fabii rs? Novy auta uz par let moc nesleduju, takze se na trhu zase tak dobre neorientuju. Spis by me zajimaly auta stary tak kolem 4 az 5 let. V podstate auto velikosti fabie, maximalne golfa, srovnatelne tuhosti kastle, podobneho nebo vetsiho vykonu a prijatelne spotreby (spotrebe fabie rs 1. generace se asi vyrovna maloco).
Porad tady pisete, ze tak blby a drahy auto jako fabie rs se jen tak nevidi, ale ja moc alternativ neznam.
honda civic 1.7 ditd nebo jak to ti ryzojedi znacej napriklad, ten moturek jede jako svine.

BMW 118d 90kW cca 22 200 euro, cennik a zakladni vybava zde

2 Ghost: e46 neni jaksi velikostni ekvivalent fabie
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 10. 01. 2006 02:19, celkem upraveno 1 x.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 10. 01. 2006 02:15

Arnie píše:Max Max: 1) zrychleni neni relativni, je to pri dane rychlosti vzdy umerne dodavanemu vykonu/hmotnosti nehlede na rychlostnim stupni atd. 2) 6. rychlostni stupen je vetsinou jen pro pohodovou jizdu po dalnici (toci malo pri 130 nebo 150 a motor jede v optimu toc. momentu, tedy s priznivou spotrebou) a maximalni rychlost je dosahovana na 5. rychlostni stupen (trebas O2 2.0 TDI). 5-tikvalty v modernich turbokamnech se pri maximalce vetsinou naopak pretacej prez 4 000rpm a maximalni rychlost je tedy omezena kratkym prevodem. To kvuli tomu aby nebyly kvalty moc daleko od sebe.
ty jses moc moudrej clovek :lol:

slovo relativni znamena ze napr to same zrychleni v jinem vozu dosahuje fabka neni az tak zavratne, a relativni diky prevodovce znamena, pokud bys to cet poradne, ze prazdna kara jede diky priznivym prevodovejm pomerum relativne zive, ale pokud ji nalozim lidma, ten priznivej prevodovej pomer se jaksi obraci proti autu.

ale mam dojem, ze otevirat tady oci neni jaksi moc ucinne. Tak at vam ty peklostroje od VW dobre jezdi a neserou se. Howgh.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Ghost82
Příspěvky: 373
Registrován: 05. 08. 2005 10:45
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ghost82 » 10. 01. 2006 08:13

E46 je sice trostu vetsi (ale S-klasse to taky neni), ale zakladni model je sportovnejsi nez Fabia RS, takze jako moznost to tu je taky.
"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve

Arnie

Příspěvek od Arnie » 10. 01. 2006 09:52

Prazdna kara jede zivejc protoze pri stejnym vykonu je vykon/hmotnost vyssi, nez s nalozenou karou. Odstupnovani kvaltu je dane tim, aby bylo mozne v celem rozsahu rychlosti vyuzivat "dostatecny" vykon. Nevim co povazujes za priznivej prevodovej pomer .....

ales.
Příspěvky: 652
Registrován: 04. 09. 2004 17:21
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od ales. » 10. 01. 2006 10:05

já bych hlavní rozdíl mezi koncernem VW(potažmo škodě) a BMW viděl v uplně jiným pojetí slova sportovní jízda a srovnávat auta uplně jinak koncepčně postavená je blbost.....jedinej seriovej sportovní předohrab kterej by u mě přicházel v uvahu je honda integra, pro mě slovo sport znamená zadní nahon a orchestr kterej se rozehraje po překročení 4tisíc, ostatní je nahražka toho slova. na cesty diesel(dobře odhlučněnej)dobrej, ale jen at marketing lidem tluče do hlavy, že diesel je nej at ted klidně audi na ukázku toho jak je diesel nejlepší vyhraje le mans, at lidi kupují jen diesly a na benzin serou, třeba pak jeho cena pujde dolu a m budem moct začít konečně pořádně jezdit :lol:
PS:nebrat smrtelně vážně at se tady zase nestrhne nějaká hádka....

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 10. 01. 2006 11:07

ales. píše:já bych hlavní rozdíl mezi koncernem VW(potažmo škodě) a BMW viděl v uplně jiným pojetí slova sportovní jízda a srovnávat auta uplně jinak koncepčně postavená je blbost.....
Jde o to, cemu rikas "sportovni jizda". S m3 si clovek asi "uzije" na dalnici nebo na silnici 1. tridy. Na silnicich 3. tridy a horsich, na kterych se vetsinou jezdi rally, je asi zabavnejsi ta fabie rs.
Jestli ti ta Valouskova jizda na videu nepripada dost "sportovni", tak uz nevim. Myslim, ze auto nemusi mit 200 koni, aby se s nim dalo jet rychle. Hodne lidi tady na foru tech 200 koni ma, ale v zatacce to tak jako Valousek nepodrzi ani jeden z nich.

ales.
Příspěvky: 652
Registrován: 04. 09. 2004 17:21
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od ales. » 10. 01. 2006 12:38

Boban píše:
ales. píše:já bych hlavní rozdíl mezi koncernem VW(potažmo škodě) a BMW viděl v uplně jiným pojetí slova sportovní jízda a srovnávat auta uplně jinak koncepčně postavená je blbost.....
Jde o to, cemu rikas "sportovni jizda". S m3 si clovek asi "uzije" na dalnici nebo na silnici 1. tridy. Na silnicich 3. tridy a horsich, na kterych se vetsinou jezdi rally, je asi zabavnejsi ta fabie rs.
Jestli ti ta Valouskova jizda na videu nepripada dost "sportovni", tak uz nevim. Myslim, ze auto nemusi mit 200 koni, aby se s nim dalo jet rychle. Hodne lidi tady na foru tech 200 koni ma, ale v zatacce to tak jako Valousek nepodrzi ani jeden z nich.
s každým autem bez ohledu na vykon se dá jet "sportovně", otázka je jak se to auto při te sportovní jízdě chová.to že to umí a má to najetý vubec nic nedokazuje. prostě jen svým uměním umí zamaskovat vrozene vady toho auta(což 99%majitelu toho auta neumí).
má osobní zkušenost s řidiči fabie rs je právě ta, že nato umí šlápnout jen na rovince a využít toho, že vrozená charakteristika dieslu to lehký auto vystřelí rychle vpřed ale tím to taky všechno končí...
jde o to že auto s předním nahonem v extremní situaci začne být díky vrozene vadě nedotáčivý a nic s tím už neuděláš prostě hra končí no a to je právě okamžik kdy nastupuje ke slovu zadní náhon a hra teprve začíná :twisted:
btw:m3 není auto na dálnici a na silnice 3 a horší třídy máme uplně jiný auta než je fabie rs:-)
nechci aby vyznělo že tady říkám že fabie rs je špatný auto to ne jen není sportovní a nikdy nebude.

Arnie

Příspěvek od Arnie » 10. 01. 2006 13:06

Tak to pozor - to ze ma auto predni nahon neznamena ze je nedotacivy :!: Stejne tak zadohrab nemusi bejt pretacivej. Napriklad novej Focus je pretacivej. Neco jinyho je nedotacivost pri seslapnutym plynu kdy predni naprava ztrati trakci. Sportovni vozy s prednim nahonem jsou umyslne kostruovany pretacive - plynem se pak da vuz korigovat (vytahnout ze smyku - majitele Koktavek si ovsem mysli ze se plynem vytahnou i z nedotaciveho :lol: ). Koncepce nedotacive auto a predni nahon je stejne spatna jako pretacivej (bez plynu) zadohrab.

ales.
Příspěvky: 652
Registrován: 04. 09. 2004 17:21
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od ales. » 10. 01. 2006 13:14

Arnie píše:Tak to pozor - to ze ma auto predni nahon neznamena ze je nedotacivy :!: Stejne tak zadohrab nemusi bejt pretacivej. Napriklad novej Focus je pretacivej. Neco jinyho je nedotacivost pri seslapnutym plynu kdy predni naprava ztrati trakci. Sportovni vozy s prednim nahonem jsou umyslne kostruovany pretacive - plynem se pak da vuz korigovat (vytahnout ze smyku - majitele Koktavek si ovsem mysli ze se plynem vytahnou i z nedotaciveho :lol: ). Koncepce nedotacive auto a predni nahon je stejne spatna jako pretacivej (bez plynu) zadohrab.
pravdu díš, ale zase je to jen kvuli tomu, že většina lidi by nevědělo co dělat, kdyby se nim to najednou začalo přetáčet, proto sou moderní auta takový jaký sou a proto mám taky rádši ty staršího data vyroby, kdy se nehledělo na bezpečnost ale na radost z jízdy.
s dnešníma autama se člověk už nepovozí, pokud teda nejsou přímo na sport dělana(no a to konkretně třeba ta fabie rs není)

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 10. 01. 2006 13:20

Tak já nechci rozpoutávat boje ale taky řeknu svuj názor

Video s Valouškem je opravdu solidní, vypadá to skvěle. Ten člověk to má v ruce. To auto by to tam ale na suchu neprojelo ani zpoloviny takhle. Jízdu kterou on předvedl je možný zajet z bmw na asfaltu, s fabií leda po střeše. Zatáhnout ruční brzdu v takový rychlosti na suchu by v tom autě znamenalo výjezd z první zatáčky, nezatáhnout ji a snažit se to přetočit v rychlosti odstředivou silou by znamenalo výjezd vozu ještě asi před zatáčkou :roll:

Co se týče třeba srovnání tak v týhle třídě je to stoprocentně
Ford Fiesta nebo Renault Clio, to jsou mnohem stabilnější podvozky už v serii
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

ales.
Příspěvky: 652
Registrován: 04. 09. 2004 17:21
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od ales. » 10. 01. 2006 14:31

adam320 píše:Tak já nechci rozpoutávat boje ale taky řeknu svuj názor

Video s Valouškem je opravdu solidní, vypadá to skvěle. Ten člověk to má v ruce. To auto by to tam ale na suchu neprojelo ani zpoloviny takhle. Jízdu kterou on předvedl je možný zajet z bmw na asfaltu, s fabií leda po střeše. Zatáhnout ruční brzdu v takový rychlosti na suchu by v tom autě znamenalo výjezd z první zatáčky, nezatáhnout ji a snažit se to přetočit v rychlosti odstředivou silou by znamenalo výjezd vozu ještě asi před zatáčkou :roll:

Co se týče třeba srovnání tak v týhle třídě je to stoprocentně
Ford Fiesta nebo Renault Clio, to jsou mnohem stabilnější podvozky už v serii
tak tak, navíc nebejt tech pneumatik co tam má nazutý, by jel tak poloviční rychlosti jestli vubec to, ale to vubec nesnižuje jeho umění před kterým smekám....jen tak mimochodem opět to není žadnej dukaz toho že je fabie rs dobrý nebo snad sportovní auto, protože tenhle člověk to prostě u mí a předvede ti to stejně dobře a možná i líp ve fabii 1.2,ktera je podstatně lehčí na předek...

Uživatelský avatar
Night.chimera
Příspěvky: 2639
Registrován: 12. 08. 2004 17:30
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Night.chimera » 10. 01. 2006 15:11

nevim ale zkusil bych proti fabii nasadit stary clio 2,0 Williams a videlo by se to mi prijde jako dobra konkurence pro fabku nebo honda CRX VTi a videlo by se kdo je sportovnejsi
520i E34 M50 pekne autoObrázek Obrázek
cekatel na novejsi BMW nebo mercedes benzin+lpg

Odpovědět