Budúcnost motorizmu.

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 15. 02. 2009 14:20

BMWHanz píše:a jakou napriklad? a jak bys to napriklad z pristavu nebo zeleznicni stanice dostal do toho obchodu jak uz tu nadhodil Bali. Nehlede na to ze kdyby CD dali normalni ceny za vlak tak by se to vozilo v vlakem, ale takhle je levnejsi si ten kamion rovnou koupit
Tak ještě jednou to zkusim :) Nechápu, proč se něco veze z Ostravy do Karlových Varů kamionem, když je možnej vlak. Nechápu, proč se něco z Poděbrad do Ústí nad Labem veze kamionem, když to jde po řece. Je to jen muj názor proboha, nedělejte z toho vědu. Podle mého tady máme poměrně velké řeky, které se vůbec nevyužívají. Je logický, že z nádraží se to nepoveze na rudlíku :roll:

Uživatelský avatar
Luter
Příspěvky: 1029
Registrován: 10. 10. 2003 15:58
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Luter » 15. 02. 2009 14:35

Pokud vím tak je někde u jižní ameriky v moři nějaké obrovské naleziště ropy...akorát problém byl že tam byl problém s tím kdo má na to nárok....samozřějmně že si ho nejvíc dělali amíci... :roll:
e36 2.0

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 15. 02. 2009 14:39

Tweety: podle me proto ze z podebrad do usti a z ostravy do varu se vozej kamiony dost malo, a kdyz uz jo tak maly nakladaky ktery rozvazej neco co se rozvazi po cely ceste ve vice mistech a druhak pro to ze vozit v dnesni dobe neco po ceskejch rekaćh je tak moc neekologicky a tak moc nemozny, protoze jak jsi rekl velky reky tak spis bych to videl jako velky potoky...pro nakladni lode kazdopadne :lol:
cili nejefektivnejsi a nejlevnejsi je vozit veci kamionem...u nas spociva problem v tom pres nas jezdej ty co vozej z nemecka do polska, z polska do rakouska a ze slovenska do nemecka, ukrajiny do francie apod....to je nas kamionovej problem, lezime uprostred vsech cest po evrope :wink:

jinak k tematu kamionu ajko takovejm, kamos dela jako povolani koordinatora kamionove dopravy a mozna byste se divili jak huste promysleny jsou vsechny kilometry kazdyho kamionu, jak jsou zefektivneny vsechny cesty a to tak ze zadnej kamion defacto nikdy nejede vice nez nekolik max. nekolik desitek kilometru nenalozenej, kdyz jsem to videl tak jsem taky cumel
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 15. 02. 2009 14:47

Peníze.... jak psal Vasa, je to byznys a sakramentsky dobrý... Kdo má ropu, má skoro všechno - dokud mu ji někdo jiný nesebere že :lol: .

Ropy je pořád dost.... jak dlouho ji těžíme? 150let? A ještě přes 50 let máme rezervu - vzhledem k tomu, že spotřeba ropy rychle roste to znamená, že jsme někde za polovinou zásob.... a ještě taky Rusko má velké zásoby, jenže zamrzlé na sibiři a těžba by byla drahá.

Takže já jsem v klidu.... až bude docházet ropa, budou první tanky na alternativní pohon.
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 15. 02. 2009 14:52

K tý nákladní dopravě:

Dráha je postupně likvidována.
Nyní se nachází ve stavu, kdy její dceřinná firma ČD-Cargo sama odmítá zakázky na přepravu např. velkého objemu sypkých hmot (písek, vápno, cement, uhlí, štěrk...).
Osobní drážní doprava byla vždy finančně tažena zisky z přepravy nákladů - nyní je nutno osobní dopravu hradit již čistě ze státní kasy, do do které ovšem opačným směrem od ČD-Cargo nic nepřitéká.

-
Hodně mi vadí, že nákladní vlak do Německa přes naší osadu projede již sotva jednou za týden, zato po dálnici se sune nepřetržitý proud kamionů - pravý pruh prakticky nelze použít.

Největší chyba je cca před 20 lety, kdy se místo modernizace dráhy na úroveň Rakouska, SRN a dalších kupoval ořechovej nábytek do kanclů atd., a v současný době je opravdu pozdě.

***
Někomu se možná strašně libí, že popojíždí krokem po Praze, suprově si to užívá s klimatizací hodiny někde v koloně.
Má třeba rád ty podělaný škatule s návěsem.

Já raději volnou cestu před sebou a klid od všelijakýho hmyzu, co hrká ze vsi, kde zrušili konzum, někam do supermarketu....

.

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 15. 02. 2009 14:59

adam320 píše:....
To je jedno... :) Neumím se nejspíš vyjádřit, proto končím diskuzi na toto téma :wink:

Uživatelský avatar
BMWHanz
Příspěvky: 1177
Registrován: 08. 10. 2008 16:03
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od BMWHanz » 15. 02. 2009 15:16

Tweety píše:
BMWHanz píše:a jakou napriklad? a jak bys to napriklad z pristavu nebo zeleznicni stanice dostal do toho obchodu jak uz tu nadhodil Bali. Nehlede na to ze kdyby CD dali normalni ceny za vlak tak by se to vozilo v vlakem, ale takhle je levnejsi si ten kamion rovnou koupit
Tak ještě jednou to zkusim :) Nechápu, proč se něco veze z Ostravy do Karlových Varů kamionem, když je možnej vlak. Nechápu, proč se něco z Poděbrad do Ústí nad Labem veze kamionem, když to jde po řece. Je to jen muj názor proboha, nedělejte z toho vědu. Podle mého tady máme poměrně velké řeky, které se vůbec nevyužívají. Je logický, že z nádraží se to nepoveze na rudlíku :roll:
Protoze kamionem to mas z mista nakladu na misto vylozeni. Nemusis to vozit na lod/vlak nebo cokoliv jinyho a pak to tam zas do KAMIONU preskladat. i ty lidi co to preskladavaj neco stoji, takze se jim to proste nevyplati

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 15. 02. 2009 17:07

BMWHanz píše:Protoze kamionem to mas z mista nakladu na misto vylozeni. Nemusis to vozit na lod/vlak nebo cokoliv jinyho a pak to tam zas do KAMIONU preskladat. i ty lidi co to preskladavaj neco stoji, takze se jim to proste nevyplati
Uz si videl kontajnerovy naves? :wink:

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Příspěvek od Marosh » 15. 02. 2009 18:36

Podepíšu se pod všechno, co píše Venca... po Praze a kolem Prahy už je auto úplně mrtvý, dá se to sice řešit motorkou, ale člověk aby myslel i za ostatní, neb na motorce mu fakt jde o život.

A když mám nějakou cestu ve volném čase, tak se snažim jezdit v noci. Naposled ke kamarádovi na chalupu do Lužických hor, nádherná cesta (ostatně kdo jel někdy z Phy do Sosnové, tak jí zná) - ovšem chce to vyrazit z Phy tak o půlnoci. Pak v pohodě za hoďku a půl až na místo.

Ta samá trasa odpoledne nebo v podvečer znamená mor snad na tři hodiny, v koloně spolu s rajčaty do Hypernovy v České Lípě a salámem do Lídlu v Novém Boru. Nerváky, co se snaží nahnat pár set metrů na celé trase (=předjet několik kamionů) za cenu riskování svého i vašeho života snad radši ani nezmiňuju.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 15. 02. 2009 19:07

Marosh píše:... po Praze a kolem Prahy už je auto úplně mrtvý,.
Jistě, je to hnus.
Ale horší je, že to všechno není nezbytný a je to navíc k hovnu.
---
Příklad:

Můj bývalý xindlzaměstnavatel "sehnal kšeft" na stavbě ASKO Štěrboholy.

Čtyři lidi, bydlící v západních Čechách museli denně čtyřma autama jezdit do Prahy, ovšem nejdřív do sídla podniku (Praha - Florenc), tam převzít nějaký krávoviny a pak dojet do EuroParku.
Nalítalo se denně v součtu na všechny auta asi 1000 km, tj. 5000 km za týden.

To vše kvůli natažení pár pitomejch kabelů na LAN.
Jen připomenu, že ty prachy za PHM pak zase někde někdo musí vyrazit z někoho jinýho (ceny bláblá služeb..).

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 15. 02. 2009 20:35

Marosh píše:Podepíšu se pod všechno, co píše Venca... po Praze a kolem Prahy už je auto úplně mrtvý, dá se to sice řešit motorkou, ale člověk aby myslel i za ostatní, neb na motorce mu fakt jde o život.

A když mám nějakou cestu ve volném čase, tak se snažim jezdit v noci. Naposled ke kamarádovi na chalupu do Lužických hor, nádherná cesta (ostatně kdo jel někdy z Phy do Sosnové, tak jí zná) - ovšem chce to vyrazit z Phy tak o půlnoci. Pak v pohodě za hoďku a půl až na místo.

Ta samá trasa odpoledne nebo v podvečer znamená mor snad na tři hodiny, v koloně spolu s rajčaty do Hypernovy v České Lípě a salámem do Lídlu v Novém Boru. Nerváky, co se snaží nahnat pár set metrů na celé trase (=předjet několik kamionů) za cenu riskování svého i vašeho života snad radši ani nezmiňuju.
Nový Bor - Praha, max hodinka za jakehokoliv provozu :wink: a s 50 kou obci a ne nejakou ohrozujici jizdou. Jenomt oc hce vedet kudyma, kd ekamiony moc nejsou no.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 15. 02. 2009 22:07

Späť k téme by sa nedalo? :lol:

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 15. 02. 2009 23:52

Vencu sem v zivote nevidel, ale mam ho fakt rad :D
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 15. 02. 2009 23:57

Ta kamionová doprava je opravdu děs. Že mají zvládnutou vytíženost je krásný, ale spousta cest je opravdu zbytečných. Stačí se mrknout na zásobovací sklady super- a hypermarketů. Zboží se tam sváží z celé republiky a následně se rozváží dál, část zboží se dostane zpět třeba za roh od místa, odkud vyjelo. A to vše kvůli evidenci a stupni zvládnutí logistiky.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 02. 2009 00:34

No co se týče původního tématu, tak k tomu řeknu jenom jediné - proto mám diesela :twisted:

Až nebude ropa, tak si založím plantáže s řepkou olejkou, pořídím nějaký větší lis a je to :D
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 02. 2009 00:49

az nebude ropa, budeme v prdeli, pac i takpove mydlo se dela z ropy, i analgetika maji v sobe ropnej derivat.... vse, komplet vse na co se podivate co vyslo z prumyslove casti sveta, potrebuje ropu, at uz jako surovinu, nebo jako palivo.

plne souhlasim s Vencou a presne chapu co mysli Tweety. Neni umeni schvalne pustit ke dnu zeleznici, jak se to po II. WW stalo v USA... problemem je, ze neexistuje zpusob, jak donutit lidi v spolecnostech zeleznic, aby preprava z Hamburku do Istanbulu byla stejne rychla a levnejsi nez kamionem. Propojeni by vyzadovalo usili a to se nikomu nechce, radsi se budou skrabat v prdeli namisto aby si vzali tabulky a vagon z Hmburku prepravili nejdrive pres DB, pak CD, pak treba MAV a pak turecko. Ne, to se nedaaaaaa.....

A navic, kdysi byl motorismus pojem,....clovek, co se umel stourat v autech, byl fachman. Dnes, kdyz se rekne ze si nekdo dela auto sam, si bud lidi zaklepoiu na celo nebo rovnou ho vyhlasi za socku, co nema na auto, ktere neni treba spravovat, byt to zdaleka neplati ani u novyho auta. Nebo vas rovnou zaradi do stada tuzeru a imbecilu co nemaj nic jinyho na praci nez zapalit gumy na parkplacu.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 16. 02. 2009 08:36

Míšánek píše:No co se týče původního tématu, tak k tomu řeknu jenom jediné - proto mám diesela :twisted:

Až nebude ropa, tak si založím plantáže s řepkou olejkou, pořídím nějaký větší lis a je to :D
A budeš orať s párom volov? :twisted:

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 16. 02. 2009 08:39

S tou zeleznicou s vami uplne suhlasim. Je to velmi efektivny sposob prepravy a pritom tak malo vyuzivany...a aj zeleny by s scasti prisli na svoje kedze vacsina trati je elektrifikovana

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 16. 02. 2009 10:01

stanco1 píše:S tou zeleznicou s vami uplne suhlasim. Je to velmi efektivny sposob prepravy a pritom tak malo vyuzivany...a aj zeleny by s scasti prisli na svoje kedze vacsina trati je elektrifikovana
no jenze ta elektrina se nekde brat taky musi...a za predpokladu ze treba jen polovinu kamionovy dopravy bychom nahradili elektrickou drahou nebude to mit pro zivotni prostredi mnohem horsi dopad?
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 16. 02. 2009 10:02

Max-Max píše:az nebude ropa, budeme v prdeli, pac i takpove mydlo se dela z ropy, i analgetika maji v sobe ropnej derivat.... vse, komplet vse na co se podivate co vyslo z prumyslove casti sveta, potrebuje ropu, at uz jako surovinu, nebo jako palivo.

plne souhlasim s Vencou a presne chapu co mysli Tweety. Neni umeni schvalne pustit ke dnu zeleznici, jak se to po II. WW stalo v USA... problemem je, ze neexistuje zpusob, jak donutit lidi v spolecnostech zeleznic, aby preprava z Hamburku do Istanbulu byla stejne rychla a levnejsi nez kamionem. Propojeni by vyzadovalo usili a to se nikomu nechce, radsi se budou skrabat v prdeli namisto aby si vzali tabulky a vagon z Hmburku prepravili nejdrive pres DB, pak CD, pak treba MAV a pak turecko. Ne, to se nedaaaaaa.....

A navic, kdysi byl motorismus pojem,....clovek, co se umel stourat v autech, byl fachman. Dnes, kdyz se rekne ze si nekdo dela auto sam, si bud lidi zaklepoiu na celo nebo rovnou ho vyhlasi za socku, co nema na auto, ktere neni treba spravovat, byt to zdaleka neplati ani u novyho auta. Nebo vas rovnou zaradi do stada tuzeru a imbecilu co nemaj nic jinyho na praci nez zapalit gumy na parkplacu.
Je to tak.

A já měl tu smůlu, že jsem zažil celý to období od plně fungující nákladní dopravy po dráze až do těchto dnů, kdy ČD-Cargo začalo vyhazovat své vlastní strojvedoucí, které před necelým rokem nabralo a SAMO odříká objednávky, přičemž si nakoupili mraky Octavií RS pro služební účely.
Mohl bych psát romány o tom, co který papaláš z ČSD/ČD spáchal a na jakou funkci se následně vyhrabal a kde v klidu působí dnes (ing. Fr. Nykles a pod.).
---

Ten pojem "motorismus" je dnes opravdu jinde; já sám už ho nepoužívám.

Vykrmenej stokilovej šestnáctiletej synáček místního zmrda tu lítá po lese i po sídlišti na čtyřkolce jak hovado, dělá vysloveně bordel a machruje. Řidičák nemá na nic - on by se totiž na dvou kolech neudržel.
Motorismus...?

Jen si vzpomenu, jak jsme jezdili od 15 let, a byly to třeba noční štreky Plzeň - Žatec a zpět, vraceli jsme se ve tři ráno a prakticky nikdy žádnej průser, jen pár menších oprav na cestě či nouzový dojetí s prasklou pružinkou v řadícím automatu s trvale zařazenou dvojkou...

.

Odpovědět