Myslím, že ta pokuta je hodně solidní a ty bysis měl uznat, že to byla tvoje chyba - prostě jsi pomalu předjížděl
Bouračka - rozhodnutí str. 8
Já si teď nejsem jistej (nemám správní právo rád) a nechce se mi podívat, ale jestli náhodou při rozporování rozhodnutí správního orgánu, princip fungující u soudu, že odvolací instance nemůže zhoršit postavení odvolatele (tj. nenapaří ti vyšší trest odnětí svobody, pokutu ap.), nefunguje.
Myslím, že ta pokuta je hodně solidní a ty bysis měl uznat, že to byla tvoje chyba - prostě jsi pomalu předjížděl
Myslím, že ta pokuta je hodně solidní a ty bysis měl uznat, že to byla tvoje chyba - prostě jsi pomalu předjížděl
No mam ale pocit že ses minimálně jednou zapoměl připoutat a vzal to kebulí dole o to zábradlímarlin píše:tady na tom trenazeru sem byl uz asi 3x. Vzdy se nekam prichomitnu, kde to majiFx píše: Besip kdysi dělal akci s takovou rampou, něco jako horská dráha to bylo... A nechali to rozjet na 36 km/h a potom se to zarazilo o konec dráhy. Dali nám podržet plyšového medvěda a nikdo ho neudržel.
.
E36 323i coupé
Ty buď rád, žes z toho křápu vylezl živej, nenabrals čelně strom jako spoustu jinejch, jak je dneska v módě a taky že jsi někoho nezabil jinýho.Mikka.M5 píše:Mám informace, který teda nejsou potvrzený, protože to bylo přes 2 známy, ale prej už rozhodli a pokuta 2 tis a žádny body a rozhodne bych se tam s nima chtel o tom hadat, jestli teda bude moznost, kdyz se odvolám. K soudu to rozhodne nepozenu, jen sem potreboval vedet jestli to nejde rovnou k nemu, kdyz se odvolam.
Zatim teda budu cekat na dopis ze spravnaku a potom se uvidi...
P.S.: body me netrápí, tohle by byly moje uplne prvni, kdybych nejaky dostal
Doporučuju zapomenout na hádání se o vině a soudy, vysolit co chtěj a jít se učit jezdit....
Přeju ti, aby sis naboural auto vinou nekoho jinyho a "vinik" v tom byl "nevinne"Venca píše:Ty buď rád, žes z toho křápu vylezl živej, nenabrals čelně strom jako spoustu jinejch, jak je dneska v módě a taky že jsi někoho nezabil jinýho.
Doporučuju zapomenout na hádání se o vině a soudy, vysolit co chtěj a jít se učit jezdit....
Nechapu proc moje auto nazýváš křápem
Určitě nemám tolik zkušeností jako ty, ale to neznamená, že jezdím jako hovado (za 4 roky žádná pokuta, žádný body...)
Pokud mi neco chceš jestě sdělit klidne po pm, tohle urcite nikoho nezajímá
e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy
V tomhle případě tu "vinu někoho jinýho" vidím pouze jako spolupůsobící okolnost.Mikka.M5 píše:Přeju ti, aby sis naboural auto vinou nekoho jinyho a "vinik" v tom byl "nevinne"![]()
Nechapu proc moje auto nazýváš křápem![]()
Určitě nemám tolik zkušeností jako ty, ale to neznamená, že jezdím jako hovado (za 4 roky žádná pokuta, žádný body...)![]()
Pokud mi neco chceš jestě sdělit klidne po pm, tohle urcite nikoho nezajímá
Řidič auta č.2 je s vysokou pravděpodobností trubka, asi chtěl předjíždět a nevěděl o tobě. Buď se nepodíval ani do zrcátka, nebo podíval a neviděl, protože jsi byl v jeho mrtvým úhlu.
Čili bezesporu vinu nese, on se dostatečně neujistil, zda může zahájit předjíždění.
Ovšem u tebe je to jasný - prováděl jsi náročnější manévr a nezvládl ho; když chceš předjíždět, musíš to umět a hlavně vědět, co může hrozit, tzn. předvídat.
To zřejmě neumíš - že může auto č.2 začít předjíždět, protože tě nevidí, tě nejspíš vůbec nenapadlo.
Navíc bys neskončil v poli tak daleko od silnice - tam vidím sakra dlouhou prodlevu v reakcích.
Takže buď rád, že tam stromy nejsou a tys z toho vylezl tak lacino.
Domnívám se, že ti chybí řádnej kus praxe v ovládání vozidel a jak jsem naznačil, i ta předvídavost...
.
Už jsem to tady psal, že sem předvídal, že druhý auto bude předjíždět hned po mě, proto sem dal blinkr dřív než bežně abych mel jistotu, že si mě všimne a pokud bych měl předvídat jak ty píšeš nesměl bych předjíždět víc aut najednou, aby mi tam nahodou někdo nevjel. A v poli jsem skončil cca 70m a v tu chvíli mi přišlo logičtější to nechat jet trochu dál, než se tam beznadějně zahrabat bržděním. Nebo mám podle tebe odevzdat řidičák, že sem tu situaci nezvládl uplně perfektně?Venca píše:Ovšem u tebe je to jasný - prováděl jsi náročnější manévr a nezvládl ho; když chceš předjíždět, musíš to umět a hlavně vědět, co může hrozit, tzn. předvídat.
To zřejmě neumíš - že může auto č.2 začít předjíždět, protože tě nevidí, tě nejspíš vůbec nenapadlo.
Navíc bys neskončil v poli tak daleko od silnice - tam vidím sakra dlouhou prodlevu v reakcích.
P.S.: pokud máš blbou náladu a chceš do někoho rejpat, skus to na www.xchat.cz
e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy
No jo, "...dal blinkr dřív..." - ovšem to je něco jinýho, než ta skutečná předvídavost.Mikka.M5 píše:Už jsem to tady psal, že sem předvídal, že druhý auto bude předjíždět hned po mě, proto sem dal blinkr dřív než bežně abych mel jistotu, že si mě všimne a pokud bych měl předvídat jak ty píšeš nesměl bych předjíždět víc aut najednou, aby mi tam nahodou někdo nevjel. A v poli jsem skončil cca 70m a v tu chvíli mi přišlo logičtější to nechat jet trochu dál, než se tam beznadějně zahrabat bržděním. Nebo mám podle tebe odevzdat řidičák, že sem tu situaci nezvládl uplně perfektně?
Pročpak asi řidič auta č.2 zahájilo manévr?
Protože nevěděl o autě č.3.
A nevěděl o něm s vysokou pravděpodobností proto, že ho neviděl v zrcátku.
Asfalt jsi opustil cca 100 metrů od začátku rovinky, tedy zhruba 5 vteřin po projetí zatáčky.
Celá rovná část silnice část má kolem 750m, ve 2/3 se trochu lomí vlevo. Od zatáčky na prvních 400 m je vidět, dost prostoru pro předjetí, pokud nic není proti.
Šířka samotný vozovky je 5,5 - 6 metru, je to silnice II. třídy, poměrně úzká, i když má středovou čáru i krajnice vyznačený.
Okraje můžou bejt zvlněný.
Tam bych si sakra dal pozor na to, aby ten přede mnou věděl, že předjíždím, takže ne jen nějakej "blinkr včas", ale správný vyjetí do protisměru - aby o mně VĚDĚL...
Mimochodem, trochu rozpory ve výpovědi tam u tebe taky vidím....
* * *
Netvrdím, že bys měl odevzdat řidičák, ale určitě bys neměl provádět manévr, když ho neumíš zvládnout.
Učený z nebe nepadaj, takže se zdokonaluj v předvídání.
Třeba tak, že uvidíš v každým kolem sebe na silnici potenciální nebezpečí....
.
- Tweety
- Příspěvky: 6122
- Registrován: 16. 07. 2004 17:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Nechci se do toho moc rejpat a někoho tu hanit, nicméně i z pohledu nehodáře musim dát za pravdu Vencovi. Netvrdím, že tam nebyla spoluvina, nicméně to už není tvůj problém. Pokud máš tendenci se v tom nějak rejpat, jako že ty za to pikáš a on nikoliv, řeší se to jinak. Nicméně pokud mám hodnotit pouze tvůj případ, jsi jasně taktéž na vině...ať chceš nebo ne, ale poviností řidiče je i předvídat. Možná víš pro příště, že to do auta č. 2 máš prásknout. Dle míry a místě poškození vozidel by bylo jasně zřejmé, kdo pochybil. Nyní už z kolejí je jasně vidět, kdo je hlavně na vině. Netvrď že bylo rozumější nebrzdit, brzdění je v takové situaci instinkt
Asi bych to neformuloval prásknout, ale jaksi mu spíš neuhnout (na ten okraj vozovky..)Tweety píše:.... Možná víš pro příště, že to do auta č. 2 máš prásknout. Dle míry a místě poškození vozidel by bylo jasně zřejmé, kdo pochybil.
A to je právě ten okraj vozovky, co bejvá často zvlněnej - ne každý si dostatečně uvědomuje CO takovej okraj způsobí...
Řidič druhýho auta mě asi 500m předtím předjížděl, takže nechápu proč začal předjíždět, když mě neviděl v zrcátku a vedel, že tam nekde musim bejt? Asi se nepodíval do zrcátkaVenca píše:Pročpak asi řidič auta č.2 zahájilo manévr?
Protože nevěděl o autě č.3.
A nevěděl o něm s vysokou pravděpodobností proto, že ho neviděl v zrcátku.
Asfalt jsi opustil cca 100 metrů od začátku rovinky, tedy zhruba 5 vteřin po projetí zatáčky.
Celá rovná část silnice část má kolem 750m, ve 2/3 se trochu lomí vlevo. Od zatáčky na prvních 400 m je vidět, dost prostoru pro předjetí, pokud nic není proti.
Šířka samotný vozovky je 5,5 - 6 metru, je to silnice II. třídy, poměrně úzká, i když má středovou čáru i krajnice vyznačený.
Okraje můžou bejt zvlněný.
Tam bych si sakra dal pozor na to, aby ten přede mnou věděl, že předjíždím, takže ne jen nějakej "blinkr včas", ale správný vyjetí do protisměru - aby o mně VĚDĚL...
Mimochodem, trochu rozpory ve výpovědi tam u tebe taky vidím....
* * *
Netvrdím, že bys měl odevzdat řidičák, ale určitě bys neměl provádět manévr, když ho neumíš zvládnout.
Učený z nebe nepadaj, takže se zdokonaluj v předvídání.
Třeba tak, že uvidíš v každým kolem sebe na silnici potenciální nebezpečí....
.
A jak si prisel na to, že nemám předjíždět, když na to nemám? Nebo nejaký meřítko podle kterýho poznám, že na to nemám? Tuhle silnici dobře znám a zrovna na tomhle místě jsem XY krát předjízděl bezproblemu kamiony.
Potom by mě zajímalo jak se správně vjíždí do protismeru, aby si me vsimnul? Nejezdím nalepenej metr za autem, takže v protismeru jsem byl dostatečně předtím než jsem ho začal předjíždět.
Na předjetí je tam 400m, potom je horizont, takze nevidiím duvod proc nezacít predjízdet kdyz je dost místa.
Potom by me docela zajimaly ty rozpory v moji vypovedi?
Jestli mluvíš o tech kolejích na fotce v souvislosti s vinou, tak to mi hlava moc nebere. Proste v tu chvili jsem pred sebou nevidel zadnou prekazku a nechtel jsem se tam zahrabat pripadne nejak pretocit kvuli brzdeniTweety píše:Nyní už z kolejí je jasně vidět, kdo je hlavně na vině. Netvrď že bylo rozumější nebrzdit, brzdění je v takové situaci instinkt
e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy
Aha.Mikka.M5 píše:Řidič druhýho auta mě asi 500m předtím předjížděl, takže nechápu proč začal předjíždět, když mě neviděl v zrcátku a vedel, že tam nekde musim bejt? Asi se nepodíval do zrcátkaPřed tím esíčkěm jsem byl ja druhej a felicie třetí - nechtěl jsem zbytečně zrychlovat a brzdit před zatáčkou abych předjel první auto, když vím, že lepší příležitost k předjetí budu mít o par set metru později - jezdím co nejplynuleji)
A jak si prisel na to, že nemám předjíždět, když na to nemám? Nebo nejaký meřítko podle kterýho poznám, že na to nemám? Tuhle silnici dobře znám a zrovna na tomhle místě jsem XY krát předjízděl bezproblemu kamiony.
Potom by mě zajímalo jak se správně vjíždí do protismeru, aby si me vsimnul? Nejezdím nalepenej metr za autem, takže v protismeru jsem byl dostatečně předtím než jsem ho začal předjíždět.
Na předjetí je tam 400m, potom je horizont, takze nevidiím duvod proc nezacít predjízdet kdyz je dost místa.
Potom by me docela zajimaly ty rozpory v moji vypovedi?![]()
Takže o tobě vědět musel.
V každým případě bych si na něj dal většího bacha - už kvůli tomu jeho předjetí před zatáčkou.
Čili bych asi vyčkal toho momentu, kdy on bude v počátku pozice vhodný pro předjetí auta č.1 a jak se zachová, když tak moc pospíchal.
To je právě to, proč bych ho nechal - tuším, že je to "chvátálek".. (zase ta předvídavost).
To najetí do protisměru - ano, to jsem vytáhl schválně - dát mu najevo zřetelně už samotným způsobem jízdy, že budu předjíždět, nejen blinkrem.
Ovšem pokud o tobě věděl, pak tady zase vidím o něco větší podíl jeho viny.
Přesto s tímhle vším musíš počítat - jak říkám - vidět nebezpečí ve všech okolo.
Ten rozpor:
1.
"... mi řekli, že sem musel jet dost rychle, když jsem skončil 200m v poli, ale to je tím, že sem byl v šoku a na prázdným rovným poli sem nebrzdil..."
2.
"... A v poli jsem skončil cca 70m a v tu chvíli mi přišlo logičtější to nechat jet trochu dál, než se tam beznadějně zahrabat bržděním..."
Ale to je už celkem fuk.
- - -
Já sám se předjíždění raději vyhýbám, pokud to není nutné.
Dobře vím, proč...
Tech 200m jsem odhadnul podle fotky, ktera dost klamala, na miste jsem se tim nejak nezabejval, potom jsem si to pres mapy.cz priblizne zmeril a vyslo tech 70m. Policajti tusim nerikali nejaky konkretnejsi cislo, jen ze jsem musel jet dost rychle. A bylo mi jasny ze to je nejakej chvatalek, proto sem dal ten blinkr driv, vic me nenapadlo jak mu to dat vedet ze predjizdim. Tohle bylo predposledni místo, kde sem mohl předjet to první auto, protože potom je sedumdesatka s plnou carou na silnici kde vetsina jezdi aspon 100 (ja o trochu mín:) ) nechtel sem se tam tahnout za tim dedem sedesatkou.
Mimochodem, ten co me vytlacil byl dvacetiletej kluk (automechanik) a chvatal k bouracce o par km dal nekoho odtahnout.
Mimochodem, ten co me vytlacil byl dvacetiletej kluk (automechanik) a chvatal k bouracce o par km dal nekoho odtahnout.
e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy
hned bych ti chtěl říct, že tě chápu a určitě máš kus pravdy, ale od začátku sem si říkal, že to nemužeš uhrát...nejsem profesional jako někteří, kteří ti to mimochodem vysvětlili moc pěkně, ale něco už sem zažil a at je to jak je to,mladej kluk v obsazeným BMW jeho vrstevníkama není dobrá vizitka k nějakýmu vyjednávání a pokud jdeš do sporu je potřeba s tím počítat(již zminovana předvídavost:-))...Mikka.M5 píše:Tech 200m jsem odhadnul podle fotky, ktera dost klamala, na miste jsem se tim nejak nezabejval, potom jsem si to pres mapy.cz priblizne zmeril a vyslo tech 70m. Policajti tusim nerikali nejaky konkretnejsi cislo, jen ze jsem musel jet dost rychle. A bylo mi jasny ze to je nejakej chvatalek, proto sem dal ten blinkr driv, vic me nenapadlo jak mu to dat vedet ze predjizdim. Tohle bylo predposledni místo, kde sem mohl předjet to první auto, protože potom je sedumdesatka s plnou carou na silnici kde vetsina jezdi aspon 100 (ja o trochu mín:) ) nechtel sem se tam tahnout za tim dedem sedesatkou.
nicnemě at se vrátim na začátek...až ted na konci to z tebe vylezlo...sešli se dva co spěchali...dopadlo to jak to dopadlo-blbá smula, ale nikomu se nic nestalo, takže žadna tragedie a vlastně štastí:-)
co jsi dostal bych bral jako dobrou zpravu, dostat to nějakej kreten co by ses mu mohl znelíbit, mohlo to dle toho všeho dopadnout huž.
Tak by se mi hodila další rada, už přišlo rozhodnutí ze správního řízení a to takovy, že nic nevyřešili a nikomu nedali vinu a já mám s proplacením škody od pojišťovny smůlu.
Tady teda stručný shrnutí toho co se stalo:
Jeli jsme 3 auta za sebou, já jako 3. a rozhodl jsem se obě auta předjet, řidič 2. auta mě asi přehlídl a začal předjíždět taky, když jsem byl zhruba vedle nej, pokusil jsem se mu vyhnout na kraj co to slo, ale k mojí smůle jsem na krajnici dostal smyk a následně jsem dostal druhej smyk, kdy jsem to bouchl bokem do 1. auta.
Moje chyba byla, že jsme mu neměl uhejbat a měl jsem nechat do sebe bouchnout, ale to sem si v tý situaci neuvědomil. Protože na jeho autě nebyla žádná škoda je problematický dokazování. Já mám 2 svědky co se mnou jeli v autě a vypovídaly proti němu přesně jak se to stalo a k mojí další smůle tam odněkud přiběhl kámoš viníka než přijeli policajti a samozřejmě se domluvili jako, že to všechno viděl a vypovídal co nebyla pravda.
Ve výpovědi jeho svědek uvedl, že se znají ze střední školy (je mu 19 nebo 20 let), viník uvedl, že se zná se svědkem jen proto, že bydlí v malým městě, kde zná každej každýho - tady je jasně vidět jak chtěl viník skrýt, že se dobře znají.
A to nejlepší nakonec, už jsem se smířil s tím, že mám smůlu a opravu si zaplatím sám jako trest za né příliš dobrou reakci, ale dozvěděl jsem se, že VINÍK ŘÍDIL, KDYŽ MĚL ZÁKAZ ŘÍZENÍ - měl ho teprve 2 dny tak ridičák měl ještě u sebe.
A teď otázka na vás: Má smysl se odvolat, když je prokázáni viny viníka problematický, ale řídil, když měl zákaz řízení?
Tady teda stručný shrnutí toho co se stalo:
Jeli jsme 3 auta za sebou, já jako 3. a rozhodl jsem se obě auta předjet, řidič 2. auta mě asi přehlídl a začal předjíždět taky, když jsem byl zhruba vedle nej, pokusil jsem se mu vyhnout na kraj co to slo, ale k mojí smůle jsem na krajnici dostal smyk a následně jsem dostal druhej smyk, kdy jsem to bouchl bokem do 1. auta.
Moje chyba byla, že jsme mu neměl uhejbat a měl jsem nechat do sebe bouchnout, ale to sem si v tý situaci neuvědomil. Protože na jeho autě nebyla žádná škoda je problematický dokazování. Já mám 2 svědky co se mnou jeli v autě a vypovídaly proti němu přesně jak se to stalo a k mojí další smůle tam odněkud přiběhl kámoš viníka než přijeli policajti a samozřejmě se domluvili jako, že to všechno viděl a vypovídal co nebyla pravda.
Ve výpovědi jeho svědek uvedl, že se znají ze střední školy (je mu 19 nebo 20 let), viník uvedl, že se zná se svědkem jen proto, že bydlí v malým městě, kde zná každej každýho - tady je jasně vidět jak chtěl viník skrýt, že se dobře znají.
A to nejlepší nakonec, už jsem se smířil s tím, že mám smůlu a opravu si zaplatím sám jako trest za né příliš dobrou reakci, ale dozvěděl jsem se, že VINÍK ŘÍDIL, KDYŽ MĚL ZÁKAZ ŘÍZENÍ - měl ho teprve 2 dny tak ridičák měl ještě u sebe.
A teď otázka na vás: Má smysl se odvolat, když je prokázáni viny viníka problematický, ale řídil, když měl zákaz řízení?
e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy
nejdřív napíšeš, že nikomu vinu za nehodu nedaly a pak že Viník měl zákaz řízení....? tak jaks to teda myslel?
To že má někdo zákaz řízení něco znamená až když o tom sám ví (je srozuměn úřadem a odevzdá ŘP)..
To že má někdo zákaz řízení něco znamená až když o tom sám ví (je srozuměn úřadem a odevzdá ŘP)..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
Mikka: Pokud máš v dopise uvedeno, že nebyly zjištěny skutečnosti vedoucí k postihu jednoho nebo druhého, tj. že je případ odložen, doporučuji i tak zajít na pojišťovnu toho, kdo je v dopise z PČR uveden jako protistrana. V případě mé nehody to dopadlo takto a pojišťovna potom postupovala jako v případě viny 50%. Tedy že ti spočítají škodu, odečtou amortizaci a z výsledné částky dostaneš polovinu. Na to samé by měl mít nárok i ten druhý.
E39 535i sedan
Tak z mýho pohledu je viník jasnej, proto písu viník, ale správní úřad nedal vinu nikomu, ale o to tu nejde, jde o to, jestli mám šanci, když se odvolám, že mu dají vinu, když řídil při zákazu řízení o kterým veděl 2 dny, ale řidičák měl ještě u sebe a tím pádem tam neměl co dělat, když už se mu nedá dokázat vina.budha píše:nejdřív napíšeš, že nikomu vinu za nehodu nedaly a pak že Viník měl zákaz řízení....? tak jaks to teda myslel?
To že má někdo zákaz řízení něco znamená až když o tom sám ví (je srozuměn úřadem a odevzdá ŘP)..
Fx: tak tuhle možnost každopádně prověřim, dík
e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy
za prvý musí prokazatelné, že byl s uložením zákazu řízení srozuměn..(převzatá a podepsaná obsílka atd..) a za druhý účast na nehodě by byla maximálně přitěžující okolnost při řešení toho zákazu....
a i kdyby byl viníkem nehody uznán on, bude se to řešit odděleně..(správní řízení - pokuta, další zákaz a trestní řízení - maření výkonu...)
a i kdyby byl viníkem nehody uznán on, bude se to řešit odděleně..(správní řízení - pokuta, další zákaz a trestní řízení - maření výkonu...)
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
ja do toho nemam absolutne co mluvit, naprosto te chapu, je to k vsteku, prisel si tomu trochu jak slepej k houslim, i kdyz asi si taky mohl udelat bambilion veci aby jsi tomu zabranil. ae souhlasim jiz s nekolika nazory tady. nech to bejt, vem co ti daji, sparv karu a jezdi dal a nestourej do toho. tady mas minimalni sanci na uspech
a 