unavený motor
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
unavený motor
Znáte to - člověk si koupí ojeté auto sedne do něj a je tzv "mrtvé" - zhodnotí to tedy tím že to kupoval od dědy který s tím jezdil jak pos..ný...
a teď námět k diskuzi - čím to čistě fyzikálně může být způsobeno že motor který se nevytáčí a jezdi se s ním celou dobu na hranici volnobehu a nebo jinou "kloboukovskou"jízdou jede hůře než motor který se čas od času "protáhne" a vytočí se do vyšších otáček?
a teď námět k diskuzi - čím to čistě fyzikálně může být způsobeno že motor který se nevytáčí a jezdi se s ním celou dobu na hranici volnobehu a nebo jinou "kloboukovskou"jízdou jede hůře než motor který se čas od času "protáhne" a vytočí se do vyšších otáček?
U dieselu samozřejmě zanesení sazema. Když se jezdí okolo dvou tisíc ot./min. tak se ty saze pořádně nevyfouknou no a když tomu člověk pak po nějaké době pořádně naloží, tak bych ti přál vidět, co z toho výfuku vyletí
Kolikrát ještě létají jiskry z výfuku, pak to vypadá docela efektně
Vyzkoušeno 



No smoke, no fun...


- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
taktéž bych se přiklonil k tomu to názoru,že za to může zakarbonovánícurich píše:dle mého názoru zanešeností systému ... to co se ti spálí jenom při vyšších teplotách, které logicky vznikají při vyšších otáčkách motoru


Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
andilek píše:Ten Dým IgnorujFusion píše:?![]()
![]()
![]()



Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
- jackson8800
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10. 11. 2009 21:23
Navíc motor musí dost trpět už jen díky tomu, že děda nevyužívá provozních otáček mezi bodem nejvyššího krouťáku a výkonu,takže motor za ty léta musí být dost utahanej protože pořád jede pod velkou zátěží.
Naposledy upravil(a) jackson8800 dne 18. 01. 2010 18:43, celkem upraveno 1 x.

- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
no právě o tom - co to vlastně fyzikálně je to utahanej? - co konkrétně je pod velkou zátěží a co se s danou součástí děje že je pak špatna?jackson8800 píše:Navíc motor musí dost trpět už jen díky tomu, že děda nevyužívá provozních otáček mezi bodem nejvyššího krouťáku a výkonu,takže motor za ty léta musí být dost utahanej protože pořád jede pod velkou zátěží.
Něco na té ř.j. bude, kamoš co měl M5 E34 tak mi říkal, že jednotka si zvyká na to jak jezdíš, že podle dlouhodobého způsobu jízdy se upravuje, údajně o tom byla i zmínka v origo příručce k autu. Něco jako že když neuvyužívaš potencial motoru, tak nepatrně sníží max. výkon. Nevím jak je to ve skutečnosti.
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
- jackson8800
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10. 11. 2009 21:23
Tak myslím,že toho bude víc prostě jedno k druhýmu..jednak bude nasračku zanesenej jak už to tady padlo a části který budou nejvíc trpět budou hlavně hřídele a spojka na tom taky nebude nejlíp...myslím,že klika bude mít taky dost co dělat aby to "utáhla" Navíc při nízkých otáčkách se většinou fláká čerpadlo,takže motor moc dobře nemaže..Zrovna před nedávnem jsem jel se známou ,má asi 2 měsíce nejnovější oktávku 1.6 MPI a řadí nekecám tak 1900-2200 rpm,výš sem ji neviděl zařadit a když sem ji říkal kde má řadit, tak mi řekla ať se ji neseru do řízení,že chce aby jí to auto vydželo a že s ním nebude závodit
Myslím,že provozní otáčky motoru by měli být hlavním faktorem při řízení auta,taky nechápu borce co točí motor do 7000 rpm když nejvyšší výkon mají při 5800 rpm..dál už jen roste spotřeba a motor dostává čočku..

Naposledy upravil(a) jackson8800 dne 19. 01. 2010 16:47, celkem upraveno 1 x.

Jooo!!! Tak toto už je jiná liga, tady proběhl čiptuningkouBaMW píše:myslim ze mluvil o tomhlecurich píše:přesně o tomhle mišánek mluvilFusion píše:?![]()
![]()

Prostě jak diesel pořádně nehulí, tak to neni diesel

Ta oktávka o pár příspěvků výše spíš už spaluje olej soudě podle toho dýmu

No smoke, no fun...


- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
tak to nechapu proc to teda fabrika nedala omezovac na 5800 ale na 7000jackson8800 píše:,taky nechápu borce co točí motor do 7000 rpm když nejvyšší výkon mají při 5800 rpm..dál už jen roste spotřeba a motor dostává čočku..



Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
- jackson8800
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10. 11. 2009 21:23
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
tak jo tak pak dáme čáru na bigu 
to že klesá výkon ale rostou točky ale neznamená že auto nezrychluje... dedukcí

to že klesá výkon ale rostou točky ale neznamená že auto nezrychluje... dedukcí

Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
- Adam Lipský
- Příspěvky: 141
- Registrován: 01. 07. 2007 20:31
- Bydliště: Týn n/Vlt.
Tak především je nutné motor správně zaběhnout. Záběh rozhoduje o charakteru motoru po celou dobu jeho zbývajícího života. Při záběhu se vzájemně přizpůsobují troucí se povrchy (např. ložiska). K tomu, aby ložisko fungovalo, musí se mazat a maže se právě tím, že se otáčí. Je k tomu uzpůsobeno od výrobce, který počítá s určitými provozními otáčkami a tlakem oleje. Při extrémním podtáčení dochází k vytlačpvání oleje z kluzných částí, které pak jedou nasucho a mají zvýšený otěr. Také pístní skupina se musí správně zajet, jinak ten motor už nikdy k ničemu nebude.
Dle kvality zaběhnutí rozeznáváme tři druhy motorů:
1. Zajeté na rychlo,
2. Zajeté na pomalo,
3. Zajeté blbě.
Ad.1 Tohoto zajetí docílíme, když po prvních 10 000 km života motoru tento začneme vytáčet, naplno využívat výkonu a t. momentu. Auto je hlučnější a má svou spotřebu oleje; tento musí být kvalitní a často měněn. Uvnitř bývá motor čistý. Spotřeba paliva je spíše vyšší. Končící životnost se projevuje zvyšující se spotřebou oleje a pak náhlou smrtí; do té doby jede auto stále hodně slušně. (Typicky 318is.)
Ad. 2. Zajetí na pomalo je žádané u hlavně u nákladních vozů a velkých dieselů. Motor se vůbec nevytáčí (viz výše uvedená Oktávka). Auto je tišší, olej ani horší kvality moc nežere, je úsporné, táhne od nízkých otáček (jinde vlastně vůbec ne). Také dlouho vydrží. Takto zajetý motor se nikdy nesmí převychovávat na rychlo, okamžitě odejde. Končící životnost se projevuje slábnutím, spotřebou paliva ani oleje moc ne. (Typicky 325e a důvod jejich smrti po přestavbu na ostrou etu; žádná měkká klika apod.)
Ad. 3. Kdo okamžitě od výroby jezdí dravě, vytáčí motor za studena a nevhodně řadí, tomu se zničí vnitřní povrchy v motoru. Auto se projevuje zcela jinak studené a teplé (např. se za tepla vůbec nevytáčí), mění se zvuky z motoru (klepání), spotřeba paliva a oleje kolísá v neuvěřitelných mezích. Vozy některých výrobců v tomto stavu nefungují dlouho, u BMW je však velká pravděpodobnost, že takový vůz se bude ještě dlouho hýbat. (Typicky motocyklové motory; kdopak měl lacinou Jawu 350 z druhé ruky, třesoucí se jak drahý pes?)
Dle kvality zaběhnutí rozeznáváme tři druhy motorů:
1. Zajeté na rychlo,
2. Zajeté na pomalo,
3. Zajeté blbě.
Ad.1 Tohoto zajetí docílíme, když po prvních 10 000 km života motoru tento začneme vytáčet, naplno využívat výkonu a t. momentu. Auto je hlučnější a má svou spotřebu oleje; tento musí být kvalitní a často měněn. Uvnitř bývá motor čistý. Spotřeba paliva je spíše vyšší. Končící životnost se projevuje zvyšující se spotřebou oleje a pak náhlou smrtí; do té doby jede auto stále hodně slušně. (Typicky 318is.)
Ad. 2. Zajetí na pomalo je žádané u hlavně u nákladních vozů a velkých dieselů. Motor se vůbec nevytáčí (viz výše uvedená Oktávka). Auto je tišší, olej ani horší kvality moc nežere, je úsporné, táhne od nízkých otáček (jinde vlastně vůbec ne). Také dlouho vydrží. Takto zajetý motor se nikdy nesmí převychovávat na rychlo, okamžitě odejde. Končící životnost se projevuje slábnutím, spotřebou paliva ani oleje moc ne. (Typicky 325e a důvod jejich smrti po přestavbu na ostrou etu; žádná měkká klika apod.)
Ad. 3. Kdo okamžitě od výroby jezdí dravě, vytáčí motor za studena a nevhodně řadí, tomu se zničí vnitřní povrchy v motoru. Auto se projevuje zcela jinak studené a teplé (např. se za tepla vůbec nevytáčí), mění se zvuky z motoru (klepání), spotřeba paliva a oleje kolísá v neuvěřitelných mezích. Vozy některých výrobců v tomto stavu nefungují dlouho, u BMW je však velká pravděpodobnost, že takový vůz se bude ještě dlouho hýbat. (Typicky motocyklové motory; kdopak měl lacinou Jawu 350 z druhé ruky, třesoucí se jak drahý pes?)