E30 - rady, tipy ...

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Odpovědět
Lub!k
Příspěvky: 15
Registrován: 10. 02. 2008 20:44

E30 - rady, tipy ...

Příspěvek od Lub!k » 13. 02. 2008 14:10

Zdravim ve spolek ...

jelikož si chci pořídit taky nějaký vozítko na boky, žádám o radu. Auto už sem vybral, E30 tka (teď ještě jakej motor) ?! Abych to upřesnil, auto bude na denní ježdění a víkendový "bokaření" a blbnutí. Velice se mi zamlouvá 318i (někdo asi bude namítat, že nemá dost výkonu, ale IS nechci, mam radši 8-mi ventily, táhnou líp z nízkejch) ... No, pak 2 litr, ten sem ale zavrhl (prý špatný motor) a tak to "asi" vyhraje dva a půlka ... (1,6 tku neberu jako motor :lol: ) kastle je jasná, kupátko 3 dveř. (touringa ani Cábrio nechci :wink: )

Tak a teď k jádru pudla ... chtěl bych poprosit zdejší znalce, aby mi poradili na co si dát bacha při koupi, co prohlídnout, skontrolovat ... abych si prostě nekoupil nějakou mrdku, znáte to ... Budu moc rád, když se tady rozvine diskuze, rady a typy, který pomůýou nejen mě, ale pak i ostatním "neznalým" ... :wink:

Předem moc díky ...

PS: Určitě budu vybírat "plasťáka" od 90 týho nahoru ... jo a cenu bych si představoval kolem 60 ti ... (hlavně nechci nějakej "domádo ťúúzing", křídla, neonky a hrací kostky na zrcátku ... :halahala: ) jen lehkej "setup" nějakej koník navíc, podvozek lehce dolu, pěkný "tróny" a 17" kolečka, folie na okna, prostě decentně ... ) :oops: :wink:

Uživatelský avatar
Fikux
Příspěvky: 4233
Registrován: 14. 02. 2003 19:22
Bydliště: Zewlákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fikux » 13. 02. 2008 14:14

Skoč si na www.e30.cz a tam najdeš v záložce technika "kuchařku jak nakoupit e30" :arrow:
Zewl-crew "M3 E3O rulezzzzz"

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 13. 02. 2008 14:15

minimálně 2,5 tzn 325i - nic menšího nemá cenu

a pár rad zde
http://www.e30.cz/technika/kucharka_na_koupi_e30.html
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
hanys
Příspěvky: 476
Registrován: 15. 05. 2007 13:18
Bydliště: Ostrava- Bartovice

Příspěvek od hanys » 13. 02. 2008 14:35

325i nebo 323i :wink:
ex 327e ostrá, akt. 325i kupe E 30, 318 touring

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 13. 02. 2008 15:30

316i + 155/60R13

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 13. 02. 2008 15:43

Nevím odkud si sebral informaci, že ISo jede odspodu hůř jak M40, asi si v žádném neseděl. Pokud s tím chceš jezdit občas bokem, tak to jde jak s 2.5 tak s ISem, ale musíš dozadu obout nějaký užovky. S ISem to jde hůř ale jde to. No a pokud řešíš spotřebu tak ISo je na tom líp. Stejně je to ale jedno, protože dobrý ISo budeš schánět stejně tak blbě jako dobrou 2.5 ještě když chceš kupé. Tady v ČR koupíš spíš jenom nějakou tu mrdku (samozřejmě dají se najít vyjímky) a v německu už budeš muset taky pořádně hledat. E30 už jsou prostě starý, hezkých kousků už je málo a ty co jsou fakt vymazlený, tak na ty ti těch 60 asi stačit nebude. No každopádně hodně štěstí při schánění, snad na něco narazíš.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 13. 02. 2008 15:48

Myslím, že rozdíl mezi 316i a 318i bys ani nepoznal, takže tvrdit tady, jak bys nejradši 318i, ale 16ka není motor je trochu směšný. Kupátko třídvéř asi budeš shánět dost dlouho vzhledem k tomu, že e30 je normální dvoudveřák - jak někdo psal tudor.
Jinak všichni znalci ti asi poradí, abyses nebyl línej, podíval se na forum na stránkách forum.e30.cz, nepsal tady off topicy o lesáckých autech a prohledal si všechny rubriky, kde najdeš informací mnohem víc, než tě vůbec napadne si vymyslet, přesně k tvýmu problému.
Nečekej, že ti tady někdo bude rozvijet nějakou zajímavou diskuzi, když je tady všechno napsaný 100x a psalo se to tady pro všechny neznalý nejen pro ty, co přichází s tebou a po tobě a stačí si to jenom najít.
Nejlíp bys udělal, kdybys koupil to iSo a byl bys s ním spokojenej.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Lub!k
Příspěvky: 15
Registrován: 10. 02. 2008 20:44

Příspěvek od Lub!k » 13. 02. 2008 15:56

Dík za rady ... :wink:

Nakonec jdu do 325i ...

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 13. 02. 2008 19:18

No já mám 2litra,a že by to byl vyloženě špatný motor bych neřekl. :shock: ;
A když jsi chtěl 1.8,tak bych netvrdil že 2l je špatný,hůř než m40 určitě nejede :)

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 13. 02. 2008 19:19

Tom.... píše:No já mám 2litra,a že by to byl vyloženě špatný motor bych neřekl. :shock: ;
A když jsi chtěl 1.8,tak bych netvrdil že 2l je špatný,hůř než m40 určitě nejede :)
Hůř než M40 možná ne, ale hůř než ISo a rozhodně za víc než ISo.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 13. 02. 2008 19:28

No tak na iso už 2l asi nemá to máš pravdu,ale je to takový poctivý pracant s dvouventilovou technikou(pro mě snadnější opravy),a lepším zvukem,taky si myslím že to bude věčí držák než iso,ale to je můj názor,a že jezdí za víc jsem vyřešil přestovbou na lpg,a jezdím za 11,5l,a to to nešetřím. :oops:

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 13. 02. 2008 19:33

Tom.... píše:No tak na iso už 2l asi nemá to máš pravdu,ale je to takový poctivý pracant s dvouventilovou technikou(pro mě snadnější opravy),a lepším zvukem,taky si myslím že to bude věčí držák než iso,ale to je můj názor,a že jezdí za víc jsem vyřešil přestovbou na lpg,a jezdím za 11,5l,a to to nešetřím. :oops:
Větší držák, to bych netvrdil, motor vždycky vydrží podle toho jak se k němu kdo chová. Dvoulitr nemá smysl, když můžeš mít 2.5, která jede nesrovnatelně lépe a spotřeba je stejná, možná i nižší. A jestli to má dva nebo čtyři ventily je úplně jedno, opravy jsou stejný.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 13. 02. 2008 19:55

No tak stejné nejsou :!: ,chci seřídit ventily,tak sundám víko,za 30min,mám seřízeno,vím že namítneš že to na isu dělat nemusíš,ale životnost hydroštelů taky není věčná,prostě se mi líbí ta jednoduchost m20,nevim proč v bmw toho 2l vůbec dělali když je tak na hovno,měli dělat jen 2,5l,a iso,a byl klid,nebo ještě lépe s14 :!: Jinak je snad všem jasné že je 2,5ka lepší než 2l,ale dobrých kousků pomalu ubývá a než mrdku 2,5ku,tak možná lepší 2l který je v "plné" kondici.

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 13. 02. 2008 20:15

Pokud má 2,0 projetou vačku a koníky nesešteluješ nic :twisted:

Uživatelský avatar
Pawka G.
Příspěvky: 2858
Registrován: 11. 12. 2003 19:33
Bydliště: Metropolis - odjakživa :-)

Příspěvek od Pawka G. » 13. 02. 2008 20:23

Lub!k píše:Dík za rady ... :wink:

Nakonec jdu do 325i ...
Tak jdi...
E36 323i coupé

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 13. 02. 2008 20:23

A proč jí má,projetou :?: protože se někdo vysral na štelování ventilů,nebo neměnil olej,já mám asi štěstí,mám vačku v pohodě,takže můžu vesele štelovat :lol: ,zatím :) Motor opravdu nešetřím,když má provozní teplotu pohubuje se v horním spekru otáček,dávám kvalitní olej mobil1-motorsport formula plná syntetika,tak by mu to nemělo vadit.Uvidíme jak dlouho vydrží :oops:

Lub!k
Příspěvky: 15
Registrován: 10. 02. 2008 20:44

Příspěvek od Lub!k » 13. 02. 2008 22:26

Pawka G. píše:
Lub!k píše:Dík za rady ... :wink:

Nakonec jdu do 325i ...
Tak jdi...
Už sem šel ...

Odpovědět